Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

21 komentářů

esenbe
Známá si chce pořídit auto. Mají nějakou hospodu a tak vozí pořád nějaké lidi a náklad a tak trvá na MPV se 6 - 7 místy. Rovněž trvá na automatu. Značka, barva, motor, spotřeba atd. jsou jí jedno. V těchle autech a kor s automatem se moc nepohybuju a tak prosím o radu. Jaký model, čí případně konkrétní kusy by jste vybrali vy ?
Avatar - J_Design
J_Design
Ahoj. Tak to nejsou příliš náročná kritéria 😄

Napadá mě hned několik kandidátů.

1. Chrysler Voyager... Asi největší zástupce MPV, velký plus je komfort, velký mínus italský nafťák... Co se týče benzíňáků ty fungují ale i přes malé výkony mají vysokou spotřebu.

2. Renault Grand Espace... zde hovořím z vlastních zkušeností.. můžeš si prohlédnout i mou recenzi na moje.auto. Velký pohodlný, rychlý. Vyvaroval bych se modelů s kilometry nad 150.000km kvůli AT převodovce. Motor 2,2Dci (těch najdeš nejvíce) je takový ideální kompromis spotřeby, rychlosti atd. Na jeho adresu toho bylo už hodně řečeno ohledně spolehlivosti. Pravda je, že se 150tkm nebude mít problém... na 200tkm pak chce preventivně udělat šály a chovat se k němu hezky 😄 1,9dci se s autem také hýbe ale myslím že nebyl k dispozici s AT. Naprostá jistota jsou benzíny 2,0 a 3,5 tam se nic okolo motoru neřeší.

3. Sharan/Alhambra/Galaxy... dle mě pochybná koncernová spolehlivost která platila spíš dřív u "několika" povedených aut rozhodně neplatí u této trojice. Nejčastější motorizace TDi 85kw není žádná sláva a celkově je auto malé, nepohodlné a působí na mě dojmem trochu přifouklého Golfu variant...

4. 807/C8.... tyhle auta jsou ze jmenovaných dle mě nejohavnější, ale kdyby to zahraňovali technikou nic bych na jejich adresu neříkal. Ale holt doby 806 a Evasionu už jsou tutam...

5. Renault Grand Scénic... překvapil mě velikostí, na to že je o kategorii níž. Ačkoli jsem renaulťák tak všechna ta hejblátka a vychytávky v interiéru na mě působili, že to musí být do dlouhodobého používání průšvih. Pár známích je má a jsou velice spokojeni. Ovšem užívají je pro rodinu a řekl bych že na "zásobování" auto není moc dělané a vychytávky by šli rychle do pr >😁 Konkrétně hovořím o "vymakané" loketce 😄

Víc aut jmenovat asi není třeba, jak vidíš výběr je veliký. Co se týče japonců a korejců tak ti nestojí ani za písmenko zde....

Mě osobně se moc líbí Grand Voyager, ale je tak trochu jinak stavěný než Grand Espace a neměnil bych 😄 Holt to že byli průkopníci v téhle kategorii je znát 😉
esenbe
Díky moc za rady. Espace a Voyager jsou v mém hledáčku jako hlavní kandidáti. Jen jsem potřeboval vědět co a jak o nich. Na spotřebě jim až tak moc nesejde ( nájezd do 20 000 km / rok ) takže bychom volili asi benzín. Ohledně automatu v renaultu na co si dát pozor při koupi ? Motorů atd. se nebojím, jediné co mě odrazuje je Francouzský automat 😡 . Hrozně bych jim rád doporučil hondu FR-V ,ale ta je mimo cenu.
esenbe
Jo a jak na tom je 3.0 Dci ?
Avatar - VL4D
VL4D
Rád bych přispěl radou.

Motor 3.0 dCi je asi nejhorší možná volba pro Espace. Tomuto motoru je potřeba se vyhýbat!...
Patří mezi nejporuchovější motory vůbec. Turba, vstřikovače, zanesené EGR ventily, a to není všechno. Tenhle motor trbí konstrukční chybou - předčasné opotřebení válců! A pak ještě další - problém s chlazením.

2.2 dCi byl taky nepříliš povedený motor. Dvoulitrové čtyřválce, které se vyráběli ve čtyřech verzích (tuším od 96 kW až po 120 kW...) představují určitě lepší volbu. 😄
Avatar - J_Design
J_Design
3,0Dci má skutečně jeden hlavní problém... a to vstřikovací soustavu (myšleno čerpadlo a vstřiky) , těžko se hledá málo jetý a i tak máš jistotu že budeš dělat místo 4 vstřiků 6 😉 Krom toho třeba práce na servise zabere o mnoho víc času... s 3,0dci je prostoru pod kapotou pramálo a na spoustu úkonů musí motor ven.

2,0Dci jsou až v těch novějším a nevím jestli do 100K pořídíš. Každopádně byl uznán i odborníky za jeden z nejlepších naftových agregátů. ALE to netušili na jaká paliva se zde jezdí a viděl jsem kousky kde odejde na 80tkm vstřik. To by nebyl až takový problém... problém je ten že na 99% ho z motoru nevymontuješ. Je to tak na fest že se stává buď prodám to a nebo ho přetrhneš... málo kdy se to povede a pak tě čeká celá hlava a zbyle vstřiky. Já osobně bych se kvůli tomu 2,0dci bál.

Co se týče automatů tak když jsem AT převodovku konzultoval s jedním odborníkem přímo na AT... povídal že nové AT převodovky od PSA se dělají dle nějaké normy... která garantuje nájezd 180tkm... To sice neznamená že víc nenajede a pak už ti nezbývá než doufat 😄
Co se týče té Renaulťácké... on sám říkal že tu převodovku nezná... je si prý pohledově podobná s tou od PSA ale není to tatáž takže kdo ví.
Na co si dát pozor... převodovka musí řadit hladce a to především mezi 1,2 a 3jkou. Ozkoušet zda funguje sekvenční řazení (není to závoďák ale musí fungovat), ozkoušet jestli funguje tempomat. Mě v Espace tuhle převodovku už jednou rozhodila elektronika a to po výměně oleje v ní... byla pak třeba celá přeprogramovat a nejsem spokojen se softwarem který mi v renaultu nahráli. Abych vysvětlil... auto i na polohu D brzdilo motorem (jako u manuálu), po těch programováních ale na D nebrzdí motorem a chová se jako staré AT které jakoby vypínají spojku... Mě osobně to nevyhovuje. Dál si dej pozor na plynulost velice pomalého rozjezdu dejme tomu 0-20km/h.... nesmí cukat a na vůli když za jízdy ubereš a znovu přidáš plyn...

Asi nic nezkazíš tím hodit auto na diag... pravideně auto projíždím přes PC, je v něm už šíleně mnoho elektroniky a celá tahle elektrárna se ráda vybíjí 😄 Když se tohle auto s AT vybije tak se naprosto vše v autě zblázní a začnou jakoby odcházet čidla, senzory, esp, prostě všechny systémy a palubní PC se tě tím snaží donutit rezignovat a hodit si mašli >😁 Ve valné většině případů to znamená nedostatek šťávy. Nabiješ a funguje 😄 Říkám to proto, že zvlášť v případě mé 3,5 je pod tou minikapotou extrémní horko a na alternátoru trpí kabelové spoje.. asi 2x mě to takhle vypeklo 😄
esenbe
Děkuju moc za perfektní info ! No tak teda diesel hazím za hlavu. Koukal jsem na ty benzínové třiapůl litry. Jakou to má spotřebu ? Spolehlivost asi bude v pořádku. Je to 6 válec ? No ona je původem rakušanka, takže asi pro to pojedeme do němec. Našel jsem nějaký přímo v renaultu ( 2004 , 88 000 km - vzhledem k prodejci a obsahu motoru se tomu dá věřit ) ,takže s tím automatem snad nebude problém. Jak je na tom případně s LPG ? Ještě jsem koukal po mitsubishi space wagon a ten taky vapadá slibně.
Avatar - J_Design
J_Design
Vůbec nemáš zač 😄 V případě toho 3,5 je to 6 válec... a jezdím s tím většinou okolo 10... okolo říkám proto že když jezdím Hradec... to mám asi 70 km jezdím za necelých 9l a to normálně předpisově... Když jezdím jen okolo komína je tam tak 10-13 podle stylu jízdy... Chorvatsko tam 8,5 slušnou jízdou a plným autem. Zpět 9,5l velice rychlím tempem 😄

Co se týče toho Mitshubishi v tom ti neporadím... já osobně nemám rád vše z východní produkce a tak o tom ani moc nevím. Každopádně na první pohled se jedná o o kus menší auto... pak už záleží na Vás jak moc velké auto potřebujete 😉

Jak už jsem psal, do velikosti je asi největší Grand Voyager ale zase nadruhou stranu není tak variabilní a ten velikostní rozdíl není až takový 😄

Pokud si našel kousek s 88tkm u autorizovaného prodejce, tak bych se o to přinejmenším zajímal 😄

A poslední věc LPG... nemám s ním zkušenosti uživatelské, pouze takové když nám to přijede na dílu. A osobně já bych to v autě nechtěl 😉 Espace už je tak dost složitý a prostor motoru zastavěný natož do něj ládovat LPG zástavbu a nejsem si jistý kam v tomhle případě dávají nádrž na plyn... viděl jsem kousky co měli v kufru bombu a to bych opravdu nechtěl 😄
esenbe
[odkaz]

Jedná se o tenhle kousek. O LPG moc nejde spíš jsem se akorát chtěl zeptat. Ten 3,5L se mi hrozně líbí. Otázka jestli se toho ženská nelekne. Koukal jsem, že je původem z nissanu. Takže tam bych se toho nebál. Každopádně Espace se jí po konzultaci hodně líbí. Myslím, že se do toho frankfurtu zajedem kouknout
vronk01
toho Voygera bych se bál. Otec kamaráda ho vlastní a auto je furt v servise. Díly drahý jako kráva a furt se na tom autě něco sere. Takže na Voygera raději ne. Raději ty Espace, k vybrání je jich dost [odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
Nesmysl, máme na klubu několik Vyoagerů, díly z USA stojí babku, spoelhlivost je normální, záleží v jakém stavu si ten kousek vybereš. více info od reálných majitelů na www.chrysler-club.net
kraft1
Optarně s tím, v inzerátu je napsáno, že převodovka vydává (pa)zvuky, auto má na různých místech poškozený lak a že to prodávají naprosto bez záruky pouze řemeslníkům (myšleno v autobranži). Rovněž o nějaké servisní historii, kterou u německých (ne však tureckých) prodejců můžete brát přece jen vážněji než u těch českých a která by měla být při koupi ojetého vozu jedním z rozhodujících faktorů, není v inzerátu ani zmíňka. Osobně si myslím, že by špatné nemuselo být třeba toto ( při předpokládaném větším nájezdu za zbylé peníze přestavěné na lpg)😒br />
[odkaz]

či mírně nad limit toto😒br />
[odkaz]

Rovněž bych ještě pořádně přehodnotil požadavek automatické převodovky. Určitě to komfort řízení posouvá někam jinam (samozřejmě pokud známá není závodnice), ojetá auta se prodávají i za velmi podobnou cenu jako s manuálem. Když odhlédnu od faktu, že vozů vybavených automatem není v našem regionu zdaleka takové množství, sluší se též připomenout, že tato vymoženost s sebou může přinést nemalé potíže a potažmo výdaje. Každopádně přeji hodně štěstí a šťastnou ruku při vybírání 😉
Avatar - Anonym
Anonym
automatu není proč se bát a právě u chryslerů je výběr slušný.
vronk01
je to kus od kusu. Koupili novýho Voygera a tři měsíce stál v servise.
kyklop
vyber moze byt slusny, ale navies ci to auto pred tebou nepouzival nejaky magor, ktory vo velkom tahal prives, pripadne vyradoval pri za jazdy, aby sporil, atd, atd 😉
Avatar - superkutil
superkutil
No nevím, kamarád má Renault Grand Espace 3.0D s automatem a je to hrůza. Auto je nečitelné, motor hlučný a moc netáhne (133kW je na tak velké auto málo), má obrovský prostor před řidičem k ničemu, převodovka řadí se zpožděním.

Druhý kamarád má Renault Trafic [odkaz] a plná spokojenost. Výborné pro cestující i náklad a i pro kombinaci. Motor má dostačující výkon a je to dříč. Objel s tím už půl Evropy a bez závady. Vejde se do něj až 9 lidí, má oddělené topení a klimatizaci pro zadní řadu a dá se sehnat za rozumné peníze.

Jde ale o to, zda známá chce opravdu auto pro hospodu nebo chce něco, čím se chce ukázat před ostatními. Na to Trafic opravdu není. >😁
kyklop
3.0 d asi bude hodne stary kus s povodom od isuzu
Schnitzel
Ahoj,
osobne mam skusenost s Chryslerom Voyager, otec od roku 97 poziva voyagera ako hlavne pracovne auto. V sucastnosti mame 5 voagerov 3.3 LE. Z toho dve stvorkolky.
Auto je velmi spolahlive, otec ma najazd okolo 130 000km rocne, zvycajne ich kupuje s 200 000km a najzadi dalsich 300 000 a vyhodi. Najslabsia cast je automat.
Co sa tyka spotreby tak otec ma v priemere asi 12 litrov, pricom jazdi priblizne 70% mesto.
Diely nestoja vela, auto slape jak hodinky a opravy su fakt velmi jednoduche.

Neviem ako je na tom Grand Espace ale mali sme Scenica a bolo to asi najdrahsie auto ake kedy v garazi stalo. Nebolo velmi spolahlive, diely stali viac nez na moj jaguar xj40 a servisovat renault je nocna mora (aspon scenic).

Od roku 1997 nasimi rukami preslo priblizne 30 chryslerov grand voyager RV95. Myslim si ze to hovori za vsetko. Keby sme s nimi neboli spokojny, tak by sme nekupili 30x to iste auto 😄
Avatar - Anonym
Anonym
:yes: :yes: :yes:
esenbe
Jsme po dohodě navýšili rozpočet a na takových 90% to vypadá na hondu FR-V. Nějaké zkušenosti ?
Avatar - superkutil
superkutil
Aerodynamický hluk a není to auto pro náklad. A má jen 6 míst. Kamarád má VW Multivan 4x4 a je to paráda! [odkaz] Koupil ho jako ojetinu a šlape jak hodinky. Úžasná variabilita. Předtím měl VW Sharan a taky spokojenost. :yes: