Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

74 komentářů

Mohli bychom taky trochu proklepnout design, funkčnost, jízdní vlastnosti aj. kombíků. V poslední době se z nich stávají docela hezký auta. Pište, který se Vám nejvíc líbí, jaké máte eventuálně vlastní zkušenosti atd.
Nejhezčí jsou jednoznačně V70 Volva. Nic lepšího v designu kombíku neexistovalo a nikdy ani už (bohužel) nebude, ani od Volva...
jednoznacne FIAT MAREA WEEKEND.
Je fakt, ze se na kombiky posledni dobou fakt docela necha koukat.

Memu oku nejvic lahodi Volvo, Octavka a Marea. Ve volvu jsem nesedel, takze skoncim jen u te pochvaly za ladne tvary. Octavku (TDI 81kw) mam ja a Mareu (taky diesel, nevim presne, ale tehdy (je asi 2 roky starej) to byl ten s nejvetsim obsahem a vykonem) svara, takze tam uz srovnavat trochu muzu:

U maree se mi libi: pohled zepredu (uzka svetla), palubka , pekne zakomponovani hagusu do zadni partie a svetel, prakticka zadni sklopna hrana narazniku, cimz vznikne jedna rovna plocha a pomuze to nakladani. Ovsem: I s tou sklopenou hranou bylo podstatne tezsi narvat do Marei muj kocarek, zatimco do me Octavky ho soupnu naprosto bez problemu. Tedy kufr Octavky je jednoznacne lepsi. Podle svarovych slov jezdi s mareou za 10l/100km (!!!) - holt to neni TDIcko. Taky se mi ta Marea zdala hlucnejsi nez moje OC. Ja vim, nelze srovnavat, dnes tam davaji u Fiata jine motory, ale vzhledem k tomu, ze rozdil ve stari obou aut je asi 9 mesicu, tak snad aspon trochu srovnavat jde. Jinak me auto s lepsi vybavou (4 airbagy, EDS, ASR, vyhrivana sedadla, atd) stalo o par desetitisicu min nez to jeho. Osobne povazuji Octavku Combi za krasne a elegantni auto se superuspornym a velmi povedenym motorem a neprekonatelnym kufrem, ale to uz berte jako lisci chvalu vlastniho ocasu :-)))
Sám vlastním kombi, na svou dobu úspěšnou Sierru. Kombíky bych hodnotil podle více kriterii. Zde jsou moji favorité. Image: Volvo 70, Audi A6. Interier: Volvo 70, Audi, VW Passat. Benzíňáky: Volvo 70, Fiat Marea. Nafťáky: koncern VW 1,9 TDI 85 KW, 2,5 TDI 110 KW. Jízdní vlastnosti: Subaru Legacy, Volvo 70 4WD. Poměr cena/užitná hodnota Škoda Oktavia, Renault Megane, Fiat Marea.
Saab
Nejhezčí jsou Saab 9-5 Combi, Volvo V70 a Octavia.
Nejhezčí kombík je určitě Saab 9-5, Subaru je taky moc zajímavé. (Ovšem nechápu jak se vám může líbit V70, je to sice velký a praktický ale vypadá to jako rakev. Tím nechci říct,že bych se v něm neuměl představit.A Když už, tak už: Volvo 240)
Když jsem tohlo téma před víkendem zakládal, tak jsem radši nepsal pro které kombi "tluče moje srdce". Takže jsem byl docela překvapen kolika dalším lidem se taky líbí. Můj sen pro budoucí koupi (asi ojetinky) je Fiat Marea Weekend 2.4JTD. Pětiválec doplněný vyvažovací hřídelí vyluzuje (dle majitelů AR 156 s obdobným motorem) hlavně ve vyšších otáčkách velice ušlechtilý a sportovní zvuk. K tomu téměř 100 kW a přes 300 Nm. Navíc krásná karoserie (+pozinkovaná) a poměrně laciný servis, protože mnoho komponent je společných s "velkosériovou" Bravo/Brava. I pořizovací cena není příliš velká - zkuste najít za 700.000 Kč jiný kombík s pětiválcovým nebo šestiválcovým TD motorem o výkonu okolo 100 kW a zrychlením 0-100 za 10 s. Cena ojetého vozu je ještě příznivější, protože Fiaty mají setrvačností špatnou pověst. Má taky pár reálně slabších míst - prostor pro kolena cestujících vzadu jen o pár cm lepší než "slavná" Octavie, o cca 0.5 l vyšší spotřeba než některé jiné přímovstřikové turbodiesely s obdobným výkonem, slabší hlukovou izolaci ..., ale i tak je pro mě zatím mezi dostupnými vozy "No.1". Dost často se tu zmiňuje Volvo V70. Připojuji se k názoru, že vypadá poněkud "rakvovitě". Naopak mně před pár lety potěšilo ladnými tvary Volvo V40, když jsem ho poprvé uviděl v Alpách. Nevěřil jsem vlastním očím, že tohle auto je Volvo. Excelentní vůz je určitě Subaru Legacy Kombi, ale jednak je moc drahej a jednak Subaru nepoužívá moje oblíbené TD motory (mohli by se japončíci spojit z nějakým evropským výrobcem a předělat některé TDIčko nebo něco podobnýho na boxera a začít to dávat do svých skvělých čtyřkolek). Tak zatím, Pavel.
Panove jako skalni priznivec Mazdy a majitel 323 Wagon...musim rici ano..V70 je super a takove SUBARU Legacy kombi je jeste o krucek dale, ale ta cena, ze.......no takze ja hodlam v nejblizsi dobe prodat 323 W i F a koupit cenove priznivejsi 626 Wagon 2.0i co vy na to ?
nádherné téma! Jako majitel Legacy kombi na něj nedám dopustit - totiž v souhrnu. Z hlediska designu je naladěnej na trochu jinou notu než originál evropani, evropský auta (i s japonskejma visačkama). Ale jízdní vlastnosti ... snad už ani teoreticky není moc co vylepšovat. Je to v Americe, Austrálii a na N. Zélandu nejprodávanější kombík ze všech kombíků (aspoň to píše subaru.cz), rodinné auto USA r.1997 atd. atd. Jedinou možnou konkurenci vidím v budoucnu od Saaba, až začne dělat licenční subarácký 4x4 - ale to bude ještě o pár set tisíc dražší než Subaru.

Marea Weekend patří k těm hezčím, ale kombi Laguna, 626 nebo Xantia k nim určitě patří taky. A 406ka je určitě hezčí.
4POHODA já chci jen oponovat s cenami Saab vs. Subaru: Ty ceny si budou hodně podobné, vždyť dnes stojí Subaru Forester Turbo okolo 1,2 mil a Saab 9-5 Combi LPT stojí 1,1 mil. Takže když bude mít Saab 4x4 od kohokoliv, cena se určitě nezvedne o "pár set tisíc".
to draken: Forestera těžko pokládat za kombi auto - to je SUV, záměrně něco mezi kombi a off-roadem. Pravdou je, že ti, co ho mají, tvrdí, že na silnici jede jako kombi a v terénu jako off-road (v 'normálním'! terénu, ne přes oraniště...), takže se povedl. Zpět k těm cenám: Saab 9-5 je tady na auto.cz za 1,6 mil.Kč jako dvoukolka, srovnatelné Legacy za 1,05 mil.Kč jako 4x4 (ostatně ani jiné není).....K té srovnatelnosti: 9-5 má o 10 kW silnější motor a je o 13 cm delší, zavazadlový prostor v podstatě shodný resp. obdobný - u Legacy je větší, u 9-5 nepatrně lépe vybaven. Legacy má 2 střešní okna a můžeš ho mít bez většího vlivu na cenu i jako Outback. Legacy v max. výbavě (metalíza, klima atd. atd. atd. se vejde do 1,3 mil. Kč). Když se ze Suzuki Swifta udělá Subaru Justy výměnou podvozku na 4x4 (v jiném se to neliší), stoupne cena auta o asi 160 tis. Kč... Justy se montuje v Maďarsku... 9-5 má asi nepatrně lepší výsledky v crash testech, ale to teď neověřuju. Takž mi z toho vychází, že 9-5 ve 4x4 bude pořád o asi tak 0,5 mil.Kč (+- 200 tis.) dražší - ve srovnatelné výbavě. Tož tak...
Ahoj Pohodo!

No ne!Pripada mi, ze jsou zde docela chytry lidi, co jezdi v subaru.....Ja mam Legacy Hubertus= Wagons nastavitelnym podvozkem, oproti beznemu je mekkci, je to pohodlny ale na 14/185/70 to dost piska....ale pokud mas spojler pak je to dokonaly....Ja ho bohuzel nemam ((((Odkud jsi? Ja z JC a ziji v BM
... tak to jsi na opačným konci republiky, já jsem zrovna teď pod Krušnejma horama. A měl jsem teď možnost si tady vyzkoušet přednosti Legacy - pokud bylo náledí, nebo tak do 10 - 15 cm čehosi na silnici (víc nebylo) neměl jsem problém ani v v serpentýnách mezi mantinely s 12%ním stoupáním; bez řetězů, jenom zimní obutí. A byl jsem pes, nechával jsem ty frajery s bavorákama, medvědama, hondama (abych jmenoval jenom ty větší značky), ať je vytahuje do kopce nebo z příkopu ze závěje traktor... O některejch z nich totiž vím, jak jezděj, možná občas tady prezentujou svý 'úspěchy' v tématu '...hlavně přes 200 km'. Jsem tu jako 'pohoda', protože mám pocit, že jízda v tomhle stylu (= bez extra spěchu, stresu, agresivity atd.) je to, díky čemu se dá na silnici přežít - nemáš-li ovšem smůlu na nějakýho agresivního nebo i nalitýho gaunera... Kdo si potřebuje vybít svý puberťácký hormony, ať si zaplatí dráhu, staví se v bordelu, porve se v hospodě, ale na silnici ať to netahá (viz prezentace těch, co sem píšou jako 'nafťák' a 'ladaH'). Puberta je sice fajn věk, ale řidičák by měli lidi dostat, až je ten hormonocloumák přejde; a pokud má pubertu agresivní a nebezpečně zastydlou do vyššího věku, tak ať končí za traktorem.... Auto by mělo bejt k užitku a ne k vraždění; i proto jsem zvolil Legacy...
a co takhle FORD Mondeo kombi??? Samozřejmě nemůže v technice soupeřit se SUBARU a v exkluzivitě s VOLVEM, ale ze skupiny cenově dostupných vozů má jeden z nejhezčích tvarů (samozřejmě pokud se ti alespoň trochu líbí americký design upravený pro evropské poměry), cenově je velmi blízko Octávky (přitom ve vnitřním prostoru se nemůžou měřit), a má ideální zavazadlový prostor (rovná podlaha)......
a co takhle Citroen XM kombi - to je vevnitř hangár a ne auto a Xantia je taky pěknej kus Subaru nedělá TDI, má všechno v benzínu - ve světě nejsou rozdíly v ceně nafty a benzínů až tak velké jako byly ještě donedávna u nás, svý motory má vymakaný - ke spolehlivosti! stejně jako celý auto, vyšší spotřeba je daná 4x4. A ojetiny drahý nejsou!, jenom se špatně sháněj.
Vy jste zapomneli na Mercedes E, to je kombi meho srdce. Nezne mu prezdivam Expres.
to E v názvu asi znamená zkratku z Exot; jezdí jich takmálo jako kombi bavoráků. . . asi skoro určitě nebudou špatný Ale porád v Americe, Austrálii a na Novým Zélandu je nejprodávanější kombík ze všech kombíků Subaru Legacy; maj dobrej vkus...
To Pohoda: Citroen XM Kombi se mi nezdá zrovna moc pohlednej kombík - taky vypadá trochu jako "pohřebák". Jiná věc jsou jeho užitný vlastnosti - objem zavaz.prostoru 0.720-1.755 m3 a hydropneumatický odpružení, který dovoluje zatížení zavaz.prostoru až 700 kg - v tomhle je na špici.
Jinak "menší" a mladší kombíky odvozené od Xantie a Xsary mají docela šmrnc.
to Pavel_KR5: souhlas, XM je prostě hangár, Xantia je podstatně hezčí a má citr.odpružení...moc hezká věc! jen kdyby měla vyšší spolehlivost, tj. menší poruchovost. Moc jsem o ní uvažoval, než jsem si pořídil Legacy..., byla dlouho kandidát č. 1
Aj ja sa prihováram za Xantiu Break ako za jeden z najkrajších súčasných kombíkov.
Osobně kdyľ klasický kombík, tak Chevrolet Suburban s osmiválcovým TurboDieselem. Ten je tak akorát :-) PTD
to PTD: vieš kto s ním jazdí? Ivan Mládek napríklad...
je Mitsubishi Galant Wagon GLSi V6, 2,6l, nebo

GDI V4, 2,4l, pak BMW M5 Wagon V8, 5,0l
Jednoznačne všetky Volvo! Špeciálne nová V70, je to totálne delo a jedno z ablolútne najlepších dodnes vyrobených kombi na svete! Ďalej Saab 9-5 Combi, BMW 3 a 5, Ford Focus, ale kde sa všetky ostatné kombi hrabú na V70? :-) Pekná je aj Omega kombi (hlavne tá pred faceliftom), ale je to bučora, takže 0 bodov.
jo, Seveřani maj neopominutelný kvality. A jsou děsně drahý, za ta prachy je podle mýho fakt lepší Legacy a ještě ušetříš.
Nej, ale opravdu nej je 540i Touring.
Docela mě zklamal design současného Passatu Variant? Mně se snad líbí míň než jeho předchudce - zdá se mi že k předku ze "super-zaobleného" Passatu sedan přidali konstruktéři ve spěchu poměrně dost hranatou záď. Výsledek nic moc. Je to škoda, protože výběr motorů, pevnost a korozivzdornost karoserie a ostatní užitné vlastnosti jsou dost dobrý.
to: Pavel_KR5. S tím Passatem Variant jsi trefil hřebíček na hlavičku. To řešení pátých dveří (horní hrana) je prostě humus. Něco jako kdysi Fiat Tempra Kombi......
Souhlas. Uz jsem to tady taky psal nekolikrat. Nechapu, jak mohli to krasne zaoblene auto v kombiku takhle nechutne zprasit.
holt.....alles gute !!!
Co mu říkám? Nic. Subaru Legacy je lepší.
to pohoda: dej mi nejakej Webik kde se dovim neco vic o Subaru...www.subaru.cz ? nebo jsou i dalsi ?
nejsnadnější cesta: přes subaru.cz na fanklub a tam jsou přímo odkazy na asi 15 serverů. Ofic.server subaru je: [odkaz] - má fakt hezký a názorný obrázky, stojí za to ho navštívit, akrát že si v japonštině asi moc nepočteš...(ostatně já taky ne), dostaneš se tam i jako na subaru-sti.co.jp, dobře se čte subaru.net; a úplně nejjednodušší na čtení z 'ciziny' je subaru.sk. Přeju dobré počteníčko. Pak je taky dobrý si do srovnávací tabulky vyhodit na autokatalog.cz modely aut, který chceš porovnat, pak přehledně zjistíš, co je všechno u passata za příplatek a jakej a co má legacy ve standardu.... a pak jde srovnávat, co je dražší a o kolik, event. si můžeš ještě sám na závěr od svého oka ocenit jízdní vlastnosti legacy a passata, Přeju dobrý luštění a příjemný výsledek...
no tak koukam, jak kazdy chvali jen to svoje....ale ja vim co znamena mit srdce jen pro jednu znacku a opravdu jiny auto nechci, ale pratele co tady vyrazite s temi V70, Passaty a 540i Touring a MB E *Exot* to se mi docela libilo :-) pri opravdu objektivnim pohledu na kombiky pomer: cena - vykon - vybava - a spolehlivost...opravdu se nemuzu ubranit tomu Subaru Legacy, nikdy jsem Subaru nemel, bohuzel jsem v nem ani nejel. tak tohle auto bere dech. zkuste si o nem neco precist a zapamente na to, ze neni Made in Germany. takze zdravim POHODU :-) Pepa
to joe_st: Dneska mám fakt blbej den, dík za tvůj text. Moc hezky se mi to četlo. Dík :-) PS: A ony ty hodnotící texty - redakční testy atd. atd.¨- na Subaru Impreza, Legacy, Outback, Forester fakt nekecaj. Doporučuju ti pohlídat si nějakej předváděcí den u Subaru anechat se tam povozit turbo Imprezou nebo si pujčit na svezení Legacy - to se prostě musí zažít na vlastní kůži - za ten požitek to stojí - dneska je u Freye od 17:00 nějaká akce (na subaru.cz snad bude víc informací). Čau.
A nezapomneli jste na Peugeoty?
(Pohodo radši to nečti, nerad bych Tě předávkoval chválou na Tvoje milovaný Legacy.) Tak jsem o víkendu odvážel manželku s malou na Benecko a posledních 200 m od parkoviště k chatě byla silnice dost z kopce a samej led. Nebyl jsem si jistej jestli to se svou dvoukolkou (Tempra 1.9TD sedan) bez problémů sjedu, ale to že to bez řetězů nevyjedu byla jasná zpráva. Sjíždění bylo v pohodě, protože při brždění fungují všechny 4 kola. Dole parkovala jen rolba a skútr, tak jsem si říkal, jestli tam s naší Temprou nepřezimujem do jara. Nahoru jsem to zkusil bez řetězů jen symbolicky a vzápětí jsem je nasazoval (i s nima to trochu prokluzovalo, ale dopadlo to O.K.). Při kluzké vozovce se vlastně "dvoukolka" mění díky diferenciálu na "jednokolku" :-)).
Známá tam ale přijela s Legacy Combi Outback a nechal jsem se nahoru vyvízt tímhle autem ... ani si nehráblo a bylo nahoře. Imponující průchodnost! Navíc musím uznat, poslední generace Legacy je ve všech provedení (combi, outback i sedan) - velice hezký auto.
Už jsem ve svých představách o budoucím autě začal "zahýbat" Maree 2.4JTD směrem k nějaký pořádný čtyřkolce. U Subaru mi jen vadí, že nemají žádný TD motory - taky by se mohli spojit např. s BMW a předělat nějakej ostrej "common-rail" na boxer a šoupnout do svých aut. No ale velká spotřeba drahého benzínu (9-10 l/100 km) by snad šla eliminovat předěláním na LPG (???). Taky mě napadal jako solidní čtyřkolka Passat Variant 4motion s 1.9TDI/81kW nebo 2.5TDI/110kW. Ten první je zhruba stejně drahej jako nejlacinější Legacy Combi (cca 770.000 Kč). Passat Variant je sice vetšinou dost ošklivej, ale spotřeba okolo 6 l nafty u 1.9TDI je super. Pohonu 4x4 sice říkají 4motion, ale je to "Torsen" od Audi, tudíž klasický "quatro" a to by mělo fungovat dobře. Passat ale oproti Legacy nemá zvyšování světlé výšky (mají to i nejlacinější Legacy Combi?). Tak nevím. Pavel.
k průchodnosti: něco podobnýho je vyvěšený na subaru fanclubu 'vzkazy' jako zážitek s Imprezou. /cesta nejlíp přes subaru.cz/ k světlé výšce: Legacy je ve dvou verzích podle světlé výšky: 'obyč' s asi 150 mm a Outback (=jen v kombi) s asi 200 mm světlé výšky. O dost lacinější Forester má funkci 'aut.vyrovnání nivelity', kdy se mu zvedne záď podle zatížení tak, aby byla vždy ve standardní výšce - jestli to umí i nové Legacy, taky nevím (píšu u těch čísel 'asi', protože si to docela obyčejně nepamatuju - určitě se to dá najít na webu). Prostě svý Legacy beru jako užitkovej předmět (i když z něj mám furt velký potěšení - aspoň zatím) a tech.čísla mi v hlavě příliš nzůstávaj. Subaru nemá diesel a asi snad ani mít nebude - to by asi musel prosadit nějakej novej majitel, co by fabriku koupil. Avšak: ceny nafty a benzínu se sbližujou. Spotřeba v naftě je nižší (to se nedá popřít ani ukecat), může v zimě zamrznout, když se podělá TDi, je oprava drahá atd. atd. A 4x4 má vždycky o něco vyšší spotřebu a nový motory u Subaru mají spotřebu taky menší než ty 10 let starý atd. atd. (Prostě si taky hledám pro sebe důvody, proč mám to svý auto tak rád. Zatím mi tu vyšší spotřebu vyvážily; i když těch +-26,- je fakt hodně.... V zimě po městě krátký jízdy jezdím tak za 10,5, delší tratě tak za 8,5, v létě ve městě tak o litr míň.)
Jo a ještě jsem zapoměl dodat, že dle mě je pohon všech kol u kombíků ještě přínosnější než u sedanů apod. Tedy u typů aut s motorem vepředu a normálně s pohonem předních kol, což je v současnosti nejrozšířenější koncepce. Kombík má těžší "zadek" než sedan a v provedení 4x2 mu tím pádem začnou při jízdě do kopce dřív prokluzovat přední poháněná kola.
Když nebudu mít na kombi 4x4, tak alespoň šáhnu po autu s těžkým motorem (TD), aby přední poháněná kola byla pořádně zatížená.
... každý nájde tú správnu odpoveď na V-versatility, 70-evolution, V70-THE TRUE FAMILY CAR! VOLVO for life
no to jsem si početl.... :-( Pořád mi Legacy vychází jako lepší koupě (tím neházím ošklivej kakáč na Volvo - rozhodně jsou lepší než komplet VW a několik dalších tržně velmi úspěšnejch značek...)
Nahod debat a bude co citat!
porád se trapně opakuju - sebekriticky to přiznávám - ale pořád je pro mě jedničkou mezi kombi Subaru - Legacy, Outback, Forester, Impreza - to poslední je pro kombi závodníky ...
Pánové, teď začnu chválit zase chvilku já. Dojmy z prvních 1200 km s Octávkou Combi 4x4: Jízdní vlastnosti jsou na sněhu opravdu lepší než FWD, jde to prostě mnohem lépe "za volantem", vyjedu s tím snad i na zasněženou střechu, ale některé sjezdy při testech mi pěkně cuchaly nervy (z kopce se to chová jako jiné auto - když se to utrhne tak má člověk jen možnost poslouchat ABS a modlit se). Jediné mínus, které to auto má je 66kW TDI - je to prostě málo. I když je to krásně pružný motor, budu ho asi muset přečipovat. Spotřeba: prvních 1200 km v horském terénu Beskyd za 7,1l a to jsem ho teda vůbec nešetřil (zabíhám do 4000 ot.) Shodnem se snad i na tom, že je to jeden z nejhezčích kombíků. Zatím - spokojenost. Čau LN
To Novak: Zajímavý poznatky s Octávkou 4x4. Zatím se tu v různých rubrikách objevovaly spíš negativní názory na Haldex, tak doufám, že máš pravdu ve svým optimistickým hodnocení této koncepce pohonu. Abych pravdu řekl, tak pro koupi další auta v budoucnu je Octávie Combi TDI 4x4 jedním z mých kandidátů. Ne na první příčce, ale rozhodně je to za daný peníze zajímavý vůz. Doufám ale, že do toho začnou dávat silnější TDI (81 nebo 85 kW). Co mi ještě kromě současného slabého TDI vadí je tragicky malý prostor vzadu (v případě rodiny s malými dětmi to jde překousnout) a "nic-moc" vzhled. Pokud se tedy u konkrétního vozu nevylepší vhodnou barvou laku nebo metalízy, hagusema, disky kol, doplňky apod. Co se mi dost nelíbí je velký oblouk zadního sloupku při pohledu zboku - připadá mi to dost humpolácký (nezapře to německý geny). No ale líbivost auta je věc subjektivní a už se vyskytlo dost názorů, že je to naopak velmi hezké kombi. Tak si ho pořádně užij a piš o svých dalších zkušenostech s pohonem 4x4. BTW už jsi zkoušel vyvolat připojení zadních kol akcelerací na sněhu (ledu) v zatáčce? Jak to probíhalo? Dík Pavel. P.S. Zajímavý je jak píšeš, že to líp jede do kopce, než brzdí z kopce - to může být pro leckoho po přechodu z dvoukolky dost šok.
To Pavel_KR5: Motor je opravdu na můj vkus slabší(ale musím přiznat, že se zatím učím s TDI jezdit a jde to čím dál tím líp, asi si brzy zvyknu) Z kopce se to chová jako normální auto, popisoval jsem extrémní sjezdy na lesních cestách. Akcelerace v zatáčkách: TDI nemá moc chuti rvát asfalt, takže to čím strašil Volvista se nekoná. Chová se to asi takhle: do určitého zrychlení jde auto krásně do zatáčky za volantem, pokud to přeženu začnou všechny kola více prokluzovat (je to slyšet a cítit jak hrabe v otáčkách) a auto se šine ven ze zatáčky, ale stále celkem ve správném směru (tečna), pokud uberu tak se to hned chytne. Rozjezdy a trakce do kopců je perfektní. Poznatky jsou zhruba po 10 denním ježdění po Beskydech, u nás to teď nestojí za řeč a So + Ne výlety na lyže (Javorníky) nepočítám. Uvidíme za rok. Čau LN
Nej... Nej... v kladném smyslu předpony nej... (tedy: nejlepší) kombi - u mě pořád Legacy. A minulej tejden se mi to v Krkonoších zase potvrdilo. (Viz téma Jízda na sněhu a ledu). A nejhorší kombi: všechny s náhonem na 1 kolo.
Tak mě napadá, že bychom mohli zkusit anketu o nejhezčí a nejošklivější kombi. Přemýšlel jsem jestli hodnotit jen vzhled, nebo i jiné vlastnosti (užitnou hodnotu, jízdní vlastnosti atd.), ale vzhledem k tomu, že málokdo z nás má vlastní zkušenosti s více kombíky, tak bude nejjednodušší hodnotit právě jen design - kombíků jsme každý viděl stovky. Bylo by asi rozumný omezit to na současnou produkci. Co se týče bodování, tak bych navrhoval následující systém. Každý může přidělit 10 kladných bodů, které se budou sčítat v žebříčku o nejhezčí kombi a 10 záporných bodů, které se budou sčítat v žebříčku o nejošklivější kombi, přičemž maximální počet kladných nebo záporných bodů pro jeden vůz bude 5. Pokud se to chytne, tak to zhruba 1x týdně sečtu a uvidíme jak se to vyvine.
Hned připojím svoje pořadí "nej" kombíků. Takže co se týče těch nejhezčích, tak u mě by to bylo zhruba následovně: Fiat Marea Weekend +3 body, Subaru Legacy Kombi +2, Volvo V40 +2, Opel Vectra Caravan +1, Fiat Palia Weekend +1, Daewoo Nubira Wagon +1. S chutí bych ještě pár kladných bodíků rozdal, ale to bych překročil celkových 10 bodů a vznikal by nám tu guláš.
Nejošklivější kombíky v současné produkci jsou pro mně: Citroen XM Kombi -4 body, VW Polo Variant -2, VW Passat Variant -1, Škoda Octavia Kombi -1, Volvo V70 -1, Opel Astra Caravan -1. Tady se mi hledá docela těžko - v dnešní produkci je většina kombíků už docela pěkná nebo alespoň ne ošklivá. Tak pište, ať se nám to rozjede a vidíme, jak se který výrobce trefil do estetického cítění Čechů. Ahoj Pavel.
U mě je to jasný:
BMW 5 Touring = 5 bodů,
BMW 3 Touring = 2 body,
Subaru Impreza Kombi, Subaru Legacy Kombi, Alfa 156 Kombi = po 1 bodu. Nejošklivějších je spousta a radši na ně ani nemyslím.
Já se přimlouvám za Mazdu 626 DiTD Wagon - jednak se mi líbí, a parametry taky nejsou špatné - 81 kW motor a spořeba (dle výrobce) 5.5 l v kombinovaném režimu. A posuvná zadní sedadla !

Pohon 4x4 nemá, ale jak často tenhle pohon člověk potřebuje ? Leda snad pokud má chatu někde v nepřístupném terénu ...
V jakem smyslu nej? Nejlevnejsi? Skoda Felicia Combi. Jak porizovaci cena, tak uzitna hodnota (objem - v nizsi stredni tride bezkonkurencni), tak cena nahradnich dilu - celkove - NEJlevnejsi. Akorat blbe vypada :)
Já bych Felicii Combi co se týče designu nezatracoval. Když je ve vhodný barvě, s doplňky a na pěknejch kolech, tak se mi docela líbí. Pro mě je to designově lepší průměr mezi současnou nabídkou kombíků. Co mi ale na ní vadí hodně jsou špatné jízdní vlastnosti (málo tuhá karoserie). Slabý je taky výběr motorů.
Kombiky maji sice velky zavazadlovy prostor, ktery lze v pripade potreby temer zdvojnasobit naplnenim az po strop, ale v tom pripade vyrazne klesa bezpecnost osadky v pripade havarie. K cemu mi jsou bezpecnostni pasy, airbagy a tuhy skelet karoserie, kdyz napr. po celnim narazu proleti kabinou vetsina zavazadel a "pobije osadku vozu jak muchy". No mozna by to pri trose stesti slo prezit, ale vetsinou takto nezajistena zavazadla zpusobi minimalne tezka zraneni.

Protoze zrovna zvazuji koupi nejakeho kombi, tak jsem premyslel, jak tuto slabinu odstranit. Permanentne pridelana mriz nebo sit za zadni radou sedadel je reseni vhodne spis jen pro dealery, remeslniky apod. Vic by se mi libila sit, ktera by pred zavazadlovy prostor sla rychle napnout a posleze zase lehce oddelat.

Moc hezky to ma vyreseny Toyota Aventis Break, ktera ma "dvojitou roletu". Jedna roleta (plna) slouzi k vytvoreni klasicke horizontalni plochy nad zavazadlovym prostorem a druha, sitova, prijde ke slovu prave pri potrebe udelat vertikalni prepazku za zadnimi sedadly. Tusim ze neco podobnyho maji i nektery kombiky BMW a u tech jde dokonce tato sit premistit i za predni sedadla (pokud se zadni sklopi a auto se naplni zavazadly skoro celo).

A tak se Vas ptam, nevite o nejaky dalsich znackach, ktere maji tento "detail" takto inteligentne vyreseny? Popripade o firmach, ktere timto zarizenim auta dovybavuji? Diky za info.
Zdar, nevím jestli jsi viděl systém mříží u Škody, ale je zachycena háky za oka pro zadní sedačky a u bočních okének vzpěrou dvěmi šroubovacími kolečky. Já to mám venku výměnou za horizontální roletu (není nutné ji vyndavat, ale vozím psy a dělám jim místo ve výšce) za 2 minuty. Navíc je ta mříž opravdu pevná, žádná síťka, akorát za ní chtěj něco přes 2000Kč.
Renault Megan ma uchyty na podlaze a na strese (za i pred zadnimi sedadly) na sit nebo mriz - doba instalace 10 sec.
Vsetky rozumnejsie znacky to maju. Moj Megan tiez, su to take 3x2 cm dvierka nad sedadlami kam sa to zaklada, len neviem kde sa ta mreza da kupit. Ja osobne si vyberam kombiky podla zakladneho objemu zvazadloveho priestoru, tam sistis rozne prekvapenia, napriklad ze Megan kombi je vecsi ako Scenic alebo Laguna. To co pises o tej bezpecnosti je fakt, a asi aj dovod preco napriklad Laguna nit take neumoznuje - proste je nizka. Ja by som ale na tvojom mieste kukol na Citroen C5 kombi, Ten ma jednak zakladny objem viac ako dostacujuci - tusim 560 litrov, ale zda sa mi ze niektory "Pack" alebo ako sa to predava tu mrezu ma vo vybave a tusim funguje ako roleta nad zavazadlovym priestorom, tiez sa da zatiahnut/vytiahnut. Ak sa mi to nesniva a nezmylil som si to s niecim inym ... :-)
No C5 je trochu mimo moje financni moznosti. Zvazuji neco jako mirne jetou Octavii Combi nebo Mareu Weekend, oboji v dieselu (nejlepe 2.4JTD, to by byla chutovka). I kdyz vsechno (jiny) je mozny - dnes jsem zahlidl Daewoo Nubira Combi a ten je nejen prostornejsi nez vyse zminovane vozy (kufr 550/1850 l), ale navic tak nechutne laciny, ze bych ho snad zvladl i funglovku. Ale o tomhle voze vim zatim celkem houby (spolehlivost, uzitna hodnota, jizdni vlastnosti,..).
Fiat Marea Weekend 2.4TD 5dv., r. v. 1998, tm. zel. met., naj. 73.000km, klima, centr., okna v el., alum. kola, taž. zař. Cena 249.000 Kč. Tel.:0777/322977
Pavel_KR5> dejva su v celku dobre, aj ked ludia co ich nevlastnia na nich kydaju hnoj - nie ozaj z toho cestou nic neodpadava, akurat musis pocitat s tym ze po 70 000 to bude trochu hrkotave, pri predaji budes mat problemy a dost znacne to zere. Na temu belkosti kufra si to najprv chod zmerat centimetrom v reale, mozno zmenis nazor, pokial viem tak devo uvadza cisty litrovy objem, nie ten objem litrovych kociek ako kazu slusne mravy, tak im vychadza lepsi vysledok ako je real. Ked som kupoval ja, tak som si to fakt metrom zmeral a po posudeni plusov a minusov mi z toho vyliezol Megan s 1,4l 16V motorom - dost silny, dost usporny, velky kufor na svoju triedu, slusna znacka a teraz udrzba po 30 000 km - to stoji za to nie? (ano ked, sklopis sedadla vyspis sa v tom s rovnymi nohami :-) )
Ze všech STW, co jsem kdy měl jednoznačně chevy Caprice. Ložná plocha po sklopení zadních sedaček 2,47 krát 1,7 m. Třetí řada výklopných sedaček, 5,7 l obsah a čtyřkvalt s overdrivem. Jelo to jako z praku a odvezlo všechno.
Lenin: jak vůbec vypadá Caprice, nemáš nějakej odkaz na fotky? V amerikách jsem totální analfabet...
Je to taková americká škodovka

[odkaz] nebo zmíněný STW [odkaz]
A to je dobrá "škodovka"... Jo, to STW už jsem i někde viděl, akorát jsem nevěděl, že je to Caprice.
Koukám, že to je větší než má bývalá Volha combi... dělalo se to taky v nějakém rozumném dieselu?
jo, 5,7d velmi úsporný to motor, neboť auto stojící soustavně na dvorku moc nežere. Ideální 5,7 benzin, nebo 5,0 benzin. Žralo to do 13 l a jelo jako z praku. Navíc ve srovnání s Fordem, kterým jezdím dnes - [odkaz] - prakticky bezporuchový. Ačkoliv co si stěžuji u 12 let starýho auta na problémy typu kouslý motorek centrálu, či nefunkční tempomat.
Jo kombiky s moznosti instalace treti rady sedacek maji neco do sebe. Obcas by se to hodilo.
Mate s ni nekdo zkusenosti? Citroeny jdou nejak mimo me, treba o neco prichazim. Co takove porovnani kombiku Xsara, Megane, Peugeot 306?
Hmm...zkusenosti zadny. Zatim to u me vyhrava Megane Combi v benzinu 1,6 nebo 1,8.
tak to jsi me prijemne prekvapil s tou spotrebou...ja na grandu 4.0-2000 proste pod 15-20 nejdu..asi budu muset k dealerovi...
Green: Spotřebu máš naprosto normální. Věř mi.
nemyslim,drive mi ukazoval spotrebu na highway 9,ve meste 15-17,a to jsem si liboval,stejne jako mym dvema kamaradum...spise budu muset do servisu...s takovou spotrebou auto nechci..
Musim sa tiez pridat trochu dobreho o Meganoch. Mam asi rok 1.6 16V Air a je to ozaj super auticko. Vykon 110 koni, velky kufor, prijemne sedenie. Megane je mierne sirsi ako Octavia a ine auta preto je pohodlnejsi aj pre 3 ludi vzadu. Kufor ma vyhodu ze ma nakladaciu plochu rovnu celu a nie ako myslim felicia, kde je treba veci "vkladat". Mna najviac ukecala cena, kde kombi je za cenu beznej verzie a ked sa vezme do uvahy vybava, tak je lacnejsi ako Fabia ci Octavia. Zakladna verzia uz ma 4 airbagy, ABS,...

A este jedna vyhoda, servisny interval je 30 000 km a prva 30 tisicova prehliadka ma stala 3300 Sk.

A spotreba je tiez dobra, nijak moc sa nesnazim setrit a mam spotrebu asi 7.5 l/100 km.
tak tak ... :-)