Tak samozřejmě představa že ráno vstanu o hodinu dřív, dojdu zatopit do auťáku, popojedu 5km do práce a večer z práce domu je absurdní. Na druhou stranu pokud se s autem dělají spíše středně dlouhé trasy(tak kolem 100 - 200 kilometrů) jednou za čas tak by to možná nezabíralo o moc víc místa než klasická nádrž na LPG. Pro peněženku toho, kdo si vždy nějaký ten kus dřeva obstará by to mohlo být velmi příjemné. Vlastním staršího Forda Oriona, diesla a používám ho hodně k tahu. Proto by mě zajímaly zkušenosti a poznatky kohokoliv, kdo o tom něco ví. Princip pohonu na dřevoplyn by se dal využít i pro agregát pro generátor elektřiny ( kdesi jsem o tom slyšel a je to i výdělečné) Co Vy na to ?
Nevím jestlis někdy viděl kotel na dřevoplyn,co se používal za války.Ten byl velkej jako popelnice (tedy rozhodně větší než nádrž LPG),vepředu pod chladičem ještě byl vodní filtr,co zachytával dehet.Topilo se bukovejma špalíkama,rozhodně ne odpadním dřevem!
Vyrábět dřevoplyn v dřevoplynárně :-) a stlačenej vozit v nádrži? To je fakt levnější plyn zemní a navíc je skoro všude.Ale má to nevýhody.Plyn je silně stlačený (cca 200 atp),ne zkapalněný jako propan-butan.A to vyžaduje větší a lepší nádrže a vysokotlaké plnící stanice.