Dacia se stale vyrabi (bohuzel). Jsou dve zakladni verze: pickup nebo 2+2 cab (je to udelany ze stary Dacie, vcetne motoru a nabizi se i jako 4x4) a "limuzina"- takovej hnusnej mrnavej * puvodem odpovidejici asi tak 80 letum
Ony v Turecku se dělaly i super auta Škoda 1202 STW (stejšna) a jezdí tam dodnes v poměrně slušným stavu (nebo alespoň před pěti lety, kdy jsem tam byl naposledy, ještě jezdily). Taky se tam dělaly (dělají) Fiaty 125 pod jménem Tofaš. Takže oni ty Turci zase nebudou až takový leváci a nováčci ve výrobě aut. Já mám Mégana Combi a turecký na něm jsou (co jsem tak viděl) akorát některý skla a plastový dekl na baterce. A nedělám si iluze, že by v Německu a ve Francii u pásu dělal někdo jiný než Turci a Maročani (to je konstatování, ne xenofobní výlev). Myslím, že dnes jde spíš o značku a tudíž i o používanou technologii výroby, než o místo, kde se to vyrábí a nebo o to, kdo to auto smontuje. Dacii (Oltcita, Polského Fiata, Tofaše, ...) bych si nekoupil ani náhodou, protože to není originální značka a tím nemám ani náznak jistoty o kvalitě. Uff, to jsem se rozkecal, pardon.
na to je jednoducha odpoved. Co si myslel drive svet o ceskych autech ? BTW v Rumunsku se vyrabi i Matiz. Do CR se vzdy dovazely Matizy z Koreje, nyni si cesky importer Daewooa vzal z Rumunska par aut na posuozeni kvality a vypada to, ze Matizy budou z Rumunksa ....
Asi jo. Mozna ze i turecky dvanactky (vyroba ukoncena loni nebo predloni) byly kvalitnejsi nez dacie. Ale na vyrobu Meganu a Clia Symbol alias Thalie byla postavena zbrusu nova fabrika, tak tezko rict :-)
Souhlasím s karelz + vlami, že v roce 1972 byla Dacia = R 12 špičkou co se dala v Mototechně koupit (zvláštního tvaru, tichý s nízkou spotřebou atd). Když jsme tehdy vystály frontu na záznam, tak na nás zbyl už jen Polský Fiat 125 1500, o který byl nejmenší zájem - relativně.
-Rumuni pak nekvalitní prací ho dokázali totálně zkazit. Po roce 1980, kdy začali s kombi - to byla hrůza.
-Zajímavé je, že třeba v Turcku, kde Renault vyrábí Megany-Combi, nebo teď ty Thalie, se daří tu kvalitu udržet ?!
Alex: To bys zbytečně marnil čas. Rumuni dělaj auta, který jsou jako hrací automat. Je potřeba je rychle opotřebovat, dokud neshnijou. Jeden známej mi říkal: Víš, je to věc štěstí. Když mají tolerance v desetinách tam, kde mají být setiny, je otázka jak si to na sebe zvykne. Nová převodovka má svůj zvuk, kterej se postupně mění, a buď se ustálí a pak je to v pohodě, nebo se pos.., tak tam dáš jinou, novou a jde to od začátku. To je takovej samoopravovací systém. Dá se to auto používat, ale nesmíš v tom hledat nic jinýho, než krám, kterej není třeba nijak šetřit od začátku, protože ho stejně při příznivý konstalaci hvězd vyhodíš celej za 4 roky, pokud projde na STK.(při nepříznivý ho vyhodíš, jakmile mu platnost první STK skončí) A to, že to koupili francouzi o něčem svědčí a nepotřebuje to žádnej komentář.
Pallas: Samozrejme. A take o neschopnosti brnenskeho managementu... atd. Ale je fakt, ze Zetor vybudoval na Slovensku moderni fabriku na tezke kolove traktory a sobe ve stare fabrice si "nechali" jen traktory slabe vykonnostni tridy... o tom jsem mluvil (jakpak by to asi bylo, kdyby se predem vedelo, ze 2 panove u moci si rozdeli velkou republiku?).
Dacia - mozna ji koupili Francouzi, ale neverim v uspech. Rumuny znam, to uz snad radeji Cechy nebo Slovaky........
Nevim proc by Dacia mela krachnout kdyz ji koupil loni Renault a chysta vyrobu noveho modelu na bazi devatenactky (takze bude opravdu "NOVY" :-))) Maji s nim vyrukovat na vychodni trhy, ale zatim je to jen plan. Jinak pro koupechtive zakazniky: Klidne si Dacii kupte. Ale nezapomente ji hned co ji privezete rozebrat do sroubku, zrepasovat, trochu zacistit plasty v interieru a neco udelat s rumunskymi vulemi :-) Ale kdyby mi nekdo nabizel pickupa s dlouhou budkou a pohonem 4x4, sel bych do nej :-)
Myslim,ze se to vejde do 200tis.(tusim 196tis.),koukal jsem na ni loni v Praze a je to des!!!!Kvalita zpracovani nizsi nez kdyby si to clovek postavil doma,hozny svary,spary atd.Kdyz jsem se toho cloveka,co tam k tomu patril,zeptal zda by si to auto koupil,tak mi odpovedel,ze s nim jezdi.Ale na otazku jestli proto,ze musi,tak jiz neodpovedel.Lada je proti tomu Hi-tech a spickova kvalita zpracovani...:-))))
Tuhle jsem na Kladne potkal jednu fungl novou. Fakt novou, takovou tu hranatou s lichejma dverma vzadu. Toho chlapka, co ji ridil, teda obdivuju. Ja bych se bal, ze me v tom nekdo uvidi...
Kdyby byly Dacie stejne jako za Komárů, tak by to jeste slo. Ale Rumuni zkazi vse, na co sahnou - treba OLTea CITroen. Verte tomu.... A buhvi, jestli jeste Dacii vyrabeji. Fabriky maji velke existencni problemy.
Prirovnani: Je to jako kdybyste se ptali u nas na Zetor. Ano, za Komárů to byl super stroj, i proto, ze jinej traktor se nedal koupit. Dnes bohuzel Zetorakum v konkurenci ujely vsechny vlaky, navic tu moderni fabriku JSME prostrednictvim debilniho rozdeleni velke republiky VENOVALI SLOVAKUM a ted se Zetor Brno pohybuje na kraji bankrotu. Vidim zde paralelu s rumunskymi automobilkama.....
Dnes je to mrtvá věc, to je jasný, ale za totáče, když tady jezdily blbosti jako 105, 120 a v lepším případě žigulici patřila dacka k lepsim vozům. Rozhodně jste z ní nebyli tak vyklepaní jako např ze stodvacky.
Když se začátkem 70. let dovážely první Dači, tak měly francouzské díly (motory, poloosy,...). Na tu dobu byly asi to nejlepší, co Mototechna dovážela ze spřátelených rozvojových krajin. Potom se z D. stal typický rumunský křáp. A zůstal jím i dodnes. A bude jím na věčné časy.