Zdravim vsechny chlapy motoristy a doufam,ze mi nekteri z vas poradi.Po dlouhem uvazovani jsem se rozhodla,ze si poridim auto.Chtela bych si poridit na prestavbu Fiestu 1,1 r.v.90-91.Bohuzel nemam po ruce zadneho chlapa,ktery by mi dokazal poradit jak se postupuje.Asi bude lepsi,kdyz si koupim nejdrive doklady a teprve potom budu shanet auto.Ale nevim,co vsechno musi byt stejne na vozidle a v dokladech a jak se postupuje dal(schvaleni prestavby,technicka atd.)Privitam jakoukoli radu a predem diky.
A nebylo by zrovna u tohodle typu lepsi koupit cely auto s papirama? Je jich spousta a urcite by se naslo neco ve slusnem stavu za prijatelny peniz. Nemam sice konkretni zkusenost s predpokladanou akci,ale pokud bych to chtel mit vsechno naprosto papirove OK,pripada mi to jako mrhani casem i penezi. Jo,pokud by se jednalo o nejaky exoticky bonbonek,tak urcite ano.Jinak kdyz bude zachovala plecharina,mechanicke dily vcetne interieru se daji koupit z druhe ruky za slusny peniz a ve slusnem vyberu. Rovnez hodne novych dilu z druhovyroby je prijatelnych i pro cenove citlive zakazniky.
Tak tenhle postup - auto na přestavbu, a stávající papíry - má cenu pouze v případě, kdy mám jedno z toho doma, a sháním to druhé. Takže např. mám totální vrak na číslech, a chci jej "omladit" - tedy sháním pěkné proclené auto, a nebo, nějaký známý mi levně sehnal z venku pěkné auto, a sháním k němu noty. Shánět oboje zvlášť je blbost.
Jinak, další postup se celkem dost liší případ od případu, značka od značky a okresní úřad od okresního úřadu, takže je vhodné, aby to vyřizoval někdo, kdo tomu rozumí...
Na druhou stranu Zuzi zareagovala typicky žensky. Přečetla si jen Cleanerovu poznámku, napsala uražený příspěvek a vypadla. Vsadím se, že ten zbytek ani nečetla, natož aby třeba napsala aspoň "dík za snahu" nebo tak něco... Jó, nevděk světem vládne :))))
No, pokud máš možnost nechat si dovézt auto, tak asi znáš někoho, kdo ty auta vozí, ne? A ten by měl aspoň tušit, co to obnáší. Jinak, dneska záleží na té konkrétní značce / modelu, jak dobře se shánějí doklady. Doporučuju prostudovat Annonci, z té si lze udělat jakž takž obrázek.
To opravdu ta predbezna kalkulace vychazi tak dobre,ze to eliminuje vsechny uskali administrativy a s tim spojenych uprav?Kdyz vezmu,za kolik se tenhle rocnik prodava komplet u nas,nejak me to nevychazi. To by ten dovoz musel byt snad jen za naklady za cestu. Nebo blbe pocitam,to taky nevylucuju.
Futura: ony ty úskalí administrativy nejsou zas až tak strašné, a vyjdou tak na 3 tisíce...
Pokud máš někoho, kdo ti za dobrou cenu cenu přiveze opravdu pěkné autíčko, pak za stejnou cenu, za kterou bys to auto koupil u nás, máš většinou o něco lepší (stavem) - a nebo podobné, ale o trochu levnější.
Aha,tak to neni tak hrozny,chce to fakt jen neco dobryho dotahnout. Koukal jsem na relace v inzeratech,papiry tak kolem 20,kdyz jsou,udajne pekny auto na prestavbu do 30.Pokud by fakt bylo pekny,tak by to asi opravdu nevychazelo spatne,kdyz vezmu v uvahu,ze skutecne zachovaly auto s dokladama se shani tezko. Jeste me napadla kombinace bouracky s papirama a dovoz.Ale je to asi fakt pripad od pripadu,neda se to zobecnit.
Nejmene rizikovy zpusob pri nakupu ojetiny je kupovat vylucne nebourana auta od 1. majitele nebo ze znackoveho servisu. Vzdy se servisni knizkou (ktera je v souladu s udaji v prislusnem znackovem autoservisu) a poctem najety kilometru unosnym pro konkretni typ. Pak se clovek nemusi obavat o minulost vozu (tj. usetri za lustrace) a taky technicky stav staci zkontrolovat jen v minimalnim rozsahu. Takovy auta stoji sice o cca 20% procent vic nez ty ostatni, ale normalnim lidem se to vyplati.
to imaxim: Kliiidek. Tohle neni tema pro typky, co maji v hlave V6, ty hlavo jedna motorova ;-))), ale pro nase nezne polovicky, ktere maji az na vyjimky zkusenosti s auty "nevelke".
jedine s tebou suhlasim, jak je auto borane tak uz to nikdy nebude delat dobrotu, samozrejme promackly => vymeneny blatnik, rozbite svetlo nejde povazovat za bourazku, ale jak se hne treba jen trochu skelet, rozbije se pri tom okno atd... ruce pryc!!!
To Pavel_KR5: Nechci te zklamat, ale pred mesicem jsem se byl v jednom znackovem servisu podivat na privezene "nebourane" auto, ktere melo velice spatne dopasovany cely predek auta (svetla, naraznik)!!! A kdyz jsem se dotycneho zeptal jak je mozne, ze je to bourane, kdyz do inzeratu napsali ze ne, tak se mi dostalo odpovedi, ze ho maji jenom v komisi a ze do inzeratu napsali to co jim rekl majitel. Pritom mi na jakesi, z podvozku vychazejici pazvuky rekl, ze to je jenom uvolneny ram motoru, takze technici to museli videt... V jinem znackovem servisu mi od vozidla, ktere meli v komisi, predlozili kompletni vypis vcetne testu tlumicu a brzd, takze neni servis jako servis!!!! Bacha na ne!!
Taky mam ten pocit.Ale z jednoho,kterymu vadi,kdyz se holka plete do chlapskych veci, se nezblaznim.Ja jsem se ptala proto,ze bych mela treba moznost nechat si dovezt auto,ale mam strach abych pak sehnala doklady.
Zdravíčko, chci koupit Passat Combi 1.8 benzín, 1991, 110 tis.km, koupené nové v ČR. Na jakou cenu tak můžu jít a na co mám dávat pozor? Kde jsou slabší místa Passatů? Díky předem, Gábina
Současný majitel je můj soused, takže dokážu odhadnout, jak často auto stálo v garáži a jak často poletovalo po silnicích. Ale i tak by mě zajímalo, jak se to dá zjistit?
Já ti nevím, obecně se doporučují kupovat Passaty vyrobené až po roce 1993, po zásadní modernizaci, do té doby neuspokojuje dílenské zpracování - klapot, hluky. Pokud to ten člověk kupoval v roce 1991, tipoval bych to na podnikatelské auto s trošku jiným průběhem km, nicméně měl by mít servisní knížku pěkně orazítkovanou po 15tkm ze servisu, jinak se to zjistit nedá - tedy samozřejmě zkušený technik by měl poznat výrazný rozpor podle opotřebení některých dílů. Ale jestli je to někdo známý, důvěryhodný, co byl o víkendech vidět, jak to myje, nemusíš udělat špatnou koupi. Asi bych to vzal do slušného servisu, klidně značkového, zaplatil pár stovek a nechal celé zkontrolovat, včetně geometrie, brzd a tlumičů a rozhodl se. Nejčastější závady: