Tak tak, na dalnice a dlouhe streky jedine TD. Po dlouhe dobe jsem jel s 1.6 cca. 300 km po dalnicich a malem mi slehlo. Motor jecel na 4,500 otackach (rychlost cca. 150) a po hodine jizdy jsem myslel, ze mi permonici rozkutaj z hlavicky placicku ...
Herodes: no neviem... Ako pisal Bob_, bavme sa o vyssich objemoch, ktore pri vhodnom sprevodovani su na dialnici velmi tiche. Ja mam dvojlitra a pri 150km/h mi toci cca. 3700 otacok. Vnutri je klud a ticho napriek tomu, ze ten konkretny motor kritici odsudzuju ako hlucnejsi :)) Spotreba pri cisto dialnicnej jazde tempom 150-160km/h do 8l.
Záleží na tom kterém autě, nelze paušalizovat. Ten starý BoB_ův 2,0i, který asi na půl roku skončil u mě, a nyní s ním jezdí jeden můj známý, se při těch 150km/h do 8 litrů skutečně vešel v klidu. A při 140km/h skutečně točil 3000ot, což mě docela štvalo - neboť mám právě doma na chvíli jedno starší TD, které na ty 3000ot jede 130km/h, a 1,9D bez turba, které na 3000ot jede necelých 120. Co tedy bude tišší a pohodlnější, je asi jasné... Prostě, fakt nelze paušalizovat, záleží na konkrétních autech.
Dabel: taky už je to nějaká chvilka, co jsi tu byl :-) Jo, 405 TD, 2x - jeden s horším motorem, druhý bez čísel bouraný na předek. Akorát na to teďka nějak nemám čas...
Dabel: no jo, už i takový Huf si stěžoval, že pokaždé přijedu jiným autem, zatímco on má pořád to stejné :))) Ale vypadá to, že si nechám to, co jsi viděl, připadá mi totiž asi nejlepší. Sice moc nejede, ale taky nežere ;) Mix 1/2 dálnice 120-140, 1/4 I.třída, 1/4 Praha, 4 lidi + věci: necelých 5,5 l Sety - čekal jsem, že to požere víc...
Neviem v com mate problem s benzinom a malym objemom. Mam megana s 1.4 16V. Je sice pravda ze pri 4000 to huka viac ako by som chcel, ale ked preleziem na 4500 krasne stichne a taha do 6000. Do 150tky (to toci tych 4500) Vieden - Passau zere 7,3 az 7,5. Ked tomu v nemecku vytnem co to a dialnica da, cize 180 - 190 (200 s vetrom v chrbte) ked nie je zapcha az do Norimberka, tak to vylezie na 9, ale v hustej premavke do Frankfurtu sa to zase ukludni vdaka autam rozrazajucim vzduch niekedy aj hlboko pod 7. Ale je fakt ze ked som to chodil dvojlitrom tak to bolo 8,5 nech sa dialo co sa dialo. Zato A6 quatro 2,5 TD bolo ako prikovane na 11
Pozeral som parametre noveho Megana Combi. Aj ked som s terajsim 1.6 16V 110k max. spokojny, nenechava ma kludnym nova 1.9 dCi so 6-rychlostnou prevodovkou a 120k. To musi byt na dialnici hudba pre usi o spotrebe ani nehovoriac.
Hoci som zaryty benzinak, dieslu som prisiel na chut pocas 600km stravenych na nemeckych dialniciach vo Volve S70 2.4 TD. Priemerna rychlost 200, spotreba 8.5 l/100, tak na toto sa benzin nechyta. Vykon motora a zryclenie - absolutne uzasne.
Srovnáváš nesrovnatelné. Poloauto s pořádným autem ;o) Megane na 175 pneu bude jistě žrát mín, než o půl tuny těžší A6 na 225, téměř jistě s permanentním quattrem.
huf, najprv citaj potom pis ... pisal som o ROZDIELOCH V SPOTREBE JEDNEHO AUTA - a to pri roznych rychlostiach ... este raz aby si pochopil ... megan ma spotrebu VELMI zavislu od sposobu jazdy, kym ten dizel nejavil takmer nijake rozdiely ... o tom tu sla rec aj v povodnych prispevkoch
Vždyť taky mnoho nových vozů má 6tikvalt. Všechny motory mají malý rozsak optimálních otáček. To bys musel převodovku nahradit váriem nebo používat diesel-elektrický pohon. Viděl jsem nějaký prototyp vozu s malým motorem pod podlahou spojeným s generátorem a s el.motory přímo v kolech a byla to paráda. Asi to chce najít nějaký lepší zdroj el.energie a možnost její akumulace a odpadnou starosti. V kolech budou elektromotory, takže to bude AWD. A konečně se zruší ty neúčinné, hlučné a smradlavé spalovací motory.