Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

22 komentářů

Asterix
V obsahu tohto fora som nenasiel ziadnu temu tykajucu sa konkretne Nissanu Primera P12. Preto poprosim kazdeho, kto je vlastnikom alebo ma nejake skusenosti s tymto autom, nech napise svoje skusenosti, jazdne dojmy, spotrebu, proste vsetke plus a minus, na co si dat pozor, slabosti, detske muchy a podobne.....

Mne sa jedna hlavne o Primeru P12 konkretne motorizacia 1.8, ktorej som momentalne cerstvym vlastnikom.

dopredu dik
Co k ni rici? Kdyz ji clovek vidi, tak ma chut akorat plakat a hazet sutry na francouzskou ambasadu za to, ze francouzsti ***i zlikvidovali takovou automobilku, ktera kdysi delala tak skvela auta.

Mel jsi si koupit predchozi P11. Vysla by vyrazne levneji a po vsech strankach je to mnohem lepsi auto. Bohuzel Nissan je mrtva automobilka, takovy lepsi montazni zavod Renaultu.
Asterix
Nissan pokial viem, v case ked vznikla nie prilis dobra symbioza Nissan -Renault, lebo Nisaan sa financne dostal na kolena , tak uz mal vyrobenu P12 a predaval ju. Takze zatial sa na P12 musim pozerat ocami, ze je to japonske auticko so svojimi kvalitami a hodnotami a nie francuzky nezdar a s francuzskou spolahlivostou.

Jasne ze ak vezme do uvahy uz dnesne modely tak to je uz ine kafe, ale inak aj ked spolupraca Nissan Ranault je uzka, jedna sa tu hlavne o spolocny vyvoj aut do buducna a zefektivnovanie penazi prudiacich do vyvoja -predsa len mala automobilka (a nakoniec je to uplne jedno aka) , nemoze tak objemom prostriedkov na vyvoj, vyrobu a ... konkurovat napr. Toyote.

A nakoniec Nissan nie je az tak mrtva znacka - ma viac moznosti sam tvorit a vyvijat bez zviazanych ruk ako napriklad nemenovana europska diktatura.

S tou chvalou na P11 akosi nerozumiem, preco by mala a v com byt pre mna lepsia volba a vyrazne by to bola lepsia volba ??????? Ved uz len technologicky je P11 v inej lige.

Inak globalizacia a naklady na vyvoj vyrobu a .....si vybera svoju dan.

Co bolo 5-10r dozadu, ze auta boli o cosi kvalitnejsie a celkom slusne drziaky tak dnes su auta len klasicky spotrebny tovar, kde ziadna znacka uz nevyraba na celozivotnu vydrz auta, ale len na spotrebu a rychlejsie obmienanie aut.
P11tka mela lepsi podvozek, byla vyrazne spolehlivejsi a mnohem solidneji udelana. P12tka prisla v dobe, kdy francouzsky * zacal "cutovat costy" a setrilo se kde se dalo. Staci se podivat jak je okradeny interier a je jasne, ze tohle rozhodne neni japonsky vuz. Koneckoncu nejlepe o tom svedci fakt, ze zatimco P11 patrila k nejspolehlivejsim vozum vubec, tak P12 je podle statistik ADAC zdaleka nejhorsi vuz stredni tridy na trhu.
Vazne myslite, ze spolocny vyvoj a niektore zdielane agregaty posunu Nissan kvalitou na francuzsku uroven? Nejaka ta korelacia tam sice bude, ale rovnako predpokladam, ze prepracovany system japonskej kvality vo vyrobe sa z ich fabrik nestrati....Stary Nissan to uz sice nebude, aj tak by som tomu autu veril viac ako cistokrvnym francuzom.
Vazne myslite, ze spolocny vyvoj a niektore zdielane agregaty posunu Nissan kvalitou na francuzsku uroven? Nejaka ta korelacia tam sice bude, ale rovnako predpokladam, ze prepracovany system japonskej kvality vo vyrobe sa z ich fabrik nestrati....Stary Nissan to uz sice nebude, aj tak by som tomu autu veril viac ako cistokrvnym francuzom.

Uvedom si, ze v dobe pripravy Primery do vyroby nastoupil do Nissanu francouzsky management s jedinym ukolem a to sice naprosto bezohledne, i za cenu likvidace Nissanu jako znacky, snizit naklady na absolutni minimum. Tento ukol byl splnen do puntiku. Dnes uz je Nissan jen jakymsi lepsim montaznim zavodem Renaultu, ktery uz nema vlastni vyvoj, prodava auta bud osizena jako P12tka nebo z devadesatych let jako je Almera. Neni nahodou, ze stavajici Primera uz nebude mit nastupce. Nissan jako znacka nema budoucnost s vyjimkou offroadu a pickupu, coz dnes nejsou zrovna nosne segmenty.
Dusane proc si myslis ze je P12 osizena? Jakym zpusobem? Mas snad nejake dukazy? (jezdis s ni, servisujes je, dodavas Nissanu komponenty???). Ja s ni jezdim a osizena se mi nezda, spis naopak...
Dusane proc si myslis ze je P12 osizena? Jakym zpusobem? Mas snad nejake dukazy? (jezdis s ni, servisujes je, dodavas Nissanu komponenty???). Ja s ni jezdim a osizena se mi nezda, spis naopak...

Nektere informace uz tu padly, interier opravdu neni prilis kvalitni, respektive je nejhorsi ve stredni tride. Nejvetsi sok pro mne znamenalo srovnani s novou Sonatou, kdyz jsem zjistil ze i Korejci maji hodnotnejsi interier nez Primera. Spousta lacinych echt plastovych prvku (napr. dverni klicky za ktere se bojim zatahnout aby mi nahodou nezustali v ruce a ktere v radoby hliniku vypadaji opravdu desive), nelicujici plasty a celkovy plastovy dojem. Jizdni vlastnosti uz tu padli, stara P11 GT je jeste dneska super pojezdenicko, nova Primera je takova nijaka. Co se tyce spolehlivosti tak od P11 etalonu spolehlivosti, ktere dodnes jezdi bez jakychkoliv problemu se P12 stala podle ADAC vubec nejhorsim vozem sve kategorie s velkym odstupem na konkurenci vcetne te francouzske.

Proste je znat, ze byvaly francouzsky sef Nissanu (mimochodem mega*** od pohledu) je hrdy na svou prezdivku Le Cost Cutter.
Ahoj Asterix,

mám Primeru P12 kombi s motorem 2,2 Di asi mesic a jsem maximalne spokojeny. Jizdni vlastnosti skvele, prumernou spotrebu mam 6,5 litru (jezdim docelo hodne po meste), zavady zadne.

Mesic je ale pomerne kratka doba na nejake zavery a doporuceni, stejne jako ty hledam nekoho kdo ma s timto vozem delsi zkusenosti. Dival jsem se taky na stranky www.nissanclub.cz a www.nismo.cz, ale vetsinou jsou tam majitele P11tek.

Z diskuze ohledne designu: nova primera ma tvary takove, ze nekomu bud hodne libi, nebo silne nelibi, nic mezi tim neexistuje. Me jeji design uchvatil, a na Nissan jsem od svych znamych a i z internetu, slysel same positivni veci.

Uznavam ze spojeni s Renaultem hodne veci zmenilo (minus pro Nissan), globalizace je hnus, a jestli to pujde takhle dal, bude za nejakych 10-20 let vyrabet auta jedna nebo dve firmy na svete...

Kdyby jsi narazil na nejake kvalitni informace o P12 na netu nebo kdekoliv jinde, budu rad kdyz das vedet.

Jake jsou Tvoje prvni dojmy z Primery?

Olé Lumeer
ja sa tomu tiez velmi divim ako to vlastne s nissanom teraz je.

na jednej strane ked pozriete modely v USA,Australii, AZIA , tak je tam nespocetne mnozstvo modelov nissan, ktore pre europu niesu ale pritom by podla mna mali uspech. Mne sa P12 paci velmi hlavne kombi v ciernej farbe. Ale podla toho co som sa kde vsade docital tak ak primeru tak radsej P11C (tie po facelifte) posledne dobre primery,

Mam Maximu Qx (model A32) a Sunny 2.0Gti Liftback, a tie auta slapu jedno kolko maju km, nemaju ziadne chyby ktore by som im vytkol.

Primera GT bola legendou, a pri P12 mi chyba sportova verzia.

Keby som mal kupovat P12 tak asi by som siel do toho 2.0benzinu.

Pali
"Nissan investoval do modernizace britské továrny 166,4 milionů euro, což je téměř třetina veškerých nákladů, spojených s produkcí tohoto nového automobilu. Zbytek z celkové sumy 344 milionu EUR připadlo na investice do vybavení dodavatelů."

Celý článek zde: [odkaz]

Dle mych informaci je P12 mnohem kvalitnejsi, konstrukcne i technicky mnohem vyspelejsi nez predchozi generace P11. O designu nemluve...
Gratuluji ke koupi. Já mám p12 od jara v motorizaci 2,2di. V některých ohledech je to jedinečné auto, celkově ho lze hodnotit jako povedené pro účely, které má splňovat. Plynulá jízda na delší vzdálenosti s dostatkem komfortu. Mnou zvolená motorizace není zcela ideální, měl jsem možnost se na pár dní svést i v Avensisu D4D 85 KW a byť jde o motor papírově slabší, je to o něčem jiném. Lépe se točí, má menší spotřebu a širší spektrum použitelných otáček. P12 není špatné auto, jen je tam celá řada drobností, která by u auta této třídy být nemusí a lehce potrápí. Řazení je mírně nepřesné, v určitých otáčkách motoru rezonuje interiér, kliky dveří jdou poměrně ztuha se zřetelným mrtvím tahem a ze vnitř jsou z divné umělé hmoty, některé díly plastů nejsou přesně slícovány a pokud člověk neměří 190 tak je špatně vidět, kde končí předek automobilu. Na proti tomu jsou celkem dobré jízdní vlastnosti. Podvozek je spíše komfortní, ale jistý. Ve spolehlivosti bych také problém neviděl. Než jsem auto koupil ( tři roky staré) zjišťoval jsem jeho servisní historii a krom páčky stěračů vše původní a bez problémů. Já jsem asi po deseti tisících měnil žárovičku, jinak nic. Pokud jsi hledal solidní rodinné auto a ne sportovní náčiní, čím do jisté míry P11 s benzínovým dvoulitrem je, tak budeš spokojený. Ještě musím pochválit rádio a CD. Velmi příjemný poslech, řekl bych že ve standardu, bez příplatku, v této třídě moc lepších nenajdeš. Hodně najetých kilometrů. Karel
briza
Mel jsem Primeru P11 (hatchback), kupoval jsem ji novou a byl jsem s ni celych skoro 8 let opravdu velmi spokojeny (dodnes dobre slouzi svagrovi). Kdyz jsem videl prvni fotky P12 bral jsem to, ze pristi auto bude znovu Primera jako samozrejmost. No a potom prisly pochybnosti - P12byla rozmerove vetsi, ale s mensim kuferm. 😒 Pristroje uprostred me moc nenadchly zejmena kdyz si Japonci pri prehazovani rizeni zprava doleva nedali praci taky zmenit poradi pristroju takze najednou otackomer zustal nejvzdalenejsi od ridice a patrne se nejdulezitejsimi udaji se stala teplota motoru a stav nadrze. :x Porad jsem jeste odolaval. Pak prisla zkusebni jizda. Z pohledu jizdnich vlastnosti tu Primeru oproti P11 uplne zabili. >😒] Pripadal jsem si jak v nakladaku. Uz pohled na bocni vedeni sedacek, ktere konci pod lopatkami mi mel napovedet. Dynamika dieselu 2.2 nic moc a kratky posledni stupen. Silhani do strany po pristrojove desce me brzy prestalo bavit. Krasne sedomodre podsvetleni pristrojovky v P11 nahradila tuctova oranzova. Na me poznamky o jizdnich vlastnostech u prodejce jen ucastne prikyvovali.

Podtrzeno secteno - mam uz rok Hondu Accord 2.2 i-CTDi. To jsem si predstavoval ze bude nova Primera + neco navic jsem nasel v tomhle aute. Na Nissan jako znacku jsem nezanevrel. Ale tu Primeru uplne zabili a myslim, ze to sami pocitili na prodejich. Howgh.
jeden model zvykne byt 4-5 rokov ak sa nemylim, nema niekto info o nejakej nove primere ? zeby P13 alebo uplne ine auto ?

to len tak pre informaciu, ci nahodov niekto nieco nenasiel.

Pali
jeden model zvykne byt 4-5 rokov ak sa nemylim, nema niekto info o nejakej nove primere ? zeby P13 alebo uplne ine auto ?

to len tak pre informaciu, ci nahodov niekto nieco nenasiel.

Zadna dalsi Primera uz nebude. Soucasti uspornych opatreni bylo zastaveni dalsiho vyvoje sedanu stredni tridy v Nissanu. Nastupcem Primery je tudiz Renault Laguna. Nissan ma udajne pro Evropu delat misto Primery nejaky crossover, ale podrobnosti uz jsem nezaznamenal.
Zadna dalsi Primera uz nebude. Soucasti uspornych opatreni bylo zastaveni dalsiho vyvoje sedanu stredni tridy v Nissanu. Nastupcem Primery je tudiz Renault Laguna. Nissan ma udajne pro Evropu delat misto Primery nejaky crossover, ale podrobnosti uz jsem nezaznamenal.

At klidne dalsi primera uz neni, ale pak at do evropy dovazej Altimu nebo Maximu, co prodavaj v USA. Renaulti plecku si opravdu nemam chut koupit, ale Altima/Maxima, to by byla jasna volba ... Nejaky obrazky jsou treba tady: [odkaz]
Altima sa mi paci vyzera proste skvele , a ten hybrid co uvedu v USA na trh zaciatkom roka ma vynikajuce parametre.

niekto tu pisal o crossoveri miesto primery, tak to bude asi ten QashQai co ho teraz predstavili v Parizi.

Pali
Kvaškvaj je místo Almery Tino, Pali. Místo Primery ještě něco vymyslí nebo taky možná ne...

Teď už zbývá zbavit se Mikry a už jim žádné normální auto nezbyde. Dealeři pláčou, ale v off roadech a křížencích to maj hodně dobrý.
Asterix
Neviem ako ine automobilky ale Nissan zial stratil a straca na spolupraci s Renaultom, ako vela a kolko to sa uvidi, ale uz teraz je jasne ze to bude takmer v segmente osobne auta likvidacne.

Neviem ako ostatni maju skusenosti s P12 ale Primera P12 nie je tak nespolahliva ako si to iny myslia. Aj podla nemcov je na nejkaom 23 mieste ale stale nie v polovici kde su VW , medakz a BMW a urcite nie na 100 kde su renaulty. P12 Ma svoje muchy a niektore malickosti, ktore by uz nemali byt ale povedzme si na rovinu co je horsie, ciastiocne vrzgajuca cast plastovej rucky a ine "nepodstatne" prkotiny, alebo ked VAM nejde auto startovat , vacne vyblikujca kontrolka, ze to alebo to je kaput, alebo Vas auto necha uplne v stichu ked to najmenej potrebujete.

Kazde auto u kazdej znacky a typu sa kazi, len je otazne ako casto a co sa pokazi , berme uz konecne auta ako spotrebny tovar a zial setrenuie na kazdom kroku a v kazdeom procese vyrobz si vybera svoju dan v kvalite a poruchovosti. S najlepsiou konkurenciou nissan P12 zaostava o cca 5percent dost aj malo ale podla statistik 1,3,5,a viac rokov tiez Nissan P12 si vedie celkom dobre a skor je v prvej 10az dvatsiatke najspolahlivejsich .......

My mame doma P12 naftu 2.2 3,5 roka 65000 km do teraz nemala ziadnu vacsiu a ani nejaku mensiu zavadu priamo suvisejucu s vyuzitim auta ako takeho (nikde sme neostali stat nastartovalo ziadne necakane poruchy....) .Z tych menej prijemnych ale pre chod auta nepodstanych poruch akurat oprava el. okna v predu pri vodicovi a vymena baterky po 3 rokoch .

Opotrebenie na urovni a v limitoch .

Ja som si kupil P12 1.8 benzin acentu aj na zaklade skusenosti, ze obdobne auto mame doma akurat naftacik - pre podnikanie lepsi .

Auto bolo 2rocne, plna vybava, neburane 1majitel - dochodca statrostivost a garancky 100percent ,kupa cez predajcu s tym, ze je zaruka na auto a garncia 1rok plus pol roka navyse u predavajuceho moznost reklamovat.

cena super

mam uz nabehane 1300 km - prve dojmy z benzinu :motor je tichy svizny zial treba trosku ho viac tocit hlavne hrat sa so 4a5 stupnom a a nebat sa podradit pri prudkom predbiehani a zrychleni aj na 3stupen. 4stupen podla mna je silny ale malo pruzny. Auto je max pohodlne, auticko sedi ako prikovane, pohodlna bezpecna jazda skutocne konfortne auto pre rodinku a bezpecnu a aj rychlu jazdu.

spotreba tiez dobra usek 750 km po okreskach (dost dedin SRN a CR)a z toho cca 150km dialnice . Priemer po okreskach od max sporivej jazdy s eko dojazdamy ale nie zase brzdic od 5,8do 6,0l na 100. spotreba pri razantnejsiej jazde 100km hod po okreskach+ cez dediny 50/60km 6,1 az 6,3l

na dialnici spotreba podla rychlosti.

zatial max spokojny
Radim70
Já vlastní Primeru P12 combi s motorem 1.8 už rok. Kupoval jsem ji v Nissanu jako mírně jetou.

Auto je to dobré.. jenom ten motor.Docela dost to bere.. po městě je zázrak dostat se pod 8l spíše to je 8,7l a mimo město si to vezmě tak 6,5-7.0l. Zkušenosti z loňské zimy: Jezdil jsem do práce a zpět. cca 5 km a to žralo 11,5-12l. Když se vyrazilo na lyže tak spotřeba neklesla pod 9l . A poslední věc.. cesta Ostrava-Chorvatsko a zpět- asi 2200km průměr byl 8.7l

Je fakt že jsem nejel 130km/h ale tak cca 140-150 km.

Ovšem jinak je to dobré autíčko.. prostorné, veliké, pohodlné.. mám najeto 95 tis a žádná porucha. Tak toto jsou moje zkušenosti.

Ještě k té zimě.. předtím jsem měl Nissan Sunny 1.6 .. proti Primeře to bylo letadlo 😄

Primera je příliš těžká a i s kvalitním zimním obutím téměř nikam nevyjedete. Mám na mysli výjezdy k sjezdovkám...
Asterix
To Avital

vdaka za info

moje prve skusenosti s autickom su tiez len pozitivne auto je tiche pohodlne bezpecne dostatok miesta dobre drzi stopu je iste v zakrutach dobre brzdy .....

co sa tyka spotreby tazko povedat, ci 8-8,7l v meste je vela , ak si vezmeme fakt ze je to 1.8benzin a hmotnost auta je cca 1365kg-- co je dost , tak je to myslim aj dobra hodnota 😜 vsetko vsak zavisi od stylu jazdy a hustoty premavky.....

mimo mesta ja som mal priemernu spotrebu tiez cca 6,5l na vyse 850km ceste, zimne obutie, ceste Kosice -Poprad cez Makov Olomouc a Hradec kralove a smer SRN , 4ludia + plny kufor po dialniciach (tie styri cca 32-45km dialnicne useky 120-130km a po okreskach vecer cca 110-115km /hod -- tak si myslim ze tiez to bola celkom dobra hodnota

udaje z PP aj po dotankovani do plna sa celkom zhodovali

inak mam mensie vyhrady iba k pruznosti a to od 60do 90km na 4 a 5 prevodovo stupni ,

na 4aj 5 sa da plynulo od 60 km/hod rozbiehat, no je to vsak pomalsie , proste necitit to zrychlenie a vykonostny narast , tak ako napriklad trojka

za to vsak od 90-100km/hod 4a 5 stupen taha krasne a zrychluje dost pruzne a ma dost sil

niekdy mam pocit akoby 5stupen bol silnejsi ako 4 stupen a 4 tam bola akoby do poctu nerozumiem tomu snazim sa zatial rozspoznat nento hlavolam avuzit ho

Aky mate na to vy nazor???predsa ste najazdili x tisic km ???? co radite???

Na 110-120-130km a viac ide Primerka ako po masle a je vo svojom zivle a reaguje na kazde zoslapnutie plynu

ziaden dlhsie stupanie nie je problem, dost svizne vybehnut

proste 4a5 prevod. stupen potrebuje svoju rychlost a od tej 60radsej na chvilku prudko rozbehnut na trojke preradit a sup 4,5

inak ake mate skusenosti s palubnym pocitacom konkretne udaje o spotrebe?? aky je presny +-odchylka ???

Co sa tyka rezervy paliva v momente ked sa rozsvieti kontrolka kolko tam je asi paliva ????pytam sa len preto ze PP mi ukazoval (na zaklade priemernej spotreby robi prepocet na km) ze mam dojazd este cca 50km rucicka uz bola takmer pred cervenym polom ale kontrolka nesvietila. Tak som dotankoval do plna, ked mi cvakla tankovacia pistol a tak sa do nadrze dostalo len cca 45l paliva. Rucicka palivomeru signalizovala plnuuuu nadrz.

Otazka znie, je mozne aby rezerva +moment ked zacne svietit kontrolka bola takmer este 15l paliva, pokial sa uplne minie vsetko palivo????

A skutocne ste pocas 95000km nemali ziadne vacsie poruchy ???ziadne chybicky nedostatky??? olej "nezerie" a podobne len ste pravidelne menili naplne, olej...... ako dlho vam vydrzali jednotlive "spotrebne veci"brzdove dosticky a podobne ..... Predne napravy nie su nadmieru opotrebene na zlych cestach????

Na co si mam davat pozor, co sa kazy a je citlive ????? comu sa vyhybat....... .

Gumove tesnenie okolo dveri vam jemne nepraska, skor by som povedal ze sa v mieste spojov akoby lame a gumene tesnenie "prezrelo" je dost ryhovate a nachylne na prasknutie ???

kazda rada info je vitane

diiik
[odkaz]

tu maju ine skusenosti s primerou