Volkswagen pod pokličkou pilně připravuje novou generaci ikonického Golfu a nepřijdeme ani o ostrou verzi R. A právě o ní jsme se teď dozvěděli nějaké podrobnosti.
Klidně sem dej co psal VW při uvádění prvních modelů na MQB, nikde o nemožnosti R5 nebo VR6 ani slovo. První model na MQB byla A3 (společně s Golfem) a ta ji hned použila v RS3 pro R5.
V roce 1999 bylo ještě euro "virtuální" měnou (jen devizy), ale ten kurz eura vůči koruně byl ještě horší, průměr za rok 1999 byl 36.882 Kč za 1 euro.
A je tu i hledisko, za kolik výplat si tady člověk koupil auto (třeba toho Golfa) tehdy a za kolik dnes. Další fakt je, že tehdy tu byly často nová auta výrazně dražší, než v Německu (velký/malý trh).
v roce 1995 jsem kupoval nového Golfa 3 (TDI GT Special) a tím, že jsem ho koupil v Německu, jsem ušetřil cca 250 tis. Kč (po vyrovnání DPH a zaplacení cla), což bylo tehdy poměrně dost peněz.
I kdyz rust cen nemovitosti je o rad jinde nez rust cen automobilove produkce, furt jde u nemovitosti z velke casti o invesitici (nebo kdyz nic jineho tak alespon pokryti jedne ze zakladnich potreb), kde auto je cista spotreba. To uplne dobre porovnavat nelze.
Kazdopadne v CR to skutecne zdrazovani autoprodukce trosicku zamlzuji kurzovni rozdily. Ano, pred 20 lety stal golf 530tis kc (vykon a vybavu do toho tahat nebudu, to je proste otazka doby) a dnes stoji cca stejne. jenze tehda byl kurz CZK k euro 1:35 a dnes je 1:25. Takze z 530tis CZK tehda putovalo do nemec zjednodusene 15tis E, kdezto dnes za "stejneho" golfa platime 21tis E. Ve svetle rustu zivotni urovne a vzhledem k tomu ze se bavime o 2 dekadach je to furt pro zakaznika prijemne mirny rust, ale urcite bych nemluvil o stagnaci, jen se to hezky schovava za kurzovni rozdil.
Súhlasím s tým čo píšeš, v kontexte cien a platov pred 20 rokmi sú ceny áut aktuálne nízke. Ale platí "bližšia košeľa ako kabát" a logicky sa skôr pozerám na obdobie posledných rokov, než 20 rokov dozadu (kedy som autá nekupoval). A kým v minulosti ceny áut vytrvalo klesali, v horizonte posledných rokov (či dokonca mesiacov) ceny začali dosť rásť. Ja ako zákazník vidím znižovanie nákladov, ale súčasne zvyšovanie cien. Ja nie som akcionár automobiliek, preto z tohto trendu rozhodne nemám radosť, naopak za rovnaký tovar (príp. za lacnejší, jednoduchší tovar) platím viac. A to sa mi rozhodne nemôže páčiť (platí to ako pre autá, tak aj pre nehnuteľnosti, ktorých rast je ešte iracionálnejší).
Aniž bych chtěl nějak bránit automobilky a pohledem jednoho či dvou roků se ceny mohou měnit nepříjemně směrem nahoru, tak dlouhodobým pohledem jsou auta jedna z mála komodit, jejichž cena objektivně vzato dlouhodobě stagnuje a s přihlédnutím k inflaci spíše klesá. Takže i když sám jsem v pozici zákazníka automobilek, tak chápu každou snahu výrobců trochu se zahojit na všeobecném růstu cen. Jen na dokreslení, před 20 roky stál Golf s 92kW benz. motorem 530tczk v holobytu a 700tczk s nějakou výbavou.
[odkaz]
Dnes 1.5 TSI 110 kW v highline stojí 600tczk a i s 118i se v pohodě do 700 tyček vlezu. Vzhledem k inflaci se dá říci, že tenkrát bylo 700 tczk slušná raketa, dnes je 700tczk vzhledem k růstu příjmů za dvacet let docela pakatel. A stejné poměry jsou u jakéhokoliv jiného výrobce. Všichni si pamatují co a kdy zdražilo, nikdo si nepamatuje co zlevnilo, zrovna auta na tom objektivně nejsou špatně a brekot nad jejich cenami je trochu unfair a nedivím se, že když BMW ušetří 1000 eur ve výrobě tak je nepromítne do snížené ceny, protože když se jenom podívám kolik byl průměrný příjem jeho zaměstnanců před 20 roky a kolik je dnes nebo kolik je stála kWh tenkrát a kolik dnes, tak si říkám, že musí být kouzelníci, když drží cenu svých produktů na úrovni na které je drží. A svým způsobem si za to, že třeba BMW sáhne k očesání techniky u nejnižší řady můžeme sami, nikdo zvýšenou cenu fajnovějšího zboží není ochoten akceptovat, ceny vstupů jim rostou, tak nezbývá než cenu ponechat a výrobek očesat, kde to jen jde. Raketově rostou ceny v úplně jiných oblastech, zajímavé je, že nad vývojem cen realit nikdo nebrečí a tam když si porovnám porovnatelné před 20 roky a dnes, tak musím jenom polykat aby mi nezalehlo v uších.
Vzhledem k tomu, že VW právě představil T-Roc R 2.0 R4, je logické očekávat v G8 R identickou motorizaci. Stejně tak v T-Crossu lze očekávat něco podobného jako v Polu GTI, byť VW zatím tvrdí, že žádný výkonnější T-Cross nebude...
Já tedy "kauzu" VW a R5 vidím tak, že nejdříve (pokud vůbec) můžeme tento motor očekávat v Tiguanu R. A to jako podladěnou verzi motoru z budoucí RS Q3 (310 kW) s výkonem okolo 250 kW pro dvojčata S Q3 a Tiguan R.
Jj. Vo vedľajšom článku o BMW 1 sa píše, že náklady na predokolkovú platformu oproti RWD sa znížia o 660 eur na auto. Obdobne, možno ešte viac bude pri topmodeli úspora pri R4 oproti predošlému R6. A myslíš, že sa tá úspora premietne do ceny, teda že nová M135i bude lacnejšia, ako doterajšia M140i? Figu borovú, v tom optimistickom prípade bude stáť rovnako, v tom pesimistickom ešte viac. Veď keby stála toľko, čo dakedy M135i (M135i so šesťvalcom a RWD podľa mojich záznamov stála 41750 eur), tak by bola lacnejšia ako Golf R a to predsa prémia nemôže byť. Takže výsledok bude taký, že celú úsporu nákladov si ponechá výrobca. 8-s
To máš ako v tej firme, čo robila kravaty. Prišla nová móda, tak začali robiť kravaty užšie, z jednoduchších materiálov a bez niekdajšej výstuže. Náklady šli dole o polovicu, ale pretože sa nové modely optimalizovali cez počítač a šlo o novinku, tak cena bola vyššia.
Po pár rokoch sa stará móda vrátila. Zákazníci pýtali širšie kravaty, ale to pochopiteľne znamenalo väčšiu spotrebu materiálu, väčšiu prácnosť, a pochopiteľne znovu aj vyššiu cenu...
Možno keby výkon neklesol, tak by cena vzrástla nie o 5 ale o 10 tisíc... Aj ten automat, ktorý predsa chceš, niečo stojí...
Tak zase nebude to prvni generator nahodnych slov, mozna prvni softwareovy, ale ne prvni vubec. A pokud skutecne jde o SW, dle vysledku tusim od ktereho zdejsiho lidskeho generatora se tenhle ucici se SW ucil. >:-[]
PS: Zacatek s velkym pismenem, zadne 3 tecky nahodne rozesete na zacatku, konci, nebo dle citu kdekoli uprostred vety... jeste je potreba zapracovat na interpunkci. :-)
Zbytočne sa nádejaš, z textu jasne vyplýva, že výkonnejšie Rko, notabene s päťvalcom by bolo pre ľudí príliš drahé (ostatne už to súčasné s R4 je dosť drahé, viď ja 8:08). Takže nové Rko pridá obligátnych pár koní a hotovo (bude úspech, ak vôbec prekoná 310 koní z dôb pred GPF).
Páči sa mi odôvodnenie, ktoré nás má pripraviť na to, že GR nebude nijak výrazne výkonnejší (ak vôbec): Lidé nakupující v tomto segmentu prý chtějí vůz s výkonem okolo 300 koní a přijatelnou cenovkou. To je vtipné najmä v kontexte toho, že aktuálny GR stojí od 42640 eur, čo je pekná pálka a nie prijateľná cena. Len pre ilustráciu, GR v dobe, keď mal 310 koní, stál od nejakých 37t eur (vtedy ešte s manuálom a nie povinným automatom) Odvtedy výkon klesol o 10 koní a súčasne ho VW (v rámci jednej generácie!) zdražie auto o 5t eur a potom argumentuje, že ľudia chcú auto s prijateľnou cenovkou, preto výkon nezvýšia. :no:
Ja začínam veriť, že nie si človek, ale nejaký software náhodne generujúci slová (alebo ešte náš predseda parlamentu Danko, to je tiež taký náhodný generátor slov).
Když dízl, tak jedině v6/r6 a vyšší.
Vzpamatuj se a zkus napravit pověst místního imbecila.
Nebo pokud ti to nevadí pokračuj..... A piš pořád ty samé hov.a.
Pane Kolmane, jste znalý tzv. "frustrační kompozice"? Při níž prvek očekávání je střídán prvkem zklamání? Nedělejte nám to, naše srdce by to nemusela vydržet...
svojho času že nič väčšie ako R4 naštorc sa do MQB nevojde? Som vážne zvedavý čo tam nakoniec dajú. Osobne by som tipoval variáciu na tému VR6 ... ale ktoho vie. :-)