Z toho co jsem vyčetl na babybmw, samosvor (LSD) u M140i má jen omezený vliv na chování auta. Utrhnout zadek jde lehce i s ním. Hlavní výhodou LSD je, že zabrání vlnění auta pod plynem a samozřejmě na okruhu při průjezdu zatáčkami. Ale jinak máš pravdu v tom, že M140i není "kamarádské auto". Chce být dominované a na to každý nemá.
Já taky ne... :-)
....X2 M35i se dnes objevilo na BMW konfigurátoru. V základu 1,443.000Kč. Nakonfiguroval jsem si jednu v AW se střešním oknem a pár nezbytnostmi bratru za 1,685.450Kč. Asi tak jsem to očekával.
ES sa podla mna bude predavat relativne dobre, superb a ingignia nie su rovnocenny konkurenti - hybrid, zavesenie naprav, odhlucnenie, interier, nebudem sa opakovat...
Však jasné, každý to vidíme inak ale aj tak mi to BMW príde krásne nezáludné. A u BMW je celkom dlhá dráha plynového pedálu tak sa to dá pekne dávkovať.
Tak jednak výkonovo to stále je vyššia liga, 340k a hlavne 500 Nm je ďalej ako 300k a 390 Nm. Ale hlavne MRS je blbuvzdorná predokolka, nie zákerný RWD, kde naviac výrazne pomáha samosvor (mmch. 1er samosvor nemá).
Proste keď som dvakrát so silnou zadokolkou dostal taký šmyk, že som sa skoro posr.l od strachu a takmer rozbil auto, tak nebudem tú hranu pokúšať s vlastným drahým autom a uprednostním bezpečnejšie AWD či FWD so samosvorom. Preto plne chápem, keď to niekto vidí rovnako a nemá odvahu na silnú zadokolku.
To je tak krásne podajné aj cez zimu a zvláda to aj mnoho iných.
Vedľa si písal že M RS by si už radšej tú top verziu a tá má iba o pár poníkov menej ako 140i.
OK, tak som žena, proste ja som s tým autom jazdil pár dní a po jednom úplne nečakanom šmyku, keď som auto otrepal o obrubník, som usúdil, že to pre mňa nie je a kúpil xdrive.
P.S. iudex, nie Ludex.
Zniesť znesie, len či to znesie aj ten vodič. ;-) Ja som chcel kúpiť M140i, ale po párdňovom testovaní som usúdil, že taký frajer, aby som krotil 340 koní na jednej náprave nie som. Zrejme k tomu prispela aj zima a zlá adhézia primrznutých ciest, ale človek práveže takýmto autom jazdí každý deň, teda aj v zime a to môže byť pre viacerých problém. Speedfred to zvláda, ja nie, každému to svoje. ;-)
U dvojky od loňského září jde s manuálem jen tříhrnek 318i a pak 220d zadohrab....toť vše.....protože ty jediné "prošly sítem" WLTP/Euro 6d TEMP bez potřeby velkých nákladů. Ostatní měli kvůli úředníkům z Bruselu smůlu. BMW se očividně nevyplatilo investovat další prostředky do aktivit a techniky potřebné k homologaci další manuálů podle WLTP/Euro 6d TEMP. A tak v manuálu z toho "lepšího" zbyly jen M2C a M4.
Jsem reinkarnace T. Bati staršího...nejúspěšnějšího moravského podnikatele.... :-!
Ty koně /reaguji na Ludexe/ krotí elektronika. Podle mého názoru jich bylo, hlavně v poměru k hmotnosti vozu, příliš u M3/4 ale u běžné 140i nemůže mít problém, to auto dokáže řídit i žena. Tedy bez kompletně vypnutých asistentů.
Srovnáváš auto z nižší střední s vyšší střední? Lexus ES nemá prémiového lautr vůbec nic.
V EU se ho prodá pár kousků za cenu kolem milionu, tedy v kategorii Superb, Insignia.
:-) právě, pohon všech kol byla podmínka pro další auto, mam ještě cupru st 290 a vadí mi že v nekterych situacich je toho vykonu na tu predni napravu až moc. Moje statsi polo gti 6r se 180 konmi na predku ma idealni porci toho vykonu a cupre ujede na prvnich 50 metrech protoze cupra jen hrabe jak blazen >:D. Samozrejme pri rolling staru treba z 30km/h ani nahodou :-)
...presne ako pises ... "milujem" tych "mudrlantov", ktori kritizuju a maju mokre sny o 6 valcoch, atmosferach, manualoch ... "hejtuju" automaty, ci 4 valce s turbom ... ale jazdia na fabiach a octaviach ... je to take "ceskoslovenske" ... nic prekvapujuce :)
Citat:
To, že za stejný peníz dostaneš u skutečné prémie holobyt, je přesně ten fakt, který to, že ES není premie, jen potvrzuje.
Potvrdzuje to akurát to, ze ta pekne osklbu...
Dohadujeme sa o blbostiach, predokolky su polopremia, subpremium, a je to trend, ktorym sa ubera aj ta jedina zadokolkova premia - vid toto jednotkove bmw... Pokial maju aj cenu polopremie, je to podla mna OK, nikto nic nepredstiera, ak to ale stoji ako sestvalec a RWD a je to "trojhrned FWD", potom to ok nie je...
Kompromis, Lexus je rovnaky mainstream ako audi ci volvo...
Podstatou je, že hatchback zadokolku v kompakt třídě ocení málokdo, tady se při obecně vysoké (řidiče převyšující) úrovni jízdních vlastností dnešních aut, na nějakou řidičskost dávno nehraje. Ta auta si nekupují redaktoři Autocaru, ale lidé, kteří prostě chtějí praktické auto, proto HB, v tomto případě s lepším znáčkem na kapotě. Bmw mělo oproti konkurenci v hb kompaktních třetinové prodeje, oni magistři sice štkají na fórech, ale jedničku si nekoupili. Já naopak oceňuju, že bmw zachová možnost malé zadokolky, rwd dvoudvéřák v kompakt třídě je a bude unikum.
Popsals to sám, ES je ryzí maintreamová technika, jak říkám, prémiového na něm není nic.
To, že za stejný peníz dostaneš u skutečné prémie holobyt, je přesně ten fakt, který to, že ES není premie, jen potvrzuje.
Offtopic:
Odhlucnenie, interier, vybava, hybrid tichy aj pri akceleracii, prestiz, jedinecnost/netuctovost = to vsetko je na ES-ku premiove. Je to polopremia, lebo predovsetkym nema zadny pohon - to nema ale ani audi ani volvo.
ES-ko mas za 44000 EUR vo velmi dobrej vybave = za to je u audi alebo bmw podmotorizovany holobyt. V USA sa ich predava 10x viac ako GS-iek, a kupujuci lexusu nepokukuju po mainstreamových autach, snad aspon na tom sa zhodneme...
Protiotazka:
Co take naviac ponuka napr. A6-tka pod 70000 EUR?
Diesel? Ved ta je viac nevyhoda ako vyhoda.
Zadny pohon? Nema.
Odhlucnenie - rovnake alebo horsie ma.
Jedine allroad, ak potrebujes.
Keď sa predstaví oficiálne......zatím ještě ani neoficiálně....i s X2 M35i si v Evropě dávají načas. V US se již delší dobu prodává, protože tam se nepotýkají s PPF/GPF ani WLTP. Oni jsou totiž "pozadu"..., ;-) Takže, napřed musí "launch" novou FWD 1er ETA letos ve Frankfurtu. Prodeje start list/pros. A takovou FWD M135i vidím až někdy na podzim 2020. Ale můžou překvapit hned ve Frankfurtu a launch celou řadu 1er společně s X2 M35i, protože M135i má mít techniku stejnou a homologace bude podobná.... :-!
Opravil by som to, že BMW si môže dovoliť vyššiu cenu všeobecne. Takže ak by chceli, mohli robiť 1er aj naďalej ako RWD a zákazníci by to zaplatili. Ako som písal vyššie, bavorskí vraj vyčíslili náklady na RWD oproti FWD na 660 eur na auto, myslíš, že by to pre cenách medzi 25 a 50t eur niekoho odradilo? Nikoho. Ide proste a len o "katovanie kostov".
Inak aby bolo jasné, ja s FWD u 1er problém nemám (a celkovo u krátkeho hatchu zmysel RWD nevidím) a vedel by som si v garáži takú M135i reálne predstaviť. Potom ale bude musieť človek zvažovať, čo mu tá prémia prinesie naviac oproti technicky zhodnému, ale podstatne lacnejšiemu mainstreamu. Teda v prípade mnou preferovaných HH čo mi ponúkne M135i s dvojlitrovým štvorvalcom s 225 kW, dvojspojkou a haldexovou štvorkolkou naviac oproti povedzme Golfu R s dvojlitrovým štvorvalcom s 221 kW, dvojspojkou a haldexovou štvorkolkou, aby som zaň zaplatil o 5 až 10t eur viac? Uvidíme, keď sa predstaví oficiálne.
Původní 1er 130i hb, to bylo fandovské auto, pak už jen emka 1er, dnes 2er, což jsou ale kupé a ty jako zadokolky zůstanou. Jinými slovy, za koho tu zrovna teď pláčeš?
Tohle je rozhodnuto už deset let, kupé, kabrio v této třídě si může dovolit vyšší cenu, zůstane na dražší zadokolkové platformě, tj. 2er coupé, cabrio budou pořád zadokolky s motorem napříč, 1er hb, sedan, 2er gt nebo jak to nazvou, jsou/budou předokolky. Podle mého celkem logický krok. ;-)
Apropoo downgrade, paradny downgrade spravil lexus - ES300h sedan je kludne o 20000 EUR lacnejsi ako A6/volvo/bmw 5/mb E. Nie je to sice ich plnohodnotny konkurent, lebo nema kombik, AWD, RWD a pod., ale paradna premiova ponuka pre cielovku, co chce nieco viac v strednej triede, ale nechce za to dat sto tisíc...
U bmw1 tipujem, ze to bude o 2-3 tisícky EUR drahsie ako sucasna, v duchu zdrazovania.
P.S. V Australii uz poriadne klesaju predaje prémiových aut, pretoze ludia na to jednoducho nemaju a kupit si lacnu verziu s trojhrnkom a FWD, to mozu rovno nepremiu, audi predajmi zaostava oproti bmw/mercedecu, lebo opat nepremiova koncepcia v nevrcholových verziach a ceny ako z Marsu...
Ja osobne predpovedam hoci nie rovno krizu, ale aspon silny utlm predajov aut v EÚ, premie aj nepremie, jednoducho neustale sa zdrazovat neda.
To by malo byť, ale všeobecne bavorské kompakty sa presúvajú na FWD platformu, aktuálne to má byť 2er Grand Coupé a sú reči o konci 2er Cabrio, takže zostane len to kupé a aj to tipujem sa bude viac prisúvať k 3er než k "plebejskejšej" 1er, výkonnejšie motory a pod., takže celkovo sa zrejme 2er RWD vzdiali 1er a teda RWD zvezenie sa stane ešte nedostupnejším.
Pravdu máš :yes: BMW jde do kytek přesně od chvíle, kdy na trh uvedli tu malou MPV předokolku. Teď si nemůžu vzpomenout, jak se ten hnůj jmenuje... ;-)
Jenže 1er byl pěknej malej hatch s náhonem na zadek a nulovou konkurencí. 2er mi nikdy vizuálně nesedla, ač kvality auta, zábavnost apod. vůbec nezpochybňuju. Prostě nelíbí no :-|
Ešte by som palicu nelámal, každopádne konkurenčná výhoda sa stráca. Doteraz bolo síce Áčko (AMG) rýchlejšie ako M140i, ale proste imidžovo R4 nemohol konkurovať R6 a jazdne AWD zadokolke (resp. xdrivu s preferenciou zadku).
Teraz nebude mať oproti tomu Áčku nič, rovnaká technika, ale nižší výkon a to "nudné bezpohlavné Audi" aspoň vo verzii RS3 bude mať okrem vyššieho výkonu charakterný päťvalec.
A hlavne M135i bude konkurovať iba tej "druhej lige" konkurencie, t.j. A35 AMG a S3, kdežto na A45AMG a RS3 zrejme odpoveď mať nebudú (M135i zrejme bude topmodel, výkonnejšie Mko sa nikde nespomína).
"poháněná přední náprava nemá narušit jízdní vlastnosti" To by mě zajímalo, jak chtějí udělat >:D "Naši zákazníci budou přímo cítit rychlou a precizní odezvu“ tvrdí Peter Langen. Bohužel už Peter nedodal, že už žádný zákazník neucítí, jak ho zadek tlačí dopředu ven ze zatáčky, ale naopak jak ho tahá předek ven :no: Z BMW se stává nudné bezpohladní Audi.
Chýba (stále!) možnosť úpravy príspevku, tak len doplním, že získa na tom výrobca.
Zákazník môže získať ten vnútorný priestor, keď je pravda, že RWD s motorom pozdĺžne žerie miesto a vnútri bola jednotka dosť stiesnená. Ale medzigenenračne sa zväčšujú všetky autá, aj 3er, ktorá si RWD zachováva.
Opakujem, pre mňa by to bol prijateľný downgrade, keby napr. budúca M135i so štvorvalcom a haldexom bola povedzme o 4- až 5000 eur lacnejšia, ako súčasná M140i s R6 a xdrive (resp. všeobecne aby cenovo bola medzi súčasnou 125i a 140i). Ale to sa proste nestane.
Získajú jednoznačne finančne. Ako som písal, FWD je lacnejšie ako RWD a čím menšie (lacnejšie) auto, tým väčší význam to má. Bolo tu písané, že RWD znamená vyššie náklady o 660 eur na jedno auto, to sa nezdá ako veľa, ale v dobe, keď sa šetrí aj na eurových kusoch plastu je to pri veľkosériovom aute ohromná úspora.
Len ako som písal, mám silné obavy, či sa tá úspora prenesie do finálnej ceny, na 99,9% myslím, že nie (a dokonca je pri súčasnom zdražovaní reálne, že nová 1er bude drahšia, ako jej predchodca). :-(
Bude to zaujimave. Nove A cko od MB vyzera velmi dobre a hlavne oproti predch. generacii je dizajnovo tam kde patri naspat v prvej lige... Pokial zoberu 1 tke zadny pohon a ked zoberem ze ten dizajn je nemastny neslany, taky maly jazvecik neviem ake pridane hodnoty zakaznik ziska. Mozno lepsi interier? Samozrejme dobra motorizacia a vrtulka na kapote spravia svoje kuzlo. ;-) Zisk na kazdom aute maju slusny myslim ze hned po Porsche najvacsi zalezi od modelu tak ze optimizmus u BMW nechyba , vrtulka sa predava viac ako dobre.
Osobne mi až tak RWD chýbať nebude, silnejší bavorák by som si aj tak kúpil so štvorkolkou. Horšie to je s R6, charakter a zvuk radového šesťvalca nenahradí nič. Môžu ladiť výfuky ako chcú, môžu púšťať do reprákov hudbu nebeskú, proste s R4 to nebude plnohodnotná náhrada. Nepodarilo sa to Porsche, nepodarí sa to ani bavorským.
Tak samozrejme, nemôžeš čakať, že niekto z BMW povie, že prechodom na predný pohon sa stratí časť komunikatívnosti, presnosti, precíznosti riadenia a zábavnosti, musia písať (ako svojho času Mečiar, keď zrušil kupónovú privatizáciu) že "bude to inak a bude to lepšie", hoci vieme, že to tak proste nemôže byť.
Na druhej strane ja verím, že 1er bude jedna z najlepšie jazdiacich predokoliek (ak nie rovno najlepšia) a to by mi osobne vôbec nevadilo. Len sa obávam, že jeden z hlavných dôvodov prechodu na FWD (úspora nákladov) sa nepremietne do ceny, teda nezíska na tom zákazník (síce bude mať jednoduchšie a principiálne horšie riešenie, ale aspoň lacnejšie), ale celú úsporu nákladov szhrabne výrobca a cena FWD novinky bude rovnaká, ako cena predchodcu.