Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové BMW 1 před premiérou: Nabídne více prostoru a skvělé jízdní vlastnosti

Kompaktní bavorák čeká přechod na platformu s pohonem předních kol. V nabídce nebude chybět ani nejvýkonnější čtyřválec v historii značky.
Zpět na článek
Avatar - pradeda777
29. 3. 2019 15:44
Re: nová m135i xDrive
Z toho co jsem vyčetl na babybmw, samosvor (LSD) u M140i má jen omezený vliv na chování auta. Utrhnout zadek jde lehce i s ním. Hlavní výhodou LSD je, že zabrání vlnění auta pod plynem a samozřejmě na okruhu při průjezdu zatáčkami. Ale jinak máš pravdu v tom, že M140i není "kamarádské auto". Chce být dominované a na to každý nemá.
Já taky ne... :-)
Avatar - pradeda777
29. 3. 2019 12:57
Re: nová m135i xDrive
....X2 M35i se dnes objevilo na BMW konfigurátoru. V základu 1,443.000Kč. Nakonfiguroval jsem si jednu v AW se střešním oknem a pár nezbytnostmi bratru za 1,685.450Kč. Asi tak jsem to očekával.
29. 3. 2019 08:15
Re: nová m135i xDrive
Tak asi nejsi zvyklý na zadokolku. Se zapnutou stabilizací a protiprokluzem dá trochu práce to utrhnout...
29. 3. 2019 01:54
Re: Ať si...
Nie, to tvrdi caradvice.com.au, proste predaje premie tam klesaju.

ES sa podla mna bude predavat relativne dobre, superb a ingignia nie su rovnocenny konkurenti - hybrid, zavesenie naprav, odhlucnenie, interier, nebudem sa opakovat...
Avatar - speedfred
28. 3. 2019 16:49
Re: nová m135i xDrive
Však jasné, každý to vidíme inak ale aj tak mi to BMW príde krásne nezáludné. A u BMW je celkom dlhá dráha plynového pedálu tak sa to dá pekne dávkovať.
Avatar - iudex
28. 3. 2019 15:15
Re: nová m135i xDrive
Tak jednak výkonovo to stále je vyššia liga, 340k a hlavne 500 Nm je ďalej ako 300k a 390 Nm. Ale hlavne MRS je blbuvzdorná predokolka, nie zákerný RWD, kde naviac výrazne pomáha samosvor (mmch. 1er samosvor nemá).
Proste keď som dvakrát so silnou zadokolkou dostal taký šmyk, že som sa skoro posr.l od strachu a takmer rozbil auto, tak nebudem tú hranu pokúšať s vlastným drahým autom a uprednostním bezpečnejšie AWD či FWD so samosvorom. Preto plne chápem, keď to niekto vidí rovnako a nemá odvahu na silnú zadokolku.
Avatar - speedfred
28. 3. 2019 12:09
Re: nová m135i xDrive
To je tak krásne podajné aj cez zimu a zvláda to aj mnoho iných.
Vedľa si písal že M RS by si už radšej tú top verziu a tá má iba o pár poníkov menej ako 140i.
Avatar - iudex
28. 3. 2019 11:59
Re: nová m135i xDrive
OK, tak som žena, proste ja som s tým autom jazdil pár dní a po jednom úplne nečakanom šmyku, keď som auto otrepal o obrubník, som usúdil, že to pre mňa nie je a kúpil xdrive.
P.S. iudex, nie Ludex.
Avatar - iudex
28. 3. 2019 11:57
Re: nová m135i xDrive
Zniesť znesie, len či to znesie aj ten vodič. ;-) Ja som chcel kúpiť M140i, ale po párdňovom testovaní som usúdil, že taký frajer, aby som krotil 340 koní na jednej náprave nie som. Zrejme k tomu prispela aj zima a zlá adhézia primrznutých ciest, ale človek práveže takýmto autom jazdí každý deň, teda aj v zime a to môže byť pre viacerých problém. Speedfred to zvláda, ja nie, každému to svoje. ;-)
Avatar - speedfred
28. 3. 2019 10:06
Re: nová m135i xDrive
Tam je problém predný pohon. Mal som 235 a nikdy som nemal pocit že by to bolo premotorované.
Avatar - pradeda777
28. 3. 2019 09:47
Re: nová m135i xDrive
U dvojky od loňského září jde s manuálem jen tříhrnek 318i a pak 220d zadohrab....toť vše.....protože ty jediné "prošly sítem" WLTP/Euro 6d TEMP bez potřeby velkých nákladů. Ostatní měli kvůli úředníkům z Bruselu smůlu. BMW se očividně nevyplatilo investovat další prostředky do aktivit a techniky potřebné k homologaci další manuálů podle WLTP/Euro 6d TEMP. A tak v manuálu z toho "lepšího" zbyly jen M2C a M4.

Jsem reinkarnace T. Bati staršího...nejúspěšnějšího moravského podnikatele.... :-!

https://www.autorevue.cz/…klus-rozdil-nedc
28. 3. 2019 07:37
Re: nová m135i xDrive
U dvojky taky ne? Karle jsi fešák, kterejpak ty seš?
28. 3. 2019 07:37
Re: nová m135i xDrive
Ty koně /reaguji na Ludexe/ krotí elektronika. Podle mého názoru jich bylo, hlavně v poměru k hmotnosti vozu, příliš u M3/4 ale u běžné 140i nemůže mít problém, to auto dokáže řídit i žena. Tedy bez kompletně vypnutých asistentů.
28. 3. 2019 07:34
Re: To jsou kecy
Tak potom jsou všechny nářky vážně zbytečné.

Reaguji na Paju, a jeho tvrzení, že dvojka zůstane RWD - a možná i manuál? Sice se mi to velikostně ekluje, ale...
28. 3. 2019 04:46
Re: Ať si...
Srovnáváš auto z nižší střední s vyšší střední? Lexus ES nemá prémiového lautr vůbec nic.
V EU se ho prodá pár kousků za cenu kolem milionu, tedy v kategorii Superb, Insignia.
28. 3. 2019 04:44
Re: Ať si...
Neustále se zdražovat nedá, ale stejně tak nejde neustále zvyšovat platy. Ruku v ruce Cudzinče.
O té Austrálii to byl vtip jako s ES?
Avatar - lyon667
28. 3. 2019 00:11
Re: nová m135i xDrive
Zadní náhon snese libovolný výkon ;-)
Avatar - pradeda777
27. 3. 2019 22:34
Re: nová m135i xDrive
To jo. S xDrive nelze objednat manuál. Pardon, manuál už dlouho nelze u žádné M140 objednat..... :-(
27. 3. 2019 21:22
Re: nová m135i xDrive
:-) právě, pohon všech kol byla podmínka pro další auto, mam ještě cupru st 290 a vadí mi že v nekterych situacich je toho vykonu na tu predni napravu až moc. Moje statsi polo gti 6r se 180 konmi na predku ma idealni porci toho vykonu a cupre ujede na prvnich 50 metrech protoze cupra jen hrabe jak blazen >:D. Samozrejme pri rolling staru treba z 30km/h ani nahodou :-)
Avatar - iudex
27. 3. 2019 20:39
Re: nová m135i xDrive
Spravil dobre ;-) 340 koní na zadok v malom hatchi je už dosť a nie každý to chce krotiť. Okrem toho xdrive aj tak preferuje zadok.
Avatar - speedfred
27. 3. 2019 20:34
Re: nová m135i xDrive
Chybu si spravil s X pohonom ;-)
27. 3. 2019 20:28
nová m135i xDrive
Jsem na novou jedničku hodně zvědavý. Snad jsem neudělal chybu, když jsem objednal na poslední chvíli novou "starou" m140i xDrive. :-)
27. 3. 2019 20:00
Re: To jsou kecy
...presne ako pises ... "milujem" tych "mudrlantov", ktori kritizuju a maju mokre sny o 6 valcoch, atmosferach, manualoch ... "hejtuju" automaty, ci 4 valce s turbom ... ale jazdia na fabiach a octaviach ... je to take "ceskoslovenske" ... nic prekvapujuce :)
Avatar - lyon667
27. 3. 2019 19:46
Re: Ať si...
Za mě :-(

Pořád tak nějak doufám, že stihnu došetřit, než to zaříznou, ale konec tohoto jednorožce se blíží rychleji, než by mi bylo milé. Ach jo...
27. 3. 2019 19:05
Re: Ať si...
Citat:
To, že za stejný peníz dostaneš u skutečné prémie holobyt, je přesně ten fakt, který to, že ES není premie, jen potvrzuje.
Potvrdzuje to akurát to, ze ta pekne osklbu...

Dohadujeme sa o blbostiach, predokolky su polopremia, subpremium, a je to trend, ktorym sa ubera aj ta jedina zadokolkova premia - vid toto jednotkove bmw... Pokial maju aj cenu polopremie, je to podla mna OK, nikto nic nepredstiera, ak to ale stoji ako sestvalec a RWD a je to "trojhrned FWD", potom to ok nie je...


Kompromis, Lexus je rovnaky mainstream ako audi ci volvo...
Avatar - Dinar
27. 3. 2019 16:38
Re: To jsou kecy
Podstatou je, že hatchback zadokolku v kompakt třídě ocení málokdo, tady se při obecně vysoké (řidiče převyšující) úrovni jízdních vlastností dnešních aut, na nějakou řidičskost dávno nehraje. Ta auta si nekupují redaktoři Autocaru, ale lidé, kteří prostě chtějí praktické auto, proto HB, v tomto případě s lepším znáčkem na kapotě. Bmw mělo oproti konkurenci v hb kompaktních třetinové prodeje, oni magistři sice štkají na fórech, ale jedničku si nekoupili. Já naopak oceňuju, že bmw zachová možnost malé zadokolky, rwd dvoudvéřák v kompakt třídě je a bude unikum.
Avatar - Dinar
27. 3. 2019 16:31
Re: Ať si...
Popsals to sám, ES je ryzí maintreamová technika, jak říkám, prémiového na něm není nic.
To, že za stejný peníz dostaneš u skutečné prémie holobyt, je přesně ten fakt, který to, že ES není premie, jen potvrzuje.
27. 3. 2019 16:12
Re: Ať si...
Offtopic:
Odhlucnenie, interier, vybava, hybrid tichy aj pri akceleracii, prestiz, jedinecnost/netuctovost = to vsetko je na ES-ku premiove. Je to polopremia, lebo predovsetkym nema zadny pohon - to nema ale ani audi ani volvo.
ES-ko mas za 44000 EUR vo velmi dobrej vybave = za to je u audi alebo bmw podmotorizovany holobyt. V USA sa ich predava 10x viac ako GS-iek, a kupujuci lexusu nepokukuju po mainstreamových autach, snad aspon na tom sa zhodneme...
Protiotazka:
Co take naviac ponuka napr. A6-tka pod 70000 EUR?
Diesel? Ved ta je viac nevyhoda ako vyhoda.
Zadny pohon? Nema.
Odhlucnenie - rovnake alebo horsie ma.
Jedine allroad, ak potrebujes.
Avatar - pradeda777
27. 3. 2019 15:52
Re: To jsou kecy
Keď sa predstaví oficiálne......zatím ještě ani neoficiálně....i s X2 M35i si v Evropě dávají načas. V US se již delší dobu prodává, protože tam se nepotýkají s PPF/GPF ani WLTP. Oni jsou totiž "pozadu"..., ;-) Takže, napřed musí "launch" novou FWD 1er ETA letos ve Frankfurtu. Prodeje start list/pros. A takovou FWD M135i vidím až někdy na podzim 2020. Ale můžou překvapit hned ve Frankfurtu a launch celou řadu 1er společně s X2 M35i, protože M135i má mít techniku stejnou a homologace bude podobná.... :-!
Avatar - iudex
27. 3. 2019 14:25
Re: To jsou kecy
Opravil by som to, že BMW si môže dovoliť vyššiu cenu všeobecne. Takže ak by chceli, mohli robiť 1er aj naďalej ako RWD a zákazníci by to zaplatili. Ako som písal vyššie, bavorskí vraj vyčíslili náklady na RWD oproti FWD na 660 eur na auto, myslíš, že by to pre cenách medzi 25 a 50t eur niekoho odradilo? Nikoho. Ide proste a len o "katovanie kostov".
Inak aby bolo jasné, ja s FWD u 1er problém nemám (a celkovo u krátkeho hatchu zmysel RWD nevidím) a vedel by som si v garáži takú M135i reálne predstaviť. Potom ale bude musieť človek zvažovať, čo mu tá prémia prinesie naviac oproti technicky zhodnému, ale podstatne lacnejšiemu mainstreamu. Teda v prípade mnou preferovaných HH čo mi ponúkne M135i s dvojlitrovým štvorvalcom s 225 kW, dvojspojkou a haldexovou štvorkolkou naviac oproti povedzme Golfu R s dvojlitrovým štvorvalcom s 221 kW, dvojspojkou a haldexovou štvorkolkou, aby som zaň zaplatil o 5 až 10t eur viac? Uvidíme, keď sa predstaví oficiálne.
Avatar - speedfred
27. 3. 2019 13:30
Re: To jsou kecy
Až ma zarazilo pri RWD motory naprieč,ale kto vie.... :-O
Avatar - speedfred
27. 3. 2019 13:28
Re: To jsou kecy
Však to bude asi na Mini platforme a to jazdí asi celkom slušne. Keď bude 2-er kupé stále iba malá (lacnejšia) 3-er tak ja s tým nemám problém.
Avatar - Dinar
27. 3. 2019 13:24
Re: To jsou kecy
...zadokolky s motorem podél... samozřejmě. Za.raná NE/editace. ;-\
Avatar - Dinar
27. 3. 2019 13:22
Re: Ať si...
Na ES 300h není premiového nic, jako konkurenta pro vyšší střední D3 ji může vidět jen člověk, který žádným z těch aut nikdy nejel.
Avatar - Dinar
27. 3. 2019 13:18
Re: Ať si...
Původní 1er 130i hb, to bylo fandovské auto, pak už jen emka 1er, dnes 2er, což jsou ale kupé a ty jako zadokolky zůstanou. Jinými slovy, za koho tu zrovna teď pláčeš?
Avatar - Dinar
27. 3. 2019 13:16
Re: To jsou kecy
Tohle je rozhodnuto už deset let, kupé, kabrio v této třídě si může dovolit vyšší cenu, zůstane na dražší zadokolkové platformě, tj. 2er coupé, cabrio budou pořád zadokolky s motorem napříč, 1er hb, sedan, 2er gt nebo jak to nazvou, jsou/budou předokolky. Podle mého celkem logický krok. ;-)
Avatar - Dinar
27. 3. 2019 13:14
Re: To jsou kecy
Ta chvíle byla v roce 1998, jmenuje se to A-Klasse a vyrábí to Mercedes. ;-)
27. 3. 2019 13:12
Re: Ať si...
Apropoo downgrade, paradny downgrade spravil lexus - ES300h sedan je kludne o 20000 EUR lacnejsi ako A6/volvo/bmw 5/mb E. Nie je to sice ich plnohodnotny konkurent, lebo nema kombik, AWD, RWD a pod., ale paradna premiova ponuka pre cielovku, co chce nieco viac v strednej triede, ale nechce za to dat sto tisíc...

U bmw1 tipujem, ze to bude o 2-3 tisícky EUR drahsie ako sucasna, v duchu zdrazovania.


P.S. V Australii uz poriadne klesaju predaje prémiových aut, pretoze ludia na to jednoducho nemaju a kupit si lacnu verziu s trojhrnkom a FWD, to mozu rovno nepremiu, audi predajmi zaostava oproti bmw/mercedecu, lebo opat nepremiova koncepcia v nevrcholových verziach a ceny ako z Marsu...


Ja osobne predpovedam hoci nie rovno krizu, ale aspon silny utlm predajov aut v EÚ, premie aj nepremie, jednoducho neustale sa zdrazovat neda.
Avatar - iudex
27. 3. 2019 12:56
Re: To jsou kecy
To by malo byť, ale všeobecne bavorské kompakty sa presúvajú na FWD platformu, aktuálne to má byť 2er Grand Coupé a sú reči o konci 2er Cabrio, takže zostane len to kupé a aj to tipujem sa bude viac prisúvať k 3er než k "plebejskejšej" 1er, výkonnejšie motory a pod., takže celkovo sa zrejme 2er RWD vzdiali 1er a teda RWD zvezenie sa stane ešte nedostupnejším.
Avatar - speedfred
27. 3. 2019 12:12
Re: To jsou kecy
1-er HB mi asi ani nevadí s FWD pokial tu bude 2-er kupé s RWD. Toľko za mňa.
Avatar - pradeda777
27. 3. 2019 11:57
Re: To jsou kecy
Nedivil bych se, kdyby se časem objevilo i M1 s nějakým tím elmotorem na zadní nápravě a celkovým výkonem kolem 400k coby konkurence RS3 a A45... :-!
Avatar - ZZ
27. 3. 2019 11:47
Re: To jsou kecy
Pravdu máš :yes: BMW jde do kytek přesně od chvíle, kdy na trh uvedli tu malou MPV předokolku. Teď si nemůžu vzpomenout, jak se ten hnůj jmenuje... ;-)
Avatar - ZZ
27. 3. 2019 11:45
Re: To jsou kecy
Jenže 1er byl pěknej malej hatch s náhonem na zadek a nulovou konkurencí. 2er mi nikdy vizuálně nesedla, ač kvality auta, zábavnost apod. vůbec nezpochybňuju. Prostě nelíbí no :-|
Avatar - iudex
27. 3. 2019 11:38
Re: To jsou kecy
Ešte by som palicu nelámal, každopádne konkurenčná výhoda sa stráca. Doteraz bolo síce Áčko (AMG) rýchlejšie ako M140i, ale proste imidžovo R4 nemohol konkurovať R6 a jazdne AWD zadokolke (resp. xdrivu s preferenciou zadku).
Teraz nebude mať oproti tomu Áčku nič, rovnaká technika, ale nižší výkon a to "nudné bezpohlavné Audi" aspoň vo verzii RS3 bude mať okrem vyššieho výkonu charakterný päťvalec.
A hlavne M135i bude konkurovať iba tej "druhej lige" konkurencie, t.j. A35 AMG a S3, kdežto na A45AMG a RS3 zrejme odpoveď mať nebudú (M135i zrejme bude topmodel, výkonnejšie Mko sa nikde nespomína).
27. 3. 2019 11:38
Re: To jsou kecy
Je to škoda, ale coupé 2er zůstane na RWD platfromě i v nové generaci. ;-)
Avatar - ZZ
27. 3. 2019 11:29
Re: Ať si...
Určitě bude levnější >:-[] >:D >:D Tomu věř ;-)
Avatar - ZZ
27. 3. 2019 11:28
To jsou kecy
"poháněná přední náprava nemá narušit jízdní vlastnosti" To by mě zajímalo, jak chtějí udělat >:D "Naši zákazníci budou přímo cítit rychlou a precizní odezvu“ tvrdí Peter Langen. Bohužel už Peter nedodal, že už žádný zákazník neucítí, jak ho zadek tlačí dopředu ven ze zatáčky, ale naopak jak ho tahá předek ven :no: Z BMW se stává nudné bezpohladní Audi.
Avatar - iudex
27. 3. 2019 11:20
Re: Ať si...
Chýba (stále!) možnosť úpravy príspevku, tak len doplním, že získa na tom výrobca.
Zákazník môže získať ten vnútorný priestor, keď je pravda, že RWD s motorom pozdĺžne žerie miesto a vnútri bola jednotka dosť stiesnená. Ale medzigenenračne sa zväčšujú všetky autá, aj 3er, ktorá si RWD zachováva.
Opakujem, pre mňa by to bol prijateľný downgrade, keby napr. budúca M135i so štvorvalcom a haldexom bola povedzme o 4- až 5000 eur lacnejšia, ako súčasná M140i s R6 a xdrive (resp. všeobecne aby cenovo bola medzi súčasnou 125i a 140i). Ale to sa proste nestane.
Avatar - iudex
27. 3. 2019 11:14
Re: Ať si...
Získajú jednoznačne finančne. Ako som písal, FWD je lacnejšie ako RWD a čím menšie (lacnejšie) auto, tým väčší význam to má. Bolo tu písané, že RWD znamená vyššie náklady o 660 eur na jedno auto, to sa nezdá ako veľa, ale v dobe, keď sa šetrí aj na eurových kusoch plastu je to pri veľkosériovom aute ohromná úspora.
Len ako som písal, mám silné obavy, či sa tá úspora prenesie do finálnej ceny, na 99,9% myslím, že nie (a dokonca je pri súčasnom zdražovaní reálne, že nová 1er bude drahšia, ako jej predchodca). :-(
Avatar - Londonbridge
27. 3. 2019 10:45
Re: Ať si...
Bude to zaujimave. Nove A cko od MB vyzera velmi dobre a hlavne oproti predch. generacii je dizajnovo tam kde patri naspat v prvej lige... Pokial zoberu 1 tke zadny pohon a ked zoberem ze ten dizajn je nemastny neslany, taky maly jazvecik neviem ake pridane hodnoty zakaznik ziska. Mozno lepsi interier? Samozrejme dobra motorizacia a vrtulka na kapote spravia svoje kuzlo. ;-) Zisk na kazdom aute maju slusny myslim ze hned po Porsche najvacsi zalezi od modelu tak ze optimizmus u BMW nechyba , vrtulka sa predava viac ako dobre.
Avatar - pradeda777
27. 3. 2019 10:28
Re: Ať si...
:-) Tak tak...R4 zůstane vždy jen usrranným čtyřhrnkem.......... :-) .
Avatar - iudex
27. 3. 2019 10:19
Re: Ať si...
Osobne mi až tak RWD chýbať nebude, silnejší bavorák by som si aj tak kúpil so štvorkolkou. Horšie to je s R6, charakter a zvuk radového šesťvalca nenahradí nič. Môžu ladiť výfuky ako chcú, môžu púšťať do reprákov hudbu nebeskú, proste s R4 to nebude plnohodnotná náhrada. Nepodarilo sa to Porsche, nepodarí sa to ani bavorským.
Avatar - iudex
27. 3. 2019 10:15
Re: Věřím, že jízdně bude skvělý....
Tak samozrejme, nemôžeš čakať, že niekto z BMW povie, že prechodom na predný pohon sa stratí časť komunikatívnosti, presnosti, precíznosti riadenia a zábavnosti, musia písať (ako svojho času Mečiar, keď zrušil kupónovú privatizáciu) že "bude to inak a bude to lepšie", hoci vieme, že to tak proste nemôže byť.
Na druhej strane ja verím, že 1er bude jedna z najlepšie jazdiacich predokoliek (ak nie rovno najlepšia) a to by mi osobne vôbec nevadilo. Len sa obávam, že jeden z hlavných dôvodov prechodu na FWD (úspora nákladov) sa nepremietne do ceny, teda nezíska na tom zákazník (síce bude mať jednoduchšie a principiálne horšie riešenie, ale aspoň lacnejšie), ale celú úsporu nákladov szhrabne výrobca a cena FWD novinky bude rovnaká, ako cena predchodcu.
Avatar - Magister
27. 3. 2019 10:04
Ať si...
Nic z toho fandy neuchlácholí, když přijdou o zadokolku a 6 válec. Škoda, bude to v nižší střední chybět. Vždy je dobré, když jsou alternativy.
Avatar - KANKUNEN
27. 3. 2019 09:38
Co se tam píše?
Mám text na tmavé reklamě.
Avatar - kari.laz
27. 3. 2019 09:01
Věřím, že jízdně bude skvělý....
...ale i tak nějak musí okecat to, že ze zadokolky bude předokolka. To prohlášení mi přijde jako snaha uklidnit rozvířené vody.