Nové BMW 1 před premiérou: Nabídne více prostoru a skvělé jízdní vlastnosti
Kompaktní bavorák čeká přechod na platformu s pohonem předních kol. V nabídce nebude chybět ani nejvýkonnější čtyřválec v historii značky.
BMW se již pomalu chystá na premiéru nové, již třetí generace řady 1. Nový kompakt se podle některých zpráv měl ukázat již na začátku tohoto měsíce na ženevském autosalonu, jeho výstavní premiéra se ale nakonec zřejmě odehraje až na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Před kompletním odhalením však už automobilka uvolnila několik informací o novince.
O tom, že 1-Series přejde na platformu s poháněnou přední nápravou a motorem uloženým napříč, víme již delší dobu. Nyní však automobilka zdůraznila, že to nijak nemá narušit skvělé jízdní vlastnosti, o které se v rámci pět let trvajícího vývoje snaží především.
„Naši zákazníci budou přímo cítit rychlou a precizní odezvu, která zajistí optimální jízdní zážitek. BMW 1 bude skutečným bavorákem s individuálním charakterem,“ tvrdí Peter Langen, vedoucí dynamiky jízdy v BMW Group.
Vedle komplexního naladění to má být zajištěno využitím unikátního systému ARB, převzatého z elektromobilu i3s. Jedná se o systém kontroly prokluzu integrovaný přímo do řídicí jednotky motoru a nikoliv v řídicí jednotce DSC (kontrola stabilizace), jak je zvykem. To díky kratším signálním cestám znamená třikrát rychlejší přenos informací, což přinese rychlejší reakce vozidla. V koordinaci s DSC to navíc omezuje nedotáčivost typickou pro předokolky, avšak bez zásahů, které by stabilizovaly boční dynamiku.
Konstruktéři se také zaměřili na tuhost karoserie. Tu zvyšují různé přídavné vzpěry, třeba jedna ve tvaru bumerangu na zádi.
Pro zákazníky hledající vrchol jízdních zážitků tu pak bude provedení M135i xDrive. To využije vůbec nejsilnější čtyřválec v historii BMW, přeplňovaný benzinový dvoulitr nabídne výkon 225 kW. Aby agregát takovou sílu zvládnul, má zesílenou klikovou hřídel a nové písty. Nechybí ani větší turbo nebo optimalizované vstřikování.
BMW také již přiznalo, o kolik se díky nové platformě zvětší interiér jedničky. Prostor pro kolena na zadních sedadlech se má natáhnout o 33 mm, místo nad hlavou vzadu pak o 19 mm. Zákazníci mají pak ocenit také větší nástupní otvor. Vedle nové architektury to zajistí i změna siluety – z charakteristicky tvarovaného auta se stane typický pětidveřový hatchback. Zavazadelník se díky tomuto řešení zvětší o 20 litrů na celkových 380 litrů.