První Outback se objevil v roce 1994 v rámci druhé generace Legacy. Nedávno Subaru představilo už šesté vydání modelu. Co nabízí a čím se liší od předchůdce?
Sorry, ale to su tam riadne sracky tie citaty od ludi.
V US su tieto "zaloby" dobry biznis, nic extra tam nevidim. Ze sa obcas vyskytne nejaka porucha, sa stava vsetkym.
Díky za doplnění, nicméně trvám si za tím, co jsem uvedl, neboť u starších modelů Outback a Legacy měla CVT opravdu ještě možnost převodového poměru 90:10. Levorg už ale určitě ne a platí převodové poměry, které uvádíte.
Zvláštní mix amerického stylu s japonským. KOneckonců obdobé rysy má nová RAV4 a ta se také neuvěřitelně povedla.
Nic proti Alltarcku nebo Scoutu či Allroadu, ale u Subaru se mi tohle líbí asi opravdu nejvíc. S kvalitou problém nebude (japonec), takže nezbývá než se těšit (a věřit, že odladění CVT se povedlo). Za mě :yes::yes::yes:
Tvoje subjektivne teorie komentovat nebudem, ale nehadz to tym padom na CVT.
A univerzalnejsie auto za tieto peniaze ? Daj priklad.
Povedal som, ze chcem priklad, nie -1 :)
Mylis sa: http://youwheel.com/…fully-explained/
"At the very beginning, under normal conditions this system divert only 10% torque to the rear axle (90:10 torque split); after 1996, the ratio was changed to 80:20; and finally starting 2010, the ratio was updated to 60:40."
Zrejme ako sa postupne vylepsovali materialy a ladila technologia, boli postupne schopni posielat dozadu trvale cim dalej, tym viac.
Inak velmi pekny clanok.
"Pohybuje se to plynule mezi 60 ku 40 a 50 ku 50 podle potřeby." - moment sa moze pohybovat od 100:0 az po 0:100 . Tam nie je ziadne pravidlo o 50:50 az 60:40.
No to je možný, že ty máš, ale tenhle nový Outback to prostě neumí. Má to být univerzál co zvládně všechno = odveze rodinu, odtáhne její bagáž a rovněž odtáhne sem tam nějaký přívěs až už na aktivní dovolenou karavan nebo na loď na Orlík. To, že ty to zrovna nepotřebuješ, je jen tvoje věc, ale Subaru se tím "vyoutuje" z kola ven potencionálních kupujících... Takže tu "blbost" hledej u sebe.
Předpokládám, že nikdo soudný nepotřebuje a ani neočekává od Outbacku sprint z 0-100 pod 6s, ani nechce 1m3 kufru, ani jedno není doména Outbacku.
Nicméně když někdo hledá zvýšený kombík/SUV, co umí být univerzál (Outback je i proto postaven), tak kouká i na tuhle stránku. Konkurence to prostě zvládá lépe za podobné peníze a někdy i lepší. Starší modely Outbacku, ať 3.0R nebo 3.6R ty 2t v pohodě zvládaly, dokonce i 2.5l a s automatem ;-)
Žádné Subaru co vím, tak toto rozdělení nikdy nemělo. Poprvé tento nesmysl vytáhli novináři (jen čeští a slovenští) a stále tím i operují u Levorgu v roce 2015, kdy došlo z jejich strany k chybnému překladu PR materiálů u nové uvedeného modelu. Na jejich obranu nutno říci, že originální text nebyl šťastně napsán (sám jsem si to tehdy musel asi 5x přečíst než jsem to pochopil). Perspektivě 60 na 40 tam je jen teoreticky či jen při jízdě mimo obec v klidu. Pohybuje se to plynule mezi 60 ku 40 a 50 ku 50 podle potřeby.
Elektronika vyhodnotí potřebu sama např. při rychlé jízdě v zatáčkách, při zapnutém xmodu atd. V současnosti má Subaru tři typy AWD a to výše zmiňovaný, 50% a 50% u manuálu (už se v EU neprodává a 51% a 49% u WRX a WRX STi. BRZ nemá AWD.
90:10 nie je legenda, s tym sa kedysi zacinalo. A 50:50 je marketing. Elektronika nasravi, kolko je potrebne. A kalousek si ta teraz poda, ze to nie je (uzamknuty) differencial :-!
Opravím Vás. Všechny modely s CVT mají 60% na přední nápravu a 40% na zadní nápravu a v případě potřeby elektronika upraví na 50% a 50%. Tu "legendu" o rozdělení 90% a 10% rozšířil o Levorgu před cca 3 roky server auto.cz s dovětkem, že je to obdoba Haldexu. Bohužel to doteď rozšiřují všichni pepíci.
A zase ty samé bludy a tvrzení je to Haldex a hotovo >:D To úplné odpojování zadní nápravy a vznik vlečené zadní nápravy se u Subaru neděje ani u CVT, kde je již elektronicky ovládaná vícelamelová spojka, která reguluje množství točivého momentu putujícího ke kolům zadní nápravy. Po mechanické stránce tedy jde o připojitelný pohon všech kol, nicméně funkčně se chová, jako trvalý pohon 4x4. Mění se pouze poměr přenosu síly mezi přední a zadní nápravou. Například v modelech Outback či Levorg posílá spojka k zadním kolům vždy minimálně 10 procent hnací síly ;-)
Chválím ale Subaru, že konečně nasadilo odtučňovací kůru po vzoru Legacy IV. Ty další generace až na tuhle, byly již dosti obtloustlé a nevzhledné.
Tyhle zvýšené kombi jsou mi strašně sympatické. Subaru je v téhle disciplíně velmistr. Co nabízí konkurence? A4 Allroad je nádhera, velikostně tak akorát, ale když jsem si ho nakonfiguroval, zjistil jsem, že za tu cenu bych měl tyhle Outbacky skoro dva. Od Volva mi ta Cross Country přijde jako šidítko, Passat Alltrack Ditto. Už jen světlá výška dává najevo, že nejsme ve stejné lize.
Outback máš za milion bez daně ve full výbavě, kde je opravdu všechno, je to stroj, se kterým se dá bez váhání sjet mimo silnici a v případě potřeby tě doveze na druhý konec Evropy v naprostém pohodlí a luxusu, včetně fantastického hifi systému.
CVT je svá, ale v podání Subaru funguje, limitem je asi tahání větších přívěsů, to prostě Outback neumí. Dechberoucí zrychlení taky ne.
Mezigenerační posun je tak akorát, revoluci tohle auto nepotřebuje.
Bonusem pak je podvozek, který nadchne na silnici i mimo ni, a úžasné vyvážený a charakterní boxer pod kapotou.
Za mě velký palec nahoru.
U Subaru se dřív rozsype něco jiného než CVT. Stávající a minulý model rozhodně problémový není a nebude. Pokud s tím nějaký majitel nebude tahat těžký přívěs. Jenže to nehrozí, protože Subaristi na jachtu nemají a přívěs jsem za ním ještě neviděl. Se Subaru máme v rodině dobré zkušenosti. To MB GLC měl "rozsypanou" převodovku - komplet výměna u 3 letého vozidla.
Sice je to funkčně jednoduché řešení, ale naprostý nesmysl. Už z principu nemůže mít vysokou životnost a vždy bude mít velké ztráty. Taky neuveze tolik - ozubená kola prostě přeneseou víc než nějaký prokluzující řetěz. Btw. kolega měl CVT u Hondy HRV. To tu Hondu zabilo - pořád se to sypalo, nikdo tady tomu pořádně nerozuměl až to dal za pár šupů z domu.
super auto.... aj motorizacie paradne strihnute..... uz atmo postaci a komu sa mali je tam topka v podobe turba .... a ta svetlost panecku.... verim ze v praxi aj nejedno "radoby- seriozne "SUV posle do smutku ... inak aj novy forester je paradny len akosi tu o nom nikde nic stale nevidim .... v amerike uz tusim frci... len tu akosi ticho o nom
Blbost. Mam tiez CVT a s ovela slabsim motorom je max.brzdeny prives 2000kg.
Inak nechapem, preco by malo kazde auto tahat nejake haraburdy za sebou. A k tomu idealne 100vku za 6sekund, jazdit za 4litre a v batohu vozit 800l vzduchu.
"Pokud máte jakékoliv Subaru s převodovkou CVT, pracuje pod vámi systém Active Torque Split, ATS. Nemá středový diferenciál, nýbrž vícelamelovou spojku, která je STÁLE částečně sepnutá a tak za normálních okolností proudí 60 % momentu na přední kola a 40 % na zadní kola."
Tak nový Outback vypadá celkem pěkně, dostal i slušný motor přeplňovaný boxer 2.5 se 191kW, to je fajn, ale:
Přeplňovaná verze se může pochlubit také hmotností brzděného přívěsu 1588 kg.
Tyhla věta ho zabíjí - max 1588kg na přívěs je na takhle velké auto dost málo. Lineartronic evidentně nezabíjí jen potencíál motoru (viz testy 1.6 i 2.0 v XV), ale i potenciál auta. Menší loď ani větší karavan s tím člověk neodtáhne (na plato zapomeňte). Holt pro tyhle lidi je tu jakékoli jiné SUV či oplastované zvýšené kombi apod., které mají povolené 2t na přívěs a přeplňovanou 2l nebo 3l naftu ;-)
"...Kromě posvátného symetrického a tedy stálého pohonu všech kol..."
"symetricky" u Subaru uz davno neznamena "staly". Odkedy Subaru pouziva lineartronic, prisiel o medzinapravovy diferencial. Pohon zadnej napravy sa pripaja cez spojku (tusim elektromagneticku?). A to nie je staly pohon vsetkych kolies ani nahodou...