Někde se šuškalo o ceně kolem 450t. Prý to překavpivě dobře jezdí, zprostředkovaně mám info, že v nízkých rychlostech je to slušná motokára. Už to má nový systém baterií, tady udělal koncern velký pokrok (každý článek má svou diagnostiku, dříve se při poruše měnil celý pack, nyní se už z diagnostiky přesně pozná, který modul vyměnit).
Nečekal jsem že to v blízké době řeknu, ale o tomhle elektroautě bych vážně uvažoval (jako druhé auto do rodiny).
Ano, máš pravdu, pokud bych čistě počítal náklady, tak se mi to za životnost auta (oproti spalováku ve stejném autě) nevrátí. Ale cena klesla pod akceptovatelnou hranici (pro mě) a láká mě koupit si tiché auto s pořádným odpichem z místa. A k tomu navíc - jak říká Hamuna - to těžiště :-)
A to každý rozjezd dotáhneš do 100 km/h ? Tohle bude mít skvělou dynamiku v městských rychlostech, tam to auto pasuje. Neznám třeba zrychlení 0-50 km/h (ani u tesly, ani u citiga), ale ty hodnoty nebudou zdaleka tak rozdílné, jak bys čekal.
Navíc jsem docela zvědavý, kam zmizí automobilová osobitost z jízdního projevu.
Škoda iV, VW ID i Seat el born budou mít v podstatě stejný základ a lišit se jen v designu...
Podľa teba v súčasnosti VW Group neprodukuje rovnaké autá, len s inými kabátmi? Zhodné platformy, zhodné motory, zhodné prevodovky a zhodných X % ďalších dielov.
Tak za prvé - první auto v rodině bude vždycky benzínové, takže tyto náklady nesu se všemi. Za druhé - i na tomhle autě koncern vydělá, nová generace baterií zdaleka není tak drahá. Největší problém teď je, že výrobci elektro komponent dali do vývoje velké peníze a ty chtějí v krátké době zpátky. Samotné komponenty (baterie, motor, ...) už jsou docela levné.
že by na to Bureš našel peníze když Agrofert dělá maximálně do traktorů a do plynu? :-!:-! to by asi wostrouhali penzisti.
Takže Marek Prchal říká NE :-!:-!
tentokrát gramatická. Burešův cit pro český jazyk je jen jedna z jeho slabin jako novináře.
V nadpise má být "sportovního ducha"
Nebo Bureš neskloňuje? Třeba...k narozeninám maminka slíbila Marušce hezká panenka?
Ne ...4pád. koho co, tj hezkou panenku....a ducha (jako pána)
v televizi nedávno předvedli jak invalidovi ukradli auto za 150 000 jaká je to hrůza
a tito lidé opravdu nemohou ani na okamžik pomyslet na auto za 450 000 nebo půl miliónu.
potom si celej šťasten převzal olítanou Felicii od dárce
víme kolik stojí Felicie že ……………..
Pořád mi nějak uniká smysl elektrických aut. Se současnou technologií to má malý dojezd (teoretického dojezdu se nikdy nedosáhne), takže jen jako druhé auto pro cestování po městě nebo firemní pro totéž.
Provoz je sice levnější, ale při prodejní ceně a menšími jízdami po městě se ani náhodou rozdíl nevyplatí.
No a o ekologii je zbytečné se bavit, pokud elektřinu převážně vyrábějí uhelné elektrárny a výroba baterií je všechno možné než ekologická.
A to všechno při 61kW a 210 Nm!
Elektrický koně jsou evidentně o hodně slabší... a moment se asi měří jinak a jinde, aby to dobře vypadalo.
Moje desetileté Punto je větší, a přitom má se 44 kW a 102 Nm maximálku 155 ... a přitom může tahat vlek 1000kg, a má dojezd 1000 km...
"Bude mít sportovního ducha." To můžeme čekat tužší podvozek, lepší brzdy, anatomické sedačky nebo třeba odlehčené díly? Asi ne. Předpokládám, že sportovním duchem jsou myšlena dvoubarevná kola, maska v barvě a možná nějaká imitace karbonu či červené prošívání v interiéru. Prostě tuzing z benzinky. Na slovo "sportovní" se ale třeba pár zákazníků navíc chytne.
Škodovka slibuje sportovního ducha. Tak mě jen zajímá v čem ten sportovní duch tkví.
Že to bude ve městě hbité autíčko, o tom nepochybuji.
Jen mi přijde, že slovo "sport" v rámci automobilového průmyslu v posledních letech dost zdegenerovalo a je spojováno s kdečím jen aby se lépe prodávalo.
Neni to zadnej zazrak. Ale oproti litrovymu motoru se to da oznacit za sportovnejsi..
Odezva motoru je okamzita. A do mesta opravdu prijemny a tichy. O maximalni rychlosti tohle auto samozrejme neni :-)
Za chvili ze me bude obhajce skodovky.
No kdyz bude elektricka a bude mit odpovidajici zivotnost, proc ne. :-)
PS Zaroven jsem mel moznost se svezt na zadni sedacce modelu 3. A tady uz je slovo sportovni na miste. Protoze adheze verze dual motor na mokre dlazbe byla opravdu neskutecna. A troufnu si rict, ze s nicim neelektrickym nedosazitelna.
slušný odpich... 0-100 za víc než 12s slušný odpich??
Ale ok, typický 0-30 bude určitě typickým KO na většinu mnohem silnějších vozů... Ale je to jen pocit toho prvotního zátahu... Pak půjde dynamika strmě dolů.
Sportovní duch je podle mě ta maska v barvě karoserie. Podvozek to snad bude mít normální. Sportovní podvozek by stejně na rozbitých pražských silnicích (v Praze podle mě jezdí tak polovina všech Citigo) nedával smysl.
Jinak třeba rádoby sportovní verze Monte Carlo má teď ve Fabii vrcholnou (a zároveň jedinou) motorizaci 70 kW. Kdo koupil Fabku včas, ten mohl koupit i nižší výbavu s motorem 81 kW. A to se Monte Carlo ani do teď skoro neprodávalo. Divím se, že tuto výbavu v rámci redukce komplexity nezruší. Asi se holt ta redukce týká jen motorů. Jeden motor, čtyři úrovně výbavy, spoustu paketů a příplatkové výbavy, to je Škoda Auto!
V supersportech jsou stále i 12V motory a Fabku už nejde pořídit ani s relativně silným tříválcem. Spěje to fakt do pekla :-(
Nejsportovnější cígo se stovkou za 12s, jojo... a v té bílé s bílou maskou to o to víc vypadá jako domácí spotřebič. Chtělo by se mi to smést ze stolu s tím, že dát za takovou pikslu půl mega je nesmysl. Jenže Renault prodává Zoe za 837t. Takže pokud to dokáže Škodovka prodávat za 450 a pokud to bude harmonicky fungovat, tak asi dobrý... pro Pizza go home :)