Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Citigoe iV oficiálně: První elektrická škodovka slibuje sportovního ducha

47 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
taky to má 1/2 dojezd :-!
Anonym
Nesnášíš svou rodinu? :-!
kajmik01
Pořád mi nějak uniká smysl elektrických aut. Se současnou technologií to má malý dojezd (teoretického dojezdu se nikdy nedosáhne), takže jen jako druhé auto pro cestování po městě nebo firemní pro totéž.
Provoz je sice levnější, ale při prodejní ceně a menšími jízdami po městě se ani náhodou rozdíl nevyplatí.
No a o ekologii je zbytečné se bavit, pokud elektřinu převážně vyrábějí uhelné elektrárny a výroba baterií je všechno možné než ekologická.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně. Neskutečné, jak se předkládá ten deformovaný pohled, že za 450t. je to levné... Houby, je to předražený krám (jako všechny e-nesmysly).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět cena. Sorry, za 450 t. mám docela použitelný kompakt nižší střední třídy. Nebo opravdu dobře vybavený malý vůz. A nebo tuhle mize-érii...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Stačí se podívat, v jaké ceně je poptáváno nejvíc aut (vč. ojetin) ...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
v televizi nedávno předvedli jak invalidovi ukradli auto za 150 000 jaká je to hrůza
a tito lidé opravdu nemohou ani na okamžik pomyslet na auto za 450 000 nebo půl miliónu.
potom si celej šťasten převzal olítanou Felicii od dárce
víme kolik stojí Felicie že ……………..
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
že by na to Bureš našel peníze když Agrofert dělá maximálně do traktorů a do plynu? :-! :-! to by asi wostrouhali penzisti.
Takže Marek Prchal říká NE :-! :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
baterie se využijí mnohem lépe a ne k přesunu jednoho člověka v autě.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
JO 1X SE POŘÁDNĚ ODPÍCHNEŠ A UŽ ABYS HLEDAL NABÍJEČKU :-! :-!
ybalgin
Tak za prvé - první auto v rodině bude vždycky benzínové, takže tyto náklady nesu se všemi. Za druhé - i na tomhle autě koncern vydělá, nová generace baterií zdaleka není tak drahá. Největší problém teď je, že výrobci elektro komponent dali do vývoje velké peníze a ty chtějí v krátké době zpátky. Samotné komponenty (baterie, motor, ...) už jsou docela levné.
ybalgin
A to každý rozjezd dotáhneš do 100 km/h ? Tohle bude mít skvělou dynamiku v městských rychlostech, tam to auto pasuje. Neznám třeba zrychlení 0-50 km/h (ani u tesly, ani u citiga), ale ty hodnoty nebudou zdaleka tak rozdílné, jak bys čekal.
TT
Podľa teba v súčasnosti VW Group neprodukuje rovnaké autá, len s inými kabátmi? Zhodné platformy, zhodné motory, zhodné prevodovky a zhodných X % ďalších dielov.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A to všechno při 61kW a 210 Nm!
Elektrický koně jsou evidentně o hodně slabší... a moment se asi měří jinak a jinde, aby to dobře vypadalo.
Moje desetileté Punto je větší, a přitom má se 44 kW a 102 Nm maximálku 155 ... a přitom může tahat vlek 1000kg, a má dojezd 1000 km...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
můj Bureš je asi jinej než Tvůj Bureš 😄 😄 😄 Tvůj Bureš nemá na starosti dotace
Anonym
tentokrát gramatická. Burešův cit pro český jazyk je jen jedna z jeho slabin jako novináře.
V nadpise má být "sportovního ducha"
Nebo Bureš neskloňuje? Třeba...k narozeninám maminka slíbila Marušce hezká panenka?

Ne ...4pád. koho co, tj hezkou panenku....a ducha (jako pána)
PowerHouse
Maximálka 130 km/h, reálně 120 km/h, dálniční bzda
Avatar - Agent  Bureš
Agent Bureš
Sportovní duch je podle mě ta maska v barvě karoserie. Podvozek to snad bude mít normální. Sportovní podvozek by stejně na rozbitých pražských silnicích (v Praze podle mě jezdí tak polovina všech Citigo) nedával smysl.

Jinak třeba rádoby sportovní verze Monte Carlo má teď ve Fabii vrcholnou (a zároveň jedinou) motorizaci 70 kW. Kdo koupil Fabku včas, ten mohl koupit i nižší výbavu s motorem 81 kW. A to se Monte Carlo ani do teď skoro neprodávalo. Divím se, že tuto výbavu v rámci redukce komplexity nezruší. Asi se holt ta redukce týká jen motorů. Jeden motor, čtyři úrovně výbavy, spoustu paketů a příplatkové výbavy, to je Škoda Auto!

V supersportech jsou stále i 12V motory a Fabku už nejde pořídit ani s relativně silným tříválcem. Spěje to fakt do pekla 😒
Avatar - Agent  Bureš
Agent Bureš
Maximální rychlost je určitě omezená, aby tydýti neblokovali dálnice vybitými Citigo iV. I v těch 130 bude dojezd hooodně pod 200 km.

Zrychlení má lepší než Citigo s 55 kW motorem a lepší motor v Citigo nikdy nebyl, takže tady problém nevidím.
Avatar - Agent  Bureš
Agent Bureš
Tipuju to na 399 900 Kč. Jdu si koupit spacák, abych měl pohodlí až budu několik dnů čekat ve frontě před prodejnou 😄

Ale teď vážně. Citigo vždycky kupovali hlavně různé rozvážkové firmy a těm se díky úspoře za palivo a nižším servisním nákladům může vyplatit.
99matthew99
Kedy predpovedas ten krach, len aby som ti vedel potom pripomenut ze to opat nevyslo.
99matthew99
To veru nieje. 2.5tonova tesla x dava 0-100 za 5s, toto cudo za 12.5s. Skoro to iste. S tymto rychle odpichy asi nezazijes.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně.

Navíc jsem docela zvědavý, kam zmizí automobilová osobitost z jízdního projevu.
Škoda iV, VW ID i Seat el born budou mít v podstatě stejný základ a lišit se jen v designu...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
slušný odpich... 0-100 za víc než 12s slušný odpich??

Ale ok, typický 0-30 bude určitě typickým KO na většinu mnohem silnějších vozů... Ale je to jen pocit toho prvotního zátahu... Pak půjde dynamika strmě dolů.
Avatar - rosi007
rosi007
Tak to souhlasím. Ve městě to bude určitě mrštné a snadno ovladatelné vozítko.
Avatar - rosi007
rosi007
Škodovka slibuje sportovního ducha. Tak mě jen zajímá v čem ten sportovní duch tkví.

Že to bude ve městě hbité autíčko, o tom nepochybuji.

Jen mi přijde, že slovo "sport" v rámci automobilového průmyslu v posledních letech dost zdegenerovalo a je spojováno s kdečím jen aby se lépe prodávalo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Maximálka bude určitě elektronicky omezená.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To je hodně "laciná demagogie".. ta cena "klesla" tím způsobem, že náklady byly přeneseny na nás, chudáky, co chceme obyčejné, benzínové auto...
Avatar - rosi007
rosi007
"Bude mít sportovního ducha." To můžeme čekat tužší podvozek, lepší brzdy, anatomické sedačky nebo třeba odlehčené díly? Asi ne. Předpokládám, že sportovním duchem jsou myšlena dvoubarevná kola, maska v barvě a možná nějaká imitace karbonu či červené prošívání v interiéru. Prostě tuzing z benzinky. Na slovo "sportovní" se ale třeba pár zákazníků navíc chytne.

Kdyby radši udělali Fabii RS...
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
>😁 koukám že mi přibyla konkurence... 😲
steny007
cena bude do pul míče. https😐/www.irozhlas.cz/…d_1905231530_nkr . To v porovnání s konkurencí není špatný, ale pořád je to miniauto za cenu kompaktu.
Anonym
Bude to okolo 500 s příplatkama a tak.
Už je to nachystaný na dotace. Mrkni na Crafter. 😊
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Pak má elektronicky omezené i zrychleni...
😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Naopak, má těžké baterie, ale ideálně umístěné. K tomu slušný odpich a docela dobrý základ, asi se s ním bude jezdit fajn.
Orm
Budiž, jako alternativa pro městský provoz.
Je to ale pidiauto s nízkou užitnou hodnotou, takže cenu předpokládám do 200 tis. Kč.
ybalgin
Ano, máš pravdu, pokud bych čistě počítal náklady, tak se mi to za životnost auta (oproti spalováku ve stejném autě) nevrátí. Ale cena klesla pod akceptovatelnou hranici (pro mě) a láká mě koupit si tiché auto s pořádným odpichem z místa. A k tomu navíc - jak říká Hamuna - to těžiště 😄
ybalgin
Který konkrétní parametr Tě na tomhle autě uráží? (optikou druhého vozu v rodině)
DonVito
Mel jsem moznost se v tom svezt.

Neni to zadnej zazrak. Ale oproti litrovymu motoru se to da oznacit za sportovnejsi..
Odezva motoru je okamzita. A do mesta opravdu prijemny a tichy. O maximalni rychlosti tohle auto samozrejme neni 😄

Za chvili ze me bude obhajce skodovky.
No kdyz bude elektricka a bude mit odpovidajici zivotnost, proc ne. 😄

PS Zaroven jsem mel moznost se svezt na zadni sedacce modelu 3. A tady uz je slovo sportovni na miste. Protoze adheze verze dual motor na mokre dlazbe byla opravdu neskutecna. A troufnu si rict, ze s nicim neelektrickym nedosazitelna.
Avatar - Emel
Emel
Nejsportovnější cígo se stovkou za 12s, jojo... a v té bílé s bílou maskou to o to víc vypadá jako domácí spotřebič. Chtělo by se mi to smést ze stolu s tím, že dát za takovou pikslu půl mega je nesmysl. Jenže Renault prodává Zoe za 837t. Takže pokud to dokáže Škodovka prodávat za 450 a pokud to bude harmonicky fungovat, tak asi dobrý... pro Pizza go home 😊
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Já nechci benzínové auto! Cígo má mít pod kapotou diesel!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, a přitom proč by mělo být ekologický vozítko do města sportovní?

Stačilo by mu 29 kW.. ale těch normálních.
Anonym
Bureš...
zale
Dobíjecí stanice o výkonu 2,3 kW trvá dobíjení 12 hodin 37 minut znamená dobíjení z běžné domácí zásuvky.
ybalgin
Ale no tak, tohle není dvoutunová tesla, tohle bude mít něco málo přes tunu...
ybalgin
Někde se šuškalo o ceně kolem 450t. Prý to překavpivě dobře jezdí, zprostředkovaně mám info, že v nízkých rychlostech je to slušná motokára. Už to má nový systém baterií, tady udělal koncern velký pokrok (každý článek má svou diagnostiku, dříve se při poruše měnil celý pack, nyní se už z diagnostiky přesně pozná, který modul vyměnit).
Nečekal jsem že to v blízké době řeknu, ale o tomhle elektroautě bych vážně uvažoval (jako druhé auto do rodiny).