Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Citigoe iV oficiálně: První elektrická škodovka slibuje sportovního ducha

David Bureš David Bureš 23. 5. 2019
10
47
Zobrazit náhledy (10)
Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV

První sériová škodovka s elektrickým pohonem díky baterii s kapacitou 36,8 kWh ujede na jedno nabití až 265 kilometrů.

Škoda Auto vstupuje do elektrické éry, když oficiálně představuje svůj první sériový elektromobil, model oficiálně pojmenovaný Citigoe iV. Světu se oficiálně ukázal v průběhu letošního mistrovství světa v ledním hokeji, jehož je mladoboleslavský výrobce oficiálním partnerem. Sériová výroba Škody Citigoe iV odstartuje v druhé polovině roku 2019. Přídomek iV ponesou i další elektrifikované modely z Boleslavi.

Citigoe iV je je výrobcem popisován jako lokálně bezemisní vůz se sportovním duchem. O jeho pohon se stará elektromotor o výkonu 61 kW a točivém momentu 210 N.m, jehož síla je posílána na přední kola. Autu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 12,5 sekundy, což z něj dělá nejrychleji akcelerující variantu tohoto miniauta s mladoboleslavskými znaky. Maximální rychlost činí 130 km/h.

Elektromotor pohánějící přední kola získává svoji energii z lithium-iontové baterie s kapacitou 36,8 kWh, respektive 60 Ah, která je umístěna v podlaze. Skládá se ze 168 článků, přičemž zabírá prostor 1,1 x 1,7 x 0,3 metru. Elektrickému Citigo pak umožňuje dojezd 265 kilometrů, podle režimu WLTP.

Akumulátor lze u rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW dobít na 80 % jeho kapacity za rovnou hodinu. U wallboxu na střídavý proud o výkonu 7,2 kW trvá dobíjení na 80 % kapacity 4 hodiny 8 minut, u domácí dobíjecí stanice o výkonu 2,3 kW trvá dobíjení 12 hodin 37 minut.

Citigo s elektrickým pohonem se oproti konvenčním variantám už na první pohled liší svým vzhledem. Maska v charakteristickém tvaru je v barvě vozu, jiný je i přední nárazník. Na víku zavazadelníku se nově objevuje nápis Škoda, podobně jako u dalších modelů značky. Nově pak k dispozici bude výhradně pětidveřový model, třídveřová varianta s příchodem elektromobilu skončí. Přepracován byl také  interiér, černá přístrojová deska má nový design.

Elektrická škodovka bude dostupná ve výbavovém stupni Style. Součástí standardní výbavy je asistent pro jízdu v pruzích, LED denní svícení, přední mlhovky, 16palcová kola z lehkých slitin v dvoubarevném provedení, elektrické ovládání předních oken, klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio a dokovací stanice pro mobilní telefony Move&Fun na přístrojové desce. Nechybí ani ambientní osvětlení, elektricky nastavitelná, vyhřívaná zpětná zrcátka nebo přední, boční a hlavové airbagy.

Na přání je nabízen paket Style Plus, který obsahuje tempomat, mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáček a zadní parkovací senzory. Pro výbavový stupeň Style je dále exkluzivně nabízen zimní paket, který obsahuje vyhřívání předních sedadel a čelního skla. Paket Simply Clever zase obsahuje mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, držák na multimediální přístroje a odpadkový koš ve výplni dveří.

Škoda Citigoe iV v nabídce nahradí konvenční verze Citigo se spalovacím motorem, jejichž produkce již skončila. Už je nelze ani nakonfigurovat.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Sportovní duch
| 25. 5. 2019
Mel jsem moznost se v tom svezt.

Neni to zadnej zazrak. Ale oproti litrovymu motoru se to da oznacit za sportovnejsi..
Odezva motoru je okamzita. A do mesta opravdu prijemny a tichy. O maximalni rychlosti tohle auto samozrejme neni :-)

Za chvili ze me bude obhajce skodovky.
No kdyz bude elektricka a bude mit odpovidajici zivotnost, proc ne. :-)

PS Zaroven jsem mel moznost se svezt na zadni sedacce modelu 3. A tady uz je slovo sportovni na miste. Protoze adheze verze dual motor na mokre dlazbe byla opravdu neskutecna. A troufnu si rict, ze s nicim neelektrickym nedosazitelna.
Avatar - Emel
Cena
| 24. 5. 2019
Nejsportovnější cígo se stovkou za 12s, jojo... a v té bílé s bílou maskou to o to víc vypadá jako domácí spotřebič. Chtělo by se mi to smést ze stolu s tím, že dát za takovou pikslu půl mega je nesmysl. Jenže Renault prodává Zoe za 837t. Takže pokud to dokáže Škodovka prodávat za 450 a pokud to bude harmonicky fungovat, tak asi dobrý... pro Pizza go home :)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Překvapivě zajímavé auto
| 24. 5. 2019
Tak za prvé - první auto v rodině bude vždycky benzínové, takže tyto náklady nesu se všemi. Za druhé - i na tomhle autě koncern vydělá, nová generace baterií zdaleka není tak drahá. Největší problém teď je, že výrobci elektro komponent dali do vývoje velké peníze a ty chtějí v krátké době zpátky. Samotné komponenty (baterie, motor, ...) už jsou docela levné.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Překvapivě zajímavé auto
| 24. 5. 2019
A to každý rozjezd dotáhneš do 100 km/h ? Tohle bude mít skvělou dynamiku v městských rychlostech, tam to auto pasuje. Neznám třeba zrychlení 0-50 km/h (ani u tesly, ani u citiga), ale ty hodnoty nebudou zdaleka tak rozdílné, jak bys čekal.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Překvapivě zajímavé auto
| 24. 5. 2019
Podľa teba v súčasnosti VW Group neprodukuje rovnaké autá, len s inými kabátmi? Zhodné platformy, zhodné motory, zhodné prevodovky a zhodných X % ďalších dielov.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku