Hele hrubiánsky napsáno, ale souhlasím s tebou. Každé auto má svého kupce, je to vždy otázkou nabídky, ale tady nevím. Cílovku vidím jako hodně extravagantního člověka, který se nebojí jít proti proudu a má peníze, ale ne tolik aby si koupil "standardní" prémii. A to teda na dnešním přesyceném trhu je hodně slabá mezera, jestli tam vůbec je...
Tříválec je jenom východisko z nouze protože vždy vibruje v příčné ose a i přes snahu o vyvážení excentrickými závažími tyto vibrace nelze zcela eliminovat.
Má nevyrovnanou dodávku výkonu. Nikdy nejde naladit tak aby měl rovnoměrnou dodávku síly od volnoběhu po omezovač otáček, jak je to dosažitelné u víceválcových motorů. Tento problém totiž nelze uspokojivě vyřešit, protože zážeh se děje jen jednou za 240° otáčky klikové hřídele, takže je zde poměrně značná část rotace klikové hřídele (1/6, 60°), po kterou se jen volně protáčí bez jakéhokoli impulsu od pístů. To je dlouhá doba, kdy motor prostě nemá co nabídnout a to zejména v nižších a středních otáčkách.
Oba zmíněné projevy se pak starají o problém třetí a to je zvuk. .
Důvodem zavádění tříválců není jejich parádní průběh výkonu, ani hladký běh, ani lahodný zvuk, ale výhradně jenom snaha výrobců splnit papírové normy CO2.
Čtyřválec není také sám o sobě vyváženým motorem tím je až šestiválec a to pouze při určitém uhlu rozevření válců.
Za mě Je čtyřválec stejně tak plebejsky motor jako tříválec