Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS 3 Crossback vstupuje na český trh. Malé luxusní SUV pořídíte minimálně za 560.000 Kč

David Bureš David Bureš 7. 6. 2019 • 08:42
80
12
Zobrazit náhledy (80)
DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback

Nové malé SUV z dílny prémiové značky Skupiny PSA je dostupné se třemi verzemi tříválce 1.2 PureTech a dvěma variantami turbodieselu 1.5 BlueHDi.

Luxusní divize Skupiny PSA rozšiřuje svoji nabídku o model DS 3 Crossback. Jedná se o malé luxusní SUV, které s délkou 4.118 mm odpovídá takovým modelům jako Audi Q2 a Mercedes-Benz GLA. Ceny na českém trhu startují na částce 560.000 korun.

Za tuto cenovku dostanete základní zážehový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 75 kW a točivém momentu 205 N.m, který je spárovaný s šestistupňovým manuálem. Nízká cena to není, na poměry luxusních malých SUV je ale DS 3 Crossback ještě relativně dostupné. Audi Q3 s litrovým tříválcem 30 TFSI (85 kW) startuje na 619.900 Kč, Mercedes-Benz GLA se základní benzinovou šestnáctistovkou 180 (90 kW) pak dokonce na 799.107 Kč.

Základní verze Be Chic přitom čítá centrální zamykání s dálkovým ovládáním, šest airbagů, tempomat, rozeznávání dopravních značek omezujících rychlost, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, 17palcová hliníková kola, dojezdovou rezervu nebo elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka.

Dále nechybí ani diody denního svícení, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, manuální klimatizace, kožený multifunkční volant, digitální přístrojový štít nebo multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou.

Stupeň Performance Line pak stojí stejně jako provedení So Chic, ve srovnání s Be Chic se za ně připlácí 35.000 korun. Jestliže u Performance Line za tuto částku dostanete zadní parkovací senzory, koncová diodová světla, vyhřívaná zpětná zrcátka, prémiová sportovní sedadla, charakteristický interiér, stejně jako specifické naladění, So Chic nabízí přední i zadní parkovací čidla, dešťový a světelný senzor, vyhřívání vnějších zpětných zrcátek nebo automatickou klimatizaci.

Grand Chic má pak bezklíčový vstup, zadní parkovací kameru, sledování mrtvého úhlu, diodové světlomety, navigaci, větší displej multimediálního systému s úhlopříčkou 10,3“ nebo head-up displej.

180p270p360p

Vrcholem je pak varianta La Premiere, dostupná výhradně se silnějšími benzinovými tříválci. Součástí jeho výbavy je též adaptivní tempomat, 18palcová kola, dvoubarevná karoserie, elektricky nastavitelná přední sedadla s masážní funkcí, kožené čalounění nebo bezdrátové dobíjení telefonu.

DS 3 Crossback je dostupné se třemi variantami tříválce 1.2 PureTech (75 kW, 96 kW a 115 kW) a dvěma verzemi turbodieselu 1.5 BlueHDi (75 kW a 96 kW). Všechny mají pohon přední nápravy, kromě základních výkonových variant 1.2 PureTech a 1.5 BlueHDi jsou pak všechny jednotky standardně spárovány s osmistupňovým automatem. Na podzim pak dorazí také elektřinou poháněné provedení DS 3 Crossback E-Tense.

DS 3 Crossback – technická data a české ceny nabízených motorů
Motor 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.5 BlueHDi 1.5 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3] 1199 1199 1199 1499 1499
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 75/5500 96/5500 115/5500 75/3500 96/3750
Točivý moment [N.m/min]  205/1750 230/1750 240/1750 250/1750 300/1750
Převodovka 6M 8A 8A 6M 8A
Max. rychlost [km/h] 185 196 208 180 195
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,9 9,2 8,2 11,4 9,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,7 4,9 5,1 3,7 3,8
Cena Be Chic [Kč] 560.000 650.000 - 620.000 710.000
Cena Performance Line [Kč] 595.000 685.000 710.000 655.000 745.000
Cena So Chic [Kč] 595.000 685.000 710.000 655.000 745.000
Cena Grand Chic [Kč] 665.000 755.000 780.000 725.000 815.000
Cena La Premiere [Kč] - 855.000 880.000 - -

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Asi bych to shrnul takhle
| 8. 6. 2019
Je to hnusný, drahý a malý SUV s 3 hrnkem :no:
Re: Re: Re: Motor
| 8. 6. 2019
Čtyřválec není také sám o sobě vyváženým motorem tím je až šestiválec a to pouze při určitém uhlu rozevření válců.
Za mě Je čtyřválec stejně tak plebejsky motor jako tříválec
Fake
| 8. 6. 2019
Z tej uvodnej fotky som si najprv pomyslel, ze ide o nejake Audi... uboha kopia... :no:
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Motor
| 8. 6. 2019
Důvod zmenšování počtu válců i objemu = probíhající odvždy = je myslim úplně jinej ;-)

Výkon nedávnech V12 dneska zvládá R4 s třetinovým objemem = no vlastně daleko větší :-)

A jo v průběhu času se stejně zmenšují i emise = celkový
Avatar - kaa
Re: Re: Motor
| 8. 6. 2019
Tříválec je jenom východisko z nouze protože vždy vibruje v příčné ose a i přes snahu o vyvážení excentrickými závažími tyto vibrace nelze zcela eliminovat.
Má nevyrovnanou dodávku výkonu. Nikdy nejde naladit tak aby měl rovnoměrnou dodávku síly od volnoběhu po omezovač otáček, jak je to dosažitelné u víceválcových motorů. Tento problém totiž nelze uspokojivě vyřešit, protože zážeh se děje jen jednou za 240° otáčky klikové hřídele, takže je zde poměrně značná část rotace klikové hřídele (1/6, 60°), po kterou se jen volně protáčí bez jakéhokoli impulsu od pístů. To je dlouhá doba, kdy motor prostě nemá co nabídnout a to zejména v nižších a středních otáčkách.
Oba zmíněné projevy se pak starají o problém třetí a to je zvuk. .
Důvodem zavádění tříválců není jejich parádní průběh výkonu, ani hladký běh, ani lahodný zvuk, ale výhradně jenom snaha výrobců splnit papírové normy CO2.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku