Nový městský crossover je na českém trhu aktuálně dostupný ve dvou stupních výbavy. Z motorů je k dispozici benzinový tříválec, čtyřválec i turbodiesel.
Záleží, koľko potrebujú ľudia, prípadne Japonci robiť na to, aby si kúpili nové auto. Aj u nás kedysi stálo auto "majland". Škoda stála možno 50 platov, taká Mazda 626 aj 250 platov a viac (začiatkom 90-tých rokov)... Dnes mám za pár priemerných platov slušné auto. Niečo, čo by sa trochu podobalo Škode 100 / 105 / 120 je možno Dacia Logan za cenu od 6 590 € = cca 6,5 priemerného platu. To auto vydrží bez korózie dlhšie ako vtedajšia Škoda a stojí o dosť menej vzhľadom k platom. Samozrejme, ak si vôbec človek s priemernou mzdou kúpi také auto (nechcem povedať, že Logan je zlý).
Auto je dnes bežná spotrebná vec. Kedysi to bol celoživotný sen vyžadujúci značné úsilie našetriť potrebnú sumu :).
V istej dobe mal obrovské problémy aj Mercedes... Akurát minule som videl hrdzou napadnuté nie tak staré E-čko. Pamätám si aj jedno S-ko, ktoré jazdilo po meste - to auto bolo úplne zhnité - to nedokázala ani Mazda 6 s prvými modelmi :).
V každom prípade korózia je otravná vec...
Čo sa týka Mazdy 6... Boli to skvelé auta, až na... Kolega nedávno hľadal nejaké auto a v inzerátoch boli aj 6-ky... Hovorím mu, ber čokoľvek, len nie také Mazdu.
Ono prvá 6-ka mala asi veľké problémy. Napríklad 2. generácia sa už nevidí často chytená hrdzou.
Ináč čo sa týka podvozku... Osobne by som si oveľa radšej priplatil za poriadne spravený podvozok (pozinkovaný) ako za rôzne nezmyselné prvky výbavy, ktoré sa dnes do áut dodávajú. Lenže to by bolo potom auto viacmenej "nesmrteľné" a to zrejme výrobca nechce. Pre koho by potom robil nové autá?
Pamätám si ešte časy nedávno minulé... Vždy na jar ľudia opravovali koróziu na svojich socialistických autách :). Zaujímavé je ale, že brat má starú Škodu 100 (cca 1973) a nápravy má pôvodné... Samozrejme, ak by nemala starostlivosť, dávno by zhnila.
U CX3 je to pravda - aj naživo je malá. Na druhej strane 3-ka je vo vnútri celkom široká. U 6-ky má napr sedan dlhší rázvor = to už je voči CX5 ešte väčší rozdiel. Záleží aj na tom, na aký účel človek auto potrebuje- na dlhé trasy jednoznačne 6-ka.
Taky je tam třeba tempomat, diodová světla... jak je zvykem, chce to nějaký paket, takže za 10k Interiér máš právě ta okna v elektrice a kožený volant a vyhřívané sedačky (a nějaké blbinky navíc)... pak se to celkem dá.
Vyjímečně s tebou musím souhlasit. Ty stříbrné plasty jsou fakt zvláštní. Předek ještě ujde, ale ta zadní část a bok je jak špatně vytuněná Scala scout. Navíc je zadek moc překombinovaný.
Uvidime naživo, ale takhle z fotek je to nejškaredší Škodovka s pro mě špatnými motory (až možná na 1.5 tsi, ale ta není v automatu), nic moc barvami a koly a vysokou cenou.
A kdo říká, že 1.0 tsi v malých autech je vyvážený, tak v tom asi nejel. Peklo to sice není, ale od auta za 1/2 míče fakt očekávám něco jiného. Do malého auta nepočítám Octavii, tak je s litrem dle mého zatím (po 15tis. km) v poho co do vybrací. Ale ve Fabii a Scale jsem jel a opravdu bych to nechtěl.
Rapid nahrazuje každopádně, Fabii rozhodně ne. Scala a Kamiq je víceméně jedno auto ve dvou karosářských variantách. Kromě vnějšího vzhledu se moc neliší. Spaceback se přejmenoval na Scalu a místo liftbacku nasadila Škodovka populárnější SUV.
Ok, já ti rozumím. Za mě je Octavia III relativně vůči soudobé konkurenci nejlepší Octavií ze všech tří generací... a bojím se bojím, že vrcholem zůstane právě O3 před fl, už teď to jde z kopce - samosvor v tahu, manuál na ústupu, 1.5TSI krokem zpět, čtyři voči... jo, na druhou stranu jsou tu i pozitiva (širší zadní rozchod třeba).
Fabia/combi, rapid, scala, kamiq… Vše je jedna výrobní linka. Takže novej model nenahrazuje starej. Ale výrobně může kamiq ukousnout kapacitu fabie combi. Aspoň dokavaď nebude další továrna. A holt je lepší prodávat dražší model. Nová fabia s Kamiqem si pak můžou na úkor kombi rozdělit kapacity. Nic víc vtom nehledej.
Ja som si pozrel 6-ku z 1.generacie po facelifte (ktora uz mala vraj mat koroziu poriesenu!). Bol to jeden z poslednych kusov "GG" (2007), asi 250 tisic km najazdene. Zvonku normalne auto, stav primerany veku. Na kastli ziadne znamky hrdze.
Ale ked som ju videl na zdvihaku, to bol des! Ocividne tam bol urobeny nastrek spodku hned po kupe, ale ani to ju nezachranilo. Prehrdzavena, az strach! Dokonca aj ramena naprav mali prehrdzavene diery! Prisambohu, bal by som sa na tom ist aj na nakup do tesca. To by sa aj pri miernom naraze cele polamalo, alebo poskladalo ako harmonika...
Povedal by som, ze pre toto SUV plati priblizne to, ze "o co je CX-5 od 6-kombi kratsia, o to je vyssia" (plus par litrov rozdiel v kufroch, a 5cm v razvore). Cenove su na tom priblizne rovnako. Na druhej strane, napriklad CX-3 naozaj vychadza z dvojky, a mala by sa skor volat CX-2...
"milous" - ako je na tom vaša Mazda 3 r.v. 2011 s koróziou? Predpokladám, že v pohode ako všetky iné autá.
Čítal som už veľa príbehov o prechodoch od DE značiek k Japoncom a následnej spokojnosti. Opačne toho nie je tak veľa.
No neviem, či je to s tými závadami pravda. Staré Hondy Civic behajú ešte v pohode po cestách, staré Mazdy (napr 626) si každý len chváli, Toyota je aj vo vysokom veku spoľahlivá... Tomu by som až tak neveril.
Myslím si, že dnes sa predáva Mazda veľmi dobre. Kupujú ju ľudia, ktorí ani netušia, že mala Mazda niekedy problém s koróziou. Jednoducho sa im páči, tak ju vezmú. Ľudia sa o autá väčšinou nezaujímajú a kúpia si to, čo sa im páči, alebo čo im poradí známy :).
Tiež mám Mazdu 3 (2017) a priznám sa, že pred kúpou som sa poriadne pozeral po všetkých starších Mazdách. Korózia bola štandardná ako u konkurencie. Minule som ale videl poriadne zhnitu Mazdu 3 - predpokladám ročník cca 2005? Ťažko povedať, prečo tak dopadla. Pri vedľajšom bloku parkuje cca podobne stará 3-ka a tá je úplne v pohode.
Samozrejme kúpu neľutujem :).
V každom prípade je ľahké nájsť zhnitú 1. generáciu 6-ky. Iné typy sú na tom v pohode. Ak budeme pozerať na 15+ ročné autá, tak výsledok bude podobný.
Hlavne dnes platí, že Crossover (malé auto) stojí toľko čo nižšia stredná trieda a SUV (sú často z nižšej triedy) je za cenu skoro strednej triedy. No nekúp to - úplne výhodná kúpa - malé auto za cenu väčšieho. Hlavne, že je to moderné.
Ok logiku to nemá, uznávám, ale proč je tedy mezi taxikáři v celé Evropě tak rozšířená? :D
Já ale nerozporuji, že je OIII úspěšná, jen že OI a OII byla v kontextu konkurence té doby trochu lepším autem v mnoha ohledech. Proto si také vydobyla takovou pozici. Za jednu generaci by to nezvládla :)
"Pocit pasivní bezpečnosti" vám neberu, nicméně si připomeňme, že Octa II měla 4* v době, kdy už začínalo být standardem 5 (tj. 2004, Megane měl 5* 2002)... a důvodem byl klasický čelní náraz (tj. ne nějaké asistenty apod.). Octa 3 je vzorná.
Vážně jsi napsal "kdo potřebuje sedět na zadních sedlech" a "taxikáři" v jednom odstavci? :-) Já si náhodou pamatuju na uvedení do prodeje, protože ji táta zvažoval jako nové firemní + rodinné auto. Ale právě místo vzadu byl hlavní argument proti.
Když se podíváš na evropská čísla, tak první generace na vrcholu byla cca. 100t, zatímco druhá i třetí 200t+.
Práááávě - sedmiletá ojetina je dle japonského myšlení auto patřící do šrotu, tedy nějaká koroze je nepodstatná. Japonci svoje auta počítají na sedmiletou životnost, pak přichází nový model a udatný zákazník by měl auto vyměnit - neb kšeft se má hýbat. Proto mají japonská auta minimum závad do těch sedmi let. Pak už je to horší a horší...
Měl jsem všechny tři řady Octavie ve verzi combi s manuálními převodovkami. Jednička byla auto dobré na svou dobu s tím, že byla relativně dlouhá kastle naroubovaná na podvozek Golfa s krátkým rozvorem. Proto tak málo místa na zadních sedadlech - ovšem jediní, komu to vadilo, byli jako obvykle vše kritizující Češi. Dvojka (měl jsem 1,9 TDI PD a 1,8 TSI) se mi zdála jako výrazně lepší jako celé auto, i když TDI PD byl svým způsobem propadák - hlučný, žravý a neuměl omylem rychle puštěnou spojku - to se ozvala rána a motor stál. Obě řady trpěly na tvrdý podvozek a hluk od kol. Trojková řada (1,6 TDI CR, 2,0 TDI CR a nyní 1,8 TSI 132 kW čtyřoko) - klika vzadu pro normální ježdění dobrá, ale ty pitomé asistenční systémy nefungovaly dobře, s autem v momentě, kdy jsem chtěl trošku hodit smyk a pomoci si na silnici s autem různě trhaly a člověka to dost vylekalo, vypadalo, to, že se ulomilo kolo nebo tak nějak. Nynější 1,8 TSI má multilink a je to zcela jiné kafe. Zatím jsem nezaregistroval jediný zásah AS.
S odstupem času bych řekl, že je sice trojka asi nejlepší ve všech směrech, ale pocit bytelnosti a pasivní bezpečnosti jsem měl u dvojkové řady. Z motorů se nejzpůsobněji chovaly 1,8 TSI, umí na šestku rozjezd z 50 km/h, jsou tiché a na volnoběh prakticky nejsou slyšet.
Já spíše O2, než O3, s tou jsem jel párkrát a vždy s multilinkem v dost neobvyklých verzí (Scout a CNG) a né na ideální cestě (Praha a okolí).
Měl jsem i přímé srovnání podvozkově teoreticky shodných aut, O2fl vs Jetta V a Jetta mi přišla ještě o trochu lepší, zvláště odhlučnění a materiály s tím spojené.
A Oktávka 1. generace právě mohla konkurovat, né měrenými čísly, ale prostým dojmem "velkého" auta za příznivou cenu. (Mluvím spíše o faceliftu) Kdo doopravdy potřebuje sedět na zadních sedadlech ? Začaly ji ve velkém kupovat firmy jako auto pro obchoďáky, či taxikáři. Běžném rodinám posloužila zase díky obrovskému kufru.
Octa I nemohla konkurovat střední třídě, když vzadu bylo místo jen pro děti. V tomhle byla dál i většina dobových kompaktů, o střední třídě vůbec nemůže být řeč. Trošku to zlepšil facelift (design, nové motory, prostornost).
Co do jízdy... jednička jezdí jednoznačně nejhůř, trojka s víceprvkem jednoznačně nejlíp. Přímé srovnání dvojky s víceprvkem vs. trojky s vlečkou by bylo zajímavé, můj dojem je ale ten, že trojka jezdí líp i s tou vlečkou (mimo jiné díky příznivějšímu poměru rozvoru a délky auta). Pokud to má někdo najeté, budu rád za dojmy.
Tak ono logicky na zajemce o fabii kombi cili scala, kde to mate 344 proti 370, pricemz za ten rozdil 26 000 dostanete nejen vetsi kufr nez HB, ale auto je celkove vetsi a lepsi. A taky vybava ambition ve scale je bohatsi nez ambition ve fabii
No mne prijde jako nesmysl aby skodovka uplne vyklidila pole v malych vozech, s tim, ze kdo chtel fabku si bud koupi vetsi scalu, nebo pujde k VW ci seatu.
Od zacatku se mluvilo o tom, ze pristi generace fabie prijde o verzi kombi (misto ktere ma ted skoda celkove vetsi scalu).
Octavia I totálně trefila dobu, nabídla v C segmentu něco navíc, kufr, motorizace, interiér, vzhled, to auto mnohdy konkurovalo střední třídě, dvojka to rozvinula (a ano, měla i problematické motorizace, ale taky 1.9TDI) a trojka trochu ztratila v tom interiéru co do kvality, ale také jízdy (tyč vzadu, odhlučnění). Já ještě občas, tak 1x za rok projedu OII FL 1.9TDI (poslední rok výroby tohoto motoru) a to auto působí bytelnějším dojmem, než novější Škodovky a přijde mi i trochu lépe odhlučněna na nerovnostech. Naprosto chápu její brutální oblibu u českých pepíků :D
Trojka je obětí doby downsizingu, nechci ji to mít za zlé, má své nesporné klady, jen v běžných verzích je to auto obyčejné a mimo prostoru a vzhledu toho pro mne (mne osobně) nic moc zajímavého nenabídne. Díky velikosti však nahrazuje totálně střední třídu (tady pokračuje tu ideu nastolenou 1. generací) a to je další a velmi podstatný argument pro to, proč je tak úspěšná :) Je králem průměrnosti s nadprůměrným prostorem.
O1 a O2 měly to, co O3 ne, oproti konkurenci lepší interiér a lepší bytelnější pocit z auta. Stačí to pověstné bouchnutí dveřmi, u starého Mégana a u Oktávky 1.... dnes už ten náskok není.
cena je ok, ľudia dnes kupujú miesto kombíkov suv a sú ochotní priplatiť, že to má menší kufor buď nevedia alebo to prekusnu. A automobilky si mnou ruce.
poznam velmi dobre O2 aj O3 a je fakt, ze O3 je dobre auto.
Ale odstup voci konkurencii je uz zasadne mensi ako v minulosti.
TDI su upporne, ale neskutocne hlucne (hlavne pri jazde v meste), kvalita vnutornych materialov je maximalne na urovni konkurencie, pri korejcoch uz dokonca pod konkurenciou.
ja si myslím, že ten šum vznikol cez fabiu kombi (tú asi kamiq nahradí). Nedáva logiku aby sa zbavili fabie, keď sa obstojne predáva a výhodne využíva koncernové komponenty. B je silný segment, dnes už má kvality a trozmery niekdajšieho C.a je momentálne prvý alebo druhý v predaji.
Tak s RS mám samozřejmě najeto nejvíc, ale nějakých pár tisíc jsem najel i s 2.0TDI nebo 1.2TSI.
To hlavní co chci říct je - Octa I ani II neměly nic, co by trojka neměla, to je za mě vzpomínkový optimismus. Právě dvojka měla ty problémové motory, jednička byla prostorově nevyvážená...
No, to jsem taky úplně nepochopil, jak by auto s ještě s mnohem menším kufrem než Scala (400 oproti skálímu 467) mělo nahradit Fabii v kombíku s kufrem 530
Mazda si to s tou koroziou u zakaznikov riadne pos*ala, to je jasne. Dovera je oslabena, a bude sa to s nimi vliect ako sopel este dlhe roky! Ale mozno aj vdaka tomu su dnes nove Mazdy za celkom zaujimave ceny.
Inak zviezol som sa nedavno ~200km CX5-kou z pozicovne (revo, awd, 2.5 benzin, tusim 190koni to ma). Ja na tieto suv-cka nie som, ale toto bolo celkom prijemne zvezenie. Este predtym som mal daku X3ku v nafte, a ta ma sklamala. Na dialnici bola dost hlucna. Skoro ako keby bolo v niektorom kolese vadne lozisko, alebo co (ale bolo to nove auto, sotva 2tisic km)...
Počkej, já tomu, že se prodává taky rozumím, protože 90% uživatelům bude vyhovovat. Motory jsou živé, je prostorná, dobře vypadá, jen tvrdím, že pro mne je to auto nezajímavé. Ty možná dost hodnotíš optikou RS, ale klasická Oktávie je přesně takový lepší průměr a i proto se dobře prodává.
Motory TSI mi nevadí jen pro jejich nespolehlivost, ale spíš průběh a charakter. Jediné TSI, které jsem jel a které mne trochu více bavilo byla 1.8, potažmo 2.0 v Sciroccu R. Ty ostatní jezdí jak diesel a od turbomotoru bych radši trochu točivější charakter s výkonovou špičkou a to 1.0-1.2 a 1.4 TSI bohužel po mé zkušenosti nejsou. Naftové motorizace znám jen 2.0 TDI a upřímě, starší "dieselgate" mívali větší koule, akorát byly hlučné a nekultivované.
Mne prostě Škodovka příjde až moc průměrně fungující auto na to, abych si ji koupil :D Mluvím o běžných verzí.
No, můj názor znáš - trojka je nejlepší Octavia. Není to jen evoluce, ale konečně se s MQB odpoutává od rozvoru Golfu, což byla největší limitace.
Motorizace jsou taky lepší než kdykoli dřív... je konec s problémovou generací TSI a myslím, že zpětně se na skvadru 1.2TSI-1.4TSI-1.8TSI-2.0TSI bude vzpomínat jako na zlatou éru (já už vzpomínám).
Suma sumárum... přesně rozumím tomu, proč se Octa III v Evropě prodává tak, jak se prodává.
To je bohužel pravda... některým to pro jejich vstřícné komunikační a sociální schopnosti prominu, ale když narazíš na blba, který o tom neví a je ještě arogantní.... no ... no radši nic :D
Je fajn že nabízí všechny motorizace již v základu. Auto vypadá celkem ladně bez výstřelků jako třeba má Arona. Interiér Scala - trochu víc plastový, prostornost bude asi podobná. Pro sebe bych to nechtěl, ale manželce na dojíždění do práce klidně.
Jooo, prodejci. To je svoloč. Většina z nich má menší vědomosti než průměrný diskutér zde.
Zatímco pro nás jsou auta koníčkem či vášní, pro ně pouze zaměstnáním. Čest vyjímkám (a že jich několik znám).
Jo taky jsme měli Mazdu a sice 6 rv. 2006. Byla koupena jako 7-ti letá ojetina s výborným motorem 2,0 benzín. Časem se objevila jen jedna chyba, zato docela zásadní - koroze a to úplně všude. Takže po 3 letech musela jít z domu. Po této zkušenosti u mě doma žádná Mazda již nikdy nezaparkuje. Třeba se ta antikorozní ochrana už zlepšila, ale podruhé se spálit nenechám.
ŠKODY NEKUPUJI NEBYL JSEM SNIMI SPOKOJEN !!MÁM MAZDU 3 Z ROKU 2011 JEZDÍ SUPER ! PRODAL JSEM AUDI A6 A KOUPIL CX5 ! MÁM Z ROKU 2015 CX5 REVOLUTION JEZDÍ SUPER NENI DŮVOD MĚNIT AUTO ANI ZNAČU PORUCHY NEZNAMÁ TO VĚC !!
No asi takhle, v době, kdy Oktávky přišly, byly prostě lepší, než konkurence v mnoha věcech, interiér, možnost motorizací, prostorný kufr, vzhled a kvalita, ta auta najezdila miliony km.
Dvojková v tomto pokračovala, dokonce i jízdní vlastnosti byly lepší. Jenže tam to nějak skončilo.
Trojka je jen evoluce v době, kdy se začíná šetřit, takže motorizace průměrné, některé lepší, některé horší, prostornost pořád zůstává, technologie na palubě se zlepšují, pořád vypadá dobře, ale ta jízda je prostě obyčejný průměr a já asi od auta hledám více, než jen ten průměr.
Velká výhoda je, že 90 % řidičům to stačí, mnohdy nemají srovnání a auto prostě špatně nejezdí (viz i můj dojem z nové Scaly), ale někteří výrobci to umí lépe a mne je to sympatičtější, než pár desetin vteřiny na 0-100 či nějaký ten litr v kufru navíc.
Proto je pro mne Škodovka taková lepší elektronika - konfekce, žádný asijský šunt, ale žádný top.
Letiště - zatím přemýšlíme o září/říjen, ale kámen úrazu jsou SZ, kdy mám kontakt mimo ACZ jen na hrstku lidí a bez SZ bychom tam byli tak v pěti maximálně a to by byla škoda :) Ale neboj, určitě na to myslím.
Já právě slyšel, že by měl nahradit i Fabii HB, proto se docela divím. Tím pádem by Škoda totálně vyklidila pole v nejlevnějších kategoriích aut, protože CiGo taky skončilo.
Taky mi oktavka prisla pred dvaceti lety zajimava, ale ceska verze mela malo na kouli, asi to byla jina oktavka nez ta nemecka. A to bylo klicove. Pak furt stejny auto, to pro mne neni. Asi sem jeste starsi :-) nez ty. Tedy urcite. Letiste asi nebude ze. Stejne je ted moc horko
Rapid určitě …… ten už se v podstatě vyprodává, v září tohoto roku bude další "deadline" pro spoustu aut která už nemá cenu přehomologovat.
O Fábii bych pochyboval, koukni se na ceny, tato 2 vozidla nemohou Fabii (cenově) nahradit.
Prostě to bude slušně vypadající kus spotřebního zboží, jaká každá běžná Škodovka... Budou jich plné ulice... čím jsem starší, tím méně mne Škodovka příjde zajímavá, ale tím nerozporuji její objektivní kvality.
Zaslechl jsem, že má Kamiq a Scala úplně nahradit Rapid a Fabii.... ví o tom někdo něco ?