Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Kamiq prozrazuje české ceny. Městský crossover má v základu diodová světla i devět airbagů

David Bureš
Diskuze (72)

Nový městský crossover je na českém trhu aktuálně dostupný ve dvou stupních výbavy. Z motorů je k dispozici benzinový tříválec, čtyřválec i turbodiesel.

Škoda Kamiq vstupuje do prodeje. Automobilka začala na českém trhu přijímat objednávky na tento napjatě očekávaný městský crossover. České ceny Kamiqu začínají na částce 379.900 korun za základní zážehový tříválec 1.0 TSI (70 kW), kombinovaný s pětistupňovým manuálem. První zákazníci se auta dočkají na začátku září, kdy bude Kamiq oficiálně uveden na trh.

Na českém trhu je automobil dostupný ve dvou stupních výbavy. Základní Ambition čítá devět airbagů, diodové světlomety, LED koncová světla, funkci automatického brzdění s detekcí chodců, automatické přepínání denních a potkávacích světel, asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu nebo manuální klimatizaci.

Video se připravuje ...

Dále nechybí ani tempomat, palubní počítač, infotainment Swing s 6,5“ dotykovou obrazovkou nebo přední sedadla s bederní opěrkou. Standardem je též deštník ukrytý v předních dveřích řidiče nebo systém ochrany hrany bočních dveří, známý již z Kodiaqu.

Druhý stupeň Style přidává 16palcová kola z lehkých slitin, bi-LED světlomety, automatickou dvouzónovou klimatizaci, zadní parkovací senzory nebo multimediální systém Bolero s osmipalcovým dotykovým displejem a možností zrcadlení funkcí chytrého telefonu. Dále tu je ambientní osvětlení, kožený multifunkční volant, bezklíčový vstup, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka či světelný a dešťový senzor. S 1.0 TSI (85 kW) tato varianta přijde na 462.900 korun.

Objednávat je možné i různé zvýhodněné pakety výbavy. Pro specifikaci Ambition jsou připraveny zvýhodněné pakety Extra a Extra Connectivity, pro verzi Style potom balíčky: Tech, Komfort, Sport, Navi, Connectivity a Media. Nechybí ani samostatně dostupné prvky příplatkové výbavy, jako je virtuální kokpit s 10,25“ displejem, navigace s 9,2“ dotykovou obrazovkou, elektricky ovládané víko kufru nebo o 10 mm snížený podvozek s nastavitelnou tuhostí tlumičů ve dvou režimech.

Motory jsou aktuálně dostupné čtyři. Dvě verze zážehového tříválce se 70 a 85 kW doplňuje zážehový čtyřválec 1.5 TSI (110 kW) a turbodiesel 1.6 TDI (85 kW). Později dorazí i tříválcové provedení na CNG 1.0 G-Tec (66 kW).

Škoda Kamiq – ceny na českém trhu
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI
Zdvihový objem [cm3] 999 999 1498 1598
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW] 70 85 110 85
Nejvyšší točivý moment [N.m] 175 200 250 250
Převodovka 5M 6M (7DS) 6M 6M (7DS)
Cena Ambition [Kč] 379.900 404.900 (444.900) 439.900 444.900 (484.900)
Cena Style [Kč] 437.900 462.900 (502.900) 497.900 502.900 (542.900)
David Bureš
Diskuze (72)

Doporučujeme

12. 6. 2019 19:27
Re: Motory
Mel jsem moznost vyzkouset Scalu.
Jen pro formu, abych zjistil, jaky je ten zazrak s animovanymi blinkry :-)
Myslim, ze ma stejny interier.

Auto nejelo zle. Design interieru Ok. Ale myslim tak na cenovku 300 tis. Jenomze ja jel s autem pres 500.
No a Kamyk bude urcite jeste o dost drazsi..
Avatar - palix
12. 6. 2019 12:58
Re: Škoda
Záleží, koľko potrebujú ľudia, prípadne Japonci robiť na to, aby si kúpili nové auto. Aj u nás kedysi stálo auto "majland". Škoda stála možno 50 platov, taká Mazda 626 aj 250 platov a viac (začiatkom 90-tých rokov)... Dnes mám za pár priemerných platov slušné auto. Niečo, čo by sa trochu podobalo Škode 100 / 105 / 120 je možno Dacia Logan za cenu od 6 590 € = cca 6,5 priemerného platu. To auto vydrží bez korózie dlhšie ako vtedajšia Škoda a stojí o dosť menej vzhľadom k platom. Samozrejme, ak si vôbec človek s priemernou mzdou kúpi také auto (nechcem povedať, že Logan je zlý).
Auto je dnes bežná spotrebná vec. Kedysi to bol celoživotný sen vyžadujúci značné úsilie našetriť potrebnú sumu :).
Avatar - palix
12. 6. 2019 12:50
Re: Škoda
V istej dobe mal obrovské problémy aj Mercedes... Akurát minule som videl hrdzou napadnuté nie tak staré E-čko. Pamätám si aj jedno S-ko, ktoré jazdilo po meste - to auto bolo úplne zhnité - to nedokázala ani Mazda 6 s prvými modelmi :).
V každom prípade korózia je otravná vec...

Čo sa týka Mazdy 6... Boli to skvelé auta, až na... Kolega nedávno hľadal nejaké auto a v inzerátoch boli aj 6-ky... Hovorím mu, ber čokoľvek, len nie také Mazdu.
Avatar - palix
12. 6. 2019 12:46
Re: Škoda
Ono prvá 6-ka mala asi veľké problémy. Napríklad 2. generácia sa už nevidí často chytená hrdzou.
Ináč čo sa týka podvozku... Osobne by som si oveľa radšej priplatil za poriadne spravený podvozok (pozinkovaný) ako za rôzne nezmyselné prvky výbavy, ktoré sa dnes do áut dodávajú. Lenže to by bolo potom auto viacmenej "nesmrteľné" a to zrejme výrobca nechce. Pre koho by potom robil nové autá?

Pamätám si ešte časy nedávno minulé... Vždy na jar ľudia opravovali koróziu na svojich socialistických autách :). Zaujímavé je ale, že brat má starú Škodu 100 (cca 1973) a nápravy má pôvodné... Samozrejme, ak by nemala starostlivosť, dávno by zhnila.
Avatar - palix
12. 6. 2019 12:40
Re: Nevypadá zle
U CX3 je to pravda - aj naživo je malá. Na druhej strane 3-ka je vo vnútri celkom široká. U 6-ky má napr sedan dlhší rázvor = to už je voči CX5 ešte väčší rozdiel. Záleží aj na tom, na aký účel človek auto potrebuje- na dlhé trasy jednoznačne 6-ka.