Upadok predstavjuju jedinci ako ty, co odmietaju prijat pokrok a fakty a ukludnuju sa subjektivnymi nazormi "expertov" ako Indra ktory len prezentuje svoj osobny nazor, nicim nepodlozeny ktory odporuje odbornym studiam, najnovsie aj Green NCAP a fabuluje o 48V hybridoch ktore vedia prejst kratke vzdialenosti cisto na elektricky pohon - co je nezmysel a je to iba dalsie podvodne kazitko VAGu, taky nenavideny start/stop 2.0.
Opat raz tu pises nezmysly, pretoze pocet jedincov ktori sa naucili riadit auto kazdym rokom rastie :)
To ze kym budes dychat budes zamorovat ovzdusie karcinogennymi casticami svojho stareho manualneho diesla, absolutne nijak nedokazuje to ze by si sa naucil (dobre) riadit auto. :)
Hlavně aby ta převodovka za něco stála. Koncern má opravdu řadu průserů ať už v motorech či převodovkách. Hlavně v dnešní době aušusu je otázkou, jak dlouho tato převodovka vydrží. Hlavně se vymýšlý složitější a složitější věci a pak když se to podělá tak řešíme na dílnách obrovské randály peněz na opravách, které nechce nikdo platit.
S NEDC to bylo dokonce tak, že byl 5MT výhodnější, protože se měřilo na pětku, která je logicky u 5MT delší než u 6MT. Podle nové metodiky už to tak není, ale když tu pětku dost natáhnou, tak to asi bude zanedbatelné (větší přeskoky u 5MT vs. větší váha u 6MT).
Škodovka to jednu dobu nabízela u Octavie 1.2TSI (kombinace slabší verze s 6MT, myslím za +5t)... ale ono jsou tam ty cenové rozdíly poměrně malé a obecně je trend snižovat počet nabízených verzí.
No taky jsem o tom přemýšlel. Fakt ale je, že ten 5ti kvalt na pětku má hodně podobný otáčky jako ten šestikvalt v 81kW na šestku. Jsem to zkoušel.
mimochodem tohle je problém, který mě napadá (a asi ještě víc) u 1.6TDI pětikvaltů. Ty by při dálničních 130 moc potřebovaly řadit dál.
Pomocí různých opatření pro vedení oleje jsme schopni dosáhnout stejnoměrného a optimálního mazání ozubených kol a ložisek, což snižuje množství oleje po celou dobu životnosti na pouhých 1,5 litru,“ říká GÖBBELS..
Když už jsme u těch emisí a bojem aby byly co nejnižší, např Fabia 1,0TSI 70 KW má jen 5 stupňovou převodovku. Nebyly by o pár jednotek nižší v případě použití 6 stupňové převodovky? Byť třeba za příplatek, co myslíte?
Hned na začátku. ŽÁDNÁ převodovka nemůže nijak zlepšit účinnost motoru.
Může tím, že má sama menší ztráty (PŘENESE VÍCE TOHO VÝKONU MOTORU) zvětšit účinnost soustavy (tj výkon motoru vs výkon na kole) ale účinnost motoru je FYZIKÁLNÍ VELIČINA a je to dáný, co to je. Asi jsme to všichni pochopili, ale je to velmi neodborně a neobratně napsáno.
V populaci roste počet jedinců, kteří se nikdy nenaučili řídit. Výrobci na to pamatují. Já ovšem, dokud budu dýchat, budu jezdit s manuálem a dieselem. Ostatně, čas masivního návratu dieselů, coby nejekologičtější varianty motorizace, je již za dveřmi https://www.idnes.cz/…4907_motorky_fdv
Aha, tak některé příspěvky není možné vložit, protože by vyzněly ve prospěch dieselu...
No fajn... akorát že MQ350 se postupně dostala na 380Nm (jak benzín tak nafta). Takže jinými slovy se říká, že ty lepší motory už manuál nedostanou? :'-(