Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen má novou manuální převodovku. Debutuje v Passatu, vyrábí ji Seat a použije i Škoda

David Bureš
Diskuze (25)

Nový manuál pomůže účinnosti motoru, se kterým bude zkombinován. V závislosti na agregátu ušetří až pět gramů oxidu uhličitého na kilometr.

Následující roky budou ve znamení dalšího zpřísňování emisních norem, na které se automobilky musejí připravit. Prim hraje elektrifikace nabídky, ať už prostřednictvím mildhybridů, plug-in hybridů nebo bateriových elektromobilů, to však není všechno. Výrobci také dělají svoji techniku co nejúčinnější, což se týká nejen spalovacích motorů, ale také třeba převodovek.

Konkrétně Volkswagen nyní představuje novou generaci šestistupňové manuální převodovky. Jmenuje se MQ281 a postupně nahradí stávající převodovky MQ250 a MQ350. Debutuje v modernizovaném Volkswagenu Passat, do budoucna se však dostane do celé řady modelů německého koncernu VW Group různých velikostí. Objeví se tak i v modelech značky Škoda.

Automobilka přiznává, že v posledních letech se kladl důraz hlavně na automatické převodovky, které byly neustále vylepšovány pro co větší účinnost, zatímco manuály byly trochu stranou zájmu. Nyní se však na ně Volkswagen opět zaměřil.

Také v tomto případě šlo hlavně o zvýšení účinnosti. V závislosti na agregátu ušetří až pět gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr.

Podle vedoucího vývoje manuálních převodovek ve Volkswagenu Helmuta Göbbelse se povedlo navrhnout zcela nový systém vedení oleje. „Pomocí různých opatření pro vedení oleje jsme schopni dosáhnout stejnoměrného a optimálního mazání ozubených kol a ložisek, což snižuje množství oleje po celou dobu životnosti na pouhých 1,5 litru,“ říká Göbbels. Pro snížení tření jsou tu i nová ložiska.

Optimalizace použitých materiálů zase zesílila převodovku. Nová pouzdra pak snižují hlučnost díky potlačení znatelných i slyšitelných vibrací.

MQ281 byla vyvíjena také s ohledem na pokračující trend rozšiřující se nabídky různých SUV. Ty kvůli svým velkým kolům i váze kladou na převodovky velké nároky. Při vývoji nové převodovky se tak na tyhle potřeby bral zřetel.

Video se připravuje ...

Nová převodovka je koncipována pro motory s točivým momentem 200 až 340 N.m, což pokrývá široké spektrum modelů. Výhodou je velký rozsah převodů až 7,89. Výsledkem toho je jak snadný rozjezd těžkých aut s velkými koly, tak jízda za vysoké rychlosti v nízkých otáčkách.

O výrobu nové převodovky se postará Seat, který i pro další značky koncernu bude schopný vyrábět až 450.000 šestistupňových manuálních převodovek ročně. O výrobu se postarají jeho závody El Prat de Llobregat (Španělsko) a Córdoba (Argentina). Spolu se zahájením výroby MQ281 byla produkce manuálu MQ200 z El Prat de Llobregat kompletně přesunuta do Vrchlabí, do závodu Škoda. Tam se uvolnila kapacita po převodovce MQ 100/SQ, kterou už nebude využívat trio Seat Mii, Škoda Citigo a Volkswagen Up!, kvůli přechodu na čistě elektrický pohon. Naopak německý závod Kassel Volkswagenu se koncentruje na produkci dvouspojkových převodovek DSG.

David Bureš
Diskuze (25)

Doporučujeme

16. 7. 2019 19:20
Re: 340Nm
Tipnul bych, že 1.5 TSI 96 kW bude míst MQ200.
Avatar - .StenLi.
16. 7. 2019 15:05
Re: Blábol ala Bureš
Ani elektromotor v Niro nenavysuje vykon motora, ale sustavy ;)
Avatar - .StenLi.
16. 7. 2019 15:04
Re: úpadek
Upadok predstavjuju jedinci ako ty, co odmietaju prijat pokrok a fakty a ukludnuju sa subjektivnymi nazormi "expertov" ako Indra ktory len prezentuje svoj osobny nazor, nicim nepodlozeny ktory odporuje odbornym studiam, najnovsie aj Green NCAP a fabuluje o 48V hybridoch ktore vedia prejst kratke vzdialenosti cisto na elektricky pohon - co je nezmysel a je to iba dalsie podvodne kazitko VAGu, taky nenavideny start/stop 2.0.

Opat raz tu pises nezmysly, pretoze pocet jedincov ktori sa naucili riadit auto kazdym rokom rastie :)
To ze kym budes dychat budes zamorovat ovzdusie karcinogennymi casticami svojho stareho manualneho diesla, absolutne nijak nedokazuje to ze by si sa naucil (dobre) riadit auto. :)
16. 7. 2019 15:01
Re: Blábol ala Bureš
Nepíšou tam o agregátu?
Avatar - Hammunasakra
16. 7. 2019 14:25
Re: převodovka
Doba je nejlepší v dějinách https://www.novinky.cz/…-neni-chuda.html že jí volbou populistickejch politiků zbytečně promrháváme https://www.info.cz/…toven-42272.html a to nejen u nás = to je jiná

Ale máš a můžeš = nejvíc v historii

Pokud nejsi v zemi kde ekonomiku zdevastovali komunisti a normálně pracuješ můžeš si za relativně dostupnej peníz koupit auto https://www.auto.cz/…-421-koni-129988 co se vyrovná nedávnýmu pro drtivou většinu nedostupnýmu supersportu s V12 http://www.scuderiapraha.cz/…ticni-modely/21/

Trochu problém je že se množíme nebezpečně rychle https://cs.wikipedia.org/…v%C3%A1_populace#…