Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: MINI se může stát čistě elektrickou značkou

Značka MINI by se již v roce 2030 mohla stát čistě elektrickou, naznačilo její vedení. Změnu mohou urychlit zákony i zákazníci.
Zpět na článek
Avatar - Jerry.Gunman
16. 7. 2019 17:17
Mini bude elektrické?
No, proč ne :D

Napřed bude částečně elektrické
Pak plně elektrické
a pak už vůbec

Každý svého štěstí strojvůdce :D
16. 7. 2019 16:34
Re: Souhlas. Zájem obrovský
I 300k mi přijde - vzhledem k cena / výkon - dramatické. Ono by šlo spíš o porovnání Intese +, takže rozdíl je 350k, ale rozumím, ale to je jen část pohledu. Když to vztáhnu k ID.3 tak to by znamenalo, že její aku by mělo stát 1,8 - 3 mega, nebo pokud bych uvažoval, že výbava Itese + a ID.3 srovnatelná, tak by aku bylo za 250k nebo ID.3 na úrovni Intese, tak aku za 450k - a to Outlender má navíc benzínový motor - to jsou vše zjevně nesmysly. Já jen že mi to skutečně nesedí a nevím proč.

Jinak - já jezdím km za 2 Kč za naftu, takže po srovnání daní (elektřina má tuším daně do 5%), to vychází na cca. na 70 h, pak je návratnost těch 350k navíc při čistě elektrickém provozu zhruba 700 tis km. Pokud to zdanění nechám v neprospěch nafty, tak je to 200 tis. km. To tedy nic moc.
16. 7. 2019 15:39
Re: Souhlas. Zájem obrovský
Jen by to chtělo srovnávat srovnatelné výbavy, pak Outlander instyle 2,0 ma ceníkovou 850k a instyle+ 890k. Takže ten rozdíl jen cca 300k a rázem nevypadá tak dramaticky. To, že je to jinak předražené to je fakt, jako ojetina už ale může dávat smysl, tedy pro někoho kdo jezdí příměstským stylem, trasy do 50 (100km). Ono jestli jezdíte městský km za 15h nebo za 3,5kč už je znát.
Hybridy od Toyoty mají o dost nižšní náklady na provoz než spalováky, poruchovost je výrazně nižší. Takže tomu kdo si to auto nechá 100kkm se hybrid oproti klasickému spalováku jedoznačně vyplatí.
Elektromobily mají daleko nižší provozní náklady, levnější garančky, takové kotouče vydží proti spalováku tak 5x tolik (platí i pro hybridy).
Každý s to prostě musí spočítat sám.
Avatar - .StenLi.
16. 7. 2019 15:10
Tou sa uz mala stat davno.
Nezmyselne nafukovanie Mini ktore ma byt urcene do mesta - na kratke trasy uz davno malo byt EV pionierom v BMW portfoliu, bez bytocne predrazeneho nasadzovania do neuspesneho karbonoveho i3. EV sa robi atratktivne technologiou baterii, kedze elektromotory ICE vyrazne prekonavaju uz davno, nie pouzitim karoserie z hypersportov :no:
16. 7. 2019 15:07
Re: Souhlas. Zájem obrovský
Elektroauto jako druhé / třetí do rodiny na ježdění po městě - souhlas - ovšem ekonomicky je to nesmysl a bude na to mít jen pár jedinců co neví, co s penězi.

Cena hybridů, eletroaut a akumulátorů - tomu pořád nerozumím. Např. Outlender v základu stojí 550k, jako hybrid 1,1M (s podobnými motory) s dojezdem na akumulátory jen 50 km. To ty aku a elektromotory stojí 550k ? Čistě elektrický ID.3 za 1M s dojezdem 330 - 550 km a baterie za 400k ?

Vzhledem ke "kvalitě" tříhrnků v Mini se nedivím, že utíkají k aku.
16. 7. 2019 14:16
Souhlas. Zájem obrovský
Přesně jak je to vystihnuto v článku,
Jako druhé městské auto do rodiny, pokud máte západní platy a jsou tam restrikce na spalováky, to dává smysl.

Ale, pro mě chudáka s východním platem, to smysl nedává. Já jsem rád, že si pomůžu na hodně levnou Octávku za 500 000.
Na VW ID.3 za 1 000 000 (s baterkama 58kWh) a na baterky za 400 000 každých 10 let nemám.

Otázka pro zdejší odborníky.?
Když si koupím ID.3 s baterkama třeba 58 KWh, půjdou ty baterky 58kWh rozšírřit na tu vyšší kapacitu 77kWh? Při doplnění je vhodné bateky popsat datumem.