Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MINI se může stát čistě elektrickou značkou

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Značka MINI by se již v roce 2030 mohla stát čistě elektrickou, naznačilo její vedení. Změnu mohou urychlit zákony i zákazníci.

Značka MINI má v nabídce již delší dobu svůj plug-in hybridní Countryman a začátkem měsíce představila dokonce i svůj první tradiční elektromobil Mini Electric. Jak ovšem v rozhovoru pro AutoExpress naznačil Peter Schwarzenbauer, člen představenstva BMW odpovědný za MINI, známý výrobce stylových městských automobilů by se v dohledné době mohl stát ryze elektrickou značkou.

Důvodů je hned několik, Schwarzenbauer však zmínil zpřísňující se legislativu vůči automobilům ve velkých městech a také překvapivý zájem zákazníků. Ostatně podle informací webu AutoExpress svůj zájem o nové elektrické MINI projevilo on-line již okolo 40.000 zákazníků.

„Pro MINI byl prvním krokem plug-in hybridní Countryman – ten funguje lépe, než jsme původně očekávali a ukazuje nám, že elektrifikace MINI je správnou cestou,“ vysvětluje Schwarzenbauer. „Ale pak se u MINI a malých automobilů musíte zaměřit na nulové emise, kompletní elektrifikaci. Krok za krokem elektrifikujeme kompletní nabídku MINI – k té značce to perfektně sedí. Pokud máme v automobilovém průmyslu jednu značku, kterou můžeme nazvat městskou, je to MINI.“

Schwarzenbauer v rozhovoru také prozradil, že ho zájem o nové elektrické MINI naprosto překvapil. Něco takového prý vůbec nečekal. V reakci na pozitivní ohlasy však dodal: „Cítím, že nejlepší časy pro MINI teprve přijdou.“

Video se připravuje ...

Kompletní přechod na čistě elektrický pohon však nepřijde dříve, než v roce 2030. Stále velká část zákazníků totiž vyžaduje delší dojezd, což elektromobily zatím nemohou slíbit. Podle Schwarzenbauera je důležité, aby si v této přechodné době mohli zákazníci vybrat. Změna by však měla nastat v roce 2030.

„Trend stát se čistě elektrickými je naprosto jasný, jenže jaká je ta správná cesta? Stále si myslíme, že existuje mnoho zákazníků, kteří potřebují delší dojezd. Hodně jsme proto investovali do našich výrobních linek, aby byly mnohem flexibilnější.“

Ani v současnosti však značky BMW a MINI nespí na vavřínech a snaží se snížit ekologickou zátěž výroby vozidel. Například všechny výrobní závody by měly být do roku 2020 napájeny z obnovitelných zdrojů energie. Obě značky však pracují i na snížení emisí CO2 i ve svých dodavatelských řetězcích.

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
16. 7. 2019 17:17
Mini bude elektrické?
No, proč ne :D

Napřed bude částečně elektrické
Pak plně elektrické
a pak už vůbec

Každý svého štěstí strojvůdce :D
16. 7. 2019 16:34
Re: Souhlas. Zájem obrovský
I 300k mi přijde - vzhledem k cena / výkon - dramatické. Ono by šlo spíš o porovnání Intese +, takže rozdíl je 350k, ale rozumím, ale to je jen část pohledu. Když to vztáhnu k ID.3 tak to by znamenalo, že její aku by mělo stát 1,8 - 3 mega, nebo pokud bych uvažoval, že výbava Itese + a ID.3 srovnatelná, tak by aku bylo za 250k nebo ID.3 na úrovni Intese, tak aku za 450k - a to Outlender má navíc benzínový motor - to jsou vše zjevně nesmysly. Já jen že mi to skutečně nesedí a nevím proč.

Jinak - já jezdím km za 2 Kč za naftu, takže po srovnání daní (elektřina má tuším daně do 5%), to vychází na cca. na 70 h, pak je návratnost těch 350k navíc při čistě elektrickém provozu zhruba 700 tis km. Pokud to zdanění nechám v neprospěch nafty, tak je to 200 tis. km. To tedy nic moc.
16. 7. 2019 15:39
Re: Souhlas. Zájem obrovský
Jen by to chtělo srovnávat srovnatelné výbavy, pak Outlander instyle 2,0 ma ceníkovou 850k a instyle+ 890k. Takže ten rozdíl jen cca 300k a rázem nevypadá tak dramaticky. To, že je to jinak předražené to je fakt, jako ojetina už ale může dávat smysl, tedy pro někoho kdo jezdí příměstským stylem, trasy do 50 (100km). Ono jestli jezdíte městský km za 15h nebo za 3,5kč už je znát.
Hybridy od Toyoty mají o dost nižšní náklady na provoz než spalováky, poruchovost je výrazně nižší. Takže tomu kdo si to auto nechá 100kkm se hybrid oproti klasickému spalováku jedoznačně vyplatí.
Elektromobily mají daleko nižší provozní náklady, levnější garančky, takové kotouče vydží proti spalováku tak 5x tolik (platí i pro hybridy).
Každý s to prostě musí spočítat sám.
Avatar - .StenLi.
16. 7. 2019 15:10
Tou sa uz mala stat davno.
Nezmyselne nafukovanie Mini ktore ma byt urcene do mesta - na kratke trasy uz davno malo byt EV pionierom v BMW portfoliu, bez bytocne predrazeneho nasadzovania do neuspesneho karbonoveho i3. EV sa robi atratktivne technologiou baterii, kedze elektromotory ICE vyrazne prekonavaju uz davno, nie pouzitim karoserie z hypersportov :no:
16. 7. 2019 15:07
Re: Souhlas. Zájem obrovský
Elektroauto jako druhé / třetí do rodiny na ježdění po městě - souhlas - ovšem ekonomicky je to nesmysl a bude na to mít jen pár jedinců co neví, co s penězi.

Cena hybridů, eletroaut a akumulátorů - tomu pořád nerozumím. Např. Outlender v základu stojí 550k, jako hybrid 1,1M (s podobnými motory) s dojezdem na akumulátory jen 50 km. To ty aku a elektromotory stojí 550k ? Čistě elektrický ID.3 za 1M s dojezdem 330 - 550 km a baterie za 400k ?

Vzhledem ke "kvalitě" tříhrnků v Mini se nedivím, že utíkají k aku.