Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Emel
Podvozek
| 19. 7. 2019 08:48
Měkký podvozek je problém právě na to driftování. Člověk hodí autem do zatáčky, ono se zhoupne, jde do boku... a pak se zhoupne zpátky a má tendenci vystřelit pryč (z driftu i po tečně ze zatáčky).

Most teda není moc driftovací okruh... ta sekce za cílovkou a pak dolů je hezká, ale 200k na ní je prostě málo. Takhle už to jde: https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - iudex
Pekná porovnávačka
| 19. 7. 2019 09:17
Pekný testík, toto si každý petrolhead musí s nadšením prečítať. Dobre sa to číta a tentokrát to Martinovi všetko verím, žiadne pochybnosti o objektivite. Sám to takto od stola vnímam rovnako, Subo pôsobí tak oldschoolovejšie (v dobrom zmysle - mechanickosť, tvrdosť, zaslúženie si rýchlosti, aj v negatívnom - nemoderný interiér), Mazda je modernejšia a podľa očakávania agilnejšia. Aj keby ma kategória malých dvojdverákov oslovovala (čo neoslovuje), napriek všetkým sympatiám k Mazde (ktorá sa mi rovnako ako Martinovi páči naživo oveľa viac, zvonku i zvnútra, rovnako mi viac reže pri športiaku tá nízka hmotnosť a hravosť podvozka bez zbytočnej tvrdosti) by som vybral Subaru, a to z jediného dôvodu: do MX-5 sa proste nevojdem. Ako písal Martin, nad 180 cm už by ste mohli trčať cez rám okna, čo plne potvrdzujem, so svojimi 193 cm som mohol pozerať na cestu ponad rám okna ako v Peugeotoch na prístrojovku ponad volant. A kým oboje je zle, na prístrojovku nad volantom si zvyknete, ale keď sa do auta so zavretou strechou jednoducho nevojdem (a to naozaj, proste strecha je tak o 5 cm nižšie, než je moja hlava, a to pri najnižšej pozícii sedačky), tak je nepoužiteľné. A problém (aj keď menší) je s priestorom na nohy či lakte, proste MX-5 je auto pre ľudí do 175 cm, a to musia byť veľmi štíhli (inak zase nevojdú do sedačiek). Takže Subo by to vyhralo vlastne kontumačne. :-)
Avatar - Hammunasakra
Re: Pekná porovnávačka
| 19. 7. 2019 11:26
Tohle de machi(avelli)mu dobře = umí si vybrat a dělá co ho baví. To jak protlačoval českej HH od Hyundai = to bylo trochu moc. Byl v mnoha formulacích i v rozporu s dalšíma českejma testama a vlastně i britskejma = na to sem dával odkaz. Měl sem připravený citace i z dalších testů = ale pak sem se na to vykašlal = prostě drtivě lepší auto z jasně lepších komponentů = vs mile povedenej Hyundai ;-)

Ale to sem psát nechtěl = škoda že tak jak se umí bavit v Mostě apod. = neumí dělat šéfredaktora. Nerad opakuju = ale pod nim ACZ smutně upadá = a hodně. Zatímco Svět motorů po jeho odchodu = šel nahoru = beze srandy :-!
Avatar - iudex
Re: Re: Pekná porovnávačka
| 19. 7. 2019 11:37
Kritizujeme stále a ľahko, tak rovnako pochváľme, keď je za čo. A tu chváliť treba, toto sú testy, aké chcem na ACZ čítať a toto ide Martinovi dobre.
Takže dnes jasný a jednoznačný :yes:
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Pekná porovnávačka
| 19. 7. 2019 12:15
Však za tohle = ho chválim. Ale pohybuju se v profesně dost příbuznym světě = a tu práci šéfredaktora = holt nadřazuju nad to že si přidělil fajn testík = i nad to že ho dobře napsal = když už JE tim šéfredaktorem!

Že v přesčasu udělal něco dobře a ta práce ho bavila = je fajn. Škoda že mu tak nejde = normální pracovní doba
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Pekná porovnávačka
| 19. 7. 2019 13:47
mna to nebavilo, citit z toho viac nez by sa patrilo to, ze to nie je jeho cielovka co sice priznal, ale to neznamena, ze to neuskodilo clanku a celkovej optike, nadseniu...

nuda
Moje srdcovky
| 19. 7. 2019 10:01
Obidve auta velmi obdivujem. Predchadzajucu tretiu generaciu MX5 mam a pouzivam ju uz 5 rokov ako daily kazdy den zima-leto + dovelenky, alpy, roadtripy.
Viem ze generacia ND je mensia, mam 182 cm a citim to v nej. Ale aj tak si myslim ze ak clovek nieje narocny, nema deti, tak aj MX5 moze byt prakticka :-)))..Samozrejme nie ak prejde na MX5 z nejakeho kombika.
Obidve auta maju asi malo vykonu na okruh. Skor su urcene na slalomy, male motorkarove trate a hlavne alpske priesmyky.Tam je vykonu akorat a dritovanie je radost. Hlavne sa nemusite bat ze budeme mat hodiny v kazdej zakrute ako s autom co ma 300 koni.
Zhrunutie: V tychto autach zistite ze nemusite ist 100-150 km/h, ale ze zabavu si uzite v rychlosti 60 napr.
Diky za test :-))) :yes:
Avatar - lamal
Re: Moje srdcovky
| 19. 7. 2019 13:50
no prave, dobre si to napisal.. driftovat na okruhu ako most s mx5/brz je take trochu mimo, tie auta driftuju prirodzene na uplne inych tratiach
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Moje srdcovky
| 19. 7. 2019 15:16
On si ale funkci šéfredaktora vysvětlil = hrát si s autama zrovna v Mostě = to ho baví a to nedělá špatně

Tu a tam to ale trochu poplete = jak výběrem Mostu pro tyhle auta = nebo minule plichtou mezi nošovickym Hyundaiem a asi ve všem lepší Hondou Type R

A furt = tim že nedělá šéfredaktora = a web pod nim upadá a upadá ;-\
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 19. 7. 2019 15:39
az tak osobne sa v tom neangazujem radsej, test ma proste nebavil + tam to hore napisane... thats all z mojej strany... nemam nic proti Mr. Machalovi
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 20. 7. 2019 10:10
Já ho neznám = takže nemůžu říct

Posuzuju jeho práci jako autora = slušná. I když občas s problematickym závěrem = myslim minou srovnávačku Hyundai vs Honda Type R

Posuzuju jeho práci jako šéfredaktora = slabý až velmi slabý = web ACZ pod jeho šéfovánim = šel hodně dolů

Vtip že SM po jeho odchodu šel kvalitou spíš nahoru a ACZ po jeho příchodu spíš opačně = neni vtip
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 20. 7. 2019 13:05
S cim urcite suhlasim je to, ze kvalita webu ako takeho ide dolu... vzhlad, reklamy, diskusia, skoda land a pod... ale komu to 100% pripisat si nedovolim hadat, nepoznas tlaky z ostatnych stran... na zarobky, resp rentabilitu a za aku cenu, kto vsetko o tom rozhoduje, podla teba len p. Machala ?

Podla toho co pises o svojich hodnoteniach a pohladoch, nemozes mat jasno ani ty v tychto otazkach... tak mi pride, ze sa tu dost iracionalne vozis len po Machalovi
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 20. 7. 2019 13:27
Ale za chod a co a jak je zodpovědnej = šéfredaktor

Takže nevymejšlim hypotetický vlivy tlaky = a nevozim se ale zodpovědnost házim na toho = čí zodpovědnost to je

A to že před tim než začal šéfovat on to bylo lepší a s nim horší = je fakt
Vystihuje to diskuzní platforma = bejvalá silně nadprůměrná = současná..

Včetně jeho vysvětlování že opravy budou trvat měsíce a že jí před nasazenim nezkontroloval atd. Jeho nedávný vysvětlení jak "sysifosky mažou jednu reklamu v diskuzi za druhou" to beru jako POTVRZENÍ že nemá na místě kde sedí = co dělat
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 20. 7. 2019 13:52
co ked priority webu na zarobok su velmi vysoke ? kto vsetko dava priority a kto je vlastnik ?
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 21. 7. 2019 10:03
Radši vymejšlíš temný síly? :-)

No tohle nakladatelství toho vlastní fakt hodně https://www.cncenter.cz/…orie/4668/tituly myslíš že pro ACZ maj nějaký speciální drsnější pravidla? ;-)

Nebo že platí to jednoduchý a základní = zodpovídá šéfredaktor

ACZ je asi i vítězem chybovosti = jak frekvencí tak tim co všechno dokážou poplést a přehlídnout
Neni tejdne aby diskutující neupozorňovali redakci co zase přehlídli nebo rovnou špatně napsali = od drobností https://www.auto.cz/diskuse/70808/1 po docela velký faux pas = třeba technickýho rázu = myšleno velmi pravděpodobná = neznalost
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 21. 7. 2019 16:29
Nevymyslam temne sily, iba to nie je tak jednoduche ako ty znazornujes, nepoznas pomery. S cim suhlasim, ze styl akym sa dosahuju ciele je v rezii sefredaktora, ano zislo by sa uplne iny koncept budovania tohto webu... s tym tiez suhlasim. No pokial nepoznas tam tie pomery tak si nemozes byt tak uplne isty, Blesk ? ten ma aky styl dosahovania zarobkov ? :D
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 21. 7. 2019 17:19
Nepoznám pomery? Vtip? :-)

Viz seznam toho co patří pod tohle vydavatelství = pro machi(avelli)ho a ACZ platěj snad jiný pravidla? Nebo to prostě ostatní tituly typu Reflex nebo E15 nebo Svět motorů, AutoTip i další machi(avelli)ho zastánce pája občas zmiňuje že dneska je lepší taky stejnýmu vydavatelství patřící AutoRevue atd. atp. = prostě zvládaj líp?

Vždycky to de za šéfem redakce = ať teoreticky tak prakticky

Úroveň kvalita ale i chybovost atd. = je prostě o šéfredaktorovi = těžko říct proč proti týhle jednoduchý realitě tak bojuješ

Co děláš ty = že se v mym oboru tak vyznáš? Rozhodně líp než já = jak píšeš :-)
Do portfolia CZECH NEWS CENTER patří třeba i AVMania = ta zas bere články od nás = no a všichni a všude = mi přijdou v reálu lepší šéfredaktoři = než machi

To že sem mu musel vysvětlovat že reklama v diskuzích se nemusí mazat sisyfofsky příspěvek po příspěvku = to beru jako poslední kapku = potvrzení že to spíš neni člověk na svym místě

Katastrofální propad návštěv tohohle webu za dobu co to tu převzal = mluví za vše
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 22. 7. 2019 06:58
Propad návštěv? Tak to mě zajímá... ;-)
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovk
| 22. 7. 2019 07:33
Bohužel ten propad není stále dost katastrofální. Pár zcela konkrétních propadů bych ještě uvítal. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srd
| 22. 7. 2019 08:27
Ad woody = a bohužel se najdou i takhle NAPROSTO EXTRÉMNÍ výplody
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovk
| 22. 7. 2019 08:26
Kvalita (práce šéfredaktora a úroveň webu) ne a množství jo? ;-)

No ocituju tebe = rodinný stříbro je v haj.lu = a na diskuzích je to sakra znát :no:
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 22. 7. 2019 10:05
Mi pride, ze vsetko co si vymenoval ma rovnaky komercny (prehnany) koncept... jak ACZ tak SM, Blesk atd... (v kontexte to znaci, ze tlak na komerciu je velky)
Inak sa v tejto brandzi nevyznam, nikde som za niekoho takeho nepasoval, hladim na to sedliackym rozumom.
Pokial to tak potrebujes, ze za vsetko, uplne vsetko moze LEN Machala tak ok, nebudem ti to vyhovarat :-)
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovk
| 22. 7. 2019 10:14
LEN šéfredaktor = je ten kdo je odpovědnej

Nevim co s tim máš za problém. Když blbej podprůměrnej článek napíše Mára = vzdáleně je za to zodpovědnej šéfredaktor. Ale samozřejmě je to blbej článek Máry. I za tu vysokou chybovost v článcích = je zodpovědnej šéfredaktor = i když ten článek nenapsal on atd.

Proč dělat v případě ACZ výjímku? To platí obecně = a tlaky na peníze a inzerci apod.. sou všude = viz tvý argumenty vejš = proč hledáš omluvy pro machi(avelli)ho? Prostě to jinde zvládaj líp = on se svou prací baví a rád a ne špatně si zajezdí v Mostě atd. atp. ale šéfredaktora prostě nedělá = nebo velmi okrajově

Já to narozdíl od tebe vidim opačně = nejdřív šéfredaktorskou práci = a až pak to ostatní = třeba tohle ne špatný srovnání MX-5 a BRZ

A hodně mě naštvala okecáváním změny diskuzní platformy = včetně přiznání že jí vůbec nezkontroloval = prostě nechal nasadit do ostrýho provozu
Jeho absurdní vysvětlení že hoax reklamy v diskuzích musej sisyfosky jednu po druhý mazat = sem už zmínil a šéf redakce by měl mít fakt jiný znalosti a přehled

Z mýho pohledu se ACZ pod jeho vedenim prostě zhoršilo = a Svět motorů po jeho odchodu fakt zlepšil = beze srandy ;-)

Ty to máš naopak? Myslíš že pod jeho vedenim jde ACZ nahoru že je úrovní lepší než dřív?
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srd
| 22. 7. 2019 10:42
Nie ja si myslim, ze je mozno stupidna cela platforma a Machala to len nezvlada, lebo to asi celkovo nezvladne hocikto. (tym neospravedlnujem jeho chyby)
Byt komercne/nekomercny, doveryhodny, uplatitelny atd... protichody.

To je jedno, kazdy nech si najde svojho vinnika ak potrebuje, uz ma to dalej nebaví, cuss.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje
| 22. 7. 2019 11:00
Neni třeba hledat = to že je za to jak funguje redakce zodpovědnej šéfredaktor = to je snad bez diskuzí
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 11:34
Konečne normálne auta v dobrom teste a oni rozoberajú vedenie redakcie.....
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 11:47
Souhlasím Fredie, fajn test a tady se řeší pikačoviny ;-)
Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 20. 7. 2019 05:01
A co tu chceš už sakra číst? Přestaň být kyselou okurkou diskuzí a řeš auta, ne to, že by jsi chtělo dělat šéfredaktora i tady. To už by to byl jen lexusí plátek :D
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 20. 7. 2019 10:14
Tvoje benevolence k nekvalitě = mě neoslovuje

Nekritizovat = prokazatelně špatnou práci = to je z mýho pohledu socialistickej přístup :no: :-|

Nejsem a nechci bejt šéfredaktor = moc odpovědnosti :-!
Sem editor = a s machi(avelli)m bych posuzujíc podle proměny ACZ za je ho vedení = asi nechtěl pracovat. Nicméně ACZ by editora potřebovalo = místní chybovost je legendární :-)
Je to fakt kyselá okurka = a je fascinující že navrhuješ = prostě to nechat bejt a držet hubu a krok. Ty např. znáš profesionální web = s vyšší chybovostí?

Sice to asi neumíš posoudit = ale lepší šéfredaktor = by z tohohle moh udělat mnohem lepší web. S machi(avelli)m a Lexusem nemám problém https://www.auto.cz/…omba-roku-111966 :-!

Šéfovat tu já = asi by tu vyšel test faceliftovanýho RC = což byl dost nadprůměrnej facelift = což je fakt drobnost. V jinejch věcech = by byly změny větší ku.va VĚTŠÍ
Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 21. 7. 2019 14:35
To je pindání, na to mě neužije. Test perfektní, auta dobře zvolená, ale pindat se musí.

Do toho mě netahej, navíc RC je neatraktivní tlustá Berta, ani stín LC. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 21. 7. 2019 14:56
To seš fakt tak mimo = že kritice zoufale nekvalitní práce = řikáš pindání? Tak to se fakt neshodnem ;-\

RC má velmi zajímavej facelift = místo desítek naprosto nesmyslnejch článků např. o starejch socialistickejch klumpech nebo rendrech = 1 o RC by byl prostě lepší

A to RC = sem hlavně zmínil na tvou prognózu záplavy Lexus pod mym vedenim. No viz lamal = nejsi jedinej kdo hledá za propadem ACZ tajemný temný síly v pozadí = a ne příčinu která bije do očí ;-)
Jak to je teda u tebe? Nedovedeš nebo nechceš posuzovat = kdo je odpovědnej za to jak titul vypadá?

Viz já 10:03 = takhle to prostě je = i když před tim vy 2 budete strkat hlavu do písku a řikat = že to není možný a že nekritizovat a tak. Mě to na rozdíl od vás vadí

Takže jo ten 1 materiál o důkladnějšim a hlavně povedenym faceliftu = místo spousty zbytečnejch článků nebo úmyslně rozloženýho materiálu kterej jinde vyjde jako 1 článek a tady rozloženej na dva i víc = jeden o Lexusu = bych fakt dal :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 22. 7. 2019 11:49
Kritiku rozděluji na konstruktivní a pak zbytečnou. Konstruktivní tu spousta z nás předvedlo v množství takovém, že redakce stále upravuje.

Ta zbytečná je teď tady. Pod skvělým testem spousta nesouvisejících věcí. Machi je první šéfredaktor po dlouhé době, co se snaží komunikovat a hlavně přinášet nové formy testů.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 22. 7. 2019 11:58
Z mýho pohledu je první = pod kterym de úroveň redakce dolu

Ad komunikace = ty sliby chyby po ostrym nasazení něčeho absolutně nepřipravenýho = tu radši nepřipomínej. Včetně toho že přiznal = že neviděl nezkoušel = prostě schválil

A znova připomenu = až nepochopitelnou amatérštinu se sisyfofskym mazánim reklamních příspěvků. Sorry pár lidí z oboru znám = myslim že sou všichni nad nim

Ne jako autorem = ale šéfredaktorem = aby nebylo pochyb
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 24. 7. 2019 09:17
Sice jsem se už zařekl, že na kolegu editora reagovat nebudu, ale tohle nadzvedlo i mě. Můžu se tě kolego zeptat, co je na tom amatérskýho? Naše cms nemělo pro podobné vykuky vytvořenou platformu, doposud jsme se s podobně rozsáhlými spamy nesetkali. Dokud naši programátoři nástroj nevytvořili (ten již přes týden funkční je a zatím pracuje dobře) mazali jsme příspěvky ručně.
Pak bych uvítal, když se tady dokola oháníš propadem návštěvnosti, nějaká konkrétní čísla, samozřejmě v kontextu zdrojů návštěvnosti.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Moje srdcovky
| 20. 7. 2019 13:06
:yes: :-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
Vystihující nadpis
| 19. 7. 2019 10:22
Jo, přesně takhle to je, cílovka není každý... S touhle výškou a navíc na mosteckém okruhu se malému nadšení ani nedivím. Kor když tam člověk předtím jezdí s Julkou nebo nakoňovanými hot hatchi. Oba malé sporťáčky jsou primárně okreskové nástroje, tam výkon tolik nechybí. Teda, v Mazdě, v Subaru to je na hraně i tam...

Jinak ano, poFL BRZ je z továrny nastaveno dost grippy. Taky jsem zažíval šok a nedotáčivost. Až když jsem auto drtil nadoraz na cestách, které znám jako své boty, začlo být ochotno bočit. Moc nerozumím, proč to BRZu udělali, předFL mi byl se svou dostupnou přetáčivostí podvozkově mnohem sympatičtější.
Avatar - Emel
Re: Vystihující nadpis
| 19. 7. 2019 11:00
A je to podvozkem, nebo gumama?
Avatar - iudex
Re: Re: Vystihující nadpis
| 19. 7. 2019 11:09
Gumy sú stále Micheliny Primacy HP, viď fotky v teste. Takže to musí byť preladením podvozku zrejme už v základe, o to viac v prípade testovanej Spec C s inými tlmičmi a pružením (možno aj o palec väčšie kolesa robia svoje, neviem).
Avatar - Enthusiastic.driver
Proč být cílovka
| 19. 7. 2019 11:14
Jinak, v téhle kategorii se už motám mnoho let a zdá se, že s těmi auty i zestárnu. 5 důvodů proč:

1. LEVNÝ PROVOZ - nezastírám, že to je největší důvod, proč jsem se ještě neposunul. Starší Corvette C5 nebo Boxster stojí stejně, ale provoz MX-5 i dvojčat se dá srovnat s obyčejným autem. Nežerou, mají levné pneumatiky i brzdy. Poměr cena / zážitky je luxusní. Provozně budou určitě levnější než cenově srovnatelné hot hatche.

2. NEJSOU POMALÉ - Jasně, BRZ se musí neskutečně ždímat, aby jelo, Mazda je na tom v reálném světě mnohem lépe (a to jsem si ještě nevyzkoušel G184), ale i tak mají oproti hot hatchům obrovský výkonový hendikep. Jenže pořád se bavíme o autech, kde na okresce mezi zatáčkama jedete 160, když budete stát deset vteřin na plynu. 160... nechat se zahodit turbomotorem je fajn, zejména při předjíždění - nebudu o tom vést spory, je to veliká výhoda. Ale na okresce pak stejně člověk jezdí na půl plynu nebo vzdá akceleraci po několika sekundách, protože řítit se krajinou s rychloměrem stabilně zapíchnutým někde v blízkosti čísla 200 není úplně morálně v pořádku. V ND jsem při sportovní jízdě vůbec neměl pocit výkonové nedostatečnosti. A mohl jsem ji drtit, ne to po chvilce vzdát :-)

3. NABÍZÍ PLNÝ JÍZDNÍ ZÁŽITEK - nemůžu si pomoct, všechny ty eNka, TypeRy, GTIčka a jiná verbež, která chodí po předních, jsou sice strašně fajn a schopné, ale pro mě zážitkově a řidičsky strašně ploché. Nedá se s nimi tak elegantně balancovat na limitu, nemají tak delikátní ovládání, nenabízí takový pocit strachu a požitku z rychlosti vrtošivé zadokolky bez asistentů a hlavně, když naprší, veškerá sranda s nimi končí... v malé zadokolce právě začíná...čert vem výkon...

4. GEOMETRIE - Tohle se týká jen MX-5, která má již tradičně plně nastavitelnou geometrii - věc, kterou nabízí jen MX-5 a pár velmi drahých polozávodních náčiní. Z továrny je samozřejmě nastavena konzervativně, tak aby byla přímočaře nedotáčivá. Když však najdete dobrý pneuservis, kde na vás nebudou
Avatar - Enthusiastic.driver
proč být cílovka...
| 19. 7. 2019 11:18
koukám, nějaký omezený počet znaků na jeden příspěvek... :-/

4. GEOMETRIE - Tohle se týká jen MX-5, která má již tradičně plně nastavitelnou geometrii - věc, kterou nabízí jen MX-5 a pár velmi drahých polozávodních náčiní. Z továrny je samozřejmě nastavena konzervativně, tak aby byla přímočaře nedotáčivá. Když však najdete dobrý pneuservis, kde na vás nebudou koukat jako puci, že se v rámci geo dá nastavit i záklon a odklony, můžete si za 800 Kč vytvořit podvozek přesně podle vašich představ a je jedno, zda chcete gripfathera nebo rozpustilou lodičku, která driftuje mrknutím oka i s tím nevelkým výkonem... Je návykové mít auto, které nezná slovo nedotáčivost.

5. UMÍ BÝT PŘEKVAPIVĚ SCHOPNÉ - Obecně jsou BRZ i MX-5 auta s nízko a snadno dosažitelnými limity. A nelze nesouhlasit, hot hatch je při každé příležitosti smaže. Suverénně a všude. Mimojiné také kvůli snadnosti řízení. Jenže, stačí si koupit druhou sadu kol s lepivějšími pneumatikami, sportovní brzdové destičky a trochu poštelovat geo (prostě úpravy za pár korun) a najednou to jsou vozítka, které umí v zatáčkách a na brzdách generovat velmi hezká přetížení, takže ani na tom okruhu neudělají ostudu a pokud máte schopné ruce, budete umět držet krok i se znatelně výkonnější konkurencí.
Avatar - Hammunasakra
Re: proč být cílovka...
| 19. 7. 2019 11:26
Jj nová VE VŠEM HORŠÍ nepřehledná diskuzní platforma = je fakt horší VE VŠEM :*)
Avatar - Beefcake
Re: Re: proč být cílovka...
| 20. 7. 2019 09:10
Vsetci to vieme, ale uz to prehanas.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: proč být cílovka...
| 20. 7. 2019 10:06
Sklopit uši a držet hubu = už sem párkrát slyšel ;-\
Avatar - iudex
Re: proč být cílovka...
| 19. 7. 2019 11:35
:yes:
Nemám čo dodať (a to som priaznivec tých predokolkových HH). :-)
Avatar - Righ
Re: proč být cílovka...
| 19. 7. 2019 14:51
Perfektní post a překvapivě dobrá recenze, dohromady tvoří mimořádně vzácnou, povedenou kombinaci, jaká tu je k vidění již jen zcela výjimečně. :yes:
Avatar - speedfred
Re: proč být cílovka...
| 19. 7. 2019 15:36
hmmm,tak to som netušil že MX-5 majú stavitelnú geometriu od výroby :yes: , potom sa nejeden (ja) čuduje ako im to ide v zátočinách. ;-\
Avatar - 3_diamanty
pochvala
| 19. 7. 2019 16:06
mazde za hmotnost... je sice od BRZ mensia ale pri rovnakom objeme motora usetrit vyse 200kg voci kusok vacsiemu kupatku ( ktore je neraz aj lahsie ako akekolvek rovnako velke kabrio ) ... sanka dole... akurat kabina BRZ sa mi paci teda fakt viac .. obzvlast ta implementacia displeja a aj samotna radicka a budiky... je to take spartanskejsie a sportovejsie ako v mazde.... kazdopadne ak by mi niekto dal na vyber... asi by som bol za MX-5 z tejto dvojice .... takto ma proste vyzerat dokonaly sportovy voz.. lahky.. stihly.. kompaktny... dobre ovladatelny citatelny ... preciteny.... uplne takto si to predstavujem.... ziadna mega tazkotonazna ropucha ako carrera alebo nejake tie medvede a pod kde sa to uz vsetko zvrhlo na luxus a snahu mat co najviac koni a co najlepsie zrychlenie a co najviac hyperhovadin kecajucich do jazdy .. "zdrave" a "neskazene" sportove auto ma vyzerat presne ako mazda MX-5 pripadne lotus elise alebo lotus evora este ... mazda :yes:
Perly sviním...
| 20. 7. 2019 04:58
...tady je zábavný test a z větší čáasti je diskuze o pindání. Sakro, take it easy, začíná to být jen Paste a Copy jako u holdena.

A sám bych šel do MX5 :yes: ;-)
Avatar - Beefcake
Re: Perly sviním...
| 20. 7. 2019 09:13
Ja by som sa bal klaustrofobie a mam radsej surovejsie auta, takze BRZ. To je trosku predsa len chlapackejsie :)
Avatar - Hammunasakra
Re: Perly sviním...
| 20. 7. 2019 10:07
Viz já 10:06 nemám rád když vítězí nekvalita

Možná neumíš posoudit míru a rozsah = a důsledky = práce šéfredaktora?
Re: Perly sviním...
| 21. 7. 2019 11:54
Taky tak, ale bohužel se do ní nevejdu :-)

Možná se někdy zkusím posadit do toho Subaru, třeba to tam bude lepší. :yes:
Paráda
| 20. 7. 2019 05:06
To, že s podobnýmni auty vydriftuješ v Mostě maximálně výjezd z dvojky a vracáku je jasné, možná stálo za to udělat si pod stadionem pomocí kuželů víc motokárovou trať nebo smykový retardér ;-) Dělají to u některých amatérských závodů, aby se za Matadorem trochu zklidnila rychlost. Jinak fajn okresková auta na zábavu. Není důvod chtít se bavit za 800k v HH :-)
Avatar - lamal
Re: Paráda
| 20. 7. 2019 13:54
Vidim to tak isto... skoda, ze dnes chce byt ´´kazdy´´ sampion, najlepsie hned ... hned a vela.
Avatar - speedfred
Re: Paráda
| 21. 7. 2019 10:13
Jazdil som pred časom jazdil z tejto dvojice iba Toyotu GT 86 :-), a prišla mi ako celkom fajn auto len to bolo treba točiť a točiť čo je pri “řádení na okreske” super.Podvozok mi neprišiel ako nejaký tvrďas a radenie rýchlostí fajn.
Hľadal som ale nejaké auto na denné jazdenie (nastupovanie neva) a vtedy ti príde ten motor slabší pretože nie vždy máš chuť radiť a radiť,v tomto sú turbo HH príjemnejšie ako daily.
Mne to dáva zmysle skôr kúpiť takéto za pol peňazí ako jazdenku a pretvoriť si ju k obazu svojemu (rám,geometria,brzdy,pneu)
Avatar - white label
Novinářský MX-5 CUP
| 22. 7. 2019 00:15
Martine, které novináře si tenkrát nechal za sebou? Vzpomeneš si, nebo nemáš nějaký odkaz na výslednou listinu. Díky.
Podobných srovnávaček - jen houšť... :yes:
Dosažené časy
| 22. 7. 2019 18:31
Celkem mne překvapilo, že časy nejsou zas až tak slavné a osobně jsem je čekal ještě blíže 2 minutám, u BRZa klidně i třeba vteřinu pod. Když to porvnám s mou 20 let starou, kdysi 150koňovou Z3 s nejlepšími časy kolem 2:13,5, tak to zas až tak markantní rozdíl není. A to věřím, že v lepších rukách by to šlo i na těch 2:10.

Nedosáhnul tam někdo s BRZ nebo MX5 lepšího času? Jak jsou na tom starší Miaty?

Tak i tak, MX5 si stejně jednou pořídím :D
Re: Dosažené časy
| 23. 7. 2019 16:55
Jezdil jsem s 2. generací MX-5 1.8 čas: 2:12,2 (pružiny H&R a upravená geometrie) s 3. generací 2.0i NC1 čas: 2:06,1 (pružiny Eibach dodávané Mazdou jako příplatková výbava a upravená geometrie) a před cca mesícem jsem se prvně svezl s ND 2.0 118kW cas: 2:08,4. Zatím jen jediné čisté kolo ale počítám, že by mohla po instalaci tužších pružin a lehké úpravě geometrie mému stylu jezdit okolo 2:04-05 a verze 135kW okolo 2:02-03.
Avatar - speedfred
Re: Re: Dosažené časy
| 24. 7. 2019 18:39
Slušné časy :yes: , máš aj nejaké videá?
Re: Re: Dosažené časy
| 24. 7. 2019 22:12
Děkuji za odpověď, tyto časy se mi již zdají více vypovídající. Navíc i ty pružiny, hlavně v Mostě, budou asi dělat dost.
Čas ND odpovídá testu, i když je v něm silnější, ale těžší RF. Třeba měl autor také pouze jedno čisté kolo :-)
MX-5 ND
| 23. 7. 2019 17:10
Povozil jsem se asi měsíc zpátky v Mostě s MX-5 ND 118kW a mě větší náklony na okruhu přeci jen trochu vadily, kvůli většímu gripu okruhu oproti normální silnici se váha vždy přenesla se zpětným rozevlátím zádě čímž mi nedovolila brzdit až k apexu a na brzdách zase příliž dlouho trvá přenos na přední kola (oproti NC jsem na cílové rovince brzdil o 20m dříve) . Na silnici je vše akorát a dodává to neskutečnou porci zábavy, nejlepší ze všech vozů co jsem kdy řídil, ale na okruh to chce sahnout po lehounce tužších pružinách i malinko poladit Mazdou nastavenou geometrii. Můj čas 2:08,4 tak půjde jistě cca 3 vteřiny dolu. Doporučuji vyzkoušet či rovnou koupit😀

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku