Jedním z nejočekávanějších elektromobilů tohoto roku je bezesporu Porsche Taycan, které by mělo nabídnout vysoký výkon, skvělé jízdní vlastnosti a nadprůměrný dojezd. Co o něm však zatím víme?
To jsem rad ze jsi to konecne pochopil. Netouzim po elektromobilu, ani ho nikomu nevnucuju, ale ta problematiky mi zajima a kdyz nekdo dela blbce z nekoho kdo ma opravdu prehled, tak se musim ozvat, jinak by sem byl mezi ty ignoranty zarazenej taky.
Tak hlavně, že tu máme chytráky jako si ty, aby nám to vysvětlili. Já ti nijak nebráním, aby sis Taycan koupil, go ahead ;-) Jen mi to, prosim tě nevnucuj...
Patris ke zdejsi particce nevzdelanych hlupaku. Muzes se upalcovat, ale na fyzice tezko neco zmenis.
****Tam, kde Walter Röhrl v roce 1987 zvítězil s vozem Audi Sport quattro S1 v nejslavnějším závodě do vrchu na světě, se nyní postaral o pozdvižení prototyp Audi e-tron svým variabilním systémem rekuperace. V 31kilometrovém klesání vrátilo elektricky poháněné SUV zpět do akumulátorů tolik energie, že by s tímto množstvím mohlo ujet navíc přibližně stejnou vzdálenost (samozrejme po rovine). Předpoklad k tomu vytvořil výškový rozdíl cca 1900 metrů. V prototypu Audi e-tron probíhá rekuperace s brzdným momentem až 300 N.m a elektrickým výkonem 220 kW – to je více než 70 %nejvyššího výkonu systému pohonu.**
A poté, co v Euro-Padlámentu prohlasujeme zrušení zákona o zachování energie (protože žádná energie se určitě nepřemění na teplo ani při brzdění, ani při nabíjení, ani při akceleraci
A poté, co v Euro-Padlámentu prohlasujeme zrušení zákona o zachování energie (protože žádná energie se určitě nepřemění na teplo ani při brzdění, ani při nabíjení, ani při akceleraci :D ) tak se dojezd tohohle vozu natáhne i na 1.000 km - a s dostatečně dlouhou prodlužkou ještě i více :D:D:D
Kniha shrnující to, co "pán" elektrikář nikdy neslyšel, to by byla taky slušná bichle.
A sumář "slyšel, ale nepochopil" + "slyšel, ale chápat prostě ODMÍTAL" , tak ten by snad museli převážet ještěrkou
Pán pravděpodobně ještě nic neslyšel o rekuperaci :-[] V podstatě jde pouze o to z těch 200km/h zpět na nulu nepoužít třecí brzdy a kinetická energie se uloží zpět do aku...