Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické Porsche Taycan prý nabídne tři varianty, základní dostane 326 koní

Ondřej Mára Ondřej Mára 19. 7. 2019
22
13
Zobrazit náhledy (22)
Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan

Jedním z nejočekávanějších elektromobilů tohoto roku je bezesporu Porsche Taycan, které by mělo nabídnout vysoký výkon, skvělé jízdní vlastnosti a nadprůměrný dojezd. Co o něm však zatím víme?

Již letos v září by se měl na autosalonu ve Frankfurtu představit první elektromobil značky Porsche, model Tayacan. Ten už se prohání po silnicích téměř bez maskování, o jeho parametrech se však dosud jen spekulovalo. Zajímavé informace však přinesl britský magazín CAR, jehož redaktor Georg Kacher se s prototypem Taycanu svezl během akce Goodwood Festival of Speed. A zjistil zde několik zajímavých informací.

Nové Porsche Taycan by mělo být nabízeno ve třech konfiguracích, jejichž označení  vychází z tradičního značení modelů Porsche. Základem bude obyčejný Taycan, výše by měl být postaven Taycan Carrera 4S a na vrcholu nabídky má stát Taycan Turbo. Nejnovější informace tak potvrzují prvotní spekulace ze začátku roku.

Pojďme se ale podívat na specifikace konkrétních modelů. Základní Taycan by měl být osazen Lithium-iontovou baterií o kapacitě 80 kWh, pohon pouze zadních kol a elektromotorem o výkonu 240 kW (326 k) nebo 280 kW (381 k). Otázka cenové politiky je zatím nejasná, podle dřívějších spekulací by se však základní provedení Taycanu mělo pohybovat mezi modely Cayenne a Panamera. Na českém trhu se tak bavíme o cenovém rozpětí 1.986.771 Kč až 2.510.000 Kč.

Středem nabídky by se mělo stát Porsche Taycan s označením Carrera 4S, které dostane větší Lithium-iontovou baterii o kapacitě až 96 kWh, jejíž váha by se měla pohybovat okolo 560 kilogramů. Carrera S by také měla dostat standardně pohon všech kol a pohonný systém o výkonu 320 kW (435 k) nebo 360 kW (489 k).

360p720p

Na vrcholu nabídky má stát vlajková loď Taycan Turbo, pod jehož kapotou se opět očekává Lithium-iontová baterie o kapacitě 96 kWh a pohon všech kol. Elektrický pohonný systém by však měl nabídnout výkon až 440 kW (598 k), točivý moment 880 Nm (krátkodobě až na 1000 Nm) a dojezd okolo 515 km. Cena vrcholného modelu, se kterým se Kacher v Goodwoodu projel, by měla na britském trhu startovat okolo ceny 120.000 liber – tedy cca 3.400.000 Kč.

Do budoucna však stále existuje i šance na vznik modelů Turbo S s výkonem přes 700 koní a lehčího GTS s pohonem pouze zadních kol, jejichž produkce zatím nebyla schválena.

Zajímavé parametry však nabídne i samotný Taycan Turbo, který by měl zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a hranici 200 km/h pokoří údajně do 10 sekund. Nejvyšší dosažitelná rychlost sice bude omezena na 260 km/h, Porsche však slibuje, že Taycan bude schopen ustát delší jízdu svižnějším tempem i bez přehřátí.

Konkrétně se mluví například o deseti akceleracích z 0 na 100 km/h, případně o čtyřech akceleracích z 0 na 200 km/h, bez výrazného poklesu výkonu. A tím se chce Porsche odlišovat od Tesly, která sice zvládne akceleraci rychleji, současně se však i rychleji přehřívá a řidiči tak neumožní dlouhodoběji využívat plný potenciál vozu. Taycan je tak zkrátka jako dělaný pro rychlejší přesuny po německých dálnicích, dostatek zábavy by však měl nabídnout i na okreskách. I přes svou váhu 2095 kilogramů totiž slibuje velice nízké těžiště a dobrou ovladatelnost, kterou podpoří i brzdy převzaté z modelu Cayenne, vzduchový podvozek nebo systém natáčení zadních kol.

Na kompletní představení všech technických parametrů a zajímavostí si však budeme muset počkat až do zahájení autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu, který startuje novinářskými dny od 10. do 11. září a pro veřejnost bude otevřen od 12. do 22. září.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rád bych viděl ...
| 20. 7. 2019
Koukám jsi i vtipálnek, pobavil si ;-)
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rád bych viděl ...
| 20. 7. 2019
popros panicku at ti povoli retez poznas ze lidi nekousou
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rád bych viděl ...
| 20. 7. 2019
Tak hlavně, že si sám se sebou spokojenej :-)
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Rád bych viděl ...
| 20. 7. 2019
To jsem rad ze jsi to konecne pochopil. Netouzim po elektromobilu, ani ho nikomu nevnucuju, ale ta problematiky mi zajima a kdyz nekdo dela blbce z nekoho kdo ma opravdu prehled, tak se musim ozvat, jinak by sem byl mezi ty ignoranty zarazenej taky.
Re: Re: Re: Re: Rád bych viděl ...
| 20. 7. 2019
Tak hlavně, že tu máme chytráky jako si ty, aby nám to vysvětlili. Já ti nijak nebráním, aby sis Taycan koupil, go ahead ;-) Jen mi to, prosim tě nevnucuj...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku