Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mluvili jsme s lidmi, kteří viděli hotovou Škodu Octavia IV. Inspiraci hledá u Audi i Hyundai

V posledních dnech se s fotkami a videi čtvrté generace Octavie roztrhl pytel. Kromě nich jsme ale získali i několik zajímavých informací od lidí, kteří už hotové auto viděli. Co jsme se dozvěděli?
Zpět na článek
30. 7. 2019 18:44
inšpirácia
Hyundai..

Konecne noekto priznal, ze skodka sa inšpiruje v globálnych vodách.

Konecne trochu vzruchu v brtniku
Avatar - lordlord
30. 7. 2019 15:33
hgfv
Měli jste se zeptat těch, co se podíleli na vývoji dodavatelských dílů
Avatar - Emel
29. 7. 2019 22:41
Re: a tenhle canc je tu proc?
Ne, tak ryze česká samozřejmě není, to ani nikdo netvrdil... je to součást německého koncernu. Volvo taky není ryze švédské. Ale u toho vstávání z popela bylo hodně českých inženýrů i manažerů, nejen dělníků.

Jo, a s Daimlerem... největší akcionář je taky z Číny, tak nevím, co jsem kde viděl s arabama.
Avatar - AntonioKekelli
29. 7. 2019 22:40
Re: a tenhle canc je tu proc?
No, ono je nutno podotknout, že úspěch Škoda Auto se v nové historii začal tvořit Favoritem, který byl vyvinut bez Volkswagenu, nebýt Favoritu, Volkswagen by nejspíše v jednání nepokračoval. To zaprvé. Zadruhé, berete-li to takto, pak ani nelze říci, že jde o společnost Německou, ale nadnárodní, jelikož osazenstvo společnosti je složené z lidí mnoha národností, a bylo to tak už dlouho, navíc, neplatí to pouze o Škodě ale také o Volkswagenu jako takovém. Také ano, Škoda sice bere z koncernových skladů, ale také mnoho věcí sama vyvíjí, a to je důležité.

A naposled si dovolím odporovat v onom tvrzení, že jde o sobeckost, tak to není. Nikdo tu totiž netvrdil že Škoda je ryze českou značkou, ani nikdo Volkswagenu neupírá jeho vlastnictví, jde pouze o fakta, že navzdory zmíněnému majiteli, lze Škoda auto označovat jakožto domácí společnost právě díky výše zmíněným bodům. A opět upozorňuji, že samotný Volkswagen listuje Škodu jakožto českou společnost, stejně jako listuje Seat jakožto Španělskou či Lamborghini jako Italskou.
Avatar - AntonioKekelli
29. 7. 2019 22:29
Re: a tenhle canc je tu proc?
To opět není tak docela pravda, Škoda Auto sice odvádí peníze do koncernu, ale mají vlastní kasu, do které jdou finance ze zisků, z těchto poté Škoda financuje další projekty, například naposled tuším výstavbu nové lakovny. Podstatné je, kde leží sídlo společnosti, to je zde, v Čechách, a také Volkswagen i jiné zdroje listují Škoda auto jako českou společnost, to mluví za vše.
Samozřejmě, vedení Škoda Auto podléhá vedení nadnárodního Volkswagen AG, avšak má svou vlastní omezenou autonomii, a ne vždy se musí řídit tím, co přikáže majitel. Opět viz ona lakovna, kterou si postavili, respektive staví, více méně navzdory Volkswagenu který chtěl, aby Škoda dále posílala díly do Německa, do nevytížených závodů.

K onomu vývoji, nehraje podstatnou roli na kolik procent spadá Škodovácký vývoj vůči vývoji jiných koncernových značek. Důležité je, že Škoda si drží vlastní vývoj a nebere vše z koncernového portfolia ale také do něj přispívá.
Avatar - JDM
29. 7. 2019 19:53
Re: a tenhle canc je tu proc?
Předtím než někdo celej ten byznys vymyslel zainvestoval a mrtvou firmu dostal na nohy a postavil z ni jednu z nejperspektivnejsich značek koncernu... Potom co dál know how, technologie atd ... Já nemám problém s tím že škoda je německá nemám problém přiznat úspěch tyhle značky Němcům a přijde mi dost sobecký považovat škodovku za ryze českou firmu která tvoří cosi o čem si tu každý myslí že je český produkt z hlav českých inženýrů, obchodníků, a dalších. :-)
Avatar - Emel
29. 7. 2019 19:44
Re: a tenhle canc je tu proc?
Poté, co je tady zdaní... poté, co zaplatí nadstandardní mzdy a odvede z nich odvody... a její zaměstnanci je zdaní... poté, co tu poměrně velké částky proinvestuje - ano, samozřejmě odvádí zisk vlastníkovi. A zeptám se tě ještě jednou - cítil bys to nějak zásadně jinak, kdyby to patřilo třeba pod PPF?
Avatar - JDM
29. 7. 2019 18:45
Re: a tenhle canc je tu proc?
Jenže peníze škoda odvádí koncernu, vedení je německé a vývoj je taky německý (cca ze 70%) a 100% firmy vlastní taky Němci. Firma prostě pracuje pro zahraničního vlastníka a u něj končí peníze a od něj jdou peníze.
Avatar - AntonioKekelli
29. 7. 2019 18:33
Re: a tenhle canc je tu proc?
Záleží na tom v jaké formě zůstane, pokud zůstane sídlo, vedení i vývoj v Čechách i s vlastním kapitálem (tedy tak jak to má škoda auto) pak ano, stále by šlo říci že jde v takovém případě o domácí, tedy českou společnost.
Avatar - Emel
29. 7. 2019 14:29
Re: a tenhle canc je tu proc?
Pro mě ano. Pro mě je Slavia pořád český fotbalový klub, i když třeba patří čínské firmě a hrajou tam cizinci. Mercedes je německá automobilka, i když velký kus patří Arabům. Agrofert je česká firma, i když patří... no, nechme toho, princip je jasný :-)
Avatar - JDM
29. 7. 2019 14:15
Re: a tenhle canc je tu proc?
Založim firmu, tu pak prodám Němcům přesto výroba zůstane v Česku...je to pořád česká firma?
Avatar - AntonioKekelli
29. 7. 2019 14:08
Re: a tenhle canc je tu proc?
Jak to tak vidím,tak reálně to žádný vývoj není, je to "nakázaná" praxe kterou vyvolalo již vedení v USA, aby se pobočky Mc.Donald´s lépe začlenily do místních podmínek. Možná by se to dalo přirovnat jako když Lidl v Česku zavede retro týden a uvede produkty v původních obalech podle té které země. Opět to není vývoj, je to jen praxe kterou Lidl dělá i jinde skrze ony akční týdny. Ale to už je vážně hodně offtopic.
Avatar - Emel
29. 7. 2019 13:43
Re: a tenhle canc je tu proc?
Tak kolik? :-)
Na stránkách je nabídka volných míst, ale do vývojového týmu jich moc není... asi je tam silný a stabilní kolektiv :-)
Avatar - AntonioKekelli
29. 7. 2019 13:18
Re: a tenhle canc je tu proc?
To je míchání jablek s hruškami, předně, McDonald´s není původně českou značkou, i když za jejím prvotním rozmachem stojí někdo, kdo trochu české kořeny měl (Ray Kroc). Co je ovšem důležitější, McDonald´s je společnost která nefunguje stejným stylem jako Škoda Auto. Jednoduše řečeno, sídlo společnosti McDonald´s je stále v USA, a je jedno jestli jde o McDonald´s v Česku či kdekoli jinde, sídlo Škoda Auto je v Mladé Boleslavi.
Ono stačí kouknout na jejich oficiální zdroje, kdyby jste to udělal, zjistil by jste že Škoda auto je všude, i v německých oficiálních zdrojích, zapsána jakožto Český výrobce, ještě by se dalo říci, že jde o nadnárodního výrobce, ale díky původu je stále domácí zde, v Čechách.

Edit- Jinak do českého vedení McDonald´s tolik nevidím, ale velmi pochybuji že by tu bylo něco jiného než jen lokální manažering a vývoj, to není pravý vývoj jaký probíhá ve společnosti Škoda Auto.
Avatar - JDM
29. 7. 2019 13:18
Re: a tenhle canc je tu proc?
Jojo oni se totiž připravují ty hambace taky podle místa kde se prodávají podle místních zvyklostí a třeba byl chvilku i trend kdy si youtuberi vymysleli svůj vlastní Burger...takže tady máš vývoj odborníků
Avatar - Emel
29. 7. 2019 13:16
Re: a tenhle canc je tu proc?
Paráda, konečně tu máme někoho z branže fastfoodu :-)
Jaký vývoj? Kolik lidí pracuje ve vývojovém oddělení McDonalds ČR?
Avatar - JDM
29. 7. 2019 12:03
Re: a tenhle canc je tu proc?
A McDonald je naše tradiční a domácí restaurace.. má české vedení i vývoj...
29. 7. 2019 11:25
Re: a tenhle canc je tu proc?
Holden je normální socík, kterej má potřebu si honit triko. Na tom není moc co přebírat :D
Avatar - AntonioKekelli
29. 7. 2019 09:23
Re: Kokso, a o mne prečo nenapíšu článok?
Jenže informace o vozidlech se objevují průběžně, nikoli najednou, a jsou lidé, které to skutečně zajímá, i když jen v této podobě.. A pak, přeci nikdo nikoho nenutí na takové články vůbec klikat. :)
Avatar - AntonioKekelli
29. 7. 2019 09:09
Re: a tenhle canc je tu proc?
Toto je klasický neargument, co se v podobných diskuzích objevuje v mnoha obdobách. Není ale pravdivý, Škoda auto má zde v Čechách nejen své kořeny (a i pouze na tomto základu ji lze legitimně označit jako domácí automobilku) ale i dnes, navzdory majitelům ze zahraničí má stále v Čechách své vedení i vlastní vývoj.. Takže ať se vám to líbí či nikoli, stále jde o domácí automobilku a nic na tom nezměníte.
29. 7. 2019 07:29
Re: Kokso, a o mne prečo nenapíšu článok?
Tebe niekto stúpil na otlak?
Je logické, že o domácej automobilke bude viac článkov ako o iných. Ale vpohode by bol povedzme jeden obsažný článok na tému Octavia IV - nie x "článkov" na pár riadkov, vycucaných z prstu a úplne o ničom. ;-)
29. 7. 2019 07:26
Re: a tenhle canc je tu proc?
Ešte treba vziať do úvahy tých, čo so Škodou alebo viacerými jazdili, a nepresvedčila ich. Tých si vynechal. ;-)
29. 7. 2019 06:34
Re: a tenhle canc je tu proc?
Jaka domaci automobilka? :D u nas se jen vyrabi, to budme radi, ze to nepresunuli tenkrat jinam.
Avatar - AntonioKekelli
28. 7. 2019 22:40
Re: Kokso, a o mne prečo nenapíšu článok?
Aby mohla býti UFO, musela by létat a být neidentifikovaná, ani jedno z tohoto nesplňuje ;)
Ale vážně, pokud vás tolik štve či uráží že se na českých stránkách často píše o české značce (to že patří Volkswagenu tu nehraje roli) pak je řešení jednoduché, můžete chodit jinam na jiné weby a nemusí vás to vůbec trápit. :-)
Avatar - netcar.xx
28. 7. 2019 22:22
Re: a tenhle canc je tu proc?
Protože jsi ho sem napsal
28. 7. 2019 22:02
Re: Kokso, a o mne prečo nenapíšu článok?
Však aj Octavia IV asi bude UFO, podľa toho, koľko článkov o nej už zlepili.
Avatar - AntonioKekelli
28. 7. 2019 21:57
Re: a tenhle canc je tu proc?
Škoda Octavia je nejúspěšnější vozidlo domácí automobilky, takže je logické proč je tu zmíněna, zejména když se blíží její nová generace.. Správná otázka by tedy měla znít, proč vy máte potřebu psát neustále ty samé cancy dokola a dokola, ačkoli nikoho nezajímáte ani vy, ani vaše omezené názory.
Avatar - AntonioKekelli
28. 7. 2019 21:52
Re: Kokso, a o mne prečo nenapíšu článok?
Možná protože nejste na stránkách UfoFan ale Auto.cz :-)
28. 7. 2019 21:47
Re: Tož .....
Zvenku to bude možná i hezký, byť nejsem úplně fanda koncernu, tak Scalu beru jako skok vpřed a tenhle směr vítám, hlavně když to nebude čtyřočko (teda bude jen naznačené ledkama), na to jsem si pořád nezvykl a přijde mi to nadčasově, škaredé tehdy i teď. Ale jestli nekecá ten "zdroj" z článku, tak mám strach o to , jak to bude vypadat vevnitř, dvouramenný volant, velký displej ... ;-\
28. 7. 2019 21:42
Re: a tenhle canc je tu proc?
Hele, víš čeho jsem si všimnul? Že lidi, kteří mají opravdu dobrá auta - řekněme v hodnotě 3-4 mega a víc - teda že tihle lidi na škodovku nenadávají. Naopak ji hodnotí docela pozitivně a střízlivě jako rozumné auto za tu cenu. Tihle lidi totiž nemají zapotřebí shazovat (slušná) auta jiných. Na škodovku nadávají spíš lidi, kteří jezdí auty v +- stejné cenové kategorii jako škodovka nebo o malý schůdek výše. Prostě lidi, kteří se potřebují ujišťovat, že oni to vyhráli. Přeber si, to jak chceš...
28. 7. 2019 21:00
Kokso, a o mne prečo nenapíšu článok?
ja som hovoril s ľuďmi, ktorí videli UFO. Naozajské!
Avatar - Beefcake
28. 7. 2019 20:51
Omg
Tiez by som chcel poznat niekoho, koho znamy uz O4 videl. To by bolo super.

Dezo, jedol si uz chlieb ? Nie, ale brat uz o nom pocul.
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2019 20:29
Re: Tož .....
zadok sa zvazuje akosi prudsie ako u jej predchodcu aj ked samozrejme nie je to take okate ako v pripade vacsej 508 u leva nakolko ocakavam ze O4 si aj nadalej bude chciet zachovat rokmi budovanu praktickost a priestornost... a zeby aj ten zadny previs uz konecne skratili? lebo ten sucasny na urovni 1,1m je snad najvacsi v segmente ... neviem ci len astra kombik ho este nema kusok vacsi.. ale to uz je hra milimetrov... kazdopadne octavke by prospel vacsi razvor a mensie previsy... a za mna aj celkove skratenie kasne ( aspon o 5cm ) ... aj ked z fotiek mi kompaktnejsia ako predchodca nepride 8-s ach jo
Avatar - pradeda777
28. 7. 2019 20:18
Tož .....
předek ok, ale ten zadek, alespoň na kombi, je nějaký "otrávený"..... ;-\
Avatar - Uživatel_5340709
28. 7. 2019 19:58
Prý hledá inspiraci u Hjondaj,
to by se musel někdo v Boleslavi a zároveň v Německu hooodně šeredně uhodit do hlavy. To mě rozesmálo, ... co tam máte dál??? Jakou další perlu??? ...... Třeba že inspiraci pro kvalitu zpracování hledá u Lady? :-)
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2019 19:40
zda sa
z tychto spy fotiek ze nova octavia bude akasi na pohlad sirsia a stihlejsia ... tvarovo preciznejsia ( chybat asi nebude tornado linka ) a s nizsie polozenou akoby vysunutou 3D maskou aj akymsi spicatejsim predkom ... musim priznat ze zatial sa mi tieto spy fotky vcelku pozdavaju len dufam ze rozmerovo uz moc neporastie.... dokonca by som nebol proti keby sa kludne aj "zmensila" voci tej sucasnej podla mna uz kusok velkej octavke .... aj svetlomety asi budu mensie s mensim celkovym vsadenim do kasne co autu opat len prospeje ... ale aj na zadne partie som zvedavy tu sa mi to vidi ze to bude asi o kusok vacsie prekvapko ako ten predok a la scaloidny-superb tak sa nechajme prekvapit ... octavia je dnes uz europsky bestseller a ocakavam ze s prichodom novej generacie si svoju poziciu nadalej este posilni ... a urcite by jej neuskodil aj nejaky ten hybrid tak uvidime... drzim palce.. skoda to ma brutalne naslapnute... este sa len rozbieha scala .. a uz je tu za dverami aj kamiq aj nova octavka... masaker... otazka teda neznie ci sa znacka skoda udrzi aj na buduci rok v top 10 najpredavanejsich znaciek v eu... ale skor znie kam z 10 miesta este dopredu dalej poskoci... podla mna uz do 5 rokov moze byt aj v prvej sedmicke v europe ... a to je pecka ak zvazime kde skoda bola este pred 15-20 rokmi... neskutocny progres ...priam fenomenalny :yes:

PS: zasielam este dovolenkovy pozdrav z tatranskej lomnice http://img.auto.cz/…d3de2132fb55.jpg :-) ...
Avatar - holden2
28. 7. 2019 19:32
a tenhle canc je tu proc?
25 jste vsechny fotky tohodle hnoje uz vydali. na co je to dobry to sem zase cpat znovu? skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje. nekdo zde psal o novy 2008 tak se ptam taky ty zkorumpovanej xindle kde je clanek o tomto krasavci?