Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mluvili jsme s lidmi, kteří viděli hotovou Škodu Octavia IV. Inspiraci hledá u Audi i Hyundai

Stanislav Kolman
Diskuze (37)

V posledních dnech se s fotkami a videi čtvrté generace Octavie roztrhl pytel. Kromě nich jsme ale získali i několik zajímavých informací od lidí, kteří už hotové auto viděli. Co jsme se dozvěděli?

Škoda Octavia IV se světu představí závěrem letošního roku. Po českých dálnicích ale už teď jezdí nesčetné množství prototypů, které se vám i nám podařilo zachytit. Už máme početnou galerii kombíků a ukázal se nám i jeden liftback. Kromě fotek a videí od vás se nám ale také podařilo spojit se čtenáři, kteří už hotovou Octavii IV viděli a podělili se s námi o své dojmy.

Dozvěděli jsme se například, že přední světla jsou tvarem podobná Scale, ale v něčem se liší. „Přední světlomety už skutečně nejsou rozdělené, ale uvnitř jsou diodové pásky rozděleny tak, aby stále působily jako čtyřočko,“ popisuje čtenář s tím, že na spodní linku navazují další dvě, umístěné téměř kolmo k vozovce. Řešení přirovnává ke světlometům Mercedesu třídy E a zapravdu mu dává fotografie maskovaného kousku, kterou nám zaslal jiný čtenář Adam.

Spekulovali jsme, zdali světla vzadu nebudou propojena chromovou vodorovnou linkou po vzoru Superbu. Podle našich zdrojů nikoliv. O zadní partii se nám zase rozepsal čtenář, který potkal polomaskovaný prototyp na silnici. „Světla už nebyla tak zakrytá. Blinkry vzadu byly dynamické a všiml jsem si, že nejsou úplně vodorovně, ale lehce šikmo. Nejvyšší místo je blíže středu víka zavazadelníku,“ napsal nám autor.

Video se připravuje ...

Dále přišla řeč na karosářskou verzi liftback, jejíž premiéra je naplánována až později. „Zadní část bych přirovnal k Audi A7 s lehce zvednutým koncem, podobně, jako tomu je u Hyundai i30 Fastback,“ dozvídáme se s tím, že zvýšená část karoserie na víku pátých dveří je rovnoměrně velká a line se od jednoho kraje k druhému. Nejde tedy o tak výrazné vykrojení, jakým se může pochlubit třeba Toyota Supra.

Řeč přišla také na interiér nové Octavie, který se prý posune o několik úrovní výše. „Vnitřek je opravdu krásný. Octavia dostane dvouramenný volant a obrovskou multimediální obrazovku. Je to skutečně velký posun k lepšímu,“ prozradil čtenář a přidal ještě jeden zajímavý detail: „Vylepšené jsou i klíčky, které se podobají řešení moderních audi. Mají lesklý povrch a působí luxusněji,“ dodává závěrem.

Připomeňme, že Octavia IV ve verzi kombi se představí koncem letošního roku. Premiéra liftbacku je naplánována na počátek toho příštího. Sourozenecký Golf osmé generace to má přesně naopak. Tady nejprve dorazí kompaktní hatchback, kombík bude následovat později.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (37)

Doporučujeme

30. 7. 2019 18:44
inšpirácia
Hyundai..

Konecne noekto priznal, ze skodka sa inšpiruje v globálnych vodách.

Konecne trochu vzruchu v brtniku
Avatar - lordlord
30. 7. 2019 15:33
hgfv
Měli jste se zeptat těch, co se podíleli na vývoji dodavatelských dílů
Avatar - Emel
29. 7. 2019 22:41
Re: a tenhle canc je tu proc?
Ne, tak ryze česká samozřejmě není, to ani nikdo netvrdil... je to součást německého koncernu. Volvo taky není ryze švédské. Ale u toho vstávání z popela bylo hodně českých inženýrů i manažerů, nejen dělníků.

Jo, a s Daimlerem... největší akcionář je taky z Číny, tak nevím, co jsem kde viděl s arabama.
Avatar - AntonioKekelli
29. 7. 2019 22:40
Re: a tenhle canc je tu proc?
No, ono je nutno podotknout, že úspěch Škoda Auto se v nové historii začal tvořit Favoritem, který byl vyvinut bez Volkswagenu, nebýt Favoritu, Volkswagen by nejspíše v jednání nepokračoval. To zaprvé. Zadruhé, berete-li to takto, pak ani nelze říci, že jde o společnost Německou, ale nadnárodní, jelikož osazenstvo společnosti je složené z lidí mnoha národností, a bylo to tak už dlouho, navíc, neplatí to pouze o Škodě ale také o Volkswagenu jako takovém. Také ano, Škoda sice bere z koncernových skladů, ale také mnoho věcí sama vyvíjí, a to je důležité.

A naposled si dovolím odporovat v onom tvrzení, že jde o sobeckost, tak to není. Nikdo tu totiž netvrdil že Škoda je ryze českou značkou, ani nikdo Volkswagenu neupírá jeho vlastnictví, jde pouze o fakta, že navzdory zmíněnému majiteli, lze Škoda auto označovat jakožto domácí společnost právě díky výše zmíněným bodům. A opět upozorňuji, že samotný Volkswagen listuje Škodu jakožto českou společnost, stejně jako listuje Seat jakožto Španělskou či Lamborghini jako Italskou.
Avatar - AntonioKekelli
29. 7. 2019 22:29
Re: a tenhle canc je tu proc?
To opět není tak docela pravda, Škoda Auto sice odvádí peníze do koncernu, ale mají vlastní kasu, do které jdou finance ze zisků, z těchto poté Škoda financuje další projekty, například naposled tuším výstavbu nové lakovny. Podstatné je, kde leží sídlo společnosti, to je zde, v Čechách, a také Volkswagen i jiné zdroje listují Škoda auto jako českou společnost, to mluví za vše.
Samozřejmě, vedení Škoda Auto podléhá vedení nadnárodního Volkswagen AG, avšak má svou vlastní omezenou autonomii, a ne vždy se musí řídit tím, co přikáže majitel. Opět viz ona lakovna, kterou si postavili, respektive staví, více méně navzdory Volkswagenu který chtěl, aby Škoda dále posílala díly do Německa, do nevytížených závodů.

K onomu vývoji, nehraje podstatnou roli na kolik procent spadá Škodovácký vývoj vůči vývoji jiných koncernových značek. Důležité je, že Škoda si drží vlastní vývoj a nebere vše z koncernového portfolia ale také do něj přispívá.