Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Kia láká na nové elektromobily e-Soul a e-Niro. Nabízí jednotnou cenovku. Za kolik jsou?

7 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
… jako bratranci od Hyundaie?
Bez nabíjení, jen tak …. v garáži … nic nezbylo :-!
kalousek
Tady je hezky vidět, jak bezvýznamným údajem je u elektromobilu točivý moment. Obě výkonové varianty mají krouťák nachlup stejný, přesto se jejich dynamika výrazně liší. Výkonnější provedení i přes svou nepochybně vyšší hmotnost zrychluje citelně líp
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No ono o POLOVINU vyšší výkon je prostě o POLOVINU víc 😄

Popravdě zrovna ten krouťák = je z principu o dost vyšší u naftu spalujících spalováků = a taky to o něm moc neni. O polovinu vyšší výkon benzínovýho motoru = bude podobně fungovat i tam 😉
martin.blader
V případě elektromobilu s jedním převodem to znamená, že ta auta táhnou do jisté rychlosti stejně a ta silnější verze si ten zátah udrží i ve vyšších otáčkách, potažmo rychlosti. To za předpokladu, že obě mají stejný převod.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tych nejakych 40 tisic eur je za mna proste prehnana cena za el niro ( aj el soul ) ... ved hybridne niro sa da kupit za polovicu ( uz pod 20 tisic eur ) a pri spotrebe paliva v priemere nejakych okolo 5L na 100km ( berme real a nie papier ) je to aj za danu cenu este vcelku kupitelna a ferova ponuka ( a celkom ich uz aj u nas vidim ) .... ale el niro za dvojnasobok podla mna u nas uz bude nepredajny kus ... skoda.. lebo mozno keby to stalo do tych 30 tisic eur tak to mohol byt nakoniec este trhak... ale v cene uz nad melon je to fakt nekupitelne a za akoukolvek logickou aj unosnou financnou aj navratnou ekonomickou hranicou...

PS: za mna je kusok skoda ze novy soul v europe nemame uz v klasickom spalovaku ale len ako elektro... lebo take 1,4tgdi zo ceedu by mu iste slusalo a predajne urcite neuskodilo ale skor pomohlo .. ale chapem ... soul ma v eu dnes uz inu ulohu ... tak mu drzim palce
Avatar - jozephko
jozephko
Cena je dosť premrštená, ale Kia/Hyundai si to môžu dovoliť. Podľa starších vyjadrení nestíhajú pre európsky trh vyrábať toľko elektromobilov, koľko by mohli predať, a tak logicky držia cenu vysoko.
Tento stav však nebude trvať dlho. Tesla už čoskoro v Európe začne predávať svoj základný model a navyše - podľa novej dohody Trumpa s EÚ, nebudú musieť americké automobilky v Európe platiť 10 % clo. Koľko z tých percent Tesla premietne do ceny a koľko do svojho zisku, v každom prípade však bude Tesla mať viac "manévrovacieho priestoru" pri stanovovaní cien.
No a keď si zákazník bude mať vybrať medzi Teslou a Kiou za podobnú, resp. nižšiu cenu, navyše s kratšou dodacou lehotou, nie je až také ťažké predpovedať, ako sa rozhodne.