Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia láká na nové elektromobily e-Soul a e-Niro. Nabízí jednotnou cenovku. Za kolik jsou?

David Bureš
Diskuze (7)

Zatímco e-Niro rozšiřuje nabídku tohoto crossoveru, e-Soul bude v Evropě nabízen výhradně jako elektromobil.

Zatímco mnohé automobilky aktuálně prezentují své plány na expanzi v oblasti elektromobilů, Kia je o krok napřed. Už od září 2014 na českém trhu prodává elektromobil Soul EV, který nyní uvádí ve své druhé generaci, nazvané e-Soul. A aby toho nebylo málo, nabídku doplňuje o další elektroauto, e-Niro. Obě auta je už možné objednávat prostřednictvím vybraných autorizovaných dealerů značky Kia, první exempláře se u zákazníků objeví v průběhu roku 2020.

Zajímavostí obou automobilů je fakt, že lákají na jednotnou cenovku. Oba jsou nabízeny v jediném stupni výbavy Exclusive, na výběr jsou však dva typy pohonů. Ten standardní s akumulátory s kapacitou 39,2 kWh přijde v případě e-Soulu i e-Nira na 1.149.980 korun. Varianta s prodlouženým dojezdem díky bateriím s 64 kWh pak stojí 1.199.980 Kč.

Kia e-Niro je třetí verzí tohoto „ekologického“ crossoveru, který je dále dostupný jako hybrid a plug-in hybrid. Oproti nim se liší přepracovanou maskou s integrovaným portem pro dobíjení, přepracované jsou i vývody vzduchu a diody denního svícení nebo nárazníky. Charakteristickým znakem je pak modré dekorování. Uvnitř se zase změnil středový panel díky otočnému voliči systému elektronického řazení.

Základní varianta e-Nira díky 39,2kWh lithium-iontovým polymerovým bateriím ujede až 289 kilometrů, podle kombinovaného cyklu WLTP. To silnější varianta zvládne ujet až 455 km, podle městského cyklu WLTP pak dokonce až 615 kilometrů. Liší se přitom nejen bateriemi, ale i elektromotorem. Jestliže základní varianta poskytuje výkon 100 kW, ta s lepšími bateriemi dokonce 150 kW. Točivý moment je pro obě verze shodný, činí 395 N.m. V obou případech jsou poháněná přední kola.

Bohatá výbava zahrnuje full-LED světlomety, mlhovky, 17palcová kola z lehkých slitin, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčový vstup, navigaci ovládanou prostřednictvím osmipalcové dotykové obrazovky, hudební systém JBL, vyhřívání volantu, předních i zadních sedadel nebo kožený multifunkční volant. Nechybí ani polokožené čalounění, adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, sledování mrtvého úhlu nebo sedm airbagů, včetně kolenního pro řidiče.

Kia e-Soul navazuje na dosud prodávaný Soul EV. Zachovává si charakteristické proporce, design je však díky novým panelům karoserie zcela jiný, výrazně ostřejší. Auto se navíc natáhlo o 55 mm na 4.195 mm, rozvor se prodloužil o 30 mm na 2.600 mm.

Jak už bylo řečeno, ústrojí je shodné s e-Nirem. V nových článcích s energetickou hustotou na úrovni 250 Wh/kg lze díky jinému chemickému složení uložit o čtvrtinu více energie, což přispívá k nárůstu kapacity baterií. Narostl také výkon elektromotoru, Soul EV poskytoval „jen“ 81 kW.

Vysokokapacitní baterie umožňuje e-Soulu absolvovat až 452 km na jedno nabití (opět podle WLTP), standardní e-Soul nabízí dojezd až 277 kilometrů.

„Jsme skutečně velmi rádi, že patříme k těm výrobcům automobilů, kteří ve svém portfoliu mají jednu z nejširších nabídek elektrifikovaných pohonů na evropském a českém trhu vůbec. Výběr až z šesti ekologicky šetrných vozů Kia, které zahrnují částečně hybridní, hybridní, plug-in hybridní a čistě bateriové pohony, je důkazem trvale rostoucí poptávky ze strany zákazníků po těchto vozech,“ říká generální ředitel českého zastoupení značky Kia Arnošt Barna.

Na e-Niro a e-Soul je poskytována standardní sedmiletá tovární záruka Kia s omezením na 150 tisíc km, která se vztahuje na akumulátorový modul a elektromotor.

Kia – technická data a české ceny nově nabízených elektromobilů
Model Kia e-Niro Kia e-Niro Kia e-Soul Kia e-Soul
Verze standardní dojezd prodloužený dojezd standardní dojezd prodloužený dojezd
Největší výkon [kW/min] 100/2600-8000 150/3800-8000 100/2600-8000 150/3800-8000
Točivý moment [N.m/min]  395/0-2400 395/0-3600 395/0-2400 395/0-3600
Převodovka bezstupňová redukční bezstupňová redukční bezstupňová redukční bezstupňová redukční
Max. rychlost [km/h] 155 167 157 167
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8 7,8 9,9 7,9
Komb. spotřeba [Wh/km] 153 159 156 157
Dojezd [km] 289 455 277 452
Kapacita baterií [kWh] 39,2 64 39,2 64
Délka nabíjení z domácí zásuvky [hod] 18 29 18 29
Délka nabíjení ze 100kW nabíječky na 80 % kapacity [min] 54 54 54 54
Cena Executive [Kč] 1.149.980 1.199.980 1.149.980 1.199.980
David Bureš
Diskuze (7)

Doporučujeme

4. 8. 2019 09:35
Re: Točivý moment
V případě elektromobilu s jedním převodem to znamená, že ta auta táhnou do jisté rychlosti stejně a ta silnější verze si ten zátah udrží i ve vyšších otáčkách, potažmo rychlosti. To za předpokladu, že obě mají stejný převod.
Avatar - jozephko
3. 8. 2019 13:35
Cena je nadsadená, pretože...
Cena je dosť premrštená, ale Kia/Hyundai si to môžu dovoliť. Podľa starších vyjadrení nestíhajú pre európsky trh vyrábať toľko elektromobilov, koľko by mohli predať, a tak logicky držia cenu vysoko.
Tento stav však nebude trvať dlho. Tesla už čoskoro v Európe začne predávať svoj základný model a navyše - podľa novej dohody Trumpa s EÚ, nebudú musieť americké automobilky v Európe platiť 10 % clo. Koľko z tých percent Tesla premietne do ceny a koľko do svojho zisku, v každom prípade však bude Tesla mať viac "manévrovacieho priestoru" pri stanovovaní cien.
No a keď si zákazník bude mať vybrať medzi Teslou a Kiou za podobnú, resp. nižšiu cenu, navyše s kratšou dodacou lehotou, nie je až také ťažké predpovedať, ako sa rozhodne.
Avatar - 3_diamanty
2. 8. 2019 15:36
cena
tych nejakych 40 tisic eur je za mna proste prehnana cena za el niro ( aj el soul ) ... ved hybridne niro sa da kupit za polovicu ( uz pod 20 tisic eur ) a pri spotrebe paliva v priemere nejakych okolo 5L na 100km ( berme real a nie papier ) je to aj za danu cenu este vcelku kupitelna a ferova ponuka ( a celkom ich uz aj u nas vidim ) .... ale el niro za dvojnasobok podla mna u nas uz bude nepredajny kus ... skoda.. lebo mozno keby to stalo do tych 30 tisic eur tak to mohol byt nakoniec este trhak... ale v cene uz nad melon je to fakt nekupitelne a za akoukolvek logickou aj unosnou financnou aj navratnou ekonomickou hranicou...

PS: za mna je kusok skoda ze novy soul v europe nemame uz v klasickom spalovaku ale len ako elektro... lebo take 1,4tgdi zo ceedu by mu iste slusalo a predajne urcite neuskodilo ale skor pomohlo .. ale chapem ... soul ma v eu dnes uz inu ulohu ... tak mu drzim palce
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2019 15:04
Re: Točivý moment
No ono o POLOVINU vyšší výkon je prostě o POLOVINU víc :-)

Popravdě zrovna ten krouťák = je z principu o dost vyšší u naftu spalujících spalováků = a taky to o něm moc neni. O polovinu vyšší výkon benzínovýho motoru = bude podobně fungovat i tam ;-)
2. 8. 2019 14:02
Točivý moment
Tady je hezky vidět, jak bezvýznamným údajem je u elektromobilu točivý moment. Obě výkonové varianty mají krouťák nachlup stejný, přesto se jejich dynamika výrazně liší. Výkonnější provedení i přes svou nepochybně vyšší hmotnost zrychluje citelně líp