Technika
ale připadá mi slabomyslné srovnávat ho se závodními auty, která jsou omezena spoustou pravidel. Vždyť i podle článku nejvíce najel I.D. v zatáčkách a na brzdách, a to jsou přesně místa, ve kterých jsou GTčka nejvíce omezena pravidly ohledně aerodynamiky (přítlaku), pneumatik atd.
Prostě srovnávat něco unlimited s něčím uzavřeným v pravidlech je trapné.
V podobném duchu vidím i rekordní jízdu v Goodwoodu. Ona ta F1 kdyby si s ní pohráli jen pár dní by byla někde jinde. Stačili by větší spoilery, vyházet závaží (ano jsou tam, i když tomu nevěříte - o tom jindy) a širší pneumatiky.
Prostě srovnávat něco unlimited s něčím uzavřeným v pravidlech je trapné.
V podobném duchu vidím i rekordní jízdu v Goodwoodu. Ona ta F1 kdyby si s ní pohráli jen pár dní by byla někde jinde. Stačili by větší spoilery, vyházet závaží (ano jsou tam, i když tomu nevěříte - o tom jindy) a širší pneumatiky.
Litr benzínu nebo nafty obsahuje cca 10 kWh. Spotřeboval-li vůz cca 24 kWh/100km, pak by to bylo cca 2,4 l/100 km.
24 kWh / 100km při 200 km/h je k neuvěření.
Jízdní odpory běžného civilního os. vozu při 100km/h dělají asi 12kWh/100km. Čelní plocha tohoto vozu bude možná menší (je nižší, ale zase širší), ale Cx z titulu přítlaků nebude 0,3, ale větší a s kvadrátem rychlosti narůstá odpor - (200 / 100) na druhou = 4 krát. A kde je účinnost pohonu?
Prostě nevěřím, že by spotřeba byla jen 24 kWh / 100km.
24 kWh / 100km při 200 km/h je k neuvěření.
Jízdní odpory běžného civilního os. vozu při 100km/h dělají asi 12kWh/100km. Čelní plocha tohoto vozu bude možná menší (je nižší, ale zase širší), ale Cx z titulu přítlaků nebude 0,3, ale větší a s kvadrátem rychlosti narůstá odpor - (200 / 100) na druhou = 4 krát. A kde je účinnost pohonu?
Prostě nevěřím, že by spotřeba byla jen 24 kWh / 100km.
Musíš věřit.
Je to elektromobilita.
Ze samého principu věci musíš věřit, jinak voteklý Grétě praskne palice.
Dostaneš to černý na bílým z Bruselu, jestli se ti to nelíbí.
😁
😁 😁
Je to elektromobilita.
Ze samého principu věci musíš věřit, jinak voteklý Grétě praskne palice.
Dostaneš to černý na bílým z Bruselu, jestli se ti to nelíbí.
😁
😁 😁
Ne na 100km, ale na ujetí toho rekordního kola za 6 minut o délce cca. 20km, tj. na 100km by to bylo x5 řádově, cca. 125kWh.
Jinými slovy auto hnalo v průměru 240kW výkonu po dobu desetiny hodiny (formálně vzato příkonu, ale do toho asi nebudeme šťourat).
Jinými slovy auto hnalo v průměru 240kW výkonu po dobu desetiny hodiny (formálně vzato příkonu, ale do toho asi nebudeme šťourat).
Jo souhlas. Akorát že ta bublina z článku tím splaskla
No hele... podle mě v článku žádná bublina nebyla.
Nadpis je asi v pořádku... spotřebovali 24,7kWh na trati o délce 20km, což odpovídá zhruba spotřebě 13,8l/100km... a nebo třeba 2,76l na těch 20km, to je prostě trojčlenka. Těch 13,8 ekvivalent platí...
Nadpis je asi v pořádku... spotřebovali 24,7kWh na trati o délce 20km, což odpovídá zhruba spotřebě 13,8l/100km... a nebo třeba 2,76l na těch 20km, to je prostě trojčlenka. Těch 13,8 ekvivalent platí...
Máš pravdu
V podstatě se tu projevuje hlavně vyšši účinnost elektromotoru proti spalováku
V podstatě se tu projevuje hlavně vyšši účinnost elektromotoru proti spalováku
Taky se mi to nezdá = ale ty odpory takhle postavenýho auta budou mít možná trochu větší vliv než počítáš a nepočítáš rekuperaci = ta může udělat docela dost
I když i tak = se mi to vzhledem k rychlosti taky moc nezdá 😄
I když i tak = se mi to vzhledem k rychlosti taky moc nezdá 😄
Viz výše 😉
Aké má toto auto výkon? Ak spotreboval 24,3 kWh za 6min, tak max. výkon je ca 243kW. To s tým urobili rekord? Asi na zadnej náprave mali zapojené aj TDI... A inak v Nemecku jedna kWh je 0,441 kg CO2. Tak ak by to bolo tých 24,3 tak aj tak žiadne eko... Ale business je business... Nech urobia rekord so slapacim autom keď chcú šetriť prírodu!!!
Ne maximální výkon, ale průměrný výkon... jasné?
V poslední době si tu připadám jak na doučování z matiky a fyziky...
V poslední době si tu připadám jak na doučování z matiky a fyziky...
Konec citace
Ne, nebylo o zrychlení, kámo. Bylo to přetížení. A to se udává v g-čkách.
Zrychlení je jiná veličina udávaná v metrech za sekundu, tedy úpně jiných fyzikálních jednotkách.
Čertěte se jak chcete, jste neschopný člověk který má v každém článku několik hloupých chyb. Díky Bohu, že nejste automechanik nebo nedej Bůh lékař.
g = 9,81 m/s na druhou
A to tvoje g je úplně něco jinýho, to je zase tíhové zrychlení. Ne značka jednotky, ale veličiny. Je to malé g. Jednotka přetížení je velké G.
Stojím si za tím, že
1) ve článku mělo být přetížení
2) Mára je neschopnej
:-!
1) jo máš pravdu
2) ACZ hodně úrovní upadlo a Mára patří i v tý upadlý úrovni k nejlepšim = z tý blbý strany 😄
Pokud bychom chtěli být úplně přesní, tak je problematická spíše druhá část této věty, a sice "... se tato hmotnost pro Dumase zvýšila na krátkou dobu na více než 20 kilogramů".