Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Modernizovaný Renault Koleos odhaluje český ceník. Kolik dáte za nové turbodiesely?

26 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
to jako doopravdy? :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Někdo ti tu bude oponovat, že lepší volba není 😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak o tom jsem přesvědčen 😁 , jen čekám kdy naskáčou první :no: a přijde kázání o naprosto nejlepším rozjezdu bez cukání 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ve městě to má něco do sebe ,ale naštěstí není jen CVT a cukavé DSG, jsou i převodovky, co umí něco mezi tím 😁
adamzprahy
Zkušenost s CVT a naftovým motorem mám jednu. A pozitivně mě to překvapilo. Rav4 teď už minulé generace. Při běžné jízdě si to drželo otáčky okolo 2000, tzn. v turbodieselovém ideálu. Jezdilo se s tím příjemně. Hlavně v tom městě... Při sportovnější jízdě se to samozřejmě dvouspojce nevyrovná. Nezatracoval bych to automaticky 😉
Avatar - xxc
xxc
A s ktorou prevodovkou sa jazdí nepríjemne? Okrem vraj uskákanej dsg, lebo dvojspojky v renaulte od getragu sú v pohode.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jezdil s EDC v Talismanu a neříkám, že se s tím žít nedá, ale asi to nebylo to nejlepší, co jsem zkoušel... asi určitě ne.
Avatar - xxc
xxc
Najlepšia je len jedna, ale či sa aj s tým nejazdilo po meste príjemne. Možno tie robotizované jednospojkové boli nepríjemné, keď sa čakalo 2 s, kým preradí 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejlepších je hodně, to záleží na konkrétním autě, ale i motorizaci. EDC bylo docela váhavé, kterým jsem jel.
adamzprahy
Já nechtěl porovnávat co je nejlepší, jenom reaguju na kari.laz, který svými komentáři dává najevo, že je CVT automaticky špatně, s čímž nesouhlasím.

A nepříjemně se mi třeba jezdilo s MB GLA 180 se sedmistupňovou dvouspojkou. Řadilo to šíleně s prodlevou, často to podřadilo když jsem nechtěl a v kombinaci se slabým motorem to jen řvalo, cukalo a nejelo...a hodně žralo. Celkové naladění auta teda bída, obzvlášť v autě za 1M 😲

Ale to je jiný příběh a naopak třeba s DSG s 2.0 TDI 140kw se mi jezdilo pěkně...ačkoliv tuhle kombinaci v testech kritizují. To bylo teda v A5, možná je to jiné ve VW/Škodovkách.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Preveze si to bol ty, co tu podobnu trapnost okamzite vytiahol, tak sa netvat chrumkavo, ze na niekoho "cakas".
Prezradim ti, ze Koleso to mal uz davno.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Co, prasky zase dosli Ovcacku ?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jsem si na vás všechny vzpoměl, když jsem viděl zuřivě předjíždějící Lexx RC, kterému urputně řval monotónně vytočený motor... znělo to jako vysavač 😁 Ale jinak nic proti, po městě je to asi fajn.
adamzprahy
CVT se podle mě vůbec nehodí na sportovní jízdu. Když pominu různé ztráty atd. tak uživatelsky neumožňuje využívat vlastnosti motoru v různých otáčkách. Což je paradoxně zrovna u benzínu bych řekl to nejzásadnější. Ne vždy chcete zrychlit na plno a stačí vám rozjezd z nižších otáček. To CVT moc neumí z toho co jsem zatím zažil.

Umožňuje spíš jen režim jedu/nejedu podle nějaké nastavené logiky. Proto se velmi hodí do města nebo pro klidné řidiče, takovýten americký styl najet na dálnici, jet 110 km/h tempomat a čekat než někam dojedu. Ve vyšších rychlostech to pak má tendenci se pořád vytáčet, často kolísavě a nehledě na dynamiku/spotřebu to neustálé huhůůůůhuhůůůů leze člověku na nervy. Aspoň mě.

V té naftové Rav4 co jsem psal to bylo snesitelné právě kvůli tomu, že převodovka věděla, že má víc síly v nižších až středních otáčkách. Ale nelítal jsem s tím po dálnicích, tak nevím jak tam. Do 100 km/h to bylo fajn.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To, co pises, sa riesi pracou s plynom. Ako sa sprava pri zrychleni prevodovka, urcuje vodic tlakom na plynovy pedal. A prave, ked netlacis naplno na plyn, sa prevodovka (aspon mne) sprava takmer klasicky, ze idu hore linearne otacky. Naviac je vzdy moznost radenia padlami a aj plneho manualu. Ked niekto presadne z dvojspojky, ci manualu, tak sa necudujem, ze nevie, co s tym. A pokial je aj lenivy sa zamysliet, co v aute robi, s tym im nepomozem.
A prevodovka je vytocena len kratku chvilu, pokial zrychli. Je to princip CVT, ze je v optimalnych otackach, to niektori magori, ako ten vyssie nechapu, ich problem. Ma to aj kopec vyhod.
Naviac turbo maskuje o cosi vacsie straty CVT.
"Ve vyšších rychlostech to pak má tendenci se pořád vytáčet," - to myslis tych 2200 otacok pri 130???
A jasne, ze to nie je primarne na sportovu jazdu. Ale to neznamena, ze sa s tym neda zabavit.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Je to pouze predrazeny rendlik. At si ho koupi, kdo chce, ale za tyhle ceny kolem 1m by mne to ani nenapadlo.
Avatar - xxc
xxc
Nie je to náhodou Samsung?
Šimpanz
A není to náhodou Nissan (X-Trail)?
Avatar - xxc
xxc
Platforma áno, ale robia to v Samsung továrni v Kórei a tam sa im asi nechce lepšie prevodovky voziť. Ale obviňovať to auto z rendliku asi veľmi nie je na mieste 😄
Šimpanz
Kde to vyrábí je putička, podstatné je kdo to auto vymyslel a to byl Nissan, včetně těch CVT, které v X-Trailu také používá (pod názvem Xtronic).
Avatar - xxc
xxc
Veď v poriadku, cvt majú potom od Nissanu a jediný Renault je na tom znak a rlink 😄 Ktovie, či Samsung má nejaký vývoj. Oni sa s Japoncami nemajú v láske, preto som položil otázku, či to nie je Samsung.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
firefighter32
Se ***i v kině, ne? Za tohle takové peníze? Z osobní nepříjemné zkušenosti už Renault nikdy ne a navíc za tyhle prachy.
chytrak1
na 100 se 110 kW motorem za 12s?! a se 140kW motorem za 10.1?!!! Tady se asi něco hodně nepovedlo...
Tyto parametry to auto úplně diskvalifikují za jakéhokoliv racionálního uvažování o nákupu.
Pro srovnání - tiguan allspace 110 kW DSG na 100 kmh za 9,7. 😲
Renoo
To tam jako nebude ten nový 2,0 diesel, který už má teď Espace?