Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Renault Koleos odhaluje český ceník. Kolik dáte za nové turbodiesely?

David Bureš
Diskuze (26)

Koleos se v rámci faceliftu dočkal nových turbodieselů řady Blue dCi. Stávající dvoulitr střídá sedmnáctistovka a nový dvoulitr.

Renault Koleos je vlajkovým SUV francouzské značky, jehož současná druhá generace byla představena v roce 2016. Letos tak nastal čas na modernizaci, v rámci níž se Koleos dočkal nových motorů, hlavně v souvislosti s novými emisními normami. Nyní už faceliftované SUV zná i své české ceny.

Jestliže dosud byl k dispozici jediný motor, 2.0 Energy dCi o výkonu 130 kW, v rámci modernizace se nabídka rozšířila na dva agregáty. Základem je turbodiesel 1.7 Blue dCi (110 kW), spárovaný výhradně s pohonem přední nápravy a převodovkou CVT, nad ním stojí 2.0 Blue dCi (140 kW), opět s bezstupňovou převodovkou nazývanou X-Tronic, avšak s pohonem všech kol.

Sedmnáctistovka stojí minimálně 769.900 korun, dvoulitr pak o 110.000 korun více. Ceny se vztahují na základní stupeň Zen, zahrnující šest airbagů, tempomat, sledování dopravních značek, 18palcová kola z lehkých slitin nebo diodové mlhovky. Nechybí ani dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, dvouzónová automatická klimatizace, hands-free karta nebo multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovým displejem, včetně navigace.

Za druhý stupeň Intens se připlácí rovných 50.000 korun. Za tuto částku dostanete sledování mrtvého úhlu, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, 19palcová kola, diodové světlomety nebo větší obrazovku multimediálního systému s úhlopříčkou 8,7 palce.

Vrcholem je pak jako již tradičně verze Initiale Paris. Ta přidává adaptivní tempomat, čalounění kůží Nappa, elektricky ovládané víko zavazadelníku, hudební systém Bose s 12 reproduktory nebo elektricky nastavitelná přední sedadla s funkcí masáže, vyhřívání a ventilace.

Design Koleosu se v rámci faceliftu změnil jen decentně. Maska chladiče je výraznější a vpředu nechybí nějaké ty ozdobné chromované prvky navíc. Vzadu najdeme poupravená světla nebo větší brzdové světlo. Uvnitř zase Koleos vsadil na příjemnější a měkčené materiály.

První exempláře modernizovaného Renaultu Koleos podle dřívějších zpráv dorazí na trh během letošního podzimu.

Renault Koleos – české ceny modernizované verze
Motor Blue dCi 150 Blue dCi 190
Pohon 4x2 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1749 1995
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/3500 140/3500
Točivý moment [N.m/min]  340/1750 380/1750
Převodovka CVT CVT
Max. rychlost [km/h] 190 198
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,8 10,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4 5,6
Cena Zen [Kč] 769.900 879.900
Cena Intens [Kč] 819.900 929.900
Cena Initiale Paris [Kč] 919.900 1.024.900
David Bureš
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
15. 8. 2019 23:14
Re: CVT?
Co, prasky zase dosli Ovcacku ?
Avatar - Beefcake
15. 8. 2019 23:08
Re: CVT?
To, co pises, sa riesi pracou s plynom. Ako sa sprava pri zrychleni prevodovka, urcuje vodic tlakom na plynovy pedal. A prave, ked netlacis naplno na plyn, sa prevodovka (aspon mne) sprava takmer klasicky, ze idu hore linearne otacky. Naviac je vzdy moznost radenia padlami a aj plneho manualu. Ked niekto presadne z dvojspojky, ci manualu, tak sa necudujem, ze nevie, co s tym. A pokial je aj lenivy sa zamysliet, co v aute robi, s tym im nepomozem.
A prevodovka je vytocena len kratku chvilu, pokial zrychli. Je to princip CVT, ze je v optimalnych otackach, to niektori magori, ako ten vyssie nechapu, ich problem. Ma to aj kopec vyhod.
Naviac turbo maskuje o cosi vacsie straty CVT.
"Ve vyšších rychlostech to pak má tendenci se pořád vytáčet," - to myslis tych 2200 otacok pri 130???
A jasne, ze to nie je primarne na sportovu jazdu. Ale to neznamena, ze sa s tym neda zabavit.
15. 8. 2019 12:49
Motor 2,0
To tam jako nebude ten nový 2,0 diesel, který už má teď Espace?
14. 8. 2019 22:50
zrychlení
na 100 se 110 kW motorem za 12s?! a se 140kW motorem za 10.1?!!! Tady se asi něco hodně nepovedlo...
Tyto parametry to auto úplně diskvalifikují za jakéhokoliv racionálního uvažování o nákupu.
Pro srovnání - tiguan allspace 110 kW DSG na 100 kmh za 9,7. :-O
14. 8. 2019 22:02
Milionová kára
Se ***i v kině, ne? Za tohle takové peníze? Z osobní nepříjemné zkušenosti už Renault nikdy ne a navíc za tyhle prachy.