Už je to skoro rok, co se Mercedes-Benz EQC oficiálně představil světu. V květnu jsme se dozvěděli českou cenu a dnes jej konečně přivítali na tuzemském trhu.
Pořizovací cena vozu: +- 2 miliony CZK
Hmotnost baterie +- 670 kg
Deklarovaný dojezd: +- 400 km
Nabíjení: z 10 na 80% kapacity cca 40 minut - za předpokladu 110 kW nabíječky (že vůbec bude existovat, že ji najdu, že se mnou bude komunikovat, že bude fungovat, že nebude na nejbližší hodinu obsazená - a dalších asi milion "že"), v domácích podmínkách se "na plnou"zájemce dostane za 1,5 dne
Tož to bude kauf To se bude prodávat jak horké housky na krámě ;-);-);-);-);-);-);-);-);-)
V polovině října je K-Messe.
Z domu do Düsseldorfu to mám +- 750 km, čili nějakých 7 a 1/4 hodiny relativně poklidné, pohodové a relaxační autem.
Kdybych jel hentoťtímto elektrovehiklem, musím počítat se 2 nabíjeními cestou, čili minimálně 1,5 hodinou (neboli 20% času) navíc.
Jó, nejni nad ekologii a moderní pokrokovou techniku, ta nás tedy spasí :D:D:D
Jako není to špatný, to určitě ne. Těch 300km to dá s rezervou v zimě klidně i s dálničníma 150-160km/h. Ale dostat z toho reálně pod 25kWh/100km nevím jak, kolem těch 30 se to pohybovalo i na okreskách úplně normální jízdou. Zvláštní je, že i s dynamickou jízdou na dálnici (150-160 a občas 200) to stejně neukazovalo víc jak 33-34kWh.
Každopádně pokud bude verze se 120kWh (což bude baterie hmotnostně na úrovni baterií EQC nebo Etronu) pak to bude už reálných 400km, takže 1000km výlet to dá s dvěma zastávkama kolem 45 minut na dobití na 80%, což už je docela použitelný.
Jo to s tou Teslou sedí. Že u nás sme s nabíječkama stejně jako vodíkovejma čerpačkama který v Německu otvíraj jednu týdně hodně pozadu = to je smutná realita. ANO léta konjunktury sme prostě promrhali
Ale sou tu celý 3 dneska už mírně zastaralý verze Superchargeru a staví se první IONITY
Perfektní, konečně někdo s reálem...nicméně včera pokec s majitelem Tesla S P100 a sám říkal, že pokud jezdí tak, aby aspoň trochu využil power, tak je to podle profilu cesty 300-350.
Jaký EV dá reálně 400km a jel jsi s ním ty (nebo neteta) ?
A ani se nepokoušej to tu tapetovat odkazama na nějaký elektrofora, pokud se s tím pověsíš za kamion, pak to někam dojede. Jinak kravina.
Odpovím rovnou, jediná možnost je Tesla S se 100kWh. Jinak ani náhodou. TMX měla při běžný jízdě v zimě spotřebu kolem 30kWh/100km a bylo vcelku jedno, jestli dálnice nebo okresky. S TMX 90d se 110tkm jsem olíznul 200km (teplota kolem nuly) a zbývalo fakt malinko. Jo a odhad u Tesly je naprostá kravina, i elektrokolo zvládá dojezd odhadovat dost slušně, zatímco TMX psala celou kapacitu baterie (dojezd v km) minimálně dvojnásobek toho, co mizelo na jeden reálný kilometr. Využitelná kapacita té 90d byla kolem 66-70kWh. Verze 100 má prý něco přes 90kWh.
Takže 400km ani náhodou, pro TMX bude strop něco jako 300. Etron a EQC něco přes 200 km v mrazu a komfortu, možná 250, ale víc ani náhodou.
Egolf potřeboval pro jízdu bez kompromisů kolem 16-18kWh. Až do toho nacpou slíbenejch 78, bude to reálný. Tím ale myslím sotva těch 400.
Takže jediný EV co se podívá na 400km je Tesla S v nejvyšší specifikaci a jinak nic.
a ocenujem aj nove GLE a krok akym sa dizajn medveda u SUV konecne uz zacal uberat... ale toto na pohlad bakelitove elektro EQC sa mi teda vobec vizualne nepaci ... preco to nemoze vyzerat ako klasicke GLE GLC alebo GLB ale musi to byt zase nejaky vizualny grc ( pardon gyc ) ked ide o elektroauto.... pritom el golf vie vyzerat nadalej normalne a nie ako nepricetny grc .... snad aspon dojazd to ma slusny ked uz to nahana premiu... za mna ale fakt nevzhladny medved... aj ked i3 je asi nadajej najvacsia obluda co do elektropohonu...
Jóó kdyby byla moje = to bych byl multimiliardář :-!
Ale kdo by chtěl víc peněz v rozpočtu a míň kamionů na silnicích = radši jí budeme zvýhodňovat a zvýhodňovat = aby byla zajímavá i běžnejch menších osobních autech = pro krátký nájezdy :-)
Nejlepší že její velký fanatici typu WinDiesel = tvrděj brojej PROTI tomu = aby se zvýhodňovalo něco jinýho = třeba bezemisní auta :yes::D
Normální EV dávaj reál 400 km = rekord s Teslou S je 670 mil = ale to je extrém bez klimatizace atd. Viz odkaz a takovejch měření za poslední roky bylo hafo = slušný EV běžnej provoz klimoška přes 400 km = jak je to s nabíjenim asi víš = došli sme k ca 4 minutám na 100 km https://www.auto.cz/…nabijecka-130810