S hybridními SUV se v posledních dnech roztrhl pytel. Netýká se to jen všedních značek, ale i těch prémiových. Nejnovějším přírůstkem do party je plug-in hybridní BMW X5.
Tak WLTP 2 by mne zajímalo. A k té lgalizaci podvodu Dieselgate: U Dieselgate šlo o to, že auto rozpoznalo, že se s velkou pravděpodobností testují emise a podle toho se přispůsobil motormanagement. V případe hybridů a WLTP už se legalizuje, že autu pro prvních pár desítek km pomáhá elektromotor napájený z předem nabitých aku. Co se děje pak už nikdo neměří. To je naprostý ekvivalent Dieselgate.
Zkusil jsem konfiguraci a vychází to dost pěkně. A pak je tu fakt, že slovy prodejce umí na 45e lepší slevu (řádově o 5%) než na klasickou 40i. Tzn hybrid vyjde skoro stejně.
A pak 24kWh je teda paráda, to je fakt super. Možná škoda, že elektromotor není silnější , řekněme 120 kW. To snad bude příště, další ZF zástavba počítá se 160kW elektromotorem.
Co je škoda je, že nelze kombinace s aktivníma stabilizátorama..
To auto bude neskutecne drahy na porizeni i provoz. Neumim si predstavit kolik stoji pravidelny servis, ale bude to pecka v desetitisicich a k tomu pneumatiky ktere nebudou za par kacek a s timhle vykonem budou doslova horet.
Pri vasem najezdu kolik? 15 tis do roka? a faktu ze cekate na levnejsi ojetinu koupe tohohle auta nedava zadny smysl.
Ja mel 300 konovy sedan, nedaval sem mu nejakou extremni cocku a gumy vydrzely sotvy 20 tis. U tehle tezke kravy to bude sotva 15
Ale od letošního ledna konečně slušnej krok. WLTP 2 pro hybridy nemá 23 km = viz výše začíná se plnou baterií a pokračuje i po PLNYM VYBITÍ. Když holt jedeš jednou za rok do Chorvatska tak máš spotřebu jako běžnej hybrid = těch prvních 50-70 nebo kolik km což pokrývá běžnej denní provoz co normálně ujedeš jen na elektřinu a většinou to stačí = se takovýhle cesty moc netýká. Ale to ví každej = stejně tak se doteď neměřilo jakou maj auta spotřebu když jedou třeba při 200 km/h
Teda v testech občas jo = a je to zajímavý. A nějakou takovou rychlostí tu a tam jede každej = možná i častějš než jedou do Chorvatska = máme to Německo blízko :-)
Nie je to ani zďaleka to isté. WLTP test má len 23 km. Aj keby si ho opakoval 5 krát tak začiatok s plnou batériou mi nepovie nič o spotrebe cestou do Chorvátska.
Od ledna platí WLTP 2-nd Act = kde je mj výrazně změněný měření plug-in hybridů = začíná se klasicky s plně nabitym aku ale pokračuje i po jeho plnym vybití = a dál kdy baterii dobíjí jen rekuperace a spalovací motor. Takže tak nějak = jako za mořem :-)
No a za chvíli tohle přechodný období po aktuálním zmenšení tolerancí + novinkách EVAP a ISC skončí = a přijde zas normální Euro = už 7. generace
Ano, až se mi to zdálo z říše snů, ale je to tak. To je opravdu obrovský pokrok ztrojnásobení kapacity a s touto baterií je to už opravdový plugin hybrid.
"The X5's major advantage over the 745e is that it has a much larger battery pack: 24 kilowatt-hours, or twice the energy capacity of the one in the 7 Series. That's also a huge increase over the battery in the outgoing X5 plug-in hybrid, the xDrive40e, which had just 9.2-kWh of battery capacity and managed only 14 miles of all-electric driving in EPA testing."
Tak typický příspěvek, měřící metoda je pro všechny stejná a pokud bude v reálu jezdit s takovým výkonem za 8-10, pak je to super pokrok. Že je ale v Evropě hodně Číňanů...za první pololetí 2019 20.000 z nich koupilo X5 ;-)
Mimochodem druhé místo letitý RRS, prostě pořád umí.
je od bmw konečně slušné řešení, el. dojezd s přehledem na denní ježdění kolem komína, výkonný šestiválec a nepřestřelená cena. Zkusil jsem konfi klasiku této třídy, což je auto kolem 2,5 mio a díky lepší standard výbavě hybridu mi to vyšlo jen o nějakých 70tis. víc než za stejně konfigurovanou 30d, a to už je na zvážení. :yes:
určený především pro Číňany. A spotřeba do 2 litrů - ha ha ha. Takový těžký a velký krám bude reálně jezdit min. za 8 litrů, spíš 10. WLTP pro hybridy je v podstatě zlegalizovaný Dieselgate. A přitom bude dotovaný osvobozením od dálničních poplatků, parkováním zdarma a vjezdem do center měst.