Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X5 xDrive45e oficiálně: Plug-in hybrid má teď třikrát delší dojezd. Známe české ceny

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 30. 8. 2019
59
21
Zobrazit náhledy (59)
BMW X5 xDrive45e BMW X5 xDrive45e BMW X5 xDrive45e BMW X5 xDrive45e BMW X5 xDrive45e BMW X5 xDrive45e BMW X5 xDrive45e BMW X5 xDrive45e BMW X5 xDrive45e BMW X5 xDrive45e BMW X5 xDrive45e suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty suv bmw vw srovnavacitesty

S hybridními SUV se v posledních dnech roztrhl pytel. Netýká se to jen všedních značek, ale i těch prémiových. Nejnovějším přírůstkem do party je plug-in hybridní BMW X5.

Nové BMW X5 jsme testovali už závěrem loňského roku, na plug-in hybridní pohon jsme si ale museli počkat až do dnešních dní, kdy jej mnichovská automobilka oficiálně představuje světu. Zdaleka nejde o první plug-in hybridní SUV z poslední doby, namátkou připomeňme Seat Tarraco či Peugeot 3008.

Nyní se přidává i BMW X5 xDrive45e. Plug-in hybrid kombinuje třílitrový zážehový šestiválec (210 kW /286 k) s elektromotorem a lithium-iontovými akumulátory. Elektrický motor dodává výkon 83 kW (113 k), celá soustava se chlubí silou 290 kW (394 k) a 600 newtonmetry točivého momentu. Pohon se standardně páruje s osmistupňovou samočinnou převodovkou a čtyřkolkou.

Baterie v útrobách mají kapacitu 24 kWh a slibují dojezd až 97 kilometrů dle NEDC, případně 67 až 87 km podle střízlivější metodiky WLTP. X5 se tak chlubí třikrát delším dojezdem, než disponoval plug-in hybridní předchůdce. Na stovce je tohle SUV za 5,6 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 235 km/h. Cyklus WLTP hovoří o normované spotřebě 1,7 až 2 litry na sto kilometrů. Hlavně se ale BMW podařilo snížit tabulkové emise CO2, o což jde novým plug-in hybridním SUV především. Stejná norma spočítala hodnoty 27-44 g/km.

Akumulátory rozmístili mnichovští po podlaze, takže má vozidlo nižší těžiště než konvenčně poháněná X5. Alternativní pohon si ukrojil něco ze zavazadelníku. Do kufru teď naložíte 500 litrů, což je o 150 l méně než do klasického provedení. Při sklopení zadních sedaček se dostanete na hodnotu 1720 litrů. Potěší objemná palivová nádrž s kapacitou 69 litrů.

BMW přiznává, že význam plug-in hybridů je mnohdy zpochybňován, zejména na trzích, kde se tolik nepracuje se „zelenou“ energií. Automobilka si tedy nechala vypracovat analýzu, kolik CO2 za sebou plug-in hybridní X5 nechá ve srovnání s konvenční verzí. Od nákupu surovin, přes dodavatelský řetězec, až po výrobu, používání a následnou recyklaci. Zjistila, že u verze xDrive45e je to o 40 % méně než u benzinové xDrive40i. Při nabíjení „zelenou“ energií se stopa sníží dokonce o 70 %.

Hybrid v základní verzi pořídíte za částku 1.999.400 Kč, s příplatkem za sportovní samočinnou převodovku se dostáváme na 2.006.186 Kč. Ve standardu přijíždí vůz na devatenáctipalcových kolech, má adaptivní vzduchové odpružení, interiér čalouněný černou koženkou či elektricky nastavitelné sportovní sedačky. Z plejády nejrůznějších příplatků vypíchněme laserové světlomety (+54.184 Kč), noční vidění (+56.914 Kč) či aktivní řízení s natáčením kol zadní nápravy za 33.878 Kč.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Designový hnus
| 31. 8. 2019
Tak WLTP 2 by mne zajímalo. A k té lgalizaci podvodu Dieselgate: U Dieselgate šlo o to, že auto rozpoznalo, že se s velkou pravděpodobností testují emise a podle toho se přispůsobil motormanagement. V případe hybridů a WLTP už se legalizuje, že autu pro prvních pár desítek km pomáhá elektromotor napájený z předem nabitých aku. Co se děje pak už nikdo neměří. To je naprostý ekvivalent Dieselgate.
Re: Re: Kapacita baterie
| 31. 8. 2019
Zkusil jsem konfiguraci a vychází to dost pěkně. A pak je tu fakt, že slovy prodejce umí na 45e lepší slevu (řádově o 5%) než na klasickou 40i. Tzn hybrid vyjde skoro stejně.
A pak 24kWh je teda paráda, to je fakt super. Možná škoda, že elektromotor není silnější , řekněme 120 kW. To snad bude příště, další ZF zástavba počítá se 160kW elektromotorem.
Co je škoda je, že nelze kombinace s aktivníma stabilizátorama..
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kapacita baterie
| 31. 8. 2019
To auto bude neskutecne drahy na porizeni i provoz. Neumim si predstavit kolik stoji pravidelny servis, ale bude to pecka v desetitisicich a k tomu pneumatiky ktere nebudou za par kacek a s timhle vykonem budou doslova horet.
Pri vasem najezdu kolik? 15 tis do roka? a faktu ze cekate na levnejsi ojetinu koupe tohohle auta nedava zadny smysl.
Ja mel 300 konovy sedan, nedaval sem mu nejakou extremni cocku a gumy vydrzely sotvy 20 tis. U tehle tezke kravy to bude sotva 15
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Designový hnus
| 31. 8. 2019
Takže tak nějak = a = to isté = neni to isté ;-)

Ale od letošního ledna konečně slušnej krok. WLTP 2 pro hybridy nemá 23 km = viz výše začíná se plnou baterií a pokračuje i po PLNYM VYBITÍ. Když holt jedeš jednou za rok do Chorvatska tak máš spotřebu jako běžnej hybrid = těch prvních 50-70 nebo kolik km což pokrývá běžnej denní provoz co normálně ujedeš jen na elektřinu a většinou to stačí = se takovýhle cesty moc netýká. Ale to ví každej = stejně tak se doteď neměřilo jakou maj auta spotřebu když jedou třeba při 200 km/h

Teda v testech občas jo = a je to zajímavý. A nějakou takovou rychlostí tu a tam jede každej = možná i častějš než jedou do Chorvatska = máme to Německo blízko :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Designový hnus
| 30. 8. 2019
Nie je to ani zďaleka to isté. WLTP test má len 23 km. Aj keby si ho opakoval 5 krát tak začiatok s plnou batériou mi nepovie nič o spotrebe cestou do Chorvátska.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku