Mne v servise povedali že výmena, samozrejme za svoje. Skúsim do auta naložiť niečo ťažšie a pojazdiť, snáď sa preberie záťažové čidlo a pusti trocha brzdového tlaku aj dozadu.
To uz me taky napadlo, ale jako duchodce s tim nejezdim, tak timhle to snad nebude. Mno zkusim o tom hodit rec v servise, jestli jsem jediny s timhle problemem a chyba je mezi volantem a pedaly, nebo je to standart.
Pridám sa aj ja.Mám Galaxy (spriaznený model) a tak isto problemy so zadnými brzdami ale v tom zmysle že neskutočne hrdzavejú. Podľa mňa je je auto dimenzované na väčšiu záťaž a ako jazdím sám tak brzdia minimum a hrdzavejú.
Pri 60t km zadné dosky KO a menili sa aj kotúče, teraz pri 77tkm a 9 mesiacoch od výmeny (majú 17t km) vypadajú tie kotúče katastrofálne a vo Forde mi povedali že sú na výmenu-hádka bola na mále keď mi ich tam nedávno dávali nové a znova ich chceli meniť samozrejme za peniaze (auto je ešte v záruke).
Predné dosky sa prvý krát menili pri 75t km.
1. býval menší provoz
2. předpokládám, že sis pak jízdu neužíval a o to byla pointa mého příspěvku :) S takovým autem pak musíš jet opatrně a přemýšlet před každým úsekem, v pravo je většinou ještě na takové cestě absence krajnice a z potěšení se stává zbytečný stres, výkon je ti k ničemu a jen tak se ploužíš, jako ten náklaďák... :D
Len si trúfnem doplniť, že ono to uhýbanie-neuhýbanie nie je ani tak o autách, ako o ľuďoch v nich. Kým som jazdil s náklaďákom, mal som podobných situácií každý deň hafo, ale vedomý si svojej veľkosti a váhy, jazdil som tak aby som ani neobmedzil a už vôbec neohrozil toho oproti. A že som sa potom kvôli tomu nakvedlal ani nehovorím. A aj teraz si vždy opakujem radšej celý nezranený niekde skončiť v poli, ako sa čelne trafiť s nejakým kreténom.
mňa najviac udivuje, že ti to robí prevažne na zadných kotúčoch. Ja čo som doteraz mal všelijaké autá, tak plus mínus na 2x výmenu predných kotúčov pripadla 1x výmena zadných. No a medzitým samozrejme doštičky, a ich výdrž závisela hlavne na výrobcovi.
Tak cyklisté dost často nedodržují zákaz jízdy vedle sebe, ale zase já jsem povahou lidumil a přece si neodřu nárazník. :-)
Ale jestli ještě někdy vyrazíte do DC na ferratu, projeďte se kousek dál po stejné straně k hranicím do Dolního Žlebu. Tam je to s vyhýbáním skutečnej adrenalin, cyklisti, psi, kočky....všichni na tebe dlabou. Tam by se hodila redukovaná jednička z pohřebácký 1203ky. ;-)
Ale notak :D Aktuálně prodávám vozík za auto za celé 3 tisíce Kč, to by jste oba koukali, co za sůl národa mi píše a jak dokáží být kreativní nejen v gramatice, ale i ve skladbě vět! :D
Za mě nejnevzhlednější A6 vůbec. Kombík umí zapůsobit, ale potřebuje barvu a kola. M-B nebo BMW jsou na tom líp. A to se už vůbec nebavím o interiéru. Co bylo špatně na nízkých palubních deskách s vyjížděcím displejem? :'-(
To máš pravdu, dělám to s Cliem, vidí úzké auto, tak jedou u mne, tak jim na dálku pohrozim najetím na střed a je klid :D Ale to lze na rovince. Jinak v zatáčkách a nepřehledných úsecích, kde je provoz, je to ohromná výhoda.
Tohle si prostě s velkým autem nemohu dovolit, navíc jak říkáš o tom předjíždění, tak kolikrát na takové úzké silničce ani nemohu předjíždět podobné umělce i když jsou alespoň u té čáry, prostě se nevejdeme a naprosto se ztotožňuji s tím, že radši střetu předejdu, než sešrotovaný, nebo jen odřený auto.
Urcite je za vysledkami Superbu nova faceliftovana verzia? Podla mna ide skor o dopredaj starej verzie... u nas na SK novy Superb dodanie prve kusy koncom 09/2019. Pred 2 tyzdnami nemali este ani kus na vystavenie na showroomoch v BA.
Urcite je za vysledkami Superbu nova faceliftovana verzia? Podla mna ide skor o dopredaj starej verzie... u nas na SK novy Superb dodanie prve kusy koncom 09/2019. Pred 2 tyzdnami nemali este ani kus na vystavenie na showroomoch v BA.
Tak zrovna včera jsem předjížděl paní ve velkém SUV, která jela zcela regulérně minimálně čtvrtinou auta v protisměru. Myslel jsem, že bude stačit, když se k ní rychle zezadu přiblížím a ona pochopí. No, musel jsem jí protroubit, aby uhla levými koly aspoň na tu dělící čáru.
Na ty protijedoucí neuhýbače obvykle platí vyjet jim na moment ještě víc do středu a už se kýblujou. Musíš na to mít ovšem čas. Jasně, že když na tebe vypadne ze zatáčky, tak to nejde. No, v tom případě se řídím stejným heslem jako u přednosti v jízdě. Co je mi platný, že jsem měl přednost, když jsem teď sešrotovanej u krajnice. Takže zkrátka udělám cokoliv vč. zastavení, aby ke střetu nedošlo. Užší auto je jistě výhoda, ale do těchto situací se taky dostávám, to se neboj.
U A6 umím vzít na milost kombíka, sedan je to nejfádnější, co Audi za poslední dobu předvedla. Když je auto konzervativně hezké, tak proč ne, ale tohle je navíc konzervativně nehezké. ;-)
Jak jsem psal fOE, já věřím, že se A6 vrátí na čísla srovnatelná s konkurencí... tohle může být jeden povedený deal stejně jako první vlaštovka toho, že se Audi vrací na nějaká normální čísla (klidně horší než BMW, ale ne několikrát horší).
Superb facelift... fl je tak nevýrazný, že to je podle mě pod rozlišovací schopnost většiny kupců. Možná 2.0TDI Evo je argument... ale nevím, jestli takový technický "detail" trh vnímá.
Focus... možná, na druhou stranu ale když už benzín, tak asi v kompaktech dominují litry... a tam mají tříválce skoro všichni a ten od Fordu patří k nejlepším.
To se ti to kecá, když nemusíš na úzké okresce brzdit a uhýbat do krajnice, když potkáš protijedoucí auto, aby si se vyhnul :D Až budeš zas jezdit autobusem, povíme si to :D:-[]
Ale jako fakt zcela upřímě říkám, že mne s Mondeem a auty této velikosti přestává v tomto provozu bavit jezdit po silnicích II. a horší třídy, protože stačí jeden protijedoucí řidič stejně velkého auta, který nepřibrzdí a nezajede ke kraji a máš co dělat. A že takových jezdí, včetně dodávek..
Před dvěma týdny jsem jezdil po Šumavě a než se nervovat v každé zatáčce, kdo bude v protisměru na mé půlce, nechal jsem si ujet i HTP :D
Hmotnost, ano, jistě, ale hlavně to bude tím. že jste odvykli atmosférám. Tam prostě platí "kdo brzdí, ztrácí" a po víc jak 70.000 příměstského provozu byli brzdy u Swifta málem v panenském stavu. :D
Btw: zadní kotouče u SSS mají průměr asi jako dezertní talířek. :D
uz ale s 1,6tmo v ASX by si sa natrapil :D ved to sam poznas.... ... ja som zvedavy na ten dvojliter... tam by to uz mohlo byt ine kafe hoc turbo to nadalej nie je to je jasne... ocakavam tu jeho testik uz coskoro :D .... snad uz tento mesiac 8-s .. boze ja sa toho asi nedockam
aj mne sa scala paci.. dokonca aj viac ako ceed .. ani moje 1,2tsi nebazi po otackach ... turbomotor je uz raz taky ... ale zase nemusi to clovek nejak tlacit.. to auto aj na 2000ot uz ide ako odtrhnute z retaze a ma tah ma silu a tlaci sa vpred ... aj ked vytacanie atmoster k 6000 ma tiez svoje caro no jo ( hlavne ked do 4000ot sa tam toho vela nedeje ) .. v reale bezneho jazdenia je ale fakt turbo prijemnejsie uznavam a som rad za jeho zivy charakter ... na tych par rokov snad vydrzi a potom sa uvidi co dalej...
Nerad to říkám, ale Scala vlastně není vůbec špatné auto, pokud ji seženeš za solidní peníze. Ano, sice není tak dobře odhlučněna a bouchá ji zadní náprava, já na to koukám jako na levnější variantu k mainstreamovému C segmentu a tu roli plní dobře.
Jezdil jsem 1.0TSI 85kw, jaky mela štít už nevím, ale i kdyz motor nemá zrovna charakter lačnící po otáčkách, tak sílu má, prostorná je Scala taky a kufr lepší, než u Fabie HB. Pořád ale nenahradí kombi, stejně jako Kamiq, to je zvýšená Scala, ale Fabie kombi je Fabie kombi :)
:D No kdybych ti za žádnou cenu nechtěl uvěřit, jak už jsem to jednou omylem udělal, že si Mondeem kdy jel, tak tohle je naprosto klíčový moment, který může znát fakt jen ten, kdo s tím autem jezdí :-[]:-[]:yes:
Říkám si, že pořád lepší, než brzdy na prach :D Zase je výhoda, že tam automat podrží tu rychlost a neodřadí výše :) To se u jiných automobilek stává.
Brzdit motorem... dalsi z disciplin kam prispecha mondeo "na pomoc" svou hmotnosti a kde uz pri strednim klesani clovek aby nasadil sluchatka, neb musi radit pomalu za 3 a mit tam 4000ot aby to tim motorem ubrzdil. https://sayingimages.com/…umbs-up-meme.jpg
cas ukaze ved jasne... momentalne v pohode... biely prcek zatial postacuje az az... a casom sa uvidi....
a ako je to u scaly... tam mas aj klasicky analogovy stit a priplatkovy digitalny ... a tam ten analog predsa nevyzera vobec zle a nepride mi ako len nejaky kompromisny "predskokan" digitalu
PS: biela farba je ok... aspon v tomto idem nadalej s dobou :D
A co si tady nadělal kolem toho scén, jak by si turbo nechtěl... a věř mi, že je to tak s hodně věcma, které se ti tu snažím já a ostatní říct :D Včetně ASX :D
No jsou prvky výbavy, které tě neštvou, pokud je v autě nemáš a s novým autem o ně měl přijít. Dešťový senzor je standart, ale dá se bez něj žít, digitální přístroj je ještě větší pitomost, ale nejhorší je, že pokud stejné auto vyrýbí s digi i analog, tak pak ten analog vypadá naprosto nepatřičně (viz třeba Mondeo hybrid, velké zklamání v tomto ohledu). Bílá barva je dnes znovu v módě a SUV... já ti nevím, ale pokud plánuješ, nebo už máš rodinu (teď nevím), tak na SUV na které cílíš moc praktičnosti nenajdeš a to je taky to, co jsem ti vždy říkal. Za podobné peníze prostě klasické kombi udělá více parády, ale uvidíš sám :) SUV s kufrem, co může konkurovat kombíku je třeba do pul milionu minimum, napadá mne s přimhouřeným okem snad jen Duster.
:D Tak co si budeme povídat, to auto je prostě těžké, takže já se ani tak nedvím, mám pocit, že destičky dělal už i otec na Kuze kolem 40 tisíc km, jenže on jezdí hodně příměstský provoz. Spíš je zvláštní, že to máš nerovnoměrné, to se mi stávalo u MK4, nejdříve jsem měnil předek, pak zadek a pak obojí :D
Myslím, že to jsou ještě dozvuky dieselgate a problémů s homologacemi... pokud by to bylo třeba 40:35:25 (MB:BMW:Audi), tak fajn, ale ono je to za 1-7 spíš něco jako 48:44:8
Diky. Ja tam mel origo ford, dal origo ford a dal origo ford. Kazdopadne jak tomu davam jeste tak 20-30tis km tak snad to jsou brzdy posledni, i kdyz... :D => :-| => ;-\
Ja v tom vidim spis nejakou konstrukcni nedostatecnost jineho razu, jen jakou... Precijen, pokud by konstrukter udelal preslap v dimenzovani brzdy vs. hmotnost pak bych cekal stejny preslap i vepredu.
Jeste jedna vec me napadla, tempomat s omezenim rychlosti, uz od zacatku mam pocit jako by udrzovani rychlosti z kopce treba mely na starost jen zadni brzdy. Nevim jestli je to vubec technicky mozne, resp. kterej blazen by to takhle postavil, ale proste uz jen proto si treba po ceste z kopce pribrzduju radeji sam. Proto, a taky proto ze ten tempomat to dela klasicky tupe. Kdyz bude 2km kopec tak to bude 2km prubezne brzdit... a ja to muzu pod kopcem asi odstavit, vysipat popilek z mista kde jeste nahore na kopci byli desticky a dotlacit to k nejblizsimu dealerovi. :-)
MK4 jsem měnil destičky cca po 100 tisícíh, za to dobu, co jsem měl, jsem to dělal asi 2x + 1x kotouče, u MK5 teď čerstvě v cca 75 tisících komplet sada. Já tam druhou sadu dal od Bremba, tak uvidím, zatím mam na nich asi 8 tisíc km.
No ty kráso, takovou spotřebu brzd tady má snad jen speedfred se svou Julčou Čtyřlístkovou. ;-) Napadá mě jedině, že konstruktéři dimenzovali brzdy u Mondea na deklarovanou hmotnost, nikoliv tu skutečnou. To se někdy stane, že uvěříš vlastním výmyslům. :-)
Jo, já minulé STčko zahrnul do výběru proti ORS, vyžádal si nabídku, nakonec se teda i šel svézt... no nebýt té ceny, mohl bych mít zamotanou hlavu, takhle to bylo dost jednoduché.
No a to jsme zpátky u mé závorky z vedlejší diskuse - "za příznivých okolností". Stačí trošku šoupnout cenou, v řádu 10%... a hned všechno vypadá jinak :-)
ano mam tam uz remenovy rozvod jasne .. ja som ani tak nenarazal na samotny motor... navyse s turbom som moc spokojny... 160Nm v aute ktore ma tonu je fakt povozenicko na urovni hodnej aj vacsieho vozu ... ale skor narazam na celkovu moralnu zastaralost auta ako takeho nakolko auta dnes uz fakt rychlo starnu a stracaju hodnotu ... a o 10 rokov moje polo uz bude miniauto ked vezmes ako sa aj tie rozmery zvacsuju
proste aj ked je akokolvek auto pekne casom ten vek uz citit ... v januari 2020 ho mam uz 3 roky a to akoby som po neho siel vcera... neskutocne ako to leti a ak to takto pojde dalej tak mi skor zostarne ako ho ja stihnem zjazdit :D ... navyse vobec nemam digitalny stit :D .. ani dazdovy senzor... chapes... a to dnes leti.. k tomu len 5 palcovy dotyklac... no hruuza a des ... a co ak ma uz prestanu bavit aj klasicke budiky a poviem si dost... chcem konecne nieco poriadne digitalne :D a kaslem na tradicie ... no a potom co? ... potom uz neostava nic ine len opat kupit nieco na urovni doby .. a podporit celkovy biznis ach jo... ale taky je svet aut ktory mame tak radi .... navyse rad by som casom aj nejake to dnes uz "nenapadne" SUVecko nech moc "nekricim" s tym malym bielym autom na cestach ako nejaky rebel ktory ide proti prudu :D ...
Kdyz uz tu tradicne resime off topic, tak jakou mas zkusenost s brzdama u Fordu?
Nemyslim si ze bych jezdil nejak divoce, delam hodne km ale vetsinu po dalnicich kde brzdim na 50km spis jen par krat nez nejak hodne, a prece me ceka uz 3. zadni kotouce na mondeu (najeto nejakych 135kkm). Prvni z vyroby, druhe meneno nejak pri 70kkm a ted znovu. Predek drzi lip (meneno jednou nekdy pri 100kkm), ale takovou spotrebu brzd jsem nemel na zadnem aute, s kteryma jsem jezdil ja (stejny ridic), stejnym stylem, stejne trasy. ;-\
no niekto ma za sebou len 50 tisic a uz ma problemy.. to je tak vies .. navyse ide aj o vek auta ... na to ze je to 8 rocne auto tak mozem poklopat ze vsetko funguje stale ako ... to moje polo po 8 rokoch uz bude asi kusok crep ale nevadi vedel som ze ho nekupujem na dozivotie ... aspon budem mat dovod kupit nieco zase novsie :-[] ...
Novou A6 znam jen staticky, ale za sebe napisu ze uz z toho mi vadil lowcost dotykac kam oko dohledne (a muzeme to 100x okecavat jak jsou promakane, jakou maji odezvu a ja nevim co, vzdy to bude horsi nez fyzicke tlacitko, fyzicky ovladac v BMW nebo MB), coz je skoda protoze zbytek interieru je jinak klasicky spicka. Pokud ale vemu to ze nejsem jediny a navic je pravda, ze se Audi nepovedlo uplne sladit V6 naftu s automatem, tak ty prodeje nemaji kam rust a audi je tam kam patri.
Co vidim u nas ve firme, kde snad 80% manazmentu mela v minule generaci prave A6 a BMW s MB si delilo tech zbyvajicich 20%, dnes je to hodne vyrovnane kde asi vsichni berou stejne. Hodne vidim 530d (bmw melo loni jeden cas hodne dobre slevy na 30d, vic nez 30% z ceniku, tak neni divu ze misto A6 s 2L brali kravaty 5er s 3L) a E Klasse zase ve dvoulitrech. A6 tak od niceho k nicemu (pravda, je to jen muj notne omezeny firemni-parkoviste-rozhled :-) ).
Ostré verze moc nesleduji, ale běžný Fokus viz níže a s novou Fiestou to je podobné, když začínala, tak stála kolem 350 tisíc, což na B segment jako stratovací cena není málo :)
Když jsem ho zkoušel, vyjížděl jsem si testovací konfiguraci a i koukal na skladovky což bylo někdy období zima - jaro . Začínal kolem 400 to byly holobyty trend (a ty fakt nevypadají lákavě) s 74kw EB, kombík kolem 450 a za nějaký trend+ či STline s 92kw jsi byl skoro u +/- 0,5M. Jasně, má to 92kw, ale je to litr, to lidi odradí, navíc před příchodem IV. generace za tyhle peníze Ford dával 110kw Ecoboost v kombiku a slušné výbavě.
Pokud jsem koukal na diesel, tak to bylo vše od 500 tisíc a za cenu dvoulitru jsi měl krásné Mondeo s tímto motorem :D
Dnes se trend s 74kw dá sehnat kolem 350 tisíc hb a 380 kombi
Za 450 je kombi 92kw Trend +, takže pomalu, ale jistě... :)
suhlas... ja cenam fordu u nas uz dlhsie neviem prist na kloub .. ale asi aj preto taku novu fiestu doteraz nikde nestretnes ... ale podobny problem ma aj panda.. kym predchodcu vidis na kazdom rohu tak nova je uz neviditelna proste akoby sa vyparila .... niektore auta u nas proste uz nemaju zdaleka ten uspech svojho predchodcu... ci za to moze len a len cena je otazne...
ja si spominam jak este bracha kupoval v roku 2011 sportback a ake ceny mal vtedy focus II s 1,6 duratecom s euro 4 normou.. stal panecku 16 tisic eur. a to aj napriek tomu ze to bola uz v tom case docela vybehova generacia s konciacim motorom .. osobne sme boli na moldavskej u forda a tie ceny to bol sok fakt ... potom sme sli na jazero do misaka a lancer 1,6 uz s euro 5 motorom bol prosim pekne za 14 tisic!!! navyse auto je origo made in japan ... a vtedy bola aj akcia sportback za cenu sedanu ( lebo inak stal u nas sportback o 500 eur viac ako sedan ) ... k tomu metla tiez zdarma cierna .. kabina tiez o level inde ako v FII aj celkova priestrannost ... to sa nedalo zrovnavat... ( hned bola predvadzacia jazda smerom na bohdanovce od jazera ) ... a bolo jasne... chlapik predajca nam auto doniesol z roznavy hned na druhy den ... a bolo dohodnute ..... navyse spolahlivost dodnes uzasna... kym kolegov focus II z rovnakeho obdobia ma dnes uz aj kotuce hrdzave aj podbehy a stale nieco riesi s elektrikou... tak brachov lancer je stale doslova vystavny kus ... este ani ziarovku nemenil ziadnu po 8 rokoch ... to auto okrem beznej udrzby servis ako taky ani nepozna... a to ma dnes uz 155 tisic km za sebou... v tomto su japonci skratka neskutocni ....
S tím STčkem se snad poučili. Pamatuju, jak jsem to minulé probíral s iudexem a zcela vážně uvažoval o nákupu v Polsku. Než teda došlo na finále Clio RS vs. GTI 7 P
A k tomu běžnému Focusu, škoda vzhledu non-ST Line verzí, ale co se jízdy týká, já musím opakovat, že tohle se Fordu prostě povedlo. Teď kašlu na omílání slova sport, to auto je prostě PŘÍJEMNÉ, od řízení přes řazení, ovládání spojky, podvozek - za mě 1 podtržená.
Jasně, měsíční čísla v téhle třídě nic neznamenají. Je to spíš o tom, že čekám, že se Audi vrátí kam patří, tj. +- na úroveň svých konkurentů... zatímco za 1-7 je A6 151 a MB-E 873, to je skoro *6... a já vidím jako výkyv to 1-7, ne to 8.
"Definice šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky."
Albert Einstein :D
Ale jsou i výjimky. Např. minulá Fiesta ST byla za skvělou cenu už od začátku. Na rozdíl od Focuse ST, kterého rovnou přestřelili o nějakých 150t třeba vůči Slovensku.
- A6 v čele vyšší střední... že by (konečně) návrat k slušným výsledkům?
- Nemyslím, že facelift Superbu nějak zásadně pomohl prodejům, ostatně za 1-8 je tam mínusko
- Od Focusu jsem čekal trošku víc... asi si jde málo lidí "sednout za volant" :-D
V rámci výběru auta jsem v červnu absolvoval tour de showroomy zmíněné značky. A někde méně, jinde více, ale všude bez výjimky tlačili na prodej během léta "dříve než přijdou nová auta, dražší, protože filtr částic a mild hybrid anebo taky vůbec (Swift Sport)". Popravdě mě to dost dráždilo, ale zdá se, že taktika zabrala. Tak uvidíme, jak se jim bude dařit dál.
preco je S-Cross opat spolocne s vitarou v jednej tabulke medzi malymi SUV ked je to o triedu vacsie auto ako vitara ... ved S-cross je vlastne este vacsi ako ASX alebo T-Roc ktore ste zaradili do tabulky o triedu vacsich SUV ... to potom ste mali aj ASX aj T-roc zaradit tiez k vitare touto (ne)logikou ked tam moze byt S-cross ...
dalsia hruza... kodiaq v spolocnej tabulke s o pol metra kratsim T-rocom ... ved T-roc je mensi aj ako S-cross ktory je tu zaradeny dokonca medzi malymi SUV...
PS: odkedy je 4,7m dlhy 7 miestny kodiaq kompaktnym SUVeckom ...kompaktne SUV je tu od skody karoq ... kodiaq je uz stredne velke SUV ( ako outlander, sorento, santa fe, x-trail a pod ) ...... na co robite 15 roznych tabuliek ked v tom stejne mate gulas ... 8-s