Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jízdní dojmy s Porsche Cayenne Coupé: Umí klamat tělem?

Boxeři v nejtěžší kategorii sice nepředvádějí nijak zběsilé tempo, ale jejich rána může být smrtící. Do stejné kategorie míří Porsche Cayenne Coupé, které ale touží pohyb výrazně oživit.
Zpět na článek
8. 9. 2019 10:49
9. 9. 2019 09:26
9. 9. 2019 10:00
9. 9. 2019 15:54
Avatar - Ada je zase tady
8. 9. 2019 08:25
Redaktoři se svezli autem, které si koupí jen cvok
a chtějí nás obšťastnit svými zážitky. Otázka zní pouze proč? K čemu je ten PR dobrý? Kdo z čtenářů tohoto webu si koupí takové hovado s benzínovým motorem? Nemohlo to tady být - pro těch pár slintajících teenagerů - jako PR článek? :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Martin911Turbo
8. 9. 2019 11:04
Re: Redaktoři se svezli autem, které si koupí jen cvok
Tak si představ, ž se najdou v čr takový blázni co si běžně koupín benzínový Jeep Grand Cherokee TrackHawk se 717 koni a v Brně je už celkem dobře potkávám
8. 9. 2019 11:06
Re: Redaktoři se svezli autem, které si koupí jen cvok
Potkal jsem červený s RZ CAT 707HP a slušně jsem se ho zeptal, jestli to je jenom nálepka nebo to má i motor a teda jako jede to a ten zvuk...
Avatar - Ada je zase tady
8. 9. 2019 12:46
Re: Redaktoři se svezli autem, které si koupí jen cvok
Brno je dotací ráj :no:
8. 9. 2019 10:49
2,9 vs 4,0
2,9 je famozní motor obecně nejdoporučovanější volba lidmi, co Cayennem jezdí. Úctu zaslouží hmotnost V6 verzí, která se podívá na 2t (stejně jako Q7 nebo Touareg). S ohledem na podstatně menší a slabší Jaguar Epace s R4 benzínem (1970kg) nebo Kodiaqem RS (1920kg) je tohle vážně dobrý výkon. Tahle platforma je aktuálně asi na špici spolu s aktuální X5. GLE je opět těžkej krám.
A teda nedá mi to, ale když jsem tu psal, že je SQ7 těžká na čumák (stejně jako Touareg V8 - ten mimochodem nemá elektrickej kompresor), tak se tu všichni tvářili jako že je to kravina a těd to tu je plyne i s V8 benzínem.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - white label
8. 9. 2019 19:12
Re: 2,9 vs 4,0
S tím srovnáním 2.9 vs 4,0 souhlas.
Těšil jsem se na novou Panameru GTS s mírně přifouklou V6 2,9 z eSka, jenže oni tam nakonec dali výrazněji podladěnou těžší V8 4,0 z Turba...
Vykašlal bych se na předražený Cayenne Coupé a šel raději do Macanu Turbo (také s V6 2.9), je lehčí, nižší, agilnější a lépe vypadá.
9. 9. 2019 09:26
Re: 2,9 vs 4,0
Otázkou zůstává, jaký je vážně mezi těma motorama hmotnostní rozdíl. Byly ATMO V8, který se podívaly pod 200kg (63AMG a mimochodem třeba stařičká 4,2 V8 AUDI). Dneska se ale motory váží převážně kompletně nenastrojené a reálnou hmotnost agregátu se z toho nedozvíš.
Cayenne je oproti Macanu narvanej technologiema (natáčení kol, aktivní stabilizátory), který v Macanu nejsou. A nevím, jestli má Macan aktivní dif. Otázkou ale je, jestli to Macan potřebuje, protože je menší. Ale schopnosti podvozku na kterým Cayenne stojí jsou opravdu impozantní, cena teda taky. Jo a pak si nejsem jistý, jestli má Macan stejnej vzduchovej VÍCEKOMOROVEJ podvozek, jako Cayenne. Protože třeba teď už minulá A6 se na vzduchu chová úplně jinak, než ten Touareg a je to daný tím, že umí měnit krom tlaku výšky i progresivitu právě využitím více komor na každém kole.
Avatar - white label
9. 9. 2019 23:57
Re: 2,9 vs 4,0
Samotné motory jsem nevážil, ale Panamera GTS s V8 4,0 je o 105 kg těžší, než o 20 PS slabší eSko s V6 2,9.
Aktivní diff právě Macan (za příplatek) má (měl ho už i předfaceliftem) a pokud chceš Macana jako relativně řidičsky atraktivní "crossover-hh", pak je ideální konfigurací adaptivní podvozek (PASM), ale bez vzduchu! (GTS a Turbo ho má v základu), aktivní diff na zadní nápravě (PTV plus), sport chrono paket a sport. výfuk (GTS a Turbo opět už v základu). V této konfiguraci Macan "berličky" typu natáčení kol a akt. stab. nepotřebuje, protože je podstatně nižší, lehčí a celkově menší.
Schopnosti podvozku nového Cayenneu jsou (vzhledem k jeho velikosti, výšce a hmotnosti) opravdu impozantní, ovšem podobně jako cena za to, přesto i u Cayenneu zatáčí o poznání lépe eSko s V6, než Turbo s V8.
Ano i vzduchový podvozek se vyvíjí, přesto stále platí, že jeho preferencí je komfort, nikoli agilita ve smyslu "řidičského" podvozku. A stále má určitý problém s příčnými nerovnostmi, které dávají stejný ráz oběma kolům dané nápravy současně.
Nová RS6 má vzduch v základu, ale místo něj je možné zvolit sportovní podvozek s ocelovými pružinami a stavitelnými tlumiči, protože skutečně sport. (správně "ukecaný") podvozek se na vzduchu prakticky udělat nedá.
Avatar - fOE
9. 9. 2019 10:00
Re: 2,9 vs 4,0
Ad ta adorovana hmotnost. Chlacholit se E pacem, ktery je tezky protoze cena, je trosku odvadeni pozornosti. Lepsi je se podivat kdyz uz tak na F Pace, a ten ma pod 2t, konkretne 1995Kg s kompresorovou V8 o 5L objemu, s V6 je pak o dalsich 100kg niz. Je to pravda o osmnact cisel mensi auto, ale o kolik je mensi i skutecne se tu vedlo nekolik debat kde byl cayenne davan s F pacem podobnou uroven. Prijde mi to jako smysluplnejsi srovnani nez treba to s Kodiaqem. ;-)
9. 9. 2019 15:54
Re: 2,9 vs 4,0
Ok, tedy srovnatelné:
RRS SDV6: 2245Kg (EU)
Touareg V6 TDI: 2070kg (EU)
X5 30d: 2180kg (EU)
GLE 350g nemůžu najít specifikaci pro EU, USA verze se bez řidiče a suchá vejde pod 2200kg

Chtěl jsem tím říct, že podstatně větší SUV může vážit skoro stejně jako PŘEDRAŽENÝ E-Pace, který stojí 1,66 mil. Kč, což vedle 1,740 mil Kč za V6 Touarega není nijak zásadně rozdílná cena. Šlo mi pouze o hmotnost.
Avatar - mrha
8. 9. 2019 11:24
Latkové sadacky?!?!
Ten sport paket má pouze a jen středové segmenty sedaček z látky. Nejde nakonfigurovat ani Alcantara... Ten flanel vzor vypada hrozně. To samé předek auta se zapomněl někde v minulém tisíciletí a pohled zepředu je otřesný... Na druhou stranu chválím Porsche, že lze do auta konečně dát headsup displej
Rozbalit vlákno
0