Jimny je super to súhlasím, ale zas aby sme porovnávali neprovnatelné - jimny je o polovicu menší od Defendera 90 a jeho cena tiež nie je low cost - však 16-20 tisíc € za tak malé auto je dosť ale zas je to offroad a myslím si že spolahlivý a majiteľov si nájde možno aj viac ako nový defender ... no ak by som to aj porovna - stále vychádza cenovo priaznivejšie Jimny aj napriek jeho velkosti
čo povedať k cene ? za tu cenu mám Land Cruiser 150 a ten je porovnatelný jeho schopnosťami v teréne
alebo (a to tu ešte nikto nenapísal) - Land Cruiser 70,76,79 - toto je pravý offfroad ktorý síce nekúpite oficiálne u dílera Toyota ale u špecializovaných firiem nie je problém - cenovo vychádza tiež od 50 tisíc € hore ... ani MB Gčko nové pod 50 tisíc nekúpite
no Gčko, LC alebo Jimny zostali verný koreňom
... za posledné roky LC 70 nákúpil štát niekolko 10tok - pre hasičov zachránárov, pohraničnú stráž (dokonca aj vo verzii 6x6) - a paradox je, že nahradili spomínaný (starý) DEFENDER 90/110
myslím si, že teraz môžme len polemizovať ... až za pár rokov ked budu realne majitelov skusenosti s novým Defenderom bude na mieste skutočne porovnávať či defender je pravioplatný nástupca alebo nie :)
Re: Toho jsem se přesně bál. Už to není auto pro masy.
Pretoze ich ma kazdy puk a fesacik v brylkach ? Volvo ??
Cena od samozrejme nie je mala, ale ktora automobilka je dne lacna ? Hlavne pri ziadanej novinke ?
My jsme to ve škole nebrali.
Mas pravdu, tvůj humor je na me asi příliš intelektuální. Míchat ceny základní s nakonfigurovamymi a vydávat to za fakta... nad tím se jeden musi zamyslet:)
Re: Toho jsem se přesně bál. Už to není auto pro masy.
Ano, napsal jsem jinde v diskusi, ze hlavní důvod pro změnu ceny vidím v kompletní změně koncepce vozu. Nicméně pojmenovali to stejně a dali tomu téměř dvojnásobnou cenu. Nic moc marketingový tah.
Dal jsem si do google Lada Riva a pak Lada Granta. Úplně jiné auta. Lidový francouz a lidový francouz... to jsou mi panecku argumenty :-)
Re: Toho jsem se přesně bál. Už to není auto pro masy.
Ale najednou, a ja ze defender nahrazuje discovery.
Ale k veci, lada nahrazuje ladu (je jen odvadeni pozornosti kde je bouchana, zvlast kdyz tam byla bouchana po mnoho let i predtim) a lidoveho franocuze nahradil jiny lidovy francouz. Ze se 2CV posledni necele 2 (slovy dva) roky z 42 lete produkce bouchala v portugalsku misto francie me melo jako argument pobavit, nebo rovnou rozesmat? Zvlast kdyz se bavime o defendru (ne, ten starej v Nitre vazne z linky nesjizdel), kterej taky meni staci.
Kazdopadne zacinam chapat ze tahle debata nikam nepovede, tak toho asi necham. :)
Tak ani tohle není pravda, nová 110 stála u nás v r. 2015 1,5 mio, ojetiny se chovají standardně, pět let stará 110ka je do 30tis. Eur, na trhu je jich dost, to auto ve webpajově nábídce je nové.
Re: Toho jsem se přesně bál. Už to není auto pro masy.
Tohle je extremni priklad, tech aut co se dekady vyrabely nezmenene neni zas tolik (brouk, 2CV, Riva a par dalsich). Ale ano, kdyz uz jsou tak je to klidne dopadne takhle.
Lada Riva se v egypte prodavala v roce 2013 za v prepocte 5500USD. Kdyz se po tech nekolika dekadach rozhodli v roce 2016 zacit rubat a prodavat nastupce, Lada Granta sedan, tak ta dnes zacina na 9700USD.
Kdyz koncila 2CV v Portugalsku, tak posledni kusy se prodavaly v prepocte za cca 26000FF. Kdyz pak o 2 roky pozdeji prisel renault s puvodnim twingem, ktere ja osobne povazuju za tak trochu ideoveho nastupce kachny, tak to zacinalo na 55000FF.
Jimny je sice asi šikovné auto, ale srovnávat ho s Defíkem...asi jako ASX s 1,6 s RRS ;-)
Malý Defík ještě nemá ceny a velký , kterému do kufru zaparkuješ i Jimnyho stojí od 1,5. Pro podnikatelskou většinu pak ještě odpočet DPH a jsi na 1,25.
jak vizazou ( uz som o tom pisal ) ... tak teraz aj cenou... komu treba 300 alebo 400 konovy defik v reale ... ved ten doterajsi defender bol hadam aj pod milion .. to je neskutocny cenovy skok toto ...
keby spravili 5 dverak z jimnyho tak to by bol realistickeji defender ako tento predrazeny defender s logom land roveru .. akyto paradox ked nakoniec zistime ze ten najskutocnejsi defik vyraba dnes uz japonska konkurencia a to za par babiek..... :-(... skoda ze jimny tuto sancu akosi nechava plavat ( chybajuci 5 dverak ) ... malo by zarobene.. a nielen to ... ale nadej zomiera posledna
Re: Toho jsem se přesně bál. Už to není auto pro masy.
Tak to uz byva, ze produkt v posledni fazy produkcniho cyklu je levnejsi, neb jsou vyvojove naklady davno zaplacene, linka zabehla atd. A taky je bezne, ze naprosta novinka je cenove nadsazena proti tomu kam padne pozdeji, neb si to muze ze zacatku dovolit pri polovani na 'early adopters'.
Co je kolektivita?
Jinak v tomto souhlas, cena základu 1,5 je mimo, cenotvorba je bohužel bolest celého JLR. Pokud něco může bránit prodejům defenderu, nebude to, jak vypadá, nebo co svede v terénu, ale cena. ;-)
Zvenku je auto velmi pěkné, ale irituje mě ta orientace na pozéry. Displeje, kamery, zábavní systémy, adaptivní odpružení, rozpoznávání značek, průhledy skrz kapotu. Cena je příliš vysoká. Za mě v této kategorii nový Wrangler V6.
Jinak samozřejmě nové Jimny ;-)