Nejvýkonnější dvoulitrový čtyřválec, kterým je pohonná jednotka Mercedes-AMG M139, zřejmě brzy zamíří pod kapoty většího spektra modelů. A u některých by mohl nahradit i šestiválce.
Tak som si len narýchlo vygúglil priemernú spotrebu A45 AMG a porovnal to s C triedou so šesťvalcami (C400 a C43AMG). A výsledok? Dvojliter R4 v kompakte priemer 10,68 l na sto, šesťvalec v strednej triede 10,69 l. A to se vyplatí. :-[] ;-\
Myslel bych, že to menší procento zákazníků, co kupují v prémii šestiválce, vědí dobře, proč to dělají. Nepřijde mi to /náhrada čtyřválcem/ jako dobrý nápad.
tady snad nejde jen o výkone, ne. Navíc tu neřeší dvanáctiválce, ale šestiválce a popravdě, jestli už kupovat tak drahé auto, tak už radši ten dvanáctiválec, než dvoulitrový čtyřválec. A náklady mezi tímto dvouitrem a R6 moc rozdílné nebudou.
I tohle je blbost = Vaculík o R3 1.5 Ecoboost: "Dynamikou, odezvou a překvapivě ani hlučností tříválec nezaostává za čtyřválcem 1.5 TSI" zdroj TECHNIKA Speciál 1/2019
Je to JEN o povedenym vs nepovedenym motoru = eště jednou Vaculík o R4 1.5 TSI = odpověď na dotaz CUKÁNÍ motoru 1.5 TSI jsem nešťastným majitelem čtvrt roku starého VW Touran 1.5 TSI DSG Highline na který jsme museli rok čekat. Motor cuká a škube během zahřívání asi prvních 5 km. I po přehrání SW u dealera je to stále stejné
Odpověď: "Je je dán zahříváním katalyzátoru kdy řídící jednotka nastaví předstih do záporných hodnot = motor pálí a v průběhu expanzivvního zdvihu. Fyzikální logika je jasná = pozdní zážeh = menší točivý moment. Situace momentálně NEMÁ řešení = u starší verze DADA výrobce má softwarové řešení, pro novější DACA a DACB zatím ne" aneb s 3válcem celkem v pohodě s 4válcem cukáto :-!
Možná místo šestiválce dostanu čtyřválec, ale jako revanš bude mít displej před řidičem metr devadesát. Pro někoho dobrý, já si holt prostě mercedes nechám ujít.