Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejvýkonnější čtyřválec z dílny Mercedes-AMG možná časem nahradí i šestiválce

Diskuze (15)

Nejvýkonnější dvoulitrový čtyřválec, kterým je pohonná jednotka Mercedes-AMG M139, zřejmě brzy zamíří pod kapoty většího spektra modelů. A u některých by mohl nahradit i šestiválce.

V automobilovém průmyslu je běžným trendem, že se nové technologie postupem času objevují i v nižších a levnějších modelech. Dvoulitrový přeplňovaný motor Mercedes-AMG M139, který se pyšní výkonem až 421 koní, však nejspíš čeká opačná cesta. Během pár let by se totiž mohl objevit v ještě větších, výkonnějších a samozřejmě i dražších modelech ze stále AMG.

V rozhovoru pro web Paultan.org to během frankfurtského autosalonu IAA prozradil Tobias Moers, samotný šéf celého AMG. Podle jeho slov by se mohl nový motor objevit u podstatně větší palety modelů, než je AMG A45 & CLA 45. A nemuselo by se jednat jen o modely s pohonem předních kol.

„Důvodem (proč má motor tolik výkonu) jsou naše plány na další využití motoru, který nemusí být nutně umístěn příčně.“ Z toho lze soudit, že do budoucna se můžeme dočkat modelů AMG s motorem M139, který bude pohánět zadní kola.

Představitelé Mercedesu a AMG se však nikdy netajili svou vizí, podle které je budoucností značky elektrifikace. Dá se proto očekávat, že bychom se do budoucna mohli dočkat i hybridních / plug-in hybridních sportovních modelů, kde bude motorizace M139 doplněna ještě elektromotorem.

V takovém případě by tato kombinace mohla nahradit dokonce i šestiválcové motory v modelech 43 a 53. Moers navíc v minulosti naznačil, že budoucí modely 63 by stále měly mít výkon okolo 600 koní. A to dokonce i v kombinaci s hybridními systémy.

Zdá se tedy, že schopnost značky vydolovat z malého motoru tak obrovský výkon ji otevřela další možnosti na cestě k výkonným a současně relativně hospodárným hybridním pohonným jednotkám. Zatím se však bavíme hlavně ve spekulacích a nezbývá nám než čekat, čím se AMG v dalších měsících a letech pochlubí.

Diskuze (15)

Doporučujeme

23. 9. 2019 20:07
Re: Úspora
Možná místo šestiválce dostanu čtyřválec, ale jako revanš bude mít displej před řidičem metr devadesát. Pro někoho dobrý, já si holt prostě mercedes nechám ujít.
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2019 18:04
Re: Úspora
No zrovna ty pradedo VELKOU část evoluce motorů = určitě pamatuješ nebo? :-!
Avatar - pradeda777
23. 9. 2019 17:34
Re: Úspora
Přesně. Cost saving rules......... :yes:
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2019 16:25
Re: Úspora
I tohle je blbost = Vaculík o R3 1.5 Ecoboost: "Dynamikou, odezvou a překvapivě ani hlučností tříválec nezaostává za čtyřválcem 1.5 TSI" zdroj TECHNIKA Speciál 1/2019

Je to JEN o povedenym vs nepovedenym motoru = eště jednou Vaculík o R4 1.5 TSI = odpověď na dotaz CUKÁNÍ motoru 1.5 TSI jsem nešťastným majitelem čtvrt roku starého VW Touran 1.5 TSI DSG Highline na který jsme museli rok čekat. Motor cuká a škube během zahřívání asi prvních 5 km. I po přehrání SW u dealera je to stále stejné
Odpověď: "Je je dán zahříváním katalyzátoru kdy řídící jednotka nastaví předstih do záporných hodnot = motor pálí a v průběhu expanzivvního zdvihu. Fyzikální logika je jasná = pozdní zážeh = menší točivý moment. Situace momentálně NEMÁ řešení = u starší verze DADA výrobce má softwarové řešení, pro novější DACA a DACB zatím ne" aneb s 3válcem celkem v pohodě s 4válcem cukáto :-!

Neni to o počtu válců = třeba R3 1.2 PureTECH https://www.auto.cz/…valec-zlo-123376 no a některý R4 zase přesnej opak

Nejnovějš se už víc recenzí shodlo že R4 2.0TDI evo je LEPŠÍ než poWLTP verze V6 3.0TDI

Místní odpor k citacím a faktům často i jen naměřenejm číslum vyjádřenej :no: je sranda = tim se ty hodnoty a fakta atd. URČITĚ nezměněj ;-)
23. 9. 2019 15:59
Re: Úspora
Ale má to alespoň ty 4 válce ! To je dost hrozná věta - nemyslel jsem, že někdy něco takového napíšu.