Bezpečnost
beibej
2
vno! Zpočátku jako by to bylo deaktivováno. A při pomalé jízdě to lze uhlídat i bez asistentů. :no:
Přejít do diskuze
těmto systémům rezervovaný, a až na hlídání pruhu na dálnici vesměs všechy vypínám, jo ještě aktivní tempommat a pojezdy v kolonách jsou ok. Pokud člověk jdede trochu svižněji, jen obtěžují a někdy dělají paniku. Viz. test, nejsou schopné fungovat ani ve 40ti km/hod., kdy je člověk nepotřebuje. V 90ti, nebo ve 120ti si o těhto systémech nedělám iluze. Hlavně že jsou to dnes prodejní taháky, když ti v showroomu borec půl hodiny vykládá co to všechno umí.
jsem jel myslím Opelem a najednou začal brzdit, protože na billboardu vedle silnice děcko drželo značku STOP a auto si myslelo, že je tam stopka... Ještě horší je ale systém který má zmírnit náraz zezadu - ten dokáže solidně a naprosto zbytečně vylekat přitažením pásů tak silně, že se ani nedá dýchat. Stačí zastavit pod kopcem na křižovatce když se zezadu přibližuje náklaďák.
Na klokny jsou systémy krátký, to jsou pěkný ***, tady je důkez😒a href="https😐/www.youtube.com/watch?v=FIRT7lf8byw" title="https😐/www.youtube.com/watch?v=FIRT7lf8byw" rel="nofollow" target="_blank">https😐/www.youtube.com/watch?…
Systémy fungují, ale jen za přesně definovaných podmínek. Jakmile je něco jiného, dokáže to senzory překvapit. Nejde jim otáčení v hluboké trávě nebo příjezd ke zdi, před kterou je stojan na kola z tenkých trubek, čáry pod sněhem či cesty bez krajnice kdy zaprášený asfalt postupně homogenně přechází ve štěrkopás. V západní evropě to čtě ale značky dobře, stejně jako sám zpomalí, protože z mapových podkladů ví, že bude zatáčka. Při vyjíždění z parkovacího místa se už ani nedívám a spolehám na varování před blížícím se vozidlem a zatím funguje výborně. Chce si to ošahat a vědět co od konkrétního auta očekávat. Nevíte někdo, zda už se vyřešili klokani? Jakmile klokan skáče na cestě, stystém to mate a jako osobu/zvíře na cestě to nevyhodnotí.
Podobný test robí aj EuroNCAP a výsledky sú oveľa lepšie. Tak bude rozdiel v testovacej metodike, alebo systémoch u nás a za morom.
Ono to zabrzdí dosť aj z väčšej rýchlosti. Problém asi budú malé deti a malé zvieratá. A neštandardné správanie (keď v 160 obieham ešte posledné auto v kolóne a už ani ja nie som si istý, či stihnem, auto nátlakuje aj posilňovač bŕzd)