Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Američané prověřili systémy zabraňující střetu s chodcem, výsledky jsou tristní

Ondřej Mára Ondřej Mára 4. 10. 2019
11
8
Zobrazit náhledy (11)
Američané prověřili systémy zabraňující střetu s chodcem, výsledky jsou tristní Američané prověřili systémy zabraňující střetu s chodcem, výsledky jsou tristní Američané prověřili systémy zabraňující střetu s chodcem, výsledky jsou tristní Američané prověřili systémy zabraňující střetu s chodcem, výsledky jsou tristní Američané prověřili systémy zabraňující střetu s chodcem, výsledky jsou tristní Američané prověřili systémy zabraňující střetu s chodcem, výsledky jsou tristní

Americká automobilová asociace, známá pod zkratkou AAA, nedávno vyzkoušela čtyři vozy vybavené systémem automatického brzdění, který by měl řidiči pomoci předejít srážce s chodcem. Výsledky testů však ukazují, že k dokonalosti mají tyto systémy ještě daleko.

K testům systémů automatického brzdění a jejich schopnosti předejít srážce s chodcem si odborníci z AAA vybrali čtyři středně velké sedany: Chevrolet Malibu, Hondu Accord, Teslu Model 3 a Toyotu Camry. A i když se jedná o vozy populární především v USA, na českém trhu seženete jak Toyotu Camry, tak nově (oficiálně) i Teslu Model 3.

Každý vůz pak odborníci podrobili sérii testů, během kterých simulovali chůzi člověka před vozem, vběhnutí dítěte před auto zpoza dvou zaparkovaných automobilů, odbočení vozu na silnici s přecházejícím chodcem nebo průjezd automobilu kolem dvojice osob stojících u krajnice. V podstatně se tak jednalo o nejběžnější situace, kdy by měl systém pomoci zachraňovat životy.

Jak se ale záhy ukázalo, systémy mají k dokonalosti ještě daleko. Nejlepší výsledky, kdy systém automatického nouzového brzdění dokázal zabránit srážce v 40 % případů, byly zaznamenány u testu s chodcem kráčejícím před automobilem jedoucím rychlostí do 32 km/h. Jakmile se ale rychlost vozu zvýšila na cca 48 km/h, většina systémů už nedokázala srážce s postavou zabránit.

360p720p

Možná nejděsivější výsledky však přinesla simulace vběhnutí dítěte pod auto, což je noční můra většiny řidičů. Během tohoto scénáře totiž došlo ke srážce v 89 % případů. Většina systémů se také ukázala být neefektivní krátce po odbočení vozu. Během nočních pokusů se pak systémy měly ukázat jako zcela neefektivní, což je ale podle AAA alarmující. Až 75 % smrtelných střetů auta s chodcem se totiž podle AAA odehraje právě po setmění.

Navzdory nepříliš uspokojivým výsledkům však organizace AAA stále podporuje masovější zavádění automatických asistenčních systémů do nových automobilů a hlavně zvýšení jejich funkčnosti. Tento test však v praxi ukazuje, proč by se na ně řidiči neměli příliš spoléhat.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - J@W
Re: Kde není vůle systém nepomůže
| 5. 10. 2019
Na klokny jsou systémy krátký, to jsou pěkný ***, tady je důkez:https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - cascadia2
Kde není vůle systém nepomůže
| 5. 10. 2019
Systémy fungují, ale jen za přesně definovaných podmínek. Jakmile je něco jiného, dokáže to senzory překvapit. Nejde jim otáčení v hluboké trávě nebo příjezd ke zdi, před kterou je stojan na kola z tenkých trubek, čáry pod sněhem či cesty bez krajnice kdy zaprášený asfalt postupně homogenně přechází ve štěrkopás. V západní evropě to čtě ale značky dobře, stejně jako sám zpomalí, protože z mapových podkladů ví, že bude zatáčka. Při vyjíždění z parkovacího místa se už ani nedívám a spolehám na varování před blížícím se vozidlem a zatím funguje výborně. Chce si to ošahat a vědět co od konkrétního auta očekávat. Nevíte někdo, zda už se vyřešili klokani? Jakmile klokan skáče na cestě, stystém to mate a jako osobu/zvíře na cestě to nevyhodnotí.
Mňa by zaujjémalo prečo zlihali
| 5. 10. 2019
Podobný test robí aj EuroNCAP a výsledky sú oveľa lepšie. Tak bude rozdiel v testovacej metodike, alebo systémoch u nás a za morom.
Avatar - xxc
Re: Vždycky jsem byl k
| 5. 10. 2019
Ono to zabrzdí dosť aj z väčšej rýchlosti. Problém asi budú malé deti a malé zvieratá. A neštandardné správanie (keď v 160 obieham ešte posledné auto v kolóne a už ani ja nie som si istý, či stihnem, auto nátlakuje aj posilňovač bŕzd)
Avatar - J@W
Vždycky jsem byl k
| 5. 10. 2019
těmto systémům rezervovaný, a až na hlídání pruhu na dálnici vesměs všechy vypínám, jo ještě aktivní tempommat a pojezdy v kolonách jsou ok. Pokud člověk jdede trochu svižněji, jen obtěžují a někdy dělají paniku. Viz. test, nejsou schopné fungovat ani ve 40ti km/hod., kdy je člověk nepotřebuje. V 90ti, nebo ve 120ti si o těhto systémech nedělám iluze. Hlavně že jsou to dnes prodejní taháky, když ti v showroomu borec půl hodiny vykládá co to všechno umí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku