Italsko-americký koncern FCA jedná s francouzskou Skupinou PSA o fúzi. Podívali jsme se na důvody, proč by taková spolupráce byla pro obě strany výhodná.
hlavně diesly umí PSA skvělě, zejména ty 2,7 a3,0 V6. Ty stovky zadřených aut a tisíce s vadným dpf v jaguarech a landroverech sou asi náhoda že :-):-):-):-)
ten jim bude platný, stejně jako v USA/CAN nikdo nekupuje Fiat a Alfu, tak nikdo nebude kupovat Peugeot Citroen.....sou naivní představy. Velké auta nemaj a peníze do Dodge a Chrysleru asi nalejou těžko
V dubnu bude v Turecku predstavene hybridni Tipo.
A mohlo by to byt zajimave: snad 1.3 ctyrvalec bez turba, neprimy vstrik, za to vysoka a rizena komprese... + elektromotor.
Ano ano psal jsem roman melo tam byt “nebo” T jet papa vice jak multiair. A ten vykon .. videl jsem par aut na brzde u fistu byl kolikrat vetsi nez deklarovany. Jeho motory jsou dost tvarne. A taky proto ze spoustu lidi zajima castka za pojistku.Pracoval jsem pro skodu ford citroen fiat a pres rok pro peugeot. Taky z toho spojeni nemam velkou radost. Uz jsou dlouho propojeni v dodavkach. Peugeot dodavky maji napr unkonekt s Fiatu.
Vsichni ostatni se shoduji na tom, ze to je oficialni.
Ze sidlo nove firmy je v Holandsku = v dosavadnim sidle FCA. A predsedou predstavenstva nove vznikle spolecnosti je dosavadni sef FCA.
Dosavadni sef PSA je pak CEO nove spolecnosti.
Asi ta platforma nie je az taka dobra, ked zacali rokovat o zluceni. Inak ked sa Giulia dobre nepredava, predavala by sa lepsie ako Peugeot 608? Pochybujem. Zato nove Tonale, ako prekapotovana 3008ka sa predavat bude.
Poměr cena výkon je nejlepší Fiat 500x víceprvek vzadu motor 1,4T 140koní multiair 4 válec jede božsky. Papá cca ,ale o 0,3až5 víc než konkurence. Není náchylná ke karbonóvání. Z naft velmi dobrá 1,6 Multijet. za studena trošku hlučná po zahřátí o ní nevíte.
Kdo chce nižší spotřebu než koncern v podstatě už nikdo nenabízí jenom Fiat 500L Muzete oficialne vypnout start stop naporad nemate nesmyslne ventilky za 1000kc mate stale 4valce. 1,3 Multijet nafta 70kw brát , ale tu nejsilnější variantu. Ne 55 ani 66/. Má méně součástek ve vstřikovačí lehce pozměněnou olejovou vanu atd. spotřeba se dá udržet i 4litry běžná je 4,5.
U gulie pokud se s ní svezete je to v podstatě jedno protože až vystoupíte hned složíte zálohu. Mám k ní taky pár výtek , ale to bych spočítal na prstech jedné ruky např uchycení víka motoru a podobné drobnosti. Momentálně pracuji pro Ford , ale pracoval jsem shodou okolností o pro PSA tam rozhodně nebrat benzin 1,6THP. Vačka od nafty 1,6 HDI je dutá palce nejsou kované ale lisované apod.Brát do nájezdu 250000. Od PSA 3val puretech berte jenom ty co maji oznaceni svet. Ostatni karbonizace lecba pouze benzin 98. Otevrte viko nadrze tam je to napsane. Podvozky PSA vseobecne mic nevydrzi.
grande punto jedno z najlepších áut na trhu, majitel AAA auto to hovoril v TV, že ich majú málo v predaji, lebo ľudia sa ich nechcú zbavovať
jednoduché krásne spoľahlivé autá
málo kazivé, lebo sú relatívne jednoduché a dlho na trhu
s alfou s tebou presne súhlasím,
začiatok bol správny, giulia + SUV, ale už dávno malo prísť manšie SUV, nová gulieta, nové Mito možno s novým názvom
ako chcú mať predaje, ked neponukajú modely,
mozno aj gulia mala maž kombi/možno/
meserati nie je skomírajúca, pred pár rokmi mala pätinové predaje, len teraz kvôli emisiam v číne/hlavne/ jej klesli predaje, takže má nevyužité výrobné kapacity, preto je v strate,
ale maserati dlhodobo vysoko zisková perla
Osobní zkušenost? Nebo pouze opět plky. V rodině nebo osobním vlastnictví punto 188,grande punto,stilo, 500L, giulietta, bravo 198. O žádné bídné kvalitě nevím.
Taky jsem si říkal proč Argo nepoevropštili a nešoupli ho do Evropy. Celkem se mi líbí a myslí že by se chytnulo. Dále jsem zvědavý co vymyslí s Alfou. Nalili do ní strašný prachy a výsledek se pořád nedostavil. Chybí to správné portfolio (hlavně nová Giulietta a malé SUV) prostě objemové modely, žádné edice a hlavně reklama. Byla by jí škoda ale začínám mít pocit kdyby místo ní investovali do Lancie, tak by se jim to mohlo podařit. Dále je tu skomírající Maserati. Značka která akutně potřebuje nové Gran turismo. Žádné facelifty Quatroportte a Ghibli ale rovnou nové gerace. Jediné Levante mi přijde ok ale jeho facelift tu už měl být maximálně letos a né až příští rok.
zaujímavé možnosti
len absolútne nechápem Fiat, v Južnej Amerike predáva pokračovateľa Grande Punta a v Európe toto už hotové auto neponúka
hned by mal o 200.000 ks väčšie predaje
nerozumiem tomu
vyjde, tak pro Fiat to bude bomba. Najednou budou mít moderní platformu pro nové Punto, které může mít 3 druhy pohonu. Dále může na EMP2 platformě postavit nové Tipo. Myslím si že u Fiatu teď bude rušno až si vše sedne. Dále jsem zvědavý, jestli PSA použije dvoulitrové benzíňáky z Giulie třeba do 508 při faceliftu, najednou má Peugeot k dispozici platofrmu se čtyřkolkou. Trochu mi přijde že FCA má po prémiové stránce co do techniky Alfa/Maserati víc co nabídnout, ale je jasné že tu jde o konvenční auta tipu 308/208, Tipo/Punto. Hezká představa je, že i DS bude moci stavět na Giorgiu a konečně bude moci dostát slibu prémiové automobilky.