Motorky
Stanislav Kozderka
6
Škoda jen, že tohle dokázali v Indii a tady to chcíplo. Tak alespoň že ta značka žije dál!
Přejít do diskuze
Primárně je dělaná na indický trh, jezdí tam pomaleji hustý provoz, horší silnice, takže tam jim to stačí 😃
Vrátit Jawu rodině po Františku Janečkovi,ŠKODU vrátit rodině po Emilu Škodovi,MIKOV vrátit rodině
po Juliu Pilzovi a tak by se dalo pokračovat do nekonečna.
po Juliu Pilzovi a tak by se dalo pokračovat do nekonečna.
vyzera velmi dobre... keby mala tak aspon 650 cc, ale trebars bude pohon vydareny, na 179kg by mohlo stacit...
Tak za 180k to bude Týnecká sebevražda ,Suzu SV650 ABS 175k,Honda CB300R 125k,CMX500 REBEL 160k je pravda že Royal Enfield classic se u nás prodává za 160k ale to je pullitr
125-130 jinak to bude stejně popularní jako ten jeji číňan 350ohc za 100k
125-130 jinak to bude stejně popularní jako ten jeji číňan 350ohc za 100k
Já jsem opravdu zapomněl reagovat, máš pravdu,v roce 1946 bylo v Československu registrováno tisíce firem různého zaměření,nejde o logo, značku,jde o vybavení firem,pozemky,nemovitosti ale i o to aby zde vznikl konečně úřad nabuseny genealogy,právníky a došlo k napravení zločinů komunismu.
Nemáš pravdu,byl to čistý vývoj od počátku.Uctu a dík firmě Wanderer složil Janeček přidáním Wa do svého loga a firemní značky,stejnou uctu měl i k firmě Villiers od níž koupil další licenci na výrobu motorů,na modelu Jawa Villiers velmi vydělal,jeho další motocykly byli jeho vlastní konstrukce.
Když potkal Karel z Habsburku Klause v evropským parlamentu, zařval na něj ,,Takhle se blahobyt nedělá,ty blbče!!! Klausovi spadla čelist a odpověděl to svoje skodobyle ,,Dzzzzzzzz,,Ty si pusť novou českou hymnu,hummus od Krucipusk,jestli tenhle indickej paskvil někde uvidím,zkopnu ho ze stojanu.
Ano koupil, ale nebyl to nikdy od základu vlastní vývoj.
V restitucích se všechny fabriky vracely, když nebylo komu nebo to po vrácení potomci a přibuzní ihned prodali, to je druhá věc.
Jawa má výhodu že Gerle vlastní Jihostroj Velešín, to je pro Jawu dost velká výhoda a podpora.
V restitucích se všechny fabriky vracely, když nebylo komu nebo to po vrácení potomci a přibuzní ihned prodali, to je druhá věc.
Jawa má výhodu že Gerle vlastní Jihostroj Velešín, to je pro Jawu dost velká výhoda a podpora.
Janeček si licenci od Wanderera koupil za své vlastní prachy.Docela podstatný rozdíl od pozdějších výrobců.
Hlavně že Jawa byla ryzí originál, JAneček WAnderer, takže licenční Wanderery.
Je to jako bys Zalozil firmu NOAU, NOvákAUdi a začal bouchat přelepený audiny 😄 😄
Je to jako bys Zalozil firmu NOAU, NOvákAUdi a začal bouchat přelepený audiny 😄 😄
Kdo prodal Jawu komunistům do číny?
Mahindra sou Indové, máš v tom chaos a Týnecká Jawa Moto funguje dál
Mahindra sou Indové, máš v tom chaos a Týnecká Jawa Moto funguje dál
Nejen že bude novej litr, ona bude i ta Indická Jawa. 2021 na českém trhu v ofiko nabídce naší Jawy s EU homologací.....dočkáš se...
Indy není co učit s výrobou motocyklů mají dlouholeté zkušenosti.Pouzivat logo ukradené komunisty,to si můžeš koupit kradeninu a dát na ni falešnou spzku,vyjde to nastejno.O tom je příběh Janečkovy Jawy.
Indy není co učit s výrobou motocyklů mají dlouholeté zkušenosti.Pouzivat logo ukradené komunisty,to si můžeš koupit kradeninu a dát na ni falešnou spzku,vyjde to nastejno.O tom je příběh Janečkovy Jawy.
nejde o vykon ako skor o krutiak dole, pruznost, kludny beh dolu a taky ten nizko otackovy spirit.... tociva mala kubatura sa hodi menej, no tych 330cc nie je tak malo...
To by asi moc nešlo, Mahindra jiný motor zatím nemá, nota bene v tomhle jawáckém retro vzhledu. Navíc by pak zase nestačil podvozek a všechno ostatní. Pravda, možná by se jízdními vlastnostmi (nebo spíš nevlastnostmi) přiblížili legendární Jawě 500 OHC a bylo by to retro se vším všudy.
Fakt je, že na dnešní poměry nejsou parametry nic moc, ale na pěkné svezení to stačí.
Druhá věc je, že Mahindra má velké problémy i s kapacitou výrobky "kejvačky", takže tady to bude určitě obdobné. K nám se možná motorky dostanou za nějaký ten rok, a to ještě nejspíše za cenu nebezpečně blízkou zavedené konkurenci (nebo Royal Enfieldu 650).
Fakt je, že na dnešní poměry nejsou parametry nic moc, ale na pěkné svezení to stačí.
Druhá věc je, že Mahindra má velké problémy i s kapacitou výrobky "kejvačky", takže tady to bude určitě obdobné. K nám se možná motorky dostanou za nějaký ten rok, a to ještě nejspíše za cenu nebezpečně blízkou zavedené konkurenci (nebo Royal Enfieldu 650).
Český firmy prodávají draho,to je obecně známá věc, platí zaměstnancům málo,to je taky obecně známá věc,ti co mají firmy venku platí Turkům a Němcům i pětkrát víc,na Čechy z vysoka serou.Motorku raději od Japonce,nebo amika než nějaký hokuspokus.
Žiďackej Týnec to hodlá prodávat prý kolem 180k, což trošku nechápu když Yamaha mt 07 se prodává kolem 160k 😃
Já bych ji nekoupil už z principu, přes to , že je moc pěkná.Zelezo z Indie by nevadilo,ale rodinná značka Jawa,ta byla ukradená jak komunisty tak převlečenými komunisty a ke všemu ještě prodána komunistům do Číny.Jak jsem již řekl, vrátit značku rodinným potomkům Janečka a koupím si všechny typy Jawicek.
Ta motorka samozřejmě vypadá pěkně, ale to co píšete v následujících větách je naprostá pravda!!
Z té jejich novinky je ohledně péraka pouze podobná nádrž. Vše ostatní je pouze to co je v současnosti moderní. Nemohu pochopit jak na to přišli !!!Pokud by to bylo opravdu jak vypadal skutečný pérák tak bych jim pogratuloval. Vím, že by to byla nostalgie pro mnohé z nás co jsme to zažily
tady jde o to že převzatý tvar a podoba je perfektní a i po 70 letech se s tím dá dělat díra do světa tak jako s prasátkem .skútr ČZ 501-5
Motorka vypadá pěkně . Sám jsem jezdil na 250tce a 350tce . Klasika . Výfuky rybina . Jezdilo se s ní skvěle . Akorát si myslím , že naše česká Jawa by se měla chytit za nos a konečně vyrobit motocykl , který by reprezentoval českou Jawu a ne Indickou . Indická motorka je pro jejich potřeby dobrá , ale u nás by měla jít trochu jinam . A hlavně za přijatelnou cenu . Ne jako třeba kolo značky Favorit za 150 000 kč .
65000 +clo+dph vychází na nějakých 80-85tis ,doprava +eu atest +servis zazemí ,realně by těch 120-130 tis mohlo být
To byl můj první motocykl po tátovi (rv 194😄, na kterém jsem se učil jezdit (řp 1967). Jenom na předních vidlicích neměl ty tlumiče z obrázku, které byly typické až pro kývačky, tu jsem měl také, ale pryžové vlnkové kryty pružin. I sedadla vypadala trochu jinak, nemluvím o motoru (2-takt 250). Ale i tak moc rád vzpomínám na tu dobu, tehdy se dalo na silnicích pohybovat relativně bezpečně a pokud nebyl sám řidič totální ma.or, od ostatních účastníků provozu mu až tolik rizik nehrozilo
Je to pěkné.Jen mám takové tušení, že všechno pokazí nenažraní dealeři, prodejci a překupníci.Někde jsem četl, že má cenu kolem 100tisíc.Takže počítám, že až si nenažraní dealeři a prodejci přičtou marži, že se cena vyhoupne na 270tisíc a tím to všechno zkazí.