Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jawa Pérák se vrací jako stylový a temný bobber

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (36)

Jawa se díky koncernu Mahindra Group dočkala moderní reinkarnace jednoho ze svých nejslavnějších motocyklů. Novinka oživuje slavný Pérák.

Motocykly Jawa 250 typ 11 a 350 typ 18, dodnes známé pod jménem Pérák, představují v historii značky Jawa jeden z nejzásadnějších milníků a zároveň jedny z jejích nejpopulárnějších modelů. Dvoutaktní vzduchem chlazené jednoválce a dvouválce z druhé poloviny čtyřicátých let a počátku let padesátých posloužily za vzor pro zcela nový model, který jejich přezdívku přijal za své jméno.

Jawa Pérák byla poprvé odhalena jako prototyp již v polovině října roku 2018 spolu s modely 300 a Forty Two, za jejichž vznikem stojí indický koncern Mahindra Group, resp. jeho dceřiné společnosti Classic Legends a nyní se představuje ve své finální podobě, v níž zamíří na indický trh a snad i do Evropy.

Novinka z indické produkce se od modelu 300 a Forty Two liší na první pohled řešením svých zadních partií, jímž se snaží vzhledově přiblížit svému vzoru. Po technické stránce však sází na moderní konstrukci s odpružením zadního kola, ukrytým pod jednomístným sedlem.

Pohonnou jednotkou je zde kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec s rozvodem DOHC o objemu 334 kubických centimetrů, který disponuje nejvyšším výkonem 22,7 kW (30,4 k) a točivým momentem 31 N.m. Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky.

Video se připravuje ...

Kolébkový rám je zde dvojitý a podvozek pak spoléhá na již zmiňované moderní komponenty odpružení. Brzdový systém využívá vpředu kotouč o průměru 280 mm v kombinaci s plovoucím třmenem, zatímco vzadu je kotouč o průměru 240 s plovoucím třemenem. Standardem je zde ABS na obou kolech.

Jawa Pérák s rozvorem 1485 mm obouvá pneumatiky o rozměrech 100/90 R18 vpředu a 140/70 R17 vzadu. Motocykl s pohotovostní hmotností 179 kg má sedlo ve výšce 750 mm. Barevné provedení je prozatím jediné a to matně černé se zlatými linkami.

Společnost Classic Legends hodlá zahájit příjem objednávek na model Pérák v první den nového roku a zahájení dodávek motocyklů jejich majitelům plánuje na 2. dubna roku 2020. Cena této novinky pro indický trh vychází v přepočtu na zhruba 65.000 Kč a v případě jejího dovozu na evropský trh lze očekávat částku minimálně dvojnásobnou.  

Zdroj: Classic Legends, Jawa Motorcycles

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (36)

Doporučujeme

24. 11. 2019 12:17
Re: jawa
Tak za 180k to bude Týnecká sebevražda ,Suzu SV650 ABS 175k,Honda CB300R 125k,CMX500 REBEL 160k je pravda že Royal Enfield classic se u nás prodává za 160k ale to je pullitr
125-130 jinak to bude stejně popularní jako ten jeji číňan 350ohc za 100k
21. 11. 2019 22:34
Re: Pěkná!
Já jsem opravdu zapomněl reagovat, máš pravdu,v roce 1946 bylo v Československu registrováno tisíce firem různého zaměření,nejde o logo, značku,jde o vybavení firem,pozemky,nemovitosti ale i o to aby zde vznikl konečně úřad nabuseny genealogy,právníky a došlo k napravení zločinů komunismu.
20. 11. 2019 14:37
Re: Jawa
Nemáš pravdu,byl to čistý vývoj od počátku.Uctu a dík firmě Wanderer složil Janeček přidáním Wa do svého loga a firemní značky,stejnou uctu měl i k firmě Villiers od níž koupil další licenci na výrobu motorů,na modelu Jawa Villiers velmi vydělal,jeho další motocykly byli jeho vlastní konstrukce.
20. 11. 2019 13:47
Re: jawa
Když potkal Karel z Habsburku Klause v evropským parlamentu, zařval na něj ,,Takhle se blahobyt nedělá,ty blbče!!! Klausovi spadla čelist a odpověděl to svoje skodobyle ,,Dzzzzzzzz,,Ty si pusť novou českou hymnu,hummus od Krucipusk,jestli tenhle indickej paskvil někde uvidím,zkopnu ho ze stojanu.
Avatar - Barrichello
20. 11. 2019 13:46
Re: Jawa
Ano koupil, ale nebyl to nikdy od základu vlastní vývoj.

V restitucích se všechny fabriky vracely, když nebylo komu nebo to po vrácení potomci a přibuzní ihned prodali, to je druhá věc.

Jawa má výhodu že Gerle vlastní Jihostroj Velešín, to je pro Jawu dost velká výhoda a podpora.