Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jawa Pérák se vrací jako stylový a temný bobber

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 18. 11. 2019 • 01:54
11
36
Zobrazit náhledy (11)
Jawa Pérák Jawa Pérák Jawa Pérák Jawa Pérák Jawa Pérák Jawa Pérák

Jawa se díky koncernu Mahindra Group dočkala moderní reinkarnace jednoho ze svých nejslavnějších motocyklů. Novinka oživuje slavný Pérák.

Motocykly Jawa 250 typ 11 a 350 typ 18, dodnes známé pod jménem Pérák, představují v historii značky Jawa jeden z nejzásadnějších milníků a zároveň jedny z jejích nejpopulárnějších modelů. Dvoutaktní vzduchem chlazené jednoválce a dvouválce z druhé poloviny čtyřicátých let a počátku let padesátých posloužily za vzor pro zcela nový model, který jejich přezdívku přijal za své jméno.

Jawa Pérák byla poprvé odhalena jako prototyp již v polovině října roku 2018 spolu s modely 300 a Forty Two, za jejichž vznikem stojí indický koncern Mahindra Group, resp. jeho dceřiné společnosti Classic Legends a nyní se představuje ve své finální podobě, v níž zamíří na indický trh a snad i do Evropy.

Novinka z indické produkce se od modelu 300 a Forty Two liší na první pohled řešením svých zadních partií, jímž se snaží vzhledově přiblížit svému vzoru. Po technické stránce však sází na moderní konstrukci s odpružením zadního kola, ukrytým pod jednomístným sedlem.

Pohonnou jednotkou je zde kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec s rozvodem DOHC o objemu 334 kubických centimetrů, který disponuje nejvyšším výkonem 22,7 kW (30,4 k) a točivým momentem 31 N.m. Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky.

180p270p360p540p720p

Kolébkový rám je zde dvojitý a podvozek pak spoléhá na již zmiňované moderní komponenty odpružení. Brzdový systém využívá vpředu kotouč o průměru 280 mm v kombinaci s plovoucím třmenem, zatímco vzadu je kotouč o průměru 240 s plovoucím třemenem. Standardem je zde ABS na obou kolech.

Jawa Pérák s rozvorem 1485 mm obouvá pneumatiky o rozměrech 100/90 R18 vpředu a 140/70 R17 vzadu. Motocykl s pohotovostní hmotností 179 kg má sedlo ve výšce 750 mm. Barevné provedení je prozatím jediné a to matně černé se zlatými linkami.

Společnost Classic Legends hodlá zahájit příjem objednávek na model Pérák v první den nového roku a zahájení dodávek motocyklů jejich majitelům plánuje na 2. dubna roku 2020. Cena této novinky pro indický trh vychází v přepočtu na zhruba 65.000 Kč a v případě jejího dovozu na evropský trh lze očekávat částku minimálně dvojnásobnou.  

Zdroj: Classic Legends, Jawa Motorcycles

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: jawa
| 24. 11. 2019
Tak za 180k to bude Týnecká sebevražda ,Suzu SV650 ABS 175k,Honda CB300R 125k,CMX500 REBEL 160k je pravda že Royal Enfield classic se u nás prodává za 160k ale to je pullitr
125-130 jinak to bude stejně popularní jako ten jeji číňan 350ohc za 100k
Re: Re: Re: Pěkná!
| 21. 11. 2019
Já jsem opravdu zapomněl reagovat, máš pravdu,v roce 1946 bylo v Československu registrováno tisíce firem různého zaměření,nejde o logo, značku,jde o vybavení firem,pozemky,nemovitosti ale i o to aby zde vznikl konečně úřad nabuseny genealogy,právníky a došlo k napravení zločinů komunismu.
Re: Re: Re: Re: Jawa
| 20. 11. 2019
Nemáš pravdu,byl to čistý vývoj od počátku.Uctu a dík firmě Wanderer složil Janeček přidáním Wa do svého loga a firemní značky,stejnou uctu měl i k firmě Villiers od níž koupil další licenci na výrobu motorů,na modelu Jawa Villiers velmi vydělal,jeho další motocykly byli jeho vlastní konstrukce.
Re: Re: Re: jawa
| 20. 11. 2019
Když potkal Karel z Habsburku Klause v evropským parlamentu, zařval na něj ,,Takhle se blahobyt nedělá,ty blbče!!! Klausovi spadla čelist a odpověděl to svoje skodobyle ,,Dzzzzzzzz,,Ty si pusť novou českou hymnu,hummus od Krucipusk,jestli tenhle indickej paskvil někde uvidím,zkopnu ho ze stojanu.
Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: Jawa
| 20. 11. 2019
Ano koupil, ale nebyl to nikdy od základu vlastní vývoj.

V restitucích se všechny fabriky vracely, když nebylo komu nebo to po vrácení potomci a přibuzní ihned prodali, to je druhá věc.

Jawa má výhodu že Gerle vlastní Jihostroj Velešín, to je pro Jawu dost velká výhoda a podpora.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku