Kondenzátory už použil první sériový hybrid z dílny Lamborghini, model Sián. A italská automobilka chce toto méně obvyklé řešení použít také u dalších vozů.
Celý koncept hybridu má smysl jen v tom, že energie, zmařená při zastavování (ve městech) se může použít k opětovnému rozjetí auta (nebo také třeba vlaku). Na to není třeba žádné velké kapacity, protože jde jen o krátký impuls. Proto není potřeba s sebou tahat těžké akumulátory a používat motory, dimenzované pro velkou zátěž - a tohle všechno potom zcela zbytečně tahat do kopce na dálnici.
Je to zajímavé a měl bych dotazy. Kondenzátory se samovolně vybíjejí … tady také?
Jinak mi to ale připadá jako vynikající myšlenka a daly by se to využít jak s benzíny tak s diesely bez nárůstu hmotnosti. Většina akcelerace ve městech by byla na elektřinu a bylo by po lokálních emisích, po čemž tak touží EV maniaci.
Takove auto neujede 50 km na elektrinu, ale wltp to oceni a za rozdil mezi udavanou a skutecnou spotrebou jiz bude pokutovan ridic. Penize z pokut pak zachrani planetu...