Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak se jezdí v Indii: Kdo přežije tady, přežije všude

Řidiči z českých vesnic se často bojí vyjet do města, ti z měst zase neradi do pražského provozu. I nejotrlejší Pražák ale s otevřenými ústy zírá, co všechno je možné v Indii.
Zpět na článek
Avatar - wakantanka
24. 2. 2020 20:20
Re: Chvalim za objektivitu
V Indii som nejazdil, ale čo som mal možnosť vidieť, tak niečo podobné sa odohrávalo v 90.tych rokoch na Balkáne, aj keď pravda v o čosi menšej intenzite. Predsa populácia v Indii je niekde inde.
Avatar - mattthew
23. 2. 2020 23:42
Re: Chvalim za objektivitu
No to je presne ten rozdiel v tom vnimani premavky, U nas je akykolvek kontakt aut za jazdy absolutne neprijatelny, maximum je "sialene" parkovanie v 2 radoch na sidliskach, kde sa nezaradzuje rychlost, aby sa auta dali poposuvat rucne a sem tam aj naraznikom, ked prides k svojmu auto, ktore ma vpredu aj v zadu 5cm miesta od dalsieho.

V indii ale taketo drobnosti neriesia, pokial nedojde k vecsej skode, nikomu sa nic nestane a vozidlo je dalej pojazdne, ide sa dalej. To ze maju tie auta vyklepane jak nedelny rezen je tiez dosledok toho, ze su vecsinou chudobni jak mysi a su radi ze maju nejake 15rocne auto po bratrancovi, ktore si opravuju doma. Mozes si byt isty, ze tych par luxusnych mercedesov co tam tiez nie je problem stretnut su v perfektnom stave, nablyskane lepsie ako u nas.
Avatar - xxc
23. 2. 2020 20:36
Re: Chvalim za objektivitu
Ale rychlost meraju aj v tom Taliansku :-) Madari tiez maju udajne celkom radary, ale nastastie z leta pokuty nedosli, tam to vyzera poriesila aplikacia na upozornovanie na radary.
Avatar - 3_diamanty
23. 2. 2020 20:06
Re: Chvalim za objektivitu
italia je v tomto specificka... rovnako ako aj v Janove ( treba tam byt par dni a zazit zo ) ... napr.. tam ked prejdes uz uz na cervenu tak sa za tebou este nasackuju aj dalsie dve auta... a normalka ... policajti stojaci oproti toto tam uz ani neriesia .. alebo pred tebou pol metra flekuju skutre... no sila.. proste vsade uzke ulicky a aut samozrejme plno .. rovnako skutrov jak nas.rano ... az vtedy si clovek uvedomi ze u nas to nakoniec s tou "disciplinou" a jazdenim nie je zaze az take uplne "spatne" ... aj ked voci nejakym madarom mame urcite este co dohanat... tam sa mi zatial najbezpecnejsie a najpohodovejsie jazdi
Avatar - xxc
23. 2. 2020 18:30
Re: Chvalim za objektivitu
U nas je jedine pravidlo, dodrziavat maximalnu rychlost a o ostatne sa nezaujimat :-) Tam sa pravdepodobne treba zaujimat o vsetko, aby clovek "prezil".
Avatar - CICERO
23. 2. 2020 18:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 2. 2020 17:51
trochu objektivity
Myslim ze kdo prezije u nas tak vsude. Indie je sice kockopes, ale to co jde vymyslet tady a jeste k tomu nasadit na jednu vec deset zakonu a tvarit se ze sme to pekne vykoumali je na cokoladovou medajlicku. V indii pocitas s tim ze si u papuancu, ale tady te smaznou jedna radost a to proto ze sme prece demokracie a je to pro blaho lidu. Za to kdyz nahanis autem zenskou, tak se nic nedeje, jenom si ji trochu líznul a mas znamosti a pak se ti zhorsi zdravotni stav. At chcipne :D
Avatar - Ja Prvni 123
23. 2. 2020 17:43
Re: Chvalim za objektivitu
Jazykové okénko:
leč je spojka, která uvádí věty do protikladu. Takže například: "Zeman vystupuje jako mentor, politická bytost naditá zkušenostmi, leč jediné, co teď umí zemi nabídnout, je spojení ANO s komunisty"...

Tady bych čekal spíš "nechť je mu země lehká".

:-)
Avatar - Ja Prvni 123
23. 2. 2020 17:39
Re: Chvalim za objektivitu
:-)

Psal jsem to tady o Římu... fungují tam lokální pravidla, jen je potíž tam "přežít" bez jejich znalosti. Na internetu je nepíšou... ta pravidla.
Avatar - CICERO
23. 2. 2020 17:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - mattthew
23. 2. 2020 16:48
Chvalim za objektivitu
Musim pochvalit autora clanku za objektivitu. Mal som moznost v Indii sledovat premavku viac ako 4 tyzdne a je to presne ako sa pise v clanku. To, co sa europanovi na prvy pohlad javi ako absolutny chaos, sa po dokladnom preskumani ukaze ako system s jasnymi pravidlami, kde vaznejsiu nehodu len tak neuvidite. Aj ked pri prvej ceste mate dojem, ze havarujete aspon 10x a ze to nemozete prezit. Naopak, dovolim si tvrdit, ze ak by prisiel Ind do nasej "usporiadanej" premavky, mal by nehodu do 10 minut, pretoze by mu nasa premavka pripadala nezmyselna a snazil by sa jazdit podla svojich zabehnutych pravidiel, co by samozrejme nikto okolo necakal.

Trubenie sa v Indii pouziva ako signalizacne zariadenie, nie ako prejav hnevu ako u nas. Kto tie pravidla pochopi, nema problem sa v premavke pohybovat. Sam som mal nakoniec moznost si to vyskusat aj vo velkom meste (Pune), aj na ceste po vidieku, ked som si na vikend pozical motorku (s platnym medzinarodnym vodicakom, bez ktoreho by mi motorku nepozicali) a prezil :).. Ale nikdy by som si to nedovolil, keby som najprv 4 tyzdne nebol kazdy den vozeny taxikom hodinu v najvecsej spicke do a z prace a nemohol tie principy odpozorovat.