když tak čtu názory některých tak nevím, zda se mám smát a nebo plakat nad jejich ....... Ale te´d vážně, právo na názor má každý, nicméně názor člověka, který s daným autem nenajel alespoň 15000 km - v létě v zimě nemá žádnou vypovídající hodnotu. navíc, každé auto , jakékoliv značky a cenové relace se může a také pokazí. proto jsou důležité výsledky testů na Německém ADAC apod. Za svůj život jsem měl vždy nová auta a měl jsem jich hodně. Nebudu ze sebe dělat vola a tvrdit, že model A je lepší než model B . Raději řeknu - s tímhle jsem najel 190 000 km a neměl jsem jinou závadu, než díru v pístu na 4. válci. S tímto jsem najel 35 000 a po 3. závadě - kdy odešel starter jsem ho raději pod cenu prodal.
pogo: ja by som si kupil radsej focus s R3... na nove auto nemam, takze si ho ani nekupim
dany: A class nie je lacne ani moc auto pre vodicov (s torzkou v zadu) so setupom pre masy... ako pisem megane nie... kde mas teda este 1.33tce v hatchbacku, kt. oplyva jazdnymi vlastnostami a feelingmi ?
preto som to písal čisto za motor. Komplexne By to Teraz bol asi Ford, časom to môže Byť niečo iné. Treba Korejci
Podvozkom pokročili, doladiť riadenie a na také to domáce jazdenie to so 160 koňmi môže byť slušné.
PS: k tomu "nemáš kde" opatrne. Rozptyl od Low-endu po prémiu je nadštandardný
v 1.5EB bude problem casom 2hmota, ked prestane byt vo forme tak to bude pri rozbiehani a nizkych otackach klokotať ako TDI PD... uz teraz ta dvojhmota pomaha velmi tomu, myslim ze je to fajn motor, ale tiez by som dal prednost 1.33... ovsem focus je na tolko dobry, ze o nieco lepsi 4val od konkurencie nieje aplikovany do tak dobreho celku ako je focus a tym padom nemas tu 1.33 kde vyuzivat ak chces nieco viac od auta... megane ? to nie...
Hm tak Garaž neznam, ale to nejsou evidentně jedini. Ale poznal jsem nezajety 3val EB a diky vybornym reakcim a velice slušnemu davkovani plynu ma jasně pozitivni vliv na ovladani. Což sice při přemisťovani možna až tak neoceniš, ale při ježděni je to velice přinosna vlastnost.
Ja som 1,3 TCe nielen videl ale aj jazdil. Z testov obecne srší len chvála, okrem Garáže, kde ho porovnávali práve s ecoboostom. Tam mu bola vyčítaná turbo diera, ale ja som si nič podobné pri jazde nevšimol. Ako píšem, čiste za motor by som mu vo variantách 150 dal prednosť pred trojvalcovým ecoboostom.
No ja viděl par testu na 1.3TCE včetně jednoho srovnani pravě s 1.5EB třivalec. No a nějak vabně na mě ty dojmy tedy nepusobili. V porovnani s tim třivalcovym EB neni TCE tak ochone pravě nahoře navic ma značnějši turbodiru a horši reakce na plyn, ktere jsou u toho EB vyborne. K tomu dle některych mdly zvukovy projev a ten u toho EB ma jasně sportovni charakter.
A jinak turbomotoru mam projetych dost, ale že by některy tahnul až k omezovači to važně ne. Nezřidka umiraji už za hranici 5000ot. Dokonce 1.6THP v RCZ-R, ktery by gradaci strčil do kapsy kdejakou atmosferu, vyborny to motor, nema před omezovačem co nabidnout, krom utrapeneho zvuku.
aj z krivky staršieho ecoboostu ju vidieť, že ten výkon sa zvyšuje k maximu len veľmi pozvoľne. TCe 200/205 boli naladené inak, výkon rástol prudšie, ale na úkor priebehu v nízkych otáčkach (pravda, je to iná výkonová). Dole sa to nespráva tak príjemne ako boosty. 1,3 TCe je vyladenejšia aj v spodnom pásme a čisto za motor by som jej dal vo verzii 150/160 asi prednosť pred momentálnym ecoboostom 150. Výkonnejšia varianta na tom môže byť podstatne lepšie a tam by sa zrejme váha preklopila k Fordu. Žiaľ, ten som nemal možnosť skúsiť.
Som zvedavý, čo stvorili Korejci. Na papieri to vyzerá dobre.
1,4 tiež nebola nijak dravá a myslím, že s TSI si nemajú čo vyčítať
ziadne ´´emisne´´ turbo s max krutiakom od 1600-2000ot nebude radostne pred obmedzovacom... pokial teda neberieme do uvahy obmedzovac na 5000ot, vtedy radostne este mozu byt :D
celkovo to neodpoveda naladeniu tychto motorov, gradacia vykonu je minimalna, plocha momentova krivka uvadajuca celkom vyrazne nad 4000ot... max vykonu dosahuju hlavne preto, ze krutiak je vysoky sam o sebe a nepotrebuju tolko otaciek, ale vykon 2.0 so 185nm a 110kW a 1.4t s 250nm tiez o vykone 110kW hovori za vsetko... par vynimiek je na tom lepsie ako Honda, Ecoboost ten 4valcovy 110kW... sice nema tiez radost pred limiterom, ale aspon vykon a chut graduje do tych 5500-6000... takze ta motivuje ho drzat nad 3500-4000ot a stat mu trochu na krku... to taka 1.4TSi 110kW vobec neponukala, ta pri 2500ot isla rovnako ako pri 4500ot a pomaly umierala vyssie... avsak isla aj pri 6000ot, ale o nieco povadnutejsie tj totalne nudny charakter
Ahoj lamal,
150 koňovou verziou som jazdil a s testom by som nesúhlasil v jednej veci a to že sa s ľahkosťou točí až do 6t ot.. Možno je problém v interpretácii, ale ja si pod ľahkosťou predstavujem trochu radostnejší prejav. Na tom motore je proste poznať, že to nie je jeho najvýkonnejšia varianta a jeho výkonový vrchol je orezaný. Tiež ako tu zaznel názor ladiaceho Poliaka. Možno z jeho pohľadu ladiča nemá zmysel priplácať výkonnejšiu verziu, lebo to aj tak preladí. Ale z pohľadu bežného zákazníka očakávajúceho záruku na 5r? Tou výkonnejšou variantou som nejazdil, ale aj takto od stola By som mal jasno. S hodnotením zvuku v podstate súhlasím, je to najlepšie medzi trojvalcami a predčí niektoré štvorvalce. Je to podobné ako s baworáckou 1,5. Ak by to bolo inak naladené, so šmrncom, zvukom, so športovým feelingom, tak ano. Takto radšej štvorvalec.
Inak je Focus v rámci triedy výborne poskladané a jazdiace auto. :yes:
Leon vypadá rozhodně o třídu lépe..
Ten červený korejec ještě ujde..sport design je celkem ok.
Jinak úděs...nový design předku je šílený paskvil :no:
Prostě hjodaj :-)
Svezl jsem se na konci roku v i30 s 1,6 naftou 100kW. Teda 100 kW to nemá ani náhodou, jízda v nižších otáčkách je utrpení, reakce na plyn je tristní. Bylo to velké zklamání.
No veď to, skrz prémiu pochopili že je mnoho ľudí ochotných si za trochu štýlu priplatiť. Niekedy človek vedel podľa toho odhadnúť čo že to má pod kapotou a potom zmršili aj tento aspekt.
U toho zvuku jsem třeba ja ani moje druha polovička nějak s odstupem nezaznamenali rozdil. Možna 1.5EB bude utlumenějši vzhledem k tomu, že se v odhlučněni pracovalo na celku. Což je třeba rozdil oproti prvni a druhe generaci 1.0EB, kde neni ani potřeba přesedat z jednoho vozu do druheho. Prostě 2 generace zvuči docela jinak. Zajimave je třeba i to, že v připadě prvni generace jsem nepostřehnul žadne vibrace a to se o nich všude psalo, že to je u 3 valcu jasna věc a přitom jsem přijel čtyřvalcovym 1.2 TSI a u něj byly vibrace patrne. No u noveho 1.0EB už jsem ty vibrace zaregistroval v řadici pace, sice jemne, ale byly tam.
Jinak třeba předchozi generace 1.0EB měla overboost no a ukazuje se, že je oproti te nove generaci 1.0EB nepřinosna. Naopak realně to spiš ukazuje na lepši dynamiku nove generace. A to je to jak jsem ti několikrat psal o tom polakovi co dlouhodobě děla upravy fordu a ten pravě ma změřeno mnoho 1.5EB a 1.6EB. A ty 1.5EB vykazuji vyšši vykon a krouťak než 1.6EB. A sam upozorňuje, že soft z vykonnějši 1.5EB nema vubec žaden vyznam.
Po zkušenosti s 1.5TSI bych byl na novej motor opatrny...
problémy začnou vylejzat na povrch až nejdříve po 2-3 letech.
BTW tuší někdo jaký to má mít točivý moment?
To je fakt, ze i30 ho nemala, kazdopadne pre koncern je asi nevyhodne vyrabat starsiu 1.6TGDI (na druhej strane uz je vyvinuta, plni normy a predava sa, skoda nepredat co to da nech sa zaplati) a o deci mensiu novu 1.5TGDI... myslim, ze nejaky FL proceedu by mohol priniest zmeny v tomto smere, uvidime.
Zvuk, kultivovanost, prejavy, reakcie na plyn ci podanie vykonu su take veliciny, ktore v reale rozhodnu (ak to neskazi spotreba, spolahlivost, vykon ako taky). To su veci, ktore sice neplatis ako spotrebu a opravy, ale si nim vystaveny cely cas a cely cas ta to tesi, alebo desí... preto mi tak vadia koncernovky 1.5TSI alebo 1.6TDi s 5kvaltom... presne kvoli tymto veciam, ktore na papieri nevidis a casto v testoch necitas... na druhej strane su to najviac subjektivne zalezitosti, levelu´´dizajn´´... niekto si to nevsimne, neriesi, nevadi mu to a niekto to preklina...
Tak 1,6T ani v i30ke nebol, ten mala len sesterská Kia Ceed (pretože tá nemá dvojliter). Ak by Ceed dostal túto 1,5ku, tak tam by naozaj bolo na zváženie, či nestačí 1,5ka.
Btw. teraz som tú 1,6ku v Proceede GT jazdil a síce jazdne/výkonovo nesklamala, dosť mi ale vadil ten zvuk, či skôr hluk, nepríjemné hučanie v snahe pôsobiť športovo. Vlastne to ani nemožno vytýkať motoru, ako skôr reprákom a výfuku, každopádne ten zvuk samotný ma od Proceedu GT odradil (a to som ho mal ako vážneho kandidáta).
Tiez mam ten pocit, ze by sa mohol splhnut vyssie k tym najlepsim... ktovie ci nebude silnejsia verzia na odstavku relativne uzranej 1.6TGDI s 205k... 1.4 a 1.6 ok, ale 1.5 a 1.6 uz zmysel nedava... snad som to neprehliadol v clanku, ze to je potvrdena nahrada za obe 1.4t aj 1.6t.
s tym suhlasim, okolo 6tis ot aj ta 1.5EB R4 uz huci a medzi 6-6,5k to uz nie je take žúžo... lenze aj ked mu stojis na krku staci ho pustat tak do 5500ot... po preradeni zhltne dalsiu rychlost z chuti, vo focuse je ten 6kvalt na 3-4-5 pomerne pekne naskladany... rychlejsie s tym aj tak nepotrebujes jazdit, idealne jazdi medzi 65-160kmh... na okreskach
Ja viem, že to berieš v poho, preto s Tebou debatujem. :yes:
Na ten nový motor som zvedavý, predsalen 20 koní oproti 1,4ke už musí byť celkom cítiť a v konkurencii bezcharakterného uduseného 1,5TSI a trojvalcového 1,5EB má šancu byť najlepším.
V poho, beriem ine nazory na dizajn a aj inde sa snazim (diskutovat s ludmi je prinosne, aby clovek nezil v bubline) :-) Technika by sa mi lubila asi viac od H/K ... Leon 1.5TGDI :-)
V Galaxi a je aj celkom dobre utlmený, ale v otáčkach pred obmedzovačom sa mi to nepáči ale to všetky 4 valce. Isť to ale troška aj ide :-) Obávam sa že aj R3 motor má lepší zvuk. 1.5tsi som asi ešte ani nejazdil.
Jako autíčko od Matchboxu China, snaha o kopii Focuse. Vošotraktory, plaší i zvěř z obory. Kupte Traktora a granule pro vašeho milačka mate zdarma. Děkuji za reklamy a pseudo techniku, ale Hyndai nechci ani videt..
Verze Nline velmi povedená. Zato běžná se moc nepodařila, ta přední maska to je dokonce krok zpět a snad jen asijský žertík. Nechápu, dvě verze stejného auta a jednu tak podělají.
Úplne nesúhlasím, podľa mňa veľmi vydarený facelift, najmä N-line (ale to je pri nás dvoch normálne, aj by som sa divil, keby sa mi páčilo to, čo tebe a naopak). Osobne to vidím ako priamu konkurenciu/hrozbu pre ten Leon.
No sú proste učenliví. :D Každopádne takto je to už skoro všade, nielen v prémii, viď spomínaný Ford, Seat atp. Dá sa to brať z dvoch pohľadov: buď negatívne tak, že ťa nútia kúpiť si ten "line", alebo pozitívne tak, že okrem nudného základu si môžeš vybrať aj atraktívnejší paket; uhol pohľadu je na tebe.
Neviem ci na C-maxe, alebo kde ho mas znie rovnako ako vo focuse... dieslovo nituje na volnobeh z vonku, dnu je to OK pre mna. Nechcem furt kydat na tu 1.5tsi, no ta znie tak ako popisujes, vyslovene utrapene v otackach... vo focuse znie EB omnoho lahodnejsie, prijemne a ked mu stojis na krku medzi 4-5,5k ot tak znie tak ako som pisal... sanie ma hutnejsi zvuk pod plynom, nie plochy a utrapeny ako koncernovky.
No ten rozdil mezi 1.5EB a 1.6EB nevidim nějak zasadni. Charakterově prakticky nastejno, ale je fakt, že oproti konkurenci je to dosti vydařene, takove TSI zni proti EB jak šici stroje. To 3 valcovy 1.5EB to je už o něčem jinem a 4 valce se mužou jit bodnout. Zvuči paradně na poměry běžnych motorizaci.
Koukám, že Nošovice dostihla špatná pověst. Mi tam i peněženku vzali a prý když to nebudu hlásit dostanu bagetu. Starou woe! To byl výsměch. Hinuday jsou k*k*ti a auto stejně dost žďorb. Nebrat. :no:
Takhle z fotek bych řekl, že jde i o podařeny FL. Zepředu světla připominaji focus či nějake to volvo a celkově prokouknul. Bohužel bočni polokombikova silueta je snad beze změn a jako celek je to prostě pořad designova slabota. A koukam, že čistě spalovaky jsou, už jen ve slabšich provedenich. Smutne.
ja mám v poslednej dobe pocit, že automobilky to robia schválne tak, teda obyč. verzia nič moc a v podstate ťa donútia kúpiť nejaký opto paket ako si už spomenul N-Line, ST-line, FR atď. Asi sa inšpirovali u nemeckej D3, kde tiež k atraktívnejšiemu vzhľadu sa v podstate dopracuješ len cez S-line, AMG či M opto paket. :)
Som zvedavý, či bude prevodovka naozaj inteligentná a bude sa dať brzdiť motorom. Inak nechápem, prečo tam nedajú poriadny hybrid (keď ho majú) a namiesto toho robia tieto riešenia, ktoré fungujú max v labe a v reále to len zbytočne zozložití auto...
Z mého pohledu nikoliv. První moje zkušenost se značkou Hyundai byla asi v roce 2006, když jsem řešil nákup nejlevnějších aut pro firemní zástupce pro firmu, která si nebyla schopna ani vydělat na svůj provoz a fungovala díky tomu, že jí (na základě mylných informací) převzala jedna investiční skupina. Zakoupili jsme sedm vozů Accent 1.5 CRDI za cenu okolo 250 tisíc Kč včetně DPH. Aby se mi lépe rozhodovalo byl mi zapůjčen vůz SantaFe, který se mi ovšem moc nelíbil na rozdíl od pořizovací ceny Accentů. Následně jsem asi dva měsíce používal i30 s dieselovým motorem v říjnu a listopadu 2012, což byla také auto, které mi naprosto nesedlo třeba i ve srovnání s Mitsubishi Lancer, které jsem si následně zakoupil. Musím říct, že posledních pár let si začínám Hyundajů zase více všímat díky jejich (pro mě) zajímavého designu. Nicméně je to zájem čistě platonický, moje další auto by měl být elektromobil v ceně do 350 tisíc Kč a zřejmě bude japonské výroby.
1.5EB R4 je ticha, ale ma taky ten hrdelny spev sania ked ho tocis... vruuum... nad 4000ot :-)
Inak Korejci mi s tou technikou robia radost, dat tam atmosku ako zaklad 1.5 s ´´duealjetom´´ co okopcili od Suzuki, ale budis... vyborna volba pre vsetkych turbohypochonderov... ze si s tym vobec dali namahu a naladili to sem... objem je dostatocny, vykon tiez - treba vsak pockat na realitu, papier nic nepovie... prepokladam, ze zdechly nebude ked vychadza z noveho zakladu ako 1.5T cize nebude musiet byt pridusena kvoli nizkej ucinnosti a velkemu treniu = mozno nebude ospala a udusena... nieco ako skyactif snad
Mild-hybrid neni hybrid, je to jen takovy lepsi start-stop system ktery umozni driv vypnout motor pri zastavovani a pak zas trochu pomuze spalovaku pri rozjezdu. Takze uvahy o tom, ze baterie nejak ovlivnuje provoz po dalnici jsou zbytecne.
A poznamka - baterie u klasickeho hybridu se nevybije nikdy. Ani na dalnici ;-)
uplne suhlasim, FL onicom ten predok je dost zly.. taka korejska gycovinka zase... Leon sa nemusi nicoho bat :D (po stranke techniky to uz tak jednoznacne nie je)
1.5tsi ma aj ine problemy, reakcie na plyn a cukačky... charakter je vec dalsia... celkovo najhorsie turbo na trhu, s nicim horsim som nesiel v poslednej dobe... 1.5EB je oproti tomu rozprávka
Kromě té asijské masky si myslím, že to je OK. Hybrid 1,5 by měl jakž takž stačit i na dálnici po vybití baterie, interiér v pohodě. Vcelku se těším na testy - hlučnost + ovladatelnost.
Ten FL zepředu dost připomíná Focus, ale vypadá to pěkně, určitě líp než současná i30. Jsme zvědavý na nové motory. Jestli jsem to pochopil tak základ teď bude atmosfera 1.5 GDi/81kW. Ten nový 1.5 T-GDI MHEV bude velmi zajímavý, ten určitě vyzkouším v kombíku nebo Fastbacku. Otázkou je jak moc to vystřelí ceny nahoru. ostatní auta začínají zdražovat kvůlu pokutám za emise a dodatečné technologi o 20 a víc tisíc, takže se máme asi na co těšit. ;-\
Ten (nepěkný) zkoucený grill je zřejmě hybridní verze. Ostatní mají normální.
Trochu to díky světlům zVolvovatělo, popř.. zFocusovalo, ale jinak to není špatné. :yes:
Jj, inde dali na titulku článku N-line v červenej, divím sa, že ACZ nie, táto bežná verzia v šedej nie je zďaleka tak atraktívna.
A myslím, že najviac tento facelift sadne verzii N, som na ňu zvedavý, keď už N-line vyzerá dosť dobre a dynamicky.
Ja som AT neskúsil, vraj ju dočasne (ale na dosť dlho, vraj do konca roka) zastavili, nejaký problém s emisiami, takže sa aktuálne nedá vôbec objednať. Každopádne čo sa 15EB týka, trojvalec som tam spoznal. Nevadil mi, ale cítiť bol.
Jé, ona je v té galerii ještě Nline ! :D No, tak to vypadá o dost lépe :D
Já te EB jezdil v STline kombi s AT 8st a vůbec bych nepoznal, že je to R3 na rozdíl od 1.0EB, navíc ta převodovka to tam sází tak rychle, že jsem to ani nestíhal. Jediné mínus byla pro mne reakce při rozjezdech, trochu to trvalo..
118 kW s turbom je nezmysel, najslabšie, nízkotlakové turbá dnes majú 135-140 kW a ten výkon dosahujú pri naftových 4500 otáčkach, tak si neviem predstaviť 118 kW.
Práveže z môjho pohľadu je 118 kW na 1,5ku turbo ideálny výkon, taký zlatý stred toho, čo výrobcovia dnes z 1,5ky dostávajú (od koncernových 96 kW po 147 kW vo FieSTe).
Vidím to presne opačne. Veľmi podarený facelift, ktorý urobil z pozerateľného auta pekné. Teda to platí pre N-line, ten štandard nie je tak vydarený. Nielen v tomto mi to silne pripomína Focus, aj ten je pekný až v ST-line, v základe je to také otázne. N-line by som dizajnovo postavil rovno vedľa Focusu ST-line a ťažko by som povedal, ktorý je krajší, z môjho pohľadu úplne porovnateľné a oba pekné. Na rozdiel od Focusu je tu ale 1,5ka ako štvorvalec, čo by bol u mňa silný argument pre Hyundai. Teda niežeby som mal nejaké veľké výhrady k 1,5EB, nedávno som ho jazdil v 110 kW verzii v ST-line a išlo do dostatočne dobre, ten výkon tam je, ale ani nezaprie trojvalcovú konštrukciu, v nízkych otáčkach trošku viac vibruje a má trojvalcový zvuk, nie nevyhnutne zlý, každopádne počuteľne iný ako R4.
Uvidíme, ako interiér, ten bol slabšou stránkou i30, ale aj tu trochu zapracovali, tak možno sa to dorovná s Focusom.
Ona 1,5 TSI ani není tak špatná tím, že by nejela, ona jede, ale ten charakter je takový divný, že to působí, že to nejede.
Já nepopírám, že se dá dolovat z motoru i víc, jen mám radši menší výkon z většího motoru, než opačně. Charakter je pak jiný, motor se nemusí trápit, jede i v nízkých otáčkách. Ano 2,0 by s tímto výkonem mohla být bez turba a ostatně proč taky ne, nicméně klidně by mohla být s turbem kvůli průběhu a i s tímto výkonem a vsadím se že by to byla moc příjemná jízda a spotřeba by určitě vyšší nebyla.
Já ti nevím, tou 1.6CRDi jsem nejel, jen starší 17tistovkou a ta byla hodně špatná, takže možná to stačí, ale i30 kombi je dnes docela rozšířený služebák, takže auto používané i na dlouhé trasy a dálnice a tam ten diesel smysl má. S turbomotorem jsem taky něco najezdil a ta nafta na dálku hlavně v kopcích, či při vysokém provozu, kdy musíš pořád akcelerovat, prostě jede úsporněji....
Pro silnější diesel není důvod, soukromníci kupují zážehové verze, fleetoví nákupčí kvůli ceně by stejně nic většího než 1.6CRDi nevybrali... Ve chvíli, kdy např. Leony 1.5TSI i 2.0TDI 150k vykazují stejné množství vypouštěného CO2 - nabídka dieselu ztrácí opodstatnění.
Tipuji, že pojede lépe než unylá 1.5TSI 150k. Vypadá to, že Korejci nepoužili technologii odpojování válců - což by bylo jenom dobře. V PSA 1.6THP ladili i na 270k, takže 160k z 1.5T je úplně OK. Kdyby použili 2.0, tak nepotřebují turbo - aktuální 2.0 od Mazdy - až 185k...
Nějak mi příjde, jako by se návrháři u Hyundai nudili a z celkem pohledného a slušného auta mermomocí udělali něco....nevkusného. " Dáme tam pořádný grill, to je in"... ještě, že zbytek auta je skoro stejný. Interiér má jen jemné korekce, takže tady to asi špatné nebude.
Zajímavá bude pak nová 1.5 118kw TGDi a docela je škoda, že opět nenabízí nějaký silnější diesel...
Ta maska mi přijde trochu "divoká" ale počkám si na živo. Celkově to vypadá jako zdařilý FL. Ten trčící tablet je obludnost, ale bohužel je to čím dál tím častější jev u více výrobců.
Co mě potěšilo je 1,5 T-GDI 118 KW, který jde kombinovat s manuální převodovkou. Mohlo by to znamenat i celkem zábavu, pokud by si člověk chtěl někde sám na okresce trochu "zablbnout". Popravdě by bylo těch 118 KW lepších z podladěného dvoulitru, na druhou stranu oproti PSA, kde tohle tahají t třívalcové 1,2 to je ještě dobrý. Uvidíme, jak to bude jezdit a jak se motor projeví.