Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Hyundai i30 je tady. Sportovnější, s novým 1.5 T-GDI a jako mildhybrid

David Bureš David Bureš 26. 2. 2020 • 09:53
34
85
Zobrazit náhledy (34)
Hyundai i30 Hyundai i30 N Line Hyundai i30 N Line Hyundai i30 N Line Hyundai i30 N Line Hyundai i30 N Line Hyundai i30 N Line Hyundai i30 N Line Hyundai i30 N Line Hyundai i30 N Line Hyundai i30 N Line Hyundai i30 N Line Hyundai i30 N Line Hyundai i30 Fastback N Line Hyundai i30 Fastback N Line Hyundai i30 Fastback N Line Hyundai i30 Fastback N Line Hyundai i30 Fastback N Line Hyundai i30 Fastback N Line Hyundai i30 Kombi N Line Hyundai i30 Kombi N Line Hyundai i30 Kombi N Line Hyundai i30 Kombi N Line Hyundai i30 Kombi N Line Hyundai i30 Kombi N Line Hyundai i30 Kombi N Line Hyundai i30 Kombi N Line Hyundai i30 Kombi N Line Hyundai i30 Kombi N Line

Hyundai i30 se v rámci faceliftu stal sportovněji tvarovaný. Nabídku motorů doplňují dvě nově vyvinuté patnáctistovky a různé mildhybridní varianty.

Automobilka Hyundai si pro letošní ročník ženevského autosalonu připravila hned tři zajímavé novinky. V Palexpu bude vystavovat novou generaci malého hatchbacku i20, nový elektrický koncept Prophecy se zajímavými tvary a rovněž modernizovaný kompakt i30. A právě o něm firma nyní zveřejňuje podrobnější informace.

Už dřívější upoutávka naznačila, že i30 dostane v rámci faceliftu sportovnější výraz, což se nyní potvrzuje. Maska chladiče je širší, kompletně přepracované světlomety jsou zase užší, což vede k výraznější tváři. Vzadu zase v případě pětidveřového hatchbacku najdeme nový nárazník zlepšující aerodynamiku auta. Modernizace se mimochodem týká všech tří nabízených karosářských variant – vedle hatche tudíž rovněž kombíku a fastbacku.

video

Komu by pak v základu sportovnější vizáž nestačila, pro něj je tu provedení N Line, které nově, od léta 2020, bude dostupné rovněž pro kombi. V tomto případě se vůz dočkal většího středového otvoru v předním nárazníku a aerodynamických křidélek po stranách bočních otvorů. Vzadu se zase objevuje nový difusor a přesunutá koncová mlhovka, která auto opticky snižuje. Designérské změny pak v případě hatchbacku a fastbacku doplňuje také tužší naladění podvozku a řízení.

Vnitřek reaguje na dnešní trendy, což znamená vylepšený infotainment. Před řidičem se nachází nový digitální displej s úhlopříčkou sedmi palců, jemuž může dělat společnost nová, volně stojící 10,25“ obrazovka multimediálního a navigačního systému. Nechybí možnost zrcadlení funkcí chytrých telefonů prostřednictvím Android Auto a Apple CarPlay, od léta bude k dispozici též bezdrátové nabíjení telefonu. Úpravy doplňují i přepracované výdechy ventilace nebo nové barevné kombinace.

Designérské úpravy doplňují změny pod kapotou. Velkou novinkou je zástavba mildhybridního ústrojí s 48V elektrickým systémem v kombinaci hned se třemi motory. Dostupné je pro tříválec 1.0 T-GDI (88 kW), turbodiesel 1.6 CRDi ve verzi se 100 kW a nově vyvinutý čtyřválec 1.5 T-GDI (118 kW). Pro všechny je mildhybrid dostupný jak v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, tak nově vyvinutým manuálem. Ten má šest převodů a v případě sundání řidičovy nohy z plynu odpojuje motor ve dvou stupních – auto buď pokračuje na volnoběh, nebo se zcela vypnutým spalovacím motorem.

Nabídku ale doplňují i konvenční jednotky. Novým základem je patnáctistovka se vstřikováním Dual Port, naladěná na 81 kW. Nechybí ani konvenční verze tříválce 1.0 T-GDI (88 kW) a turbodiesel 1.6 CRDi (85 kW).

Vylepšením prošly také bezpečnostní systémy. Hlídání mrtvého úhlu nově zvládne vůz automaticky zabrzdit v případě hrozící kolize, zajímavou novinkou je pak Leading Vehicle Departure Alert upozorňující na odjezd vozidla vpředu. Vozidlo tudíž upozorní řidiče v případě, že takzvaně zaspí na semaforech. Nově nechybí ani automatické udržování v jízdním pruhu, které automobil drží uprostřed pruhu a nereaguje tudíž až po přejetí dělící čáry.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - lamal
27. 2. 2020 15:00
Re: Nic moc
podla testov ...
Avatar - Dany
27. 2. 2020 14:34
Re: Nic moc
neviem, Mercedes som nejazdil. Ty áno?
Že nie je lacný je iná téma. To v podstate neni ani ten Ford, zatiaľ
Avatar - lamal
27. 2. 2020 14:30
Re: Nic moc
pogo: ja by som si kupil radsej focus s R3... na nove auto nemam, takze si ho ani nekupim

dany: A class nie je lacne ani moc auto pre vodicov (s torzkou v zadu) so setupom pre masy... ako pisem megane nie... kde mas teda este 1.33tce v hatchbacku, kt. oplyva jazdnymi vlastnostami a feelingmi ?
Avatar - miromen
27. 2. 2020 14:24
Re: Nic moc
Když pujdu do detailu tak ten třivalcovy EB je o něco lepši než čtyřvalcove EB. No a čtyřvalcovych 150k +-10 koniku zas tolik neni.
Avatar - Dany
27. 2. 2020 14:11
Re: Nic moc
preto som to písal čisto za motor. Komplexne By to Teraz bol asi Ford, časom to môže Byť niečo iné. Treba Korejci
Podvozkom pokročili, doladiť riadenie a na také to domáce jazdenie to so 160 koňmi môže byť slušné.

PS: k tomu "nemáš kde" opatrne. Rozptyl od Low-endu po prémiu je nadštandardný

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku