Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Hyundai i30 je tady. Sportovnější, s novým 1.5 T-GDI a jako mildhybrid

David Bureš
Diskuze (89)

Hyundai i30 se v rámci faceliftu stal sportovněji tvarovaný. Nabídku motorů doplňují dvě nově vyvinuté patnáctistovky a různé mildhybridní varianty.

Automobilka Hyundai si pro letošní ročník ženevského autosalonu připravila hned tři zajímavé novinky. V Palexpu bude vystavovat novou generaci malého hatchbacku i20, nový elektrický koncept Prophecy se zajímavými tvary a rovněž modernizovaný kompakt i30. A právě o něm firma nyní zveřejňuje podrobnější informace.

Už dřívější upoutávka naznačila, že i30 dostane v rámci faceliftu sportovnější výraz, což se nyní potvrzuje. Maska chladiče je širší, kompletně přepracované světlomety jsou zase užší, což vede k výraznější tváři. Vzadu zase v případě pětidveřového hatchbacku najdeme nový nárazník zlepšující aerodynamiku auta. Modernizace se mimochodem týká všech tří nabízených karosářských variant – vedle hatche tudíž rovněž kombíku a fastbacku.

Video se připravuje ...

Komu by pak v základu sportovnější vizáž nestačila, pro něj je tu provedení N Line, které nově, od léta 2020, bude dostupné rovněž pro kombi. V tomto případě se vůz dočkal většího středového otvoru v předním nárazníku a aerodynamických křidélek po stranách bočních otvorů. Vzadu se zase objevuje nový difusor a přesunutá koncová mlhovka, která auto opticky snižuje. Designérské změny pak v případě hatchbacku a fastbacku doplňuje také tužší naladění podvozku a řízení.

Vnitřek reaguje na dnešní trendy, což znamená vylepšený infotainment. Před řidičem se nachází nový digitální displej s úhlopříčkou sedmi palců, jemuž může dělat společnost nová, volně stojící 10,25“ obrazovka multimediálního a navigačního systému. Nechybí možnost zrcadlení funkcí chytrých telefonů prostřednictvím Android Auto a Apple CarPlay, od léta bude k dispozici též bezdrátové nabíjení telefonu. Úpravy doplňují i přepracované výdechy ventilace nebo nové barevné kombinace.

Designérské úpravy doplňují změny pod kapotou. Velkou novinkou je zástavba mildhybridního ústrojí s 48V elektrickým systémem v kombinaci hned se třemi motory. Dostupné je pro tříválec 1.0 T-GDI (88 kW), turbodiesel 1.6 CRDi ve verzi se 100 kW a nově vyvinutý čtyřválec 1.5 T-GDI (118 kW). Pro všechny je mildhybrid dostupný jak v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, tak nově vyvinutým manuálem. Ten má šest převodů a v případě sundání řidičovy nohy z plynu odpojuje motor ve dvou stupních – auto buď pokračuje na volnoběh, nebo se zcela vypnutým spalovacím motorem.

Nabídku ale doplňují i konvenční jednotky. Novým základem je patnáctistovka se vstřikováním Dual Port, naladěná na 81 kW. Nechybí ani konvenční verze tříválce 1.0 T-GDI (88 kW) a turbodiesel 1.6 CRDi (85 kW).

Vylepšením prošly také bezpečnostní systémy. Hlídání mrtvého úhlu nově zvládne vůz automaticky zabrzdit v případě hrozící kolize, zajímavou novinkou je pak Leading Vehicle Departure Alert upozorňující na odjezd vozidla vpředu. Vozidlo tudíž upozorní řidiče v případě, že takzvaně zaspí na semaforech. Nově nechybí ani automatické udržování v jízdním pruhu, které automobil drží uprostřed pruhu a nereaguje tudíž až po přejetí dělící čáry.

David Bureš
Diskuze (89)

Doporučujeme

24. 1. 2021 11:26
Re: 1.5 T-GDI
mrkni na www. rcm. wbs. cz bez mezer
24. 1. 2021 11:25
Re: Déjà vu
mrkni na web www. rcm . wbs. cz tam je ho hyundai fastnack dost
24. 1. 2021 11:24
Hyundai i30 fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT 118 kW
když tak čtu názory některých tak nevím, zda se mám smát a nebo plakat nad jejich ....... Ale te´d vážně, právo na názor má každý, nicméně názor člověka, který s daným autem nenajel alespoň 15000 km - v létě v zimě nemá žádnou vypovídající hodnotu. navíc, každé auto , jakékoliv značky a cenové relace se může a také pokazí. proto jsou důležité výsledky testů na Německém ADAC apod. Za svůj život jsem měl vždy nová auta a měl jsem jich hodně. Nebudu ze sebe dělat vola a tvrdit, že model A je lepší než model B . Raději řeknu - s tímhle jsem najel 190 000 km a neměl jsem jinou závadu, než díru v pístu na 4. válci. S tímto jsem najel 35 000 a po 3. závadě - kdy odešel starter jsem ho raději pod cenu prodal.
3. 6. 2020 13:52
Re: Bude sa sať brzdiť motorom?
Lebo to je ovela lacnejsie ako normalny hybrid a na papieri to znizi emisie.
Avatar - lamal
27. 2. 2020 15:00
Re: Nic moc
podla testov ...