Tak to je docela dobře možné ... na druhou stranu, by to bylo v jejich moderní éře první auto Dacie které by se nedostalo na náš trh a to mi nějak nepřipadá pravděpodobné. Třeba kvůli absenci dotace vůz podraží, ale i tak ho na náš trh doufám pošlou.
jo, Dacia se toho nebojí :-) Ono to i tak pojede, a díky tomu mohou jít s cenou výrazně dolu. Samozřejmě to nebude auto na dálniční závodní exhibice ale to od něj potenciální zájemci ani nečekají.
nikdy neříkej nikdy ... můžeš se co nevidět dostat do situace kdy dáš za elektro 300 tis, nebo za fosila milion, ty ceny se totiž půjdou časem proti sobě až se prohodí a rozhodně nebude už dlouho platit že elektro je dražší - spíš to bude přesně naopak, jak se bude víc vyrábět elektroaut budou logicky stále levnější zatímco ta fosilní už budou jen pro fajnšmekry a tedy dost drahá, legislativou znevýhodňovaná ... navíc hlučná a nepraktická s potenciálně zakázaným vjezdem do řady měst až na to nakonec budeš muset dávat veteránské známky :-) Jezdit s fosilem pak může být docela velká komplikace, protože se tomu přizpůsobí i četnost benzínových pump a hlavně jejich ceny, které klesajícím zastoupením fosilních aut dost výrazně porostou.
co to tady předvádíš ? Co je na dobíjecím kabelu ponižujícího ? Je pro tebe ponižující i dobíječka telefonu nebo přívodní kabel do TV ? Je pro tebe ponižující USB ? Prezentuješ se tu jako naprostý hňup.
Duster určitě není špatný - je to taková úlitba fanouškům SUV - ale třeba Logan MCV mi připadá mnohem praktičtější. Ale to dost odbíháme od tématu, že.
zjevně hledáte nějaký příklad zájemce, tak tady máte jeden. Dojíždím denně do většího města za prací ze satelitu asi 30 minut krát 2 den co den a protože je to dojíždění velmi pravidelné představuje znatelné výdaje na palivo, v té chvílí se příměstské dojíždědlo tohoto typu hodí velmi ... samozřejmě mimo město máme domek nikoliv těsný byt, takže noční dobíjení v dvojgaráži nepředstavuje žádný problém. Toto auto plánuji koupit jako druhé, na delší vzdálenosti si zatím ponecháme i klasického "fosila" ale s ohledem na jeho provozní náklady zřejmě nebude velká ochota využívat jej moc často a elektro bude dostávat přednost kdekoliv to jen půjde.
Taky jsem na vesnici i když kus za prahou tak vím co asi najedou. Za den klidně 200-300 km, to je u elektromobilu na limitu. Navíc to jezdí ***čky 20 km sem, pak 30 tam, pak zas 30 zpátky atd. to bude dělat baterkám hodně dobře, hlavně v zimě kdy to bude někde stát 3 hodiny na mrazu, pak do toho lojza skočí, dojede pro trubky do velkoskladu, 20 km, během toho si zatopí aby nezmrznul, přijede zpět, zas to bude 2 hodiny mrznout, pak pojede na oběd a dokola....Tímhle stylem na dojezd 400 hodně zapoměn, to je tak 280 Tesla a pidmidi mr*ky tak 80-150. A v létě zas klima a kára co stojí napařáku a uvnitř je 60 stupnů, to baterky taky milují.
Sem takhle vytáhl onehdá foták s fungl novjema Lionkama, na horách v -14. Měli 100% asi tak 5 minut, pak to mělo 12 minut 70 procent a po 12 minutách to skočilo ze 70 na 30 a za další 3 minuty se to vyplo :-) V 25 nad nulou vydržely 70 minut.
Ale vlastně budou ty super nové baterky z mořské soli atd.
Milý mladý pionýre, až ti bude 40, poletíš na dovolenou na Mars, to známe, to už tu bylo před 60 lety :-):-)
To máš samozřejmě pravdu, ale u nás (na venkově) jsou vzdálenost opravdu menší a možnost dobíjet přes noc naprostým standardem. Jde hlavně o cenu. Věřím tomu, že v článku zmíněná Dacie, která by měla být do 300 tisíc Kč, by mohla trochu prolomit (podle mého názoru) nesmyslné nadcenění elektroaut.
Dacie nejvíc kupovali řemeslníci, hlavně Logany MCV a Dokkery, ti asi elektro chtít nebudou, když s tím potřebují jezdit po zakaznících od 7 do 6 do večera :-)
Asi bych ve svých úvahách použil stávající zákazníky Dacie. U nás na jihu na vesnici je opravdu hodně různých Dacií, ale převládají Dustery, které si pořizují důchodci, ať už starobní nebo invalidní (ti mají dotaci). Bydlí ve vlastním, takže zásuvka není problém a jezdí nakoupit a k doktorovi, takže 150 km bude tak jejich týdenní objem najeté vzdálenosti.
Nejmenší model, dojezd s přivřenýma očima 150km a výkon 33 KW. To si může koupit pár jedinců ve městě (kde to zase nebudou mít v paneláku kde nabít) , jinak mě cílovka moc nenapadá.